Minäkin olen adventisti

On kahdenlaista adventismia. Jeesuksen odotukseen pettyneet tai väsyneet, Amerikassa v. 1843-44, perustivat mm. tämän lakiuskonnon, josta juontuu "Seitsemännen päivän adventistit". Heille riittää, että pyhittävät yhden viikonpäivän (7. pv - Suomessa 6. viikonpäivä eli lauantai), Jumalalle.

TOINEN adventtiliike on universaali SEITSEMÄN PÄIVÄN ADVENTISTIT. Lukeudun tähän toiseen, sillä pyrin joka päivä pukeutumaan Herran pyhään sota-asuun ja taistella uskon jaloa taistelua - joka Herran päivä.

Yksikään Herran pyhittämä viikonpäivä ei kutsumukseni ja käsitykseni mukaan ole toistaan huonompi. Maailman ihmisille manantai lienee onneton, mutta uskossa se voi olla oivallinen uuden alku - siitä voi muodostua varsinainen rukouspäivä, sapattipäivä.

Tästä ikivanhasta seitsemän päivän adventtiliikkeestä, (=odotamme Jeesusta 7:nä päivänä viikossa, emme määrää Hänen paluuajankohtaansa, emme edes viikonpäivää) - on raamattutietoa niukasti:

Roomalaiskirje: 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää KAIKKI PÄIVÄT YHTÄ HYVINÄ; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

MILLOIN JEESUS TULEE ?

Isä yksin tietää. Tämän ainoan asian hän pitää Pojaltakin salassa, jotta ei kukaan todelalkaan voisi ennustaa sitä OIKEAA aikaa ja hetkeä.

Pyhä Henkihän jakaa kanssamme kaikkea tietoa Kristuksen sydämeltä. tuota tietoa emme voi sada. Se on Jumalan viisautta, jotta ahkeroisimme hyviä töitä lähimmäiselle siunaukseksi - siten valvoisimme loppuun asti.

Markuksen evankeliumi:

13:33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
13:35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

MATTEUS 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

_AnttiVKantola_

39

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että..

sitä samaa lainattua,eikö teillä ole omia käsityksiä ollenkaan? asioista !

Kerro jotain omistasi,ei lainatuista !!

• Joo, on paree itse tutkia Raamatusta ja varmistua kaikesta. VAroa olemasta muistamaton kuulija. Itse oivallettu sana uskossa sulautuu ja vaikuttaa tahtomista ja tekeistä. Selalista, mihin rakkaus velvoittaa. Sillä meillä on vain rakkauden velkaa lyhennettävänä. Lain suhteen ollan jo sujut.

Raamatun tutkiminen, mielellään Ison Raamatun Tietosanakirjan avulla, ennakkoluulottomasti, on siunattua. Ei kannata lainata muiden ajatuksia tai käsityksiä. Sellaiset raamattupiirit ovat rikastuttavia, joissa etsitän totuutta, eikä ole ennakkoon määrätty, mitä tulee jatella tai etsiä tai mihin lopputulokseen päätyä.

Siellä, missä Henki on, siellä on vapaus. Ei Henki voi antaa MITÄÄN siellä, missä toinen määrää, miten tulee tulkita tai kääntää tai vääntää.

Vapaana tulee suorastaan jano Raamatun tutkimiseen, sillä syvyyttä tulee kiihtyvällä vauhdilla. Pahinta on jämähtää jonkun kirkon tai herätysliikkeen muodostamaan oppiin orjallisesti.

Ei viisaus, ei voimakkuus pidä pystyssä - vaan muutoskyky. Täytyisi kyetä korjaamaan omaksumiaan vääriä tulkintoja. Kaikilla meillä niitä on runsaasti.

• Vee Oppi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Joo, on paree itse tutkia Raamatusta ja varmistua kaikesta. VAroa olemasta muistamaton kuulija. Itse oivallettu sana uskossa sulautuu ja vaikuttaa tahtomista ja tekeistä. Selalista, mihin rakkaus velvoittaa. Sillä meillä on vain rakkauden velkaa lyhennettävänä. Lain suhteen ollan jo sujut.

Raamatun tutkiminen, mielellään Ison Raamatun Tietosanakirjan avulla, ennakkoluulottomasti, on siunattua. Ei kannata lainata muiden ajatuksia tai käsityksiä. Sellaiset raamattupiirit ovat rikastuttavia, joissa etsitän totuutta, eikä ole ennakkoon määrätty, mitä tulee jatella tai etsiä tai mihin lopputulokseen päätyä.

Siellä, missä Henki on, siellä on vapaus. Ei Henki voi antaa MITÄÄN siellä, missä toinen määrää, miten tulee tulkita tai kääntää tai vääntää.

Vapaana tulee suorastaan jano Raamatun tutkimiseen, sillä syvyyttä tulee kiihtyvällä vauhdilla. Pahinta on jämähtää jonkun kirkon tai herätysliikkeen muodostamaan oppiin orjallisesti.

Ei viisaus, ei voimakkuus pidä pystyssä - vaan muutoskyky. Täytyisi kyetä korjaamaan omaksumiaan vääriä tulkintoja. Kaikilla meillä niitä on runsaasti.

Onko mielestäsi Ellen White väärä profeetta?
        Mutta et kai ole opillistanut uskoasi?

• vastaukset tiedät
        Vee Oppi kirjoitti:

Sanopas Antti viisi syytä miksi et eroa adventtikirkosta?

• paljastettu
        vastaukset tiedät kirjoitti:

>Tämä AnttiV kuulu niihin taidollisiin joka esiintyy mielellään valkeuden enkelin vaatteissa.
        Sieltä se valkean viitan välistä häntä heilahtaa.

