onko remeron hyväkin lääke???????
remeron
22
24592
Vastaukset
- on...???
Kysy lääkäriltäsi, kyllä hän tietää!
kissankello - jaksanko sittenkään
Sairaalassa, kun selvittivät mulle sopivaa lääkettä, niin tuo sai mut nukkumaan klo 22-15 joka päivä! Ihan hirveä lääke. Ei oikeesti jaksanu muuta tehdä kuin nukkua. Välillä huonetoveri herätti syömään. Sit illasta oli pirteämpi.
Huonekaverille toi sit taas piristi. Mitä vähemmän sulle määrätään tuota, niin sitä enempi se vaikuttaa. Se on silleen "jännä" lääke.
Toi Remeron taitaa olla vanha nimi tuolle... oisko sen uus nimi Mirzapin tms. en oo varma- muta
jos pärjää ilman sehän on vain hyvä!
- mikään
vanha nimi, lääkkeen VAIKUTTAVA aine on mirtatsapiini, mainitsemasi Mirtazapi n on Remeronin, siis alkuperäinen gen.sub.!
- Remeronin
mikään kirjoitti:
vanha nimi, lääkkeen VAIKUTTAVA aine on mirtatsapiini, mainitsemasi Mirtazapi n on Remeronin, siis alkuperäinen gen.sub.!
siis alkuperäiSen lääkkeen gen.sub!
- .................
Ei se "vaikuta" sitä enemmän, mitä vähemmän sitä määrätään, vaan väsyttävä histamiinivaikutus tulee paremmin esille pienemmillä annoksilla. Siksipä mirtatsapiini onkin hyvä lääke, jos on univaikeuksia. Se myös parantaa unen laatua (syvän unen jaksot lisääntyvät), minkä vuoksi sinäkin ilmeisesti olet nukkunut paljon.
Jotkut pitävät väsyttäviä lääkkeitä vahvoina, vaikkei väsytyksellä olisi mitään tekemistä lääkkeen vahvuuden, tehon tai vaikuttavuuden kanssa.
- se...
riippunee käyttäjästä. Minut se halvautti niin etten päässyt sängystä ylös päiväkausiin. Jalat eivät toimineet. Olo oli muutenkin hirveä. Kutsunkin Remeronia rotanmyrkyksi. Jos olisin rikollinen, myisin säästyneet tabletit sekakäyttäjille katukaupassa, sillä he voisivat arvostaa äärikokemuksia...
- soppaan!
Jotta tasapuolisuus toteutuisi nyt edes välttävästi, on kerrottava, että ei se Remeron mitään "rotanmyrkkyä" ole.
Olen syönyt nyt jo seitsemän vuoden ajan joka ilta 45 mg kyseistä lääkettä ilman mitään mainittavia sivuvaikutuksia. Toimii hyvin unilääkkeenomaisesti ja antaa kunnon yöunet. Ei pahoja tuntemuksia eikä mitään järkyttäviä painajaisia. Aamulla ihan normaali olo.
Eli se siitä! Hyvä lääke se on!- ixie
Jos unen kanssa on vaikeuksia, esim. heräilyä, niin suosittelen. Itse söin 30mg illassa ja nukuin todella hyvin kyseisen lääkkeen kanssa. Lopetin sen takia, koska lisäsi ruokahalua, enkä jaksanut joka ilta rampata ennen nukahtamista sängystä syömään.. Remeron kuitenkaan itsessään ei väsytä, vaan syventää unen laatua. Mutta mulla oli kaverina seroquel, joka on vieläkin ja hyvin toimii =)
- Kokemuksia...
ixie kirjoitti:
Jos unen kanssa on vaikeuksia, esim. heräilyä, niin suosittelen. Itse söin 30mg illassa ja nukuin todella hyvin kyseisen lääkkeen kanssa. Lopetin sen takia, koska lisäsi ruokahalua, enkä jaksanut joka ilta rampata ennen nukahtamista sängystä syömään.. Remeron kuitenkaan itsessään ei väsytä, vaan syventää unen laatua. Mutta mulla oli kaverina seroquel, joka on vieläkin ja hyvin toimii =)
Sanoisin, että remeronista ja seroquelista tuo seroquel on se voimakkaammin väsyttävä/unen laatua syventävä ja ruokahalua lisäävä. Ainakin itse olen kokenut niin, enkä siksi suostu enää koskemaankaan seroqueliin enkä kyllä sen puoleen muihinkaan mieltä tasaaviin, aivan älytöntä syödä semmoisia jos ei ole psykoottisia oireita vaan vain masennusta. Mutta sairaalahoidoissa kohtasin useitakin muita potilaita, jotka olivat jatkuvasti väsyneitä ja lihoivat järkyttävää tahtia seroquelin takia, koska se hidasti todella voimakkaasti aineenvaihduntaa, mutta aiheutti toisaalta samaan aikaan myös voimakasta nälän tunnetta.
