Läheisyyden pelko

tuttua muille ravuille?

Itse oon seurustellut useaan otteeseen, mutta kukaan ei ole päässyt mua lähelle. Suhteet on ollu lähinnä irroittelua yms. Mutta syksyllä tapasin ihanan miehen, jonka kanssa vietettiin mukavat pari viikkoa, mutta aloin kokemaan valtavaa läheisyyden ja hylätyksi tulemisen pelkoa ja lopetin suhteenalun. Koskaan aikaisemmin en ole ollut niin onnellinen enkä koskaan aikaisemmin ole ollut myöskään niin pettynyt omaan toimintaani. Tämä mies vain pääsi lähelle minua, lähemmäksi kuin kukaan koskaan, ja se säikäytti.

8

1767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raputus

Joo,minulla on kanssa samanlainen fiilis ollut välistä. Seurustelin 3-vuotta ja nyt olen vuoden viettänyt pintaliitoa,ei uskalla vakiintua kun alkaa ahdistamaan ja pelko iskee että hylätään. Tapasin ennen joulua uskomattoman mukavan skorppioni miehen,minua nuorempi kylläkin mutta hänen seurassa tunsin itseni kokonaiseksi ja muutenkin rauhallinen olo oli. Sitten iski perus ahdistus ihan kokonaan,joten lopetin orastavan suhteen ja sen jälkeen en ole kenenkään kanssa osannut olla. Olen katunut todella paljon sitä että menin suhteen katkaisemaan,nyt olisin valmis tekemään kaiken että saisin tämän kyseisen miehen alun takaisin,mutta pelin menetin. Ystäviä ollaan ja härvätään mitä härvätään mutta ilman sitoumuksia,itse elän kuin seurustelisin mutta pelko on silti olemassa että jos hylätään. Tässä nyt tuli vaikka mitä muutakin mutta perus rapuna niin aika arka olen mitään enää aloittamaan,pelko on koko ajan läsnä.

• muuten tutulta

mun kohdalla toi, et pidetään joku ystävänä vaan mut sitte mielessä koko ajan halutaan muuta, mutta ei ääneen vaan uskalla sanoa.

• rapu

joku muukin tuntee kuten mä.

Tapasin pitkän harhailun jälkeen ihanan rapumiehen. Sitä läheisyyttä ja lämpöä. Juuri sitä mitä olin hakenut, unelmoinut ja kaivannut.

Mut nyt pelko. En osaa nauttia. Pelkään et tulen taas kerran kuitenkin jonkun syyn takia hylätyksi.

Mietin jo että lopetan alkavan suhteen.

Mut päivä kerrallaan yritän kuitenkin eteenpäin.

Ja jos tämä loppuu, etsin uuden rapumiehen, sellainen hellyys hän on.

• kyllä

Ihmiset pelkään läheisyyttä siitä syystä jos toinen jättää..Se on totta. itseni kohdalla, jos toista kohtaa alkaa tuntee jotain, mä alan sitoa tai mennä karkuun tai syyttää.

• rapu
        kyllä kirjoitti:

Ihmiset pelkään läheisyyttä siitä syystä jos toinen jättää..Se on totta. itseni kohdalla, jos toista kohtaa alkaa tuntee jotain, mä alan sitoa tai mennä karkuun tai syyttää.

minäkin tehdä tässä jutussani, pilata kaiken.

En ehkä koskaan elämän pettymyksiltäni opi oikein rakastamaan toista ihmistä ja luottamaan häneen.

Tuntuun pahalta.....

• Klarinett

Itse pelkään älyttömästi sitä, että jätetään. En uskalla enää oikein miehiin tehdä ystävyyttä syvempää suhdetta. Kerran jouduin hylätyksi, kun leijona mies, jonka kanssa oltiin juuri menossa yhteen, löysi kala naisen, ja lähti tämän matkaan, unohtaen miut. Rakastin sitä jätkää liikaa, ja nyt en uskalla enää rakastua, sillä pelkään sitä. Toivottavasti löytyy joku, johon voi luottaa ja olla hänen kanssa pelkäämättä. Toivotan onnea siulle!

• Voisiko joku neuvoa.

Mä pelkään päästää ihmistä lähelle sisintä, ehkä pelkäen menettää hänet. Ja kuitenkin haluan pysyvän ihmissunteen. Miten päästä pelosta?

• ..kun kerrot....

...toiselle osapuolelle siitä ja jos tuo toinen osapuoli sattuu olemaan samantyyppinen tai kenties kokenut samoja asioita(niitä on paljon)...se on siinä. Rehellisesti kerrot ongelmastasi, se avaa ovia ja sydämiä ja vaikka mitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82