• Vee Oppi kirjoitti:

Tuntemattomalta epätietoiselta - en tiedä onko kyse advetistista vai ei:

1. "Onko mielestäsi Ellen White väärä profeetta?
        2. Mutta et kai ole opillistanut uskoasi?"
        --------------------------------------------------
        1. Uskonvainojen vuoksi eurooppalaisia pakeni uudisasukkaiksi Pohjois-Amerikkaan. Niitä, jotka eivät haluneet maksaa hintaa uskonnollisuudesta. Jotta oma identiteetti saavutettaisiin uudella mantereella, syntyi joukko lakiuskontoja, kuten adventismi, jehovalaiset ja mormonismi. Mukaan haluttiin tietysti ripaus kristinuskoa elikkä Raamattua.

Myöhemmin karismaattisuus sivuutti nuo reippaasti, alati ksvaen. Jopa dollariin kirjoitettiin: luotamme Jumalaan, tai jotain sentapaista. Ellen G Whiten aikakauden kirjallisuuteen en, ottaen huomioon opin syntytilanteet, katso aiheelliseksi paneutua. Menneen talven lumia joka tapauksessa. Isäni tekee uutta ja vaikuttavaa ja se leviää kuin kulovalkea kaikkialla maailmassa.

EN käsitä, miksi pääoppia yleensäkään on tarpeen värkätä, sillä Uudessa Testamentissa on Jeesuksen Kristuksen oppi esiin tuotu seikkaperäisesti. APUKIRJAT ovat hyväksi, etenkin IRT ja NOVUM sekä Raamattukommentaattorit. Meillä Suomessa koen erityisen antoisiksi ja luotettaviksi teol.lis. Jukka Norvannon Raamattu-opetukset. Minuun sana kuitenkin sulautuu VASTA SITTEN, KUN ITSEKIN olen sen Raamatusta suoraan oivaltanut. En ota vastaan sitä, mitä en ymmärrä tahi en voi omaksua omalle kohdalleni.

2. EN ole opillistanut uskoani ts. en vaella kiviin kaiverrettuja kirjaimia ihaillen. Sehän olisi kivijumalien palvontaa. Opinkappaleet, kuten luterilainen uskontunnustus ja Augsburin tunnustuskirjat, antavat minulle osviittaa suunnasta - mutta Kristuksen elämänopin omaksuminen on tavoitteeni.
        Pyhä Henki on aivan ihmeellinen neuvonantaja, joten kukaan meistä ei ole kenenkään opetuksen tarpeessa. Tarkoittaa sitä, että hyviä neuvoja kuunnellaan, mutta ei määräyksinä. Pidetään se, mikä hyvää on, muu jätetään omaan arvoonsa. Pyhä Henki ammentaa minulle ja Sinulle Raamatusta kaikkea sitä tietoa, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

Pidän harillisena sitä, että totuttuja tulkintoja aletaan lopulta pitää totuutena, eikä oikaisu Raamattuun vedotenkaan sitten tahdo onnistua. Herramme on uudistaja, mutta meillä ei ole muutoskykyä.

Minun oppini ei ole minun, Joh 6:45, 7:15-17 :
        Johanneksen evankeliumi:
        6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Roomalaiskirje:
        16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

KRISTUKSEN OPIN PÄÄKAPPALE - SIINÄ EI KIRJAVIISAUS RIITÄ

Efesolaiskirje:
        3:17 Ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,

3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,

3:19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

_AnttiVKantola_

• vastaukset tiedät kirjoitti:

--------------------------
        Sinulla Antti on hyvä itsekritiikki
        vastaukset tiedät 23.3.2007 klo 08.08
        ---------------------------------------------------
        EN TIEDÄ, mitä kysyjä tarkoittaa "hyvällä itsekritiikillä", mutta se on mielestäni hyvä - sillä kykenen myös itseironiaa kirjoittamaan ja face to face lausumaan.

Mutta 5 syytä, miksi erota? Erota seurakunnasta? Adventtiseurakunnasta? Pitää paikkansa; tiedän vastaukset siihen. Pitänee selvittää, sillä minä olen intohimoinen AVOIMUUDEN kannattaja.

Ei tosin liene viisasta tuoda henkilökohtaisuuksia foorumille - tällaisen henkilön, jolla on päämääränä vain Kristuksen opin selkeyttäminen Raamatun HENGEN mukaisesti.

Eikä tuollainen eroamisasia ole useinkaan niin mustavalkoinen, vaan monet on syyt kaikessa.
        Sitä paitsi Herran seurakunta on yksi ja yhteinen.

Tarvittaisiin avointa keskustelua johdon tasolla, kaikkien suuntausten kesken. Liian pidättyväistä on vieläkin vuorovaikutus seurakuntien välillä. Lampaat ovat Herran, kaikki. Myös paimenet, opettajat, evankelistat.

EROAMISET JA EROTTAMISET

Luterilaisesta olen kaksi kertaa eronnut käytännön syistä.
        Ns. vapaista suunnista minut taannoin - oltuani 10 vuotta - on erotettu pelkästään siksi, että kävin kuuntelemassa uskonliikkeen puhujaa. Tästä joku juorusi pastoreille, nääs.

Kaksi vuotta rukoilin uuden srk:n syntymistä, jotta minullakin olisi kotiseurakunta. Olin siis mukana perustettaessa uskonliikkeen seurakuntaa. Siinä toimin 10 vuotta, kunnes erosin. Syystä että siellä ei ollut vapautta Pyhässä Hengessä.

Mutta että 5 syytä, miksi en eroa ADVENTTIKIRKOSTA? Kirjaimen mukaanko peräti olisi mainittava nuo syyt? Tässä ne:

1. Minun ei ole mahdollista erota adventtikirkosta.
        2. Minun ei ole mahdollista erota adventtikirkosta.
        3. Minun ei ole mahdollista erota adventtikirkosta.
        4. Minun ei ole mahdollista erota adventtikirkosta.
        5. Minun ei ole mahdollista erota adventtikirkosta.