Remeronin väsyttävä vaikutus on itsellä laskenut nopeasti, ja se on aiheuttanut vain lievää nälän tunnetta, siinä missä taas seroquel vei aikoinaan jalat alta täysin vielä kuukausienkin käytön jälkeen ja ruokahalun kasvaminen oli niin voimakasta, että jos ruuat oli jääkaapista loppu aloin penkoa tähteitä roskiksesta, ja jos ei niitäkään löytynyt aloin voida pahoin lääkkeen aiheuttaman voimakkaan näläntunteen vuoksi... Ja tämä on ihan tositarina, eikä itseäni naurata yhtään.
Mutta yksilöllisiä juttujahan nämä ovat, ei siitä pääse mihinkään. Tiedän, että monet masennuspotilaat jotka syövät yhdistelmää masennuslääke antipsykootti (eli esim. seroquel) ovat kokeneet saavansa helpotuksen oloonsa, mutta olen silti sitä mieltä että antipsykootteja tulisi käyttää vain sellaisten potilaiden hoitoon joilla on psykoottisia oireita. "Tavallisen" masennuspotilaan lääkitseminen masennuslääke antipsykootti -yhdistelmällä johtaa helposti vain siihen, että ihminen menee täysin turtuneeksi ja tukkoon niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Eli potilaasta ei ehkä tunnu pahalta ja siinä mielessä olo on helpottunut, mutta toisaalta tarkemmin ajateltuna potilaasta ei myöskään tunnu hyvältä, ei itseasiassa miltään. Potilaasta on tullut zombie, jonka päiväohjelma koostuu lähinnä nukkumisesta, syömisestä ja kakkimisesta (mikäli vatsa toimii). Pahinta tässä on se, että potilas itse ei tätä tajua ennen kuin vasta lääkkeiden syönnin loputtua. - *
abba kirjoitti:
yksilökohtaista ilmeisesti
Riippuu enemmänkin ihmisestä ja siitä mitä sontaa lääkekokemuksistaan suoltaa. Joillekin ei mielestään sovi mitkään lääkkeet koskaan. Aina ollaan jotain troppia kuitenkin haluamassa.
Remeron (mirtatsapiini) väsyttää. Sekin on joidenkin mielestä ihan hirveetä, siis kauheeta. - myrkytetty rotta
Sama juttu, 45 mg iltaisin. Ja todellakin parantaa unta. Valitettavasti ei väsytä enää yhtä voimakkaasti kuin alkuaikoina. Enkä minäkään osaa sanoa mitään haittavaikutuksia. Ruokahalun lisääntymisenkin kanssa olen oppinut elämään eikä se vaikutus ole enää yhtä voimakas kuin alkuaikoina.
- Yksilöllistä..
Kokemuksia... kirjoitti:
Sanoisin, että remeronista ja seroquelista tuo seroquel on se voimakkaammin väsyttävä/unen laatua syventävä ja ruokahalua lisäävä. Ainakin itse olen kokenut niin, enkä siksi suostu enää koskemaankaan seroqueliin enkä kyllä sen puoleen muihinkaan mieltä tasaaviin, aivan älytöntä syödä semmoisia jos ei ole psykoottisia oireita vaan vain masennusta. Mutta sairaalahoidoissa kohtasin useitakin muita potilaita, jotka olivat jatkuvasti väsyneitä ja lihoivat järkyttävää tahtia seroquelin takia, koska se hidasti todella voimakkaasti aineenvaihduntaa, mutta aiheutti toisaalta samaan aikaan myös voimakasta nälän tunnetta.
Remeronin väsyttävä vaikutus on itsellä laskenut nopeasti, ja se on aiheuttanut vain lievää nälän tunnetta, siinä missä taas seroquel vei aikoinaan jalat alta täysin vielä kuukausienkin käytön jälkeen ja ruokahalun kasvaminen oli niin voimakasta, että jos ruuat oli jääkaapista loppu aloin penkoa tähteitä roskiksesta, ja jos ei niitäkään löytynyt aloin voida pahoin lääkkeen aiheuttaman voimakkaan näläntunteen vuoksi... Ja tämä on ihan tositarina, eikä itseäni naurata yhtään.
Mutta yksilöllisiä juttujahan nämä ovat, ei siitä pääse mihinkään. Tiedän, että monet masennuspotilaat jotka syövät yhdistelmää masennuslääke antipsykootti (eli esim. seroquel) ovat kokeneet saavansa helpotuksen oloonsa, mutta olen silti sitä mieltä että antipsykootteja tulisi käyttää vain sellaisten potilaiden hoitoon joilla on psykoottisia oireita. "Tavallisen" masennuspotilaan lääkitseminen masennuslääke antipsykootti -yhdistelmällä johtaa helposti vain siihen, että ihminen menee täysin turtuneeksi ja tukkoon niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Eli potilaasta ei ehkä tunnu pahalta ja siinä mielessä olo on helpottunut, mutta toisaalta tarkemmin ajateltuna potilaasta ei myöskään tunnu hyvältä, ei itseasiassa miltään. Potilaasta on tullut zombie, jonka päiväohjelma koostuu lähinnä nukkumisesta, syömisestä ja kakkimisesta (mikäli vatsa toimii). Pahinta tässä on se, että potilas itse ei tätä tajua ennen kuin vasta lääkkeiden syönnin loputtua.Tai sitten potilaalle tulee masennuslääke antipsykootti -yhdistelmän avulla enemmän päiväohjelmaa, koska hän alkaa jaksaa/haluta/uskaltaa lähteä kotoaan ihmisten ilmoille. Eivät pienet annokset uudempia neuroleptejä tee kenestäkään zombia, tosin esim. Seroquelin aloitus on monista tyrmäävä kokemus ja olisi parasta ajoittaa ennen nukkumaan menoa.
- suosittelen, jos on tarvetta
Itse käytän Mirtatsapiinia masennukseen, ahdistukseen ja unta parantamaan. Hyvin on auttanut. Alkuun söin muutaman viikon ja se todella paransi unet ja poisti ahdistuksen, mutta sitten lopetin, kun luin kauhutarinoita lihomisesta. Ahdistus palasi aika pian. Aloitin uudelleen ja nyt olo on taas kohentuntut. En ole lihonut eikä ole muitakaan sivuvaikutuksia. Alussa väsytti ja turvotti, mutta se meni ohi. Makeannälkä on jonkin verran kasvanut, mutta en ole taipuvainen mässäilyyn tai ylipainoon, että ei ole ongelma. Annokseni on siis hyvin pieni, 7,5 mg, mutta kun se auttaa, niin mitä turhaa ottamaan enempää.
- ?!?
Hyvät unet toi, mutta käyttö oli pakko lopettaa, kun ruokahalu oli aivan loputon (lihoin parissa kuukaudessa lähes 10 kg).
- mazentunut
Halusin kertoa että itse olen syönyt remeronia 30mg annoksella iltaisin masennukseen ja yleiseen ahdistuneisuushäiriöön (ennen söin siihen opamox 15mg) vähän yli 4 viikkoa käyttäneenä ja hieman pessimistinä hoidon aloittaneena pakko todeta että "norsu" on poistunut rintani päältä istumasta ja ahdistus ja masennus on jo nyt helpottanut. Ainoa sivuvaikutus koko hoidon aikana oli juuri tuo paljon puhuttu ruokahalun lisääntyminen sekä alussa päiväväsymys, joka nyt on tipotiessään ja minulla on taas palautuneet ne elämänvoimat mitkä olleet 13 vuotta poissa. olen kolmekymppinen. seksihaluista sen verran että nekin ovat tulleet takaisin vuosien tauon jälkeen!
- Keoff
Kuka kokee miten?
Itse olen vain ollut tosi pitkään innostumatta mistään. Työni olen hoitanut, mutta täysin innostumatta, ja johtajallekin olen sanonut; pistä minut tavalliseksi alaiseksi. Johtaja on luvannut korottaa palkkaa, mutta kun en neuvottele asiasta, niin hän sanoo koko aja, hän maksaa lisäpalkan takautuvasti.
Nyt kävin tyttäreni kurkkutulehduksen vuoksi lääkärissä ja kerroin samalla etten itse voi lukea pitkiä kirjoja, enkä katsoa pitkiä elokuvia, eikä hyvä musakaan kiinnosta, ( koin homman hankalaksi lääkärille, koska 9 v. tytär oli paikalla).
Mutta ihmeekseni hän ymmärsi heti "yskän" ja puoliksi pakoitti syomään Mirtazapipin Orioin 15 mg aluksi puoliksi ja jos ei auta vaikka 30mg päivä. Huomasin heti, että nyt nukuttaa hyvin, mutta nyt kahden viikon lääkken syömisen jälkeen on alkanun vihellyttämään, niin töissä kuin kotona. Hyvä lääke minulle.
t. Peku - Porkkana34345
mirtatsapiini tekee ihmisestä zombin joka ei tunne mitään. joillekin se auttaa bipopolaariseen mielialahäiriöön, mutta tosiaan auttaa siten ettei tule hyviä eikä pahoja kausia. syökää kasviksia, parantaa mieltä enempi ku tällaset "lääkkeet"
- Älykääpiö34345
Voi luoja mitä roskaa! Onko pakko kirjoittaa edes läppänä väärää tietoa. Mirtatsapiini ei ole kaksisuuntaista mielialahäiriötä tasaava lääke!
- f.
No ei Mirta todellakaan ole kaksisuuntaisen lääke, mihin lie sekoitat Mirtan, masennuslääkkeen.
Ei se ole mikään tasaava.
Sinulla on mennyt vellit ja puurot sekaisin mitä tulee lääkkeisiin.
Toki bipossakin käytetään tarvittaessa antidepr., mutta Mirta ei olen se ensisijainen depr.kausiin käyt.lääke. - 4343f
Huoh, jos sitä ottaa liikaa nii nukkuu kait SILLOIN 22-15. Turha tulla kaupunkilaisten moittimaan lääkettä, yks parhaimmista on !
Ottakaa sitä 0,5mm murunen ja kokeilkaa mikä annos on hyvä! Se on vahva lääke unilääkkkeeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134