niin, miksi perhe ei saa käyttää yhteistä plussakorttia tai s-etukorttia? miksi jokaiselle saatanan perheenjäsenelle on hankittava rinnakkaistili?
nimin. eilen kaupassa vihaiset valitukset saanut.
miksi perhe ei saa käyttää yhteistä...?
5
903
Vastaukset
- valvoo
Koska etukortteja käytetään profiloimaan tietyn ikä/sukupuoliryhmän ostostottumuksia.
Kauppojen seurantajärjestelmät menisivät sekaisin, jos 40 v isä ja 10 v tyttö ostelisivat samalla kortilla, kaupat eivät voisi yksilöllisesti seurata mitä kukakin ostaa.- tietoa
kun etukortti vedetään kassan magneettilukian läpi ainut tieto mikä lähtee eteenpäin on ostosten loppusumma. tuotteiden myyntiä seurataan niillä kauppojen omilla koneilla! bonus kortit ovat talouskohtaisia...kassahenkilökunta ei voi tietää kuuluuko eri henkilöt jotka samalla kortilla bonuksia ottavat samaan talouteen. lisäksi esimerkiksi tili-ominaisuuden omaava s-etukortti on verrannollistettavissa pankki korttiin...(joka on siis henkilökohtainen)! rinnkkais kortit eivät myöskään maksa mitään!...joten missäkohtaa on se ongelma?
Siis kyllähän tili voi olla yhteinen ja sille samalle tilille saa monta rinnakkaiskorttia.
- ihmettelenvain
ok. olin just muutama päivä sitten ostamassa anttilasta äidille uutta hiustenkuivaajaa, joka sattu olemaan tarjouksessa plussakortilla. ei mulla mitään plussakorttia ole, koska olen vasta 15-vuotias ja tosi kiinnostunut jostain bonuksista tai plussapisteistä. äiti sitten antoi omansa, että voin käydä ostamassa sen kuivaajaan sille, kun ei itse pystynyt.
se myyjä oikeasti suorastaan huusi mulle, kun huomasi, että mun luottokortin ja äidin plussakortin nimet ei täsmää. selitin siihen, että joo se on mun äidin kortti ja samaa perhettä ollaan, mutta tämä vaan syyttää mua kortin väärinkäyttäjäksi ja kuuluttaa koko kaupalle mun nimen siitä kortista. että kiitos vaan. eipä kukaan asiakaskaan kattonut. se myyjä olis ottanut sen kuivaajaan takas, jos en olis kortilla sitä maksanut. :D vittu mikä show yhdestä plussakortista.- köyhät kyykkyyn
kortteja-kusetusta sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226