• paljastettu kirjoitti:

>Tämä AnttiV kuulu niihin taidollisiin joka esiintyy mielellään valkeuden enkelin vaatteissa.
        Sieltä se valkean viitan välistä häntä heilahtaa.

En käsitä, mitä Libiraali tarkoitti.

VILPITTÖMYYS

JOH 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

1.Pietarin kirje:
        3:10 Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta.

JUMALANPALVELUS
        Jaakobin kirje:
        1:26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

1:27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

TÄYDELLISET

JAAK 3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

• auni1

En päässyt selvyyteen tuosta sinun viestistäsi, oletko sinä seitsemännen päivän adventisti, vai mitä uskoa sinä kannatat, olen luullut sinua luterilaiseksi.

• "En päässyt selvyyteen tuosta sinun viestistäsi, oletko sinä seitsemännen päivän adventisti, vai mitä uskoa sinä kannatat, olen luullut sinua luterilaiseksi."
        ----------------------------------------------------------------------
        Kertaan siis, toisin sanoin. En ole seitsemännen päivän adventisti, vaan SEITSEMÄN PÄIVÄN ADVENTISTI, luterilainen sellainen.

Sillä odotan Kristusta joka päivä. Sekä pyrin pyhittymään seitsemänä päivänä viikossa. "Tämä on päivä, jonka Herra on tehnyt", sanon itselleni joka aamu.

PS. 118:24 Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.

Rakkauden kuninkaallista lakia - (Jaak.2:8), se on kaiken lain yläpuolella - noudattavana Jeesuksen testamentti oikeuttaa minut pitämään jokaista päivää täydellisenä, Rm.14:5. Uudestisyntyneenä Jumalan valtakuntaan minulla ON sapatinlepo joka päivä, vaikka rakkaus vaatiikin joka päivä myös rakkauden työt tekemään.

Näinollen täydellisen lain: vapauden lain (=rakkauden laki), tuomio koituu minulle kerskaukseksi, jos tekoni ovat laupiaita, Jaak.1:25, 2:12-13.

Etten koituisi LANKEEMUKSEKSI kellekään, tulkoon mainituksi, että JOS sinä pidät jonkin päivän viikossa muita parempana tai kirkkosi niin opettaa - omantunnon tähden sinun tuleekin niin tehdä:

Roomalaiskirje 14:22-23
        14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        14:23 Mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä KAIKKI MIKÄ EI OLE USKOSTA, ON SYNTIÄ.

Jaakobin kirje 4:17
        Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

"Tämä on se päivä, jonka Hera on luonut" , mutta odotettavissa on sekin päivä, jota pelkäämme, jos emme pidä yllä rakkautta Herraan:

2.Tessalonikalaiskirje:2:2
        Ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

AnttiVKantola_

• mielettömyyttä

Roomalaiskirje: 14:5
      Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää KAIKKI PÄIVÄT YHTÄ HYVINÄ; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Jumala pyhitti siunasi ja lepäsi sapatin ja antoi sen kaikille lepopäiväksi.
      Sapatin viettäjät eivät valikoi päiviä. He pitäytyvät vaan Jumalan valitsemaan päivään sapattiin. Tunnustustavat, että Herra on Herra maan ja taivaan Luoja.

Valikoija on hän, joka valikoi päiviä: syntymäpäiviä, nimipäiviä, joulupäiviä ja kaiken maailman päiviä.

Mielettömyys on alkaa joka päivä pyhittää lepopäivää. Kyllä siinä äkkiä nälkä tulee ja ihan kuolema.
      Sinä Antti uskallat rohkeasti uhmata Isää vastaan. Sanoihan Lutherkin, että onpa Paavi eli antikristus rohjennut muuttaa sapatin sunnuntaille.

Ensim. Joh. 5:1. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
      2. Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ.
      3. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
      4. sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme

• en ole kuullut kehotusta

Meille ei ole koskaan trullut kahoitusta lauantain viettoon sapatiksi.Sapatti onkin määrätty juutalaisille ja adventistit ovat itse valinneet noudattaakseen kirkkonsa tapoja sapattina. Adventtikirkon tapojen noudattaminen on kuin kommunistit valtaisivat juhlapäiväkseen Suomen itsenäisyyspäivän.

• ...
        en ole kuullut kehotusta kirjoitti:

Meille ei ole koskaan trullut kahoitusta lauantain viettoon sapatiksi.Sapatti onkin määrätty juutalaisille ja adventistit ovat itse valinneet noudattaakseen kirkkonsa tapoja sapattina. Adventtikirkon tapojen noudattaminen on kuin kommunistit valtaisivat juhlapäiväkseen Suomen itsenäisyyspäivän.

Sapatti on annettu ihmisille, ihmistä varten.
        Sapatin vietossa ei ole kyse mistään tavasta. Kyseessä on Jumala.
        Kaikki uskovat ymmärtävät tämän vaikka eivät olisi ikinä edes kuulleet Adventtikirkosta.

• itsekorostuksesta
        ... kirjoitti:

Sapatti on annettu ihmisille, ihmistä varten.
        Sapatin vietossa ei ole kyse mistään tavasta. Kyseessä on Jumala.
        Kaikki uskovat ymmärtävät tämän vaikka eivät olisi ikinä edes kuulleet Adventtikirkosta.

Luuletko olevasi Jumalan silmissä jotenkin parempi kuin muut ihmiset. Auttaako sapatti jotenkin sinun pelastumista? Kuvitteletko pääseväsi jonon ohi? Rakastatko itseäsi enemmän kuin Jumalaa?

• on Luojansa
        itsekorostuksesta kirjoitti:

Luuletko olevasi Jumalan silmissä jotenkin parempi kuin muut ihmiset. Auttaako sapatti jotenkin sinun pelastumista? Kuvitteletko pääseväsi jonon ohi? Rakastatko itseäsi enemmän kuin Jumalaa?

tunnustamista.Se on iankaikkinen muistuttaja siitä,että meillä on Luoja,Jumala joka meidät on luonut.Meillä on Taivaallinen Isä,joka rakastaa meitä ja pitää meistä huolta,kun vain myönnymme Hänen tahtoonsa.

• Kristuksen Henkeä
        on Luojansa kirjoitti:

tunnustamista.Se on iankaikkinen muistuttaja siitä,että meillä on Luoja,Jumala joka meidät on luonut.Meillä on Taivaallinen Isä,joka rakastaa meitä ja pitää meistä huolta,kun vain myönnymme Hänen tahtoonsa.

8:9   Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• juutalainen...
        on Luojansa kirjoitti:

5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit ORJANA Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. SENTÄHDEN Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.

• Sirkka Iita.
        juutalainen... kirjoitti:

5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit ORJANA Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. SENTÄHDEN Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.

käskyn joukkoon,mistä Jumala joutui vielä sanomaan tämän sanan,poiketen kaikista muista käskyistä"MUISTA" oli tämä erikoinen sana!Jumala tarkoittaa aina täyttä totta,jokainen sana,joka Herran suusta lähtee on TOTTA!

Jokainen raamattua Jumalan Hengessä tutkinut tietää,että mikä päivä on se raamatun mukainen alkuperäinen lepopäivä,jota Jeesuskin vietti!

Jeesus oli kaikkina muina päivinä töissä puusepänverstaalla,Joosehfin(isäpuolensa)ja veljiensä kanssa.Mutta sapatin he viettivät lepopäivänään.Minäkin vietän sapatin lepopäivänäni,leväten kaikista viikon rasituksista mahdollisuuksieni ja levon tarpeiteni mukaan.

Sunnuntain haluan pyhittää Jumalan palvelus päiväksi,mahdollisuuksien ja tarjolla olevien tilaisuuksien mukaan.Jokatapauksessa minä en ole sapatin,enempää kuin sunnuntainkaan orja.

Koska Jeesus osti minut vapaaksi KAIKESTA orjuudesta.

Joten toivotankin kaikille Jumalan siunaamaa ja Jeesuksen vapauttamaa levon ja ilon päivää!Muistakaa levätä ja ulkoilla ja ennenkaikkea muistakaa että saatte levätä Herrassa joka päivä,vaikka olisitte töissäkin!

Siunattua sapattia.tv.Sirkka Iita.

• älä valehtele
        Sirkka Iita. kirjoitti:

käskyn joukkoon,mistä Jumala joutui vielä sanomaan tämän sanan,poiketen kaikista muista käskyistä"MUISTA" oli tämä erikoinen sana!Jumala tarkoittaa aina täyttä totta,jokainen sana,joka Herran suusta lähtee on TOTTA!

Jokainen raamattua Jumalan Hengessä tutkinut tietää,että mikä päivä on se raamatun mukainen alkuperäinen lepopäivä,jota Jeesuskin vietti!

Jeesus oli kaikkina muina päivinä töissä puusepänverstaalla,Joosehfin(isäpuolensa)ja veljiensä kanssa.Mutta sapatin he viettivät lepopäivänään.Minäkin vietän sapatin lepopäivänäni,leväten kaikista viikon rasituksista mahdollisuuksieni ja levon tarpeiteni mukaan.

Sunnuntain haluan pyhittää Jumalan palvelus päiväksi,mahdollisuuksien ja tarjolla olevien tilaisuuksien mukaan.Jokatapauksessa minä en ole sapatin,enempää kuin sunnuntainkaan orja.

Koska Jeesus osti minut vapaaksi KAIKESTA orjuudesta.

Joten toivotankin kaikille Jumalan siunaamaa ja Jeesuksen vapauttamaa levon ja ilon päivää!Muistakaa levätä ja ulkoilla ja ennenkaikkea muistakaa että saatte levätä Herrassa joka päivä,vaikka olisitte töissäkin!

Siunattua sapattia.tv.Sirkka Iita.

UUDESSA LIITOSSA JEESUS EI SANONUT KERTAAKAAN "MUISTA SAPATTI". ETKÖ TAJUA, MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA?

JEESUS LUETTELI VANHAN LIITON KÄSKYJÄ, MUTTA EI MAININNUT SAPATTIA, MIKSI EI MAININNUT?

SAPATTI OLI VANHASSA LIITOSSA MERKKINÄ JUMALAN JA ISRALILAISTEN VÄLILLÄ, MIKSI SOTKEUDUT HEIDÄN LIITTOONSA?

EI ISRAELILAISILLE ASETETTU SAPATTI KUULU MEILLE!

• Sirkka Iita.
        älä valehtele kirjoitti:

UUDESSA LIITOSSA JEESUS EI SANONUT KERTAAKAAN "MUISTA SAPATTI". ETKÖ TAJUA, MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA?

JEESUS LUETTELI VANHAN LIITON KÄSKYJÄ, MUTTA EI MAININNUT SAPATTIA, MIKSI EI MAININNUT?

SAPATTI OLI VANHASSA LIITOSSA MERKKINÄ JUMALAN JA ISRALILAISTEN VÄLILLÄ, MIKSI SOTKEUDUT HEIDÄN LIITTOONSA?

sapatinkaan tähden!Pidä sinä se päivä lepopäivänäsi,minkä haluat,mutta anna minunkin viettää se päivä,minkä minä koen oikeaksi.Tässä on kysymys uskon asiasta.Yksi pitää yhden päivän parempana,toinen pitää kaikkipäivät yhtähyvinä,kumpikin olkoon mielessään varma.

Sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita minua minkään ruuan tai sapatinkaan johdosta.En minäkään sinua tuomitse,pidä vaikka keskiviikko tai sunnuntai lepopäivänäsi,niin mitä se minulle kuuluu?.

• LAIN OPPINUT
        älä valehtele kirjoitti:

Kysyi,Opettaja mikä on suurin käsky laissa?

Niin JEESUS SANOI HÄNELLE,Rakasta HERRAA SINUN JUMALAASI,KAIKESTA SYDÄMESTÄSI KAIKESTA SIELUSTASI JA KAIKESTA MIELESTÄSI,JA lähimäistäsi niinkuin itseäsi.

näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.Siis kaikki laki, ei osa.sanoi JEESUS.

RAKKAUS JUMALAAN ON SE ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ.

JOKA SANOO: MINÄ TUNNEN HÄNET,EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ,SE ON VALEHTELIJA,JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.joh1kir.2:3-4

• 2.Korinttolaiskirje: 3:17
        SILLÄ HERRA ON HENKI, JA MISSÄ HERRAN HENKI ON, SIINÄ ON VAPAUS.

Olkaa MINUN seuraajiani, sanoi Paavali - paitsi niitä rautakahleita. Tosin hänen vapautensa Kristuksessa oli sitä luokkaa, että hän voi kävellä ulos vankilasta, ikäänkuin kahlehdittu ei olisikaan. Tämä kuvaa hyvin Paavalin suhdetta lakiin ja toisaalta vapauteen Kristuksessa. Hänen vaelluksensa oli kahleista riippumatonta ja laista riippumatonta.

VASTAAN SYYTÖKSIIN: TYÖ HERRASSA ON LEPOA - VAPAUTTA SYNNISTÄ JA LAISTA

Tuntematon adventisti tahi kasvoton adventismi syyttää meitä protestantteja tai ainakin minua siitä, että en pidä jotain viikonpäivää huonona - vaan kaikkia täydellisinä.

Eikö uskossa saisi pyhittää päiviään Luojalle? Muka nälkään kuolee, jos ihan 7 päivää pyhittää. Ei suinkaan, sillä Jeesus on elämän leipä - kokemukseni on kannustanut minua jatkuvaan pyhitykseen Herrassa.

Syyttelijä vetoaa siihen, että 7. pv:n sapattia viettävät "Tunnustustavat, että Herra on Herra maan ja taivaan Luoja". Eikö tämä ole totta joka päivä?

Vaikka Luoja lepäsi, SAATUAAN VALMIIKSI, luomistyöstään 7. pvänä, niin eikö hän teekin taas töitä joka päivä, kunnes kaikki on valmista siihen kauhistuttavaan Herran päivään mennessä. Pietari sanoo, että meidän tulee jouduttaa tuon päivän tuloa, 2.Piet:3:12. Isä ja Poikakaan EIVÄT lepää ennen sitä! Rakkaus vaatii ...
        Tarkoitan sitä, että Herralle työskenteleminen ON mitä ihaninta sapatinlepoa Herrassa.

Johanneksen evankeliumi:
        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."
        -------------------------------------------------------
        VASTAAN HERJAUKSIIN: ALATI PYHITTÄYTYMINEN EI OLE "MIELETTÖMYYTTÄ", EIKÄ SE TAPA VAAN RAVITSEE

Näen "valikoimiseksi" sen, että viikon 6. päivä - lauantai - valikoidaan olemaan muka 7.
        Jos muka uhmaan Isääni vastaan, niin osoita se RAAMATUN HENGESSÄ, (ei irtojakeiden kuolleessa kirjaimessa). Jos et osoita, niin miksi minua lyöt?

Tuo klisee. "että pidämme hänen KÄSKYNSÄ... NE käskyt olivat ennen kuin Hänelle valmistettiin ruumis. Nyt pidämme HÄNEN käskynsä. Siis rakastamme ennen kaikkea muuta.

Melkein jokainen noudattaa tuota MORAALILAKIA: älä tapa. Mutta mitäs erinomaista siinä on? HÄNELTÄ TULI UUSI informaatio: "Joka sanoo: sinä hullu, on ansainnut helvetin tuomion". Matt 5:22b, Matt 5:17-48. Olet oikeassa; minä tai sinä emme kykene siihen, mihin Jeesus kehottaa. Juuri siksi Jumala valmisti itselleen ruumiin ja täytti lain puolestamme, Matt 5:17, Room 10:4, Luuk 16:16.

Rakkaus annetaan ylhäältä, joten tässä lopuksi päädyn ihan samaan kuin päätyy syyttäjänikin. Rakkaus päihittää KAIKKI maailman alkeisvoimat synteineen ja synneistä muistuttavine lakineen.

JOH 5:4. Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut,meidän USKOMME.

_AnttiVKantola_

• en ole kuullut kehotusta kirjoitti:

Toki lauantaina voi viettää sapattia, tai mikä päivä tahansa - jopa 7 päivää viikossa.

SYNTIÄ on vain siinä, että painostetaan muita samaan kaavaan. iso synti, jos pelotellaan helvetillä tai pedolla. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.

Matteuksen evankeliumi:
        5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

• pelottelua
        AnttiVKantola kirjoitti:

Toki lauantaina voi viettää sapattia, tai mikä päivä tahansa - jopa 7 päivää viikossa.

SYNTIÄ on vain siinä, että painostetaan muita samaan kaavaan. iso synti, jos pelotellaan helvetillä tai pedolla. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.

Matteuksen evankeliumi:
        5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Siihen kuuluu pedot ja kaikki mitä Raamattuun on kirjoitettu, ja niitä tulee julistaa kansalle, eikä jättää väliin, ja hypätä ylitse.
        Meidän täytyy muistaa, että Jumala siunasi yhden päivän, ja sanoo MUISTA seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, se on hyvin selvää tekstiä.

• LAIN OPPINUT kirjoitti:

Kysyi,Opettaja mikä on suurin käsky laissa?

Niin JEESUS SANOI HÄNELLE,Rakasta HERRAA SINUN JUMALAASI,KAIKESTA SYDÄMESTÄSI KAIKESTA SIELUSTASI JA KAIKESTA MIELESTÄSI,JA lähimäistäsi niinkuin itseäsi.

näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.Siis kaikki laki, ei osa.sanoi JEESUS.

RAKKAUS JUMALAAN ON SE ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ.

JOKA SANOO: MINÄ TUNNEN HÄNET,EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ,SE ON VALEHTELIJA,JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.joh1kir.2:3-4

RIIPPUSILTA

Ei temppeli ole mitään,
        eikä temppelin kultakaan
        vaan temppelin Herrasta riippuu KAIKKI.

Ei juoksija ole mitään
        eikä juoksu, vaan kisan järjestäjä
        Lähettäjä

Ei Maa ole kuin tomua
        eikä kylvetty pian kuoleva siemen
        vaan uuden kasvun Antaja

Ei tuomitseva laki pelasta
        eikä synnistä pidättäytyminen
        vain Elämän Herrassa elämme

Oli papilla kiire sapattikokoukseen
        toisella papilla kiire kymmenyksiä keräämään
        riippui samarialaisen laupeudesta lähimmäisen elämä

Oikein sanoit: Rakkaudesta RIIPPUU kaikki
        sen varassa ylität synkän virran - synnin lain
        Lähimmäinen rannalla ja Jumala toisella.

_AnttiVKantola_

• pelottelua kirjoitti:

Siihen kuuluu pedot ja kaikki mitä Raamattuun on kirjoitettu, ja niitä tulee julistaa kansalle, eikä jättää väliin, ja hypätä ylitse.
        Meidän täytyy muistaa, että Jumala siunasi yhden päivän, ja sanoo MUISTA seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, se on hyvin selvää tekstiä.

EVANKELIUMIA

2. KOR 6:6
        Puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,

Sinä pidät kymmenet käskyt ja seurakuntasi säädökset
        siinä teet oikein, olethan myynyt itsesi kirkollesi
        äläkä tee pienintäkään rikettä, sillä sinut voidaan erottaa
        palkitseeko käskijäsi sinut uskollisuudestasi?
        Teet tiliä ihmisille, ihmisten arvion mukaan?

1.Korinttolaiskirje:
        9:23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Minut on kalliisti ostettu - olen Ylipappini orja, sillä
        olen velassa kiireestä kantapäähän
        rakkauden velka vaatii lyhennyksiä enemmän kuin kymmenykset
        sapattia en jouda viettämään; Herra armahda minua syntistä!
        Teen tiliä Herralle, Herran arvion mukaan!

1.Korinttolaiskirje:
        7:23 Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

• juutalainen... kirjoitti:

TÄMÄ TURHA ELÄMÄ ON VILPITTÖMÄSTI ELETTÄVÄ

Psalmit:
        127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

Psalmit:
        39:7 Varjona vain ihminen vaeltaa, turhaan vain he touhuavat, kokoavat, eivätkä tiedä, kuka ne saa.

PS 127:1 Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

ROOM 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

PS 62:11 Älkää luottako väkivaltaan, älkää turhaan panko toivoanne ryöstettyyn tavaraan. Jos rikkautta karttuu, älkää siihen sydäntänne kiinnittäkö.

VILPILLISEN KAIKKI TYÖ VALUU HUKKAAN

3.Mooseksen kirja:
        26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.

JOS HERRA VAIKENEE, NIIN TURHAA ON MYÖS LAINKUULIAISUUS

Job:
        9:29 Syyllisenä täytyy minun olla; miksi turhaan itseäni vaivaan?
        21:10 Hänen sonninsa polkee eikä turhaan, hänen lehmänsä poikii eikä kesken.

Job:
        2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."

• Sirkka Iita.

et ole todellisessa uskossa ollenkaan.Sinulla on vielä liikaa tuota omaa minää jäljellä.Olet katkera ja pettynyt ihminen,joka ei itsekkään vielä ole tietoinen siitä,että mitä haluaisi elämälleen tehdä.Olet myöskin katkera Jumalalle.Lähimäisiäsi sinä et rakasta,vaan pyrit karsinoimaan ihmisiä oman mielesi mukaisesti.

Muista,että vain Jumala voi antaa todellisen uskon,ja siihen on olemassa tasan yksi tie,syntiesi katuminen ja hylkääminen.Vasta tyhjän ja murtuneen astian Kristus voi eheyttää ja puhdistaa verellään ja täyttää sitten Pyhällä Hengellä.

Tämän jälkeen et enää koskaan ole oma entinen itsesi,vaan sinä muutut.Jumalan armo muuttaa,se tekee kokonaan uudeksi,niin että voi puhua uudestisyntymisestä.Ennenkuin olet KOKONAAN antanut itsesi Herran Jeesuksen parannettavaksi ja suostunut tyhjennettäväksi,sinä et ole uskossa.Voit olla uskovainen,mutta et uskossa!

• ...

Mistäs sinä olet saanut oikeuden ja taidon tuntea toisen ihmisen sydämen, mahdollisesti Jumalaakin paremmin?

• ei kai

Oisko käynyt Sirkka iita niin, että sulla on noussut sapatti päähän!!!

• Sirkka Iita.
        ... kirjoitti:

Mistäs sinä olet saanut oikeuden ja taidon tuntea toisen ihmisen sydämen, mahdollisesti Jumalaakin paremmin?

voit jättää sen omaan arvoonsa!

Minähän sanoinkin,että kirjoituksistasi päätellen!

Anteeksi jos loukkasin?

Mutta en haluaisi puhua selän takana,siksi tuo oma nimimerkki,ettei tarvitse näiden sanojen taakse ketään muuta miettiä tai syyllistää.

Sanoin suoraan ja niin tulisisikin tehdä,mieluummin kuin ilman nimimerkkiä heitellä niitä kiviä.

Jumala voi joskus puhua sen moitteenkin kautta ihmisen sydämelle,ja se moitekkin voi olla rakkaudesta syntynyt ja joskus olla alku uudelle ja oikealle,eli siunaus.

Kyllä täällä on minullekin sanottu yhtä ja toista,paljon pahemminkin ja osa niistä nuhteista on synnyttänyt Jumalan mielen mukaista kasvamista uskossa.

Kyllä meillä on oikeus Jumalan mielenmukaiseen nuhteluunkin!

• SAANKO PUOLUSTAUTUA ?

"Onko Jumala TODELLA sanonut...?" - että antti ei ole Jumalan Pojan uskossa?

Sirkka Iita, Hengessä aloitit. Kuka nyt on lumonnut sinut? Hengessä aloitit, lihassako nyt lopetat? Gal 3:1-3. Kirjoitat raamatullisesti, mutta Jeesuksen (Apt 16:6) Henki varmaankin olisi halunnut estää sinua juuri minulle osoittamaan nuo pyhät sanat.

Nimittäin, Herran nimessä sen sanon, en valhettele - asemani Herrassa ja Herran edessä ei ole tätä nykyä senkaltainen kuin mitä kuvaat. Elikkä: sanasi ovat tosi hyvät ja tarpeelliset, mutta eivät osu.

Tai osuvat hyvinkin, kun asetun rakastamani JOBin asemaan. Olet joku noista Jobin kärsimättömistä ystävistä ja sielunhoitajista.
        -------------------------------------
        Jospa lukisit vaikeaselkoisen Jobin kirjan muutamaan kertaan ja sitten vielä uudestaan seuraavanlaiset - tämän perästä, ihan viimeisenä olevat - pääkohdat.

JOB PÄHKINÄNKUORESSA - PUUN JA KUOREN VÄLISSÄ
        1. "Meidän veljiemme syyttäjä" tiesi Jobin puhtauden. Jumala kehuu puhdasta Jobia syyttäjälle.
        Job 1:8-12, 2:3-6.

2. Job ei hirveän epäoikeudenmukaisuuden keskelläkään syytellyt Jumalaa tai KETÄÄN,
        Job 1:22, 2:9-10, 42:7.

3. Vain oman syntymäpäivänsä Job kirosi ja halusi kuolla pois kärsimästä, Job 3:3, 11, 6:8-10.

4. Jobin sielunhoitajat uskoivat tietävänsä, että Jobilla on tunnollaan syntiä tai köyhäin unohtamista, Job 5:2,17. 8:5, 13. 11:5-7.

5. Mutta Job ei ollut itsensä tarkkailija. Hänelle oli tärkeämpää tietää Lunastajansa elävän,
        Job 19:25, 16:19, 27:1-6, 31:6.

6. Jobin asenne kuitenkin oli: armahdettu syntinen eli "Herra, armahda minua syntistä!", joten hänellä ei ollut vaikeuksia tehdä parannusta mahdollisista tiedostamattomista synneistä,
        Job 7:21. Vrt: JAAK 5:11, 1.KOR 4:4

7. Edes kielenkäytössään Job ei tehnyt syntiä, Job 1:22.

8. Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.

9. Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen sielunhoitaja-ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.
        --------------------
        1. Jobin Jumala vastaan syyttelijä:

1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
        1:9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        1:10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        1:11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saatana meni pois Herran edestä.

Jobin Jumala vastaan syyttelijä:

2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        2:4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        2:5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

2. Job itse:

Job:1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.

2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.

Jobin Jumala:

42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

3. Job itse:

3:3 "Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: 'Poika on siinnyt.'
        3:11 Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani?

Job itse:

6:8 Oi, jospa minun pyyntöni täyttyisi ja Jumala toteuttaisi minun toivoni!
        6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!
        6:10 Niin olisi vielä lohdutuksenani - ja ilosta minä hypähtäisin säälimättömän tuskan alla - etten ole kieltänyt Pyhän sanoja.

Jobin ystävä: 4.
        5:2 Mielettömän tappaa suuttumus, tyhmän surmaa kiivaus.
        5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.

Jobin ystävä:

8:5 Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,
        8:13 Niin käy kaikkien niiden, jotka unhottavat Jumalan, ja jumalattoman toivo katoaa.

Jobin ystävä:

11:5 Mutta jospa Jumala puhuisi ja avaisi huulensa sinua vastaan
        11:6 ja ilmaisisi sinulle viisauden salaisuudet, että hänellä on ymmärrystä monin verroin! Silloin huomaisit, että Jumala on painanut unhoon montakin pahaa tekoasi.
        11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?

5. Job itse:

19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Job itse:

27:1 Job jatkoi lausuen julki mietelmiään ja sanoi:
        27:2 "Niin totta kuin Jumala elää, joka on ottanut minulta oikeuteni, ja Kaikkivaltias, joka on sieluni murehuttanut:
        27:3 niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani,
        27:4 eivät minun huuleni puhu petosta, eikä kieleni vilppiä lausu.
        27:5 Pois se! En myönnä teidän oikeassa olevan. Siihen asti kunnes henkeni heitän, en luovu hurskaudestani.
        27:6 Minä pidän kiinni vanhurskaudestani, en hellitä; yhdestäkään elämäni päivästä omatuntoni ei minua soimaa. 6:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.

31:6 Punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni.

6. Job itse:

7:21 Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole."

7. Jobin Jumala:

1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.

8. Jobin Jumala:

42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        42:8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        42:9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        42:10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

Jobin Jumala sanoo viimeisen sanan:

42:12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        42:13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        42:14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        42:15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        42:16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        42:17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.

JOB on meidän esikuvamme tosiuskovaisuudessa so. uskonvanhurskaudesta kiinni pitävänä.

_AnttiVKantola_

• Mystikko 65

Hyvä! Olet esimerkillinen siinä mielessä, että ylistelet vaan Herraa ja kuljeskelet vapaana, mihinkään kohtaan stressiä ottamatta.
      Adventistit ovatkin ihmeissään, kun eivät saa sua otteeseen. Teet saalistajatkin naurunalaiseksi.

Niin mitä on uskominen ja Jeesuksessa oleminen-?
      Sitä että on syvällä uskossaan, niin ettei maailma kurotaudu enää sydämmeen. Eikä harhaopilliset, eikä käärmeen sihinätkään tartu.
      Pitkällä olet uskossasi. Jatka tielläsi..

• ETTEI * * *

Ensimmäinen päivä ole seitsemäs päivä, vaikka muuttelis kalenteria mihin suuntaan hyvänsä.
      SAPATTI PYSYY AINA SAPATTINA.
      Pääsiäisenä selviää mikä päivä unohtuu, kun kerrotaan pääsiäisen tapahtumista, useimmat näkevät mustaa sinä päivänä.
      Adventisteille se on lain täyttymys, jota seuraa ylösnousemuksen aamu, eivätkä he hukkaa päiviä, valheellisiin selityksiin.

• kiva&rennosti

Mitä väliä sillä, mikä mikin päivä on. Koita nyt tajuta. Tänään on perjantai ja huomena launtai. Sapattia ei ole, eikä tunneta. Kysy juutalaisilta asiasta, jos enemmän haluat tietoa.
        Juutalaisten palstalla.

• SAPATTI * * *
        kiva&rennosti kirjoitti:

Mitä väliä sillä, mikä mikin päivä on. Koita nyt tajuta. Tänään on perjantai ja huomena launtai. Sapattia ei ole, eikä tunneta. Kysy juutalaisilta asiasta, jos enemmän haluat tietoa.
        Juutalaisten palstalla.

Sapatti on annettu ihmistä varten, ja se annettiin paratiisissa.
        Oletko sinä Juutalainen?
        Sinunhan se juuri tulisikin tietää, sillä Paratiisissa ei ollut Juutalaisia.

• Kysypä keltä tahansa ympärilläsi, tässä todellisessa maailmassa, Suomessa - jokainen tietää, että viikon 7. päivä on nimeltään sunnuntai. Toki sitä voi sapatiksi kutsua tai miksi vain. Jumala ymmärtää tarkoituksen. Senkin, että sapatti on ihmistä varten. Eikä jonkun jenkkiseurakunnan opinkappaleita varten. Tai juutalaisten perinteitä varten.

Aivan selvää on sekin, että adventistin tulee mennä sen mukaan kuin adventtiseurakunnassa määrätään. Kunhan ei riko maan lakeja. Eivät toki rikokaan.

Minä menen sen mukaan, mitä Henki minulle opettaa raamatullisesti, mutta ei ole tullut mitään ristiriitoja seurakunnan kanssa minunkaan kohdallani.

• SAPATTI * * * kirjoitti:

Sapatti on annettu ihmistä varten, ja se annettiin paratiisissa.
        Oletko sinä Juutalainen?
        Sinunhan se juuri tulisikin tietää, sillä Paratiisissa ei ollut Juutalaisia.

Juutalaiset olivat jo Paratiisissa ja juutalaiset tulevat vielä pakanoita hallitsemaan - jopa 1000 vuotta, Jerusalem maailman pääkaupunkina. Israelin lopulliset rajatkin kerrotaan Raamatussa.

Voiko joku vielä olla tästä tietämätön?! Ikuisuudessa tulee synnynnäisillä juutalaisilla olemaan aitiopaikka. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala sieti, mutta jo 2000 vuoden ajan Hän on tehnyt tiettäväksi lähes kaikki salaisuutensa.

Jeesus on juutalainen ja Raamattu mainitsee hänen olleen jo Aabrahamin kupeissa. Aabraham oli Abelin kupeissa ja hänelle jo mainittiin Paratiisissa, että hänestä polveutuu Jeesus. Joten Jeesus ja juutalaiset olivat jo Paratiisissa.

Sapatti on todellakin annettu ihmistä varten. Riesaksiko tai taakaksi? Ei, vaan aivan päinvastoin: levoksi.

Olenko juutalainen? Valitettavasti jouduttiin pulittamaan iso hinta, että sain juutalaisen kansalaisoikeudet.

• asetettu
        AnttiVKantola kirjoitti:

Juutalaiset olivat jo Paratiisissa ja juutalaiset tulevat vielä pakanoita hallitsemaan - jopa 1000 vuotta, Jerusalem maailman pääkaupunkina. Israelin lopulliset rajatkin kerrotaan Raamatussa.

Voiko joku vielä olla tästä tietämätön?! Ikuisuudessa tulee synnynnäisillä juutalaisilla olemaan aitiopaikka. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala sieti, mutta jo 2000 vuoden ajan Hän on tehnyt tiettäväksi lähes kaikki salaisuutensa.

Jeesus on juutalainen ja Raamattu mainitsee hänen olleen jo Aabrahamin kupeissa. Aabraham oli Abelin kupeissa ja hänelle jo mainittiin Paratiisissa, että hänestä polveutuu Jeesus. Joten Jeesus ja juutalaiset olivat jo Paratiisissa.

Sapatti on todellakin annettu ihmistä varten. Riesaksiko tai taakaksi? Ei, vaan aivan päinvastoin: levoksi.

Olenko juutalainen? Valitettavasti jouduttiin pulittamaan iso hinta, että sain juutalaisen kansalaisoikeudet.

Luomisessa, 2000 vuotta ennen Juutalaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe