tämä aihe on tullut minulle ajakohtaiseksi siitä syystä, että adventtikirkonkoulua(olen itse helluntailainen)lapseni on kiinostunut tämän tyyppisestä musiikista(laitan alle linkin.)
Tämä siitäkin syystä juuri tälle palstalle, koska aika ajoin olen lukenut yleensä adventtipalstalle kirjoittelevien mielipiteitä tällä palstalla.
Poikani ei tunne oikeastaan kuin uskovien perheiden lapsia.
Siksi minulle oli tietyllä tavalla järkyttävää saada kuulla, että hänen musiikkimakunsa onkin jotenkin päässyt muodostumaan tällaiseksi.
En voi käsittää mistä hän on saanut edes tietoonsa tämän yhtyeen nimen ja kenen lapsen kotona sitä päässyt kuuntelemaan!
Mitä te uskovina olette mieltä, onko rock-musiikki syntiä?
Minun mielestä ehdottomasti on.
Nekin naiset jotka ko.levyllä esiintyvät ovat selvästi haureuden hengen vallassa pukeutumistyylinsä perusteella.
Luulisi jokaisen ymmärtävän sen, joka on uskossa.
Vaan näin asia ei ole.
Galleria-sivullani on linkki radioDein aalloille.
viimeksi kun tiskailin ja kuuntelin, niin he soittivat Babylonia Bonnie M:n esityksenä.
Siksi tämä koska jos se on uskovien mielestä hengellistä, niin sitten on tämäkin:
http://basshunter.se
jatkoa aiheelle onko rockmusiikin kuunteleminen syntiä.
47
1968
Vastaukset
- .....................
en toivoisi kenellekään taikauskoista äitiä, siitä ei synny muuta kuin henkisiä vempuloita.
- RitariOlevainen
pitänyt tuonkin mielipiteesi vain omana tietona, etkä loukkaa asiallisia ihmisä täällä.
-Sheriffiä tarvittaisiin juuri sinulaistesi karsimiseksi! - voisitko
RitariOlevainen kirjoitti:
pitänyt tuonkin mielipiteesi vain omana tietona, etkä loukkaa asiallisia ihmisä täällä.
-Sheriffiä tarvittaisiin juuri sinulaistesi karsimiseksi!Miksi Ritariolevainen sinä et halua olla sheriffi?
- herramrks
basshunteria ei lasketa musiikiksi. Basshunter löytyy anttilasta Huumorilevyjä -kyltin alapuolelta.
Nyt vakavasti...
Raamattu ei määrittele mitään tiettyä tapaa soittaa tai tiettyjä soittimia synniksi.
Raamatussa puhutaan ylistysmusiikista ja ns. juhlintamusiikista. Mikähän tarkoitus jälkimmäisellä lienee, sitä voi jokainen miettiä.
Psalmeissa kehoitetaan soittamaan lujaa.
Esim Päivi Niemen tarinaan kannattaa tutustua jos jaksaa.
http://www.maanalainenlevykauppa.com/epages/maanalainen.storefront
Osta levyjä.- arvoidaan
Pimeyden henki sokaisee silmät ja huumaa korvat. Siinä tilassa on valitettavan moni täälläkin kirjoitteleva itseään uskovana pitävä kulkija.
Sellaisista ihmisistä ei ole neuvojen antajiksi eikä tien opastajiksi toisille. Varokaamme heitä ja aivan erityisesti heidän petollisia 'ohjeitaan'.
Kun arvioit musiikkia, filmejä tai mitä tahansa, kuuntele tarkkaan Pyhän Hengen ääntä sisimmässäsi.
Älä murehduta Pyhää Henkeä äläkä päästä vieraita ja Jumalalle vihamielisiä voimia sieluusi ja sydämeesi.
Herramrks ja monet, monet muut ovat turruttaneet omantuntonsa ja kuolettaneet hengelliset aistinsa. - herramrks
arvoidaan kirjoitti:
Pimeyden henki sokaisee silmät ja huumaa korvat. Siinä tilassa on valitettavan moni täälläkin kirjoitteleva itseään uskovana pitävä kulkija.
Sellaisista ihmisistä ei ole neuvojen antajiksi eikä tien opastajiksi toisille. Varokaamme heitä ja aivan erityisesti heidän petollisia 'ohjeitaan'.
Kun arvioit musiikkia, filmejä tai mitä tahansa, kuuntele tarkkaan Pyhän Hengen ääntä sisimmässäsi.
Älä murehduta Pyhää Henkeä äläkä päästä vieraita ja Jumalalle vihamielisiä voimia sieluusi ja sydämeesi.
Herramrks ja monet, monet muut ovat turruttaneet omantuntonsa ja kuolettaneet hengelliset aistinsa.Meille Jeesus opetti miten koetellaan.
Kannattaa olla tarkkana siinä että onko kyseessä Pyhä Henki vai oma mielipide vai ehkä "paha henki" joka vaikuttaa siihen mitä mieltä olemme esim tästä musiikki kysymyksestä.
Jeesus teki mut vapaaksi, eikä kukaan ihminen voi
minua sitoa "turtuneeksi". - eräsajattelija
-kuinka Luciferin ruumis on täynnä soittimia mitä erilaisempia,-se on musiikin asiantuntija sen kaikilla muilla alueilla paitsi todellisesta Hengellisestä musiikista pois,-lukien !
-Kun Lucifer karkoitettiin taivaasta alas maan päälle se kerkesi varastamaan myös osan sävelistä ja musiikista sekä soittimista omaan kehoonsa ne liittäen jne...
-saatana osaa siis soittaa semmoisia biisejä sekä antaa niihin palvelijoilleen sellaisia sävelmiä kuin se vain tahtoo...jos kumarrat,minua se sanoi Jeesuksellekkin ,vain yksi kumarrus ja kaikki maailman loisto olisi maallisessa,-mielessä ollut yhdessä hetkessä Jeesuksen käsissä jne !
-Mutta Jeesus sanoi,kirjoitettu on jne,-eikä kumartanut,saatanaa,tässäkään kiusauksessa jne !
--minusta tänä päivänä piru nauraa seurakunnan orrella kun on saanut uskovatkin rock,-musiikin avulla palvomaan itseänsä,-heavyrockin ja metallin yms,-muodossa jne..
-kyllä pitää olla aikas lailla tyhmä jos ei pelkillä korvilla jo erota että semmoinen kakofoninen saasta ei voi olla Jumalasta kotoisin ei missään,-nimessä,-mutta kun srk:t ovat lähteneet luikertelemaan maailman mukana,-muka saadakseen tällä tavalla ,-nuoria mukaan srk:n toimintaan,-niin mitäs siinäkään sitten on tehtävissä ?
-joka soittaa maailmassa saatanalle rockkia tai muuta humppaa,-niin miksi se siitä muuttuu jos sitä aletaan soittamaan srk:n tiloissa,-Herra on sama !
-Ovatko tällaiset nuoret koskaan uskoon tulleetkaan jos he eivät halua luopua Kristuksen tähden tuosta kuvottavasta ja saatanallisesta musiikista ?
-samoin muustakin selvästi mailman musasta?
-mitä seurakunnat tekevät nuorilla jotka ovat käännynäisiä ja omaksuneet vain jonkin opin kaavat,-mutta eivät ole sydämestään ,kääntyneet yhtään,-miksikään ?!
-eikö tämä ole karhunpalvelus näille nuorille,-pettää heitä valheella ja autuuttaa,-muka uskovaisiksi ja antaa ymmärtää että soitelkaa vain pirun polskaa ,-täysin rinnoin jne ?!
-maailma ja srk:ta on mennyt niin sekaisin keskensä että kukaan ei enää oikein tajua edes mistä,todella on kysymys !?
-elämme Laodikean srk:n aikaa,-totisesti ! - herramrks
eräsajattelija kirjoitti:
-kuinka Luciferin ruumis on täynnä soittimia mitä erilaisempia,-se on musiikin asiantuntija sen kaikilla muilla alueilla paitsi todellisesta Hengellisestä musiikista pois,-lukien !
-Kun Lucifer karkoitettiin taivaasta alas maan päälle se kerkesi varastamaan myös osan sävelistä ja musiikista sekä soittimista omaan kehoonsa ne liittäen jne...
-saatana osaa siis soittaa semmoisia biisejä sekä antaa niihin palvelijoilleen sellaisia sävelmiä kuin se vain tahtoo...jos kumarrat,minua se sanoi Jeesuksellekkin ,vain yksi kumarrus ja kaikki maailman loisto olisi maallisessa,-mielessä ollut yhdessä hetkessä Jeesuksen käsissä jne !
-Mutta Jeesus sanoi,kirjoitettu on jne,-eikä kumartanut,saatanaa,tässäkään kiusauksessa jne !
--minusta tänä päivänä piru nauraa seurakunnan orrella kun on saanut uskovatkin rock,-musiikin avulla palvomaan itseänsä,-heavyrockin ja metallin yms,-muodossa jne..
-kyllä pitää olla aikas lailla tyhmä jos ei pelkillä korvilla jo erota että semmoinen kakofoninen saasta ei voi olla Jumalasta kotoisin ei missään,-nimessä,-mutta kun srk:t ovat lähteneet luikertelemaan maailman mukana,-muka saadakseen tällä tavalla ,-nuoria mukaan srk:n toimintaan,-niin mitäs siinäkään sitten on tehtävissä ?
-joka soittaa maailmassa saatanalle rockkia tai muuta humppaa,-niin miksi se siitä muuttuu jos sitä aletaan soittamaan srk:n tiloissa,-Herra on sama !
-Ovatko tällaiset nuoret koskaan uskoon tulleetkaan jos he eivät halua luopua Kristuksen tähden tuosta kuvottavasta ja saatanallisesta musiikista ?
-samoin muustakin selvästi mailman musasta?
-mitä seurakunnat tekevät nuorilla jotka ovat käännynäisiä ja omaksuneet vain jonkin opin kaavat,-mutta eivät ole sydämestään ,kääntyneet yhtään,-miksikään ?!
-eikö tämä ole karhunpalvelus näille nuorille,-pettää heitä valheella ja autuuttaa,-muka uskovaisiksi ja antaa ymmärtää että soitelkaa vain pirun polskaa ,-täysin rinnoin jne ?!
-maailma ja srk:ta on mennyt niin sekaisin keskensä että kukaan ei enää oikein tajua edes mistä,todella on kysymys !?
-elämme Laodikean srk:n aikaa,-totisesti !"...sen kaikilla muilla alueilla paitsi todellisesta Hengellisestä musiikista.."
Tuota sanovat monet jotka perustelevat rock-musiikin synnillisyyden.
Kerro mitä on todellinen hengellinen musiikki mielestäsi niin pääsemme tässä eteenpäin.
- Linder
-Ehkä tässäkin kirjoituksessa on kyse provosta ja provoilijasta, jonka varsinainen kirjoittaja nimi alkaa p:llä.....
- ruveta olemaan
Vainoharhaisuus on paha asia. Ei pentecostal nyt joka paikassa voi olla.
- Angus Young
Luen parhaillaan juuri ilmestynyttä kirjaa AC/DC-yhtyeestä:)
Mielenkiintoinen kirja, suosittelen.
Yhtyeen jäseniä on pidetty saatanapalvojina, mutta väitteet ovat oasoittautuneet täysin perättömiksi.
Kuten AC/DC:n, niin kuin monen muunkin suhteen parhaat asiantuntijat löytyvät niistä henkilöistä joilla ei ole mitään todellista käsitystä asioista.
On vain halua uskoa johonkin, ja siitä halusta ei "hevin" luovuta.- herramrks
Enhän mä mikään vv/tv fani ole. Mutta on ihan puolustettava niitä poikia näiltä uskovilta jotka haluais ne tyystin vaientaa.
AC/DC nimestä kerrottiin että se meinaisi Anti christ /devil´s child. Heh, sanon minä.
Muistelisin että Venomin pojat olisivat saaneet "oikeilta" saatananpalvojilta tappouhkauksia tms kun ne http://www.venomslegions.com/ kaupallistaa "saatanan" ja ei ole oikeesti "semmosii". Voin olla väärässäkin. - Oikea uskis
herramrks kirjoitti:
Enhän mä mikään vv/tv fani ole. Mutta on ihan puolustettava niitä poikia näiltä uskovilta jotka haluais ne tyystin vaientaa.
AC/DC nimestä kerrottiin että se meinaisi Anti christ /devil´s child. Heh, sanon minä.
Muistelisin että Venomin pojat olisivat saaneet "oikeilta" saatananpalvojilta tappouhkauksia tms kun ne http://www.venomslegions.com/ kaupallistaa "saatanan" ja ei ole oikeesti "semmosii". Voin olla väärässäkin.Ties monennenko kerran
- herramrks
Oikea uskis kirjoitti:
Ties monennenko kerran
Ties monennenko kerran taas piiloudut tunnistamattomuuden taakse. Tuollaisia kommentteja kun heittelee se on kyllä järkevää.
Kerropa missä olen väärässä kirjoittaessani: " Enhän mä mikään vv/tv fani ole. Mutta on ihan puolustettava niitä poikia näiltä uskovilta jotka haluais ne tyystin vaientaa.
Muistelisin että Venomin pojat olisivat saaneet "oikeilta" saatananpalvojilta tappouhkauksia tms kun ne http://www.venomslegions.com/ kaupallistaa "saatanan" ja ei ole oikeesti "semmosii". Voin olla väärässäkin." - sari73
herramrks kirjoitti:
Ties monennenko kerran taas piiloudut tunnistamattomuuden taakse. Tuollaisia kommentteja kun heittelee se on kyllä järkevää.
Kerropa missä olen väärässä kirjoittaessani: " Enhän mä mikään vv/tv fani ole. Mutta on ihan puolustettava niitä poikia näiltä uskovilta jotka haluais ne tyystin vaientaa.
Muistelisin että Venomin pojat olisivat saaneet "oikeilta" saatananpalvojilta tappouhkauksia tms kun ne http://www.venomslegions.com/ kaupallistaa "saatanan" ja ei ole oikeesti "semmosii". Voin olla väärässäkin."Minkähän takia sinä näillä sivuilla roikut kun et oo uskossa?
Ei sun juttus...tai kiinnostuksen kohteet oo sellasia että voisit olla. - herramrks
sari73 kirjoitti:
Minkähän takia sinä näillä sivuilla roikut kun et oo uskossa?
Ei sun juttus...tai kiinnostuksen kohteet oo sellasia että voisit olla.tuollaiset väitteesi?
"...kun et oo uskossa? "
" Ei sun juttus...tai kiinnostuksen kohteet oo sellasia että voisit olla."
- anskutin_89
Kuuntelen sekä "perinteisempää" hengellistä musiikkia, kristillistä rockmusiikkia että myös maallista nuorisomusiikkia. Ei tarkoita että allekirjoitan kaikkien esiintyjien arvomaailmat. Myös maallisessa musiikissa voi olla todella hyvät ja arvoiltaan ihan oikeat sanat esim rakkaudesta, joka on myös uskovan elämään kuuluva asia, vaikka gospelmusiikki harvemmin on maallisen rakkauden aiheista. Kaula-aukon koko ei kerro ihmisen uskosta mitään. Moni uskovakin pitää hieman turhan paljastavia vaatteita. Eivät he silti ole "haureuden hengen vallassa", koska uskovassa ihmisessä ei voi olla pahaa henkeä, kun Jeesuksen veri suojaa. Ei luokitella toistemme musiikkimakuja synnillisiksi, ollaan yhtä Kristuksessa erilaisista näkemyksistämme huolimatta!
- Markku Tampio
tyyliset soundit eivät sinällään ole syntiä, sillä soittavathan monet gosbel-bändit juuri rock'in tahdilla säestäen hengellistä musiikkiaan. Ja seurakunnissamme laulellaan hengelliset laulut hyvinkin usein esim. valssin tai countryn yms. tahdissa..
Mutta maailmallisten rock-laulujen sanoitukset ja niiden sanoma tekee kappaleista synnillisiä, koska ne käsittelevät maailman menoa eikä suinkaan Jumalaa kunnioittavia ajatuksia..- sari73
Hengellistä valssia en oo vielä kuullutkaan.
Mutta ehkä joku näillä sivuilla linkittää että pääsen.
se mun varsinainen kysymys oli että minkä takia...mikä se syy siihen on että sitä, meidän kummankin synniksi määrittelemää, musiikkia sitten kuunnellaan niin kuin se ei olisi syntiä. - herramrks
sari73 kirjoitti:
se mun varsinainen kysymys oli että minkä takia...mikä se syy siihen on että sitä, meidän kummankin synniksi määrittelemää, musiikkia sitten kuunnellaan niin kuin se ei olisi syntiä.jonka monet halusivat kieltää:
Viktor Klimenkon tulkitsemana mielettömän hieno veisu.
"Olen kuullut on kaupunki tuolla"
Kertoo taivaasta.
Ei rytmi ole syntiä.
Eihän täällä kukaan väitä että puukot on syntiä koska niillä on tapettu paljon ihmisiä... - Markku Tampio
sari73 kirjoitti:
se mun varsinainen kysymys oli että minkä takia...mikä se syy siihen on että sitä, meidän kummankin synniksi määrittelemää, musiikkia sitten kuunnellaan niin kuin se ei olisi syntiä.että puhdas rock'n-roll, (Rolling Stones, Beatles, Creedens Clearwater Revivals, yms.), on sellaista rennon letkeää musisointia, joka panee niin nuoremman kuin vanhemmankin sukupolven jalan vipattamaan musiikin tahdissa, vaikka nämä olisivat uskontielläkin..
Heavyrock taas on ns. 'syvältä ahterista'.. - mk81
herramrks kirjoitti:
jonka monet halusivat kieltää:
Kertoo taivaasta.
Ei rytmi ole syntiä.
Eihän täällä kukaan väitä että puukot on syntiä koska niillä on tapettu paljon ihmisiä...pakko liittyä keskusteluun..
eilen äidin kanssa vähän kinattiin samasta aiheesta. äitiä on niin helppo ärsyttää. tuli puhe rock musasta jne sen tuomitsemisesta. Äidin mielestä siinä kyllä pahat henget on asialla, heh. noh myönsi kuitenkin että tykkää kuunnella autossa radiota! hyi äiti hyi:)ja esim joku hanna pakarinen on kuulemma hyvää, voivoi jäi äiti kiinni. noh, kunhan vähän kiusasin..
todallakin on rikkaus että on olemassa musiikki! se on Jumalan lahja. - sari73
herramrks kirjoitti:
jonka monet halusivat kieltää:
Kertoo taivaasta.
Ei rytmi ole syntiä.
Eihän täällä kukaan väitä että puukot on syntiä koska niillä on tapettu paljon ihmisiä...tuun lukemaan vastauksesi myöhemmin.
Nyt täytyy lähtee käymään kaupassa. - mk81
Markku Tampio kirjoitti:
että puhdas rock'n-roll, (Rolling Stones, Beatles, Creedens Clearwater Revivals, yms.), on sellaista rennon letkeää musisointia, joka panee niin nuoremman kuin vanhemmankin sukupolven jalan vipattamaan musiikin tahdissa, vaikka nämä olisivat uskontielläkin..
Heavyrock taas on ns. 'syvältä ahterista'.."Heavyrock taas on ns. 'syvältä ahterista'.."
olen eri mieltä. miksi? koska minulla on eri musiikkimaku. ainiin, olen vain saatanan palvoja:) - Markku Tampio
mk81 kirjoitti:
"Heavyrock taas on ns. 'syvältä ahterista'.."
olen eri mieltä. miksi? koska minulla on eri musiikkimaku. ainiin, olen vain saatanan palvoja:)Vai väitätkö vaan olevasi saatananpalvoja?
- mk81
Markku Tampio kirjoitti:
Vai väitätkö vaan olevasi saatananpalvoja?
"Vai väitätkö vaan olevasi saatananpalvoja?"
en ollut tosissani. päinvastoin.
ja olisin minäkin huolissani jos lapseni kuuntelisi tuota basshunteria vai mikä lie, on nimittäin sen verran skeidaa musaa(vain mielipide)...eikä kyllä rock musiikkia nähnytkään. - tai..
>> Mutta maailmallisten rock-laulujen sanoitukset ja niiden sanoma tekee kappaleista synnillisiä, koska ne käsittelevät maailman menoa eikä suinkaan Jumalaa kunnioittavia ajatuksia..>>
Onko kaikki, mikä käsittelee 'maailman menoa' automaattisesti synnillistä ?
Televisiouutiset ? Sanomalehdet ? - Markku Tampio
tai.. kirjoitti:
>> Mutta maailmallisten rock-laulujen sanoitukset ja niiden sanoma tekee kappaleista synnillisiä, koska ne käsittelevät maailman menoa eikä suinkaan Jumalaa kunnioittavia ajatuksia..>>
Onko kaikki, mikä käsittelee 'maailman menoa' automaattisesti synnillistä ?
Televisiouutiset ? Sanomalehdet ?vai ei, sen voi jokainen uskova omalla kohdallaan itse päättää..
Jos jokin asia ns. 'särähtää' korvassa ja kuulijasta/lukijasta tuntuu siltä, ettei tuo jokin asia ole Jumalan mielen mukaisessa kondiksessa hänen kohdallaan, niin hän panee sen pois tai vaihtaa johonkin muuhun..
Ettei Jumalan mielenlaatuun pääsemisessä sen kummoisemmat metodit ole..
Joillekin uskiksille esim. päivän sanolehtikin voi olla ns. paskalehti, ellei se ole RV:n julkaisu.. ;) - herramrks
sari73 kirjoitti:
tuun lukemaan vastauksesi myöhemmin.
Nyt täytyy lähtee käymään kaupassa.miksi sinä olet kiinnostunut sisustamisesta.
- herramrks
mk81 kirjoitti:
"Vai väitätkö vaan olevasi saatananpalvoja?"
en ollut tosissani. päinvastoin.
ja olisin minäkin huolissani jos lapseni kuuntelisi tuota basshunteria vai mikä lie, on nimittäin sen verran skeidaa musaa(vain mielipide)...eikä kyllä rock musiikkia nähnytkään.Minäkin olisin huolissani basshunterin kuuntelemisesta.
A: musiikillisesti varsin heikko esitys. Lajityypissä on ihan hyviäkin artisteja mutta basshuntteri on floppi
B. eiköhän tämä "tanssimusiikki" ole enemmän vaikka siihen huoraamiseen houkuttelevaa these days.
www.christianhardrock.net
Ja tietty maanalainen levykauppa
- todé
tulet vielä yllättymään pahanpäiväisesti, kunhan poikasi vielä hieman kasvaa.
Radio Dein aalloilla roikkumisesi ei pelasta poikaa joutumasta kosketuksiin haureuden hengen vallassa pukeutuneiden kanssa.- välittömästi!
muuten pennusta voi kasvaa olosuhteista huolimatta lähes normaali!
- Pentecostal*
Äläkä tee minulle sitä, että et kerro sitä, mitä pyysin... En kirjoita palstalle, ennen kuin annat sen...
- sari73
Enkä minä ole Aurira, hyvä että sulla on ruokaa ja pystyt nukkumaan.
Kiitos viestistä taas Peku...mutta en voi vastata enempää kun en ymmärtänyt. - Pentecostal*
sari73 kirjoitti:
Enkä minä ole Aurira, hyvä että sulla on ruokaa ja pystyt nukkumaan.
Kiitos viestistä taas Peku...mutta en voi vastata enempää kun en ymmärtänyt.Sinä olet Aurora. Ja vastaa vaan rehellisesti siihen viestiin. :)
Luuletko, että minä suutun, jos kerrot olevasi Aurora? En suutu... - Pentecostal*
Pentecostal* kirjoitti:
Sinä olet Aurora. Ja vastaa vaan rehellisesti siihen viestiin. :)
Luuletko, että minä suutun, jos kerrot olevasi Aurora? En suutu...Enkä ole peku. Lopeta jo Pekusta puhuminen. Jos hän on se, jota..., niin sitten sun täytyy etsiä peku käsiisi. Minä en ole Peku. Loukkaat syvästi minua väittämällä minua Pekuksi.
- Markku Tampio
Pentecostal* kirjoitti:
Enkä ole peku. Lopeta jo Pekusta puhuminen. Jos hän on se, jota..., niin sitten sun täytyy etsiä peku käsiisi. Minä en ole Peku. Loukkaat syvästi minua väittämällä minua Pekuksi.
niinkuin sinne huudetaan..
Niinhän sinä itsekin nimität sari73 auroraksi. Ei liene ihme, että saat maistaa omaa lääkettäsi, joka heitetään sulle takaisin.. - Pentecostal*
Markku Tampio kirjoitti:
niinkuin sinne huudetaan..
Niinhän sinä itsekin nimität sari73 auroraksi. Ei liene ihme, että saat maistaa omaa lääkettäsi, joka heitetään sulle takaisin..sinulla ei ole aavistustakaan...
Sari on nimittäin eräällä tavalla jo myöntänyt olevansa AuroraBorealis...
Emme me voi alkaa eristämään lapsiamme tästä nykyisestä maailmasta. Siis koulusta, kavereista, ym sosiaaliyht.
Ja mitä tulee rock musikkiin. Sehän on vain yksi musiikkityyli monista sadoista. Emme voi lähteä sellaiselle tielle, että ajaisimme vain Jeesus autolla, tai pidämme Jeesus paitaa jne...
Emme saa hengellistää itsemme ulkopuolelle tämän maailman. Kuulumme tähän maailmaan uskovaisuudestamme huolimatta. Voidaanko ajatella niin päin, että sielunvihollinen on se joka haluaa meidät ääripakkopaitaan. Tosin musiikin taitajissa on myös paholaisen palvojia, niitä toki pitää karttaa. Mutta muuten musiikkia löytyy jokaiselle ihan oman makunsa mukaan. Makuasioita, joista turha kiistellä, tai tehdä leimaa.Joka saatananpalvojat on tehnyt ja pohja on tää. Sitten sinisilmäiset uskovaiset laittaa hengelliset sanat sen saatallisen pohjan päälle ja sitt ihmetellään kun ei ainostaan maailmanihmiset ovat kuin iskuporakoneita? (Iskuporakoneita) Mistä toi nyt tuli heh. No porakone on sitten kiinni rockin pohjassa katso textin alku. Niin jalka alkaa vipattaa musikista sanoi joku?
Niin pitä paikkansa. Mistä tommoinen voima on lähtöisin? Joka saa aikaan että ihminen on kuin käärmet olis kehoissa ja antaa epärauha? Hevy, rocki eräät diskomusikkit. Kaikki antaa ihmisille kummallisia kickiä. Mistä luulet että on kotoisin. Rauli Badding Somerjoki,,käärmemies meni tän virran takia vähän liian aikaisin tapamaan rockin tekijä. Jeesus voi sua suojata siltä! Ota Hänet vastaan tänä iltana !!! Niin saat Rauhan !!- herramrks
savonarola kirjoitti:
Joka saatananpalvojat on tehnyt ja pohja on tää. Sitten sinisilmäiset uskovaiset laittaa hengelliset sanat sen saatallisen pohjan päälle ja sitt ihmetellään kun ei ainostaan maailmanihmiset ovat kuin iskuporakoneita? (Iskuporakoneita) Mistä toi nyt tuli heh. No porakone on sitten kiinni rockin pohjassa katso textin alku. Niin jalka alkaa vipattaa musikista sanoi joku?
Niin pitä paikkansa. Mistä tommoinen voima on lähtöisin? Joka saa aikaan että ihminen on kuin käärmet olis kehoissa ja antaa epärauha? Hevy, rocki eräät diskomusikkit. Kaikki antaa ihmisille kummallisia kickiä. Mistä luulet että on kotoisin. Rauli Badding Somerjoki,,käärmemies meni tän virran takia vähän liian aikaisin tapamaan rockin tekijä. Jeesus voi sua suojata siltä! Ota Hänet vastaan tänä iltana !!! Niin saat Rauhan !!Mistä tiedät että saatananpalvojat on tehnyt tämän "rock pohjan"?
Pystytkö ehkä nimeämään heidät? savonarola kirjoitti:
Joka saatananpalvojat on tehnyt ja pohja on tää. Sitten sinisilmäiset uskovaiset laittaa hengelliset sanat sen saatallisen pohjan päälle ja sitt ihmetellään kun ei ainostaan maailmanihmiset ovat kuin iskuporakoneita? (Iskuporakoneita) Mistä toi nyt tuli heh. No porakone on sitten kiinni rockin pohjassa katso textin alku. Niin jalka alkaa vipattaa musikista sanoi joku?
Niin pitä paikkansa. Mistä tommoinen voima on lähtöisin? Joka saa aikaan että ihminen on kuin käärmet olis kehoissa ja antaa epärauha? Hevy, rocki eräät diskomusikkit. Kaikki antaa ihmisille kummallisia kickiä. Mistä luulet että on kotoisin. Rauli Badding Somerjoki,,käärmemies meni tän virran takia vähän liian aikaisin tapamaan rockin tekijä. Jeesus voi sua suojata siltä! Ota Hänet vastaan tänä iltana !!! Niin saat Rauhan !!Sinuna ottaisin vähän takaisin. Merkkaat musiikkilajin todella pahaan valoon. Mihin oikeastaan tulet vetämään rajan, mitä uskova saa tehdä, ja mitä ei? Ja mikä on pahaa ja puhdasta?
Sen vaan tiedän, että raamatusta et löydä tukea asiallesi. Enemmän päänkuvittelua kenties sovellat, tai sitten jonkun opettajasi omaperäistä tulkintaa asia kysymykseen -musiikki.
Voisit erottaa hengellisen ja maallisen musiikin toisistaan. Pidä hengellisen musiikin Jumalaa ylistävänä. Ja maallisen musiikin voisit pitää ihmisen elämänmenoon kuuluvana, noin muuten vain. Molemmilla on oma paikkansa. Perustuen, siis, Jumalan luomaan ihmisen luovuuteen ja lahjoihin, jota voidaan käyttää kumpaisenkin muotoon, ilman että ovat tosia vastakkain niinkuin sinä näet olevan.
Rikkautta ja rakkautta, ilman tuomitsemista;)- milkyway-cowboy
savonarola kirjoitti:
Niin pitä paikkansa. Mistä tommoinen voima on lähtöisin? Joka saa aikaan että ihminen on kuin käärmet olis kehoissa ja antaa epärauha? Hevy, rocki eräät diskomusikkit. Kaikki antaa ihmisille kummallisia kickiä. Mistä luulet että on kotoisin. Rauli Badding Somerjoki,,käärmemies meni tän virran takia vähän liian aikaisin tapamaan rockin tekijä. Jeesus voi sua suojata siltä! Ota Hänet vastaan tänä iltana !!! Niin saat Rauhan !!tänä päivänä vanhoja ryyppylauluja. Luther aikoinaan sanoitti uudelleen aikansa ryyppylauluja, joita tavallinen kansa hoilasi kapakoissa ja ilotaloissa. Näin vanhat, irstaat laulut saivat uuden, hengellisen sanoman. Kritisoiko kukaan nykyään tätä?
- Valen
savonarola kirjoitti:
Niin pitä paikkansa. Mistä tommoinen voima on lähtöisin? Joka saa aikaan että ihminen on kuin käärmet olis kehoissa ja antaa epärauha? Hevy, rocki eräät diskomusikkit. Kaikki antaa ihmisille kummallisia kickiä. Mistä luulet että on kotoisin. Rauli Badding Somerjoki,,käärmemies meni tän virran takia vähän liian aikaisin tapamaan rockin tekijä. Jeesus voi sua suojata siltä! Ota Hänet vastaan tänä iltana !!! Niin saat Rauhan !!Että nykyään kaikenlaisen musiikin pohja ja perustus on rock musiikissa. Kaikki juontaa afrikasta pakanarituaaleista kun soitettiin rumpuja ja hulluna tanssittiin sen tahdissa. Voitaisiin siis kärjistää, että kaikki musiikki missä soitetaan rumpuja on saatanallista musiikkia. Myös hengelliset ylistysvirret jne jne. Minusta asia on niin, että musiikkityylin perusteella ei vielä voida sanoa, että musiikki on saatanallista. Sanat ovat ne mistä se näkyy, sekä tietysti soittajien oma hengellinen vakaumus. Jos kaikki nämä on kunnossa ja musiikki on heviä tai rokkia, niin uskon että Pyhä Henki toimii siinäkin! On ihmisiä tullut uskoonkin kuunneltuaan jotain kristillistä heviä ja luettuaan sanoja. Näitä pelastumisia ei saa pitää vähempiarvoisina kuin muitakaan pelastumisia. Jumalalle tärkeintä on sielujen pelastus.
Täytyy silti myöntää, että kristillisen metalliinkin on eksynyt mielestäni sopimatonta ainesta. Otetaan nyt esim äärimmäisen brutaalia kristillistä black-metallia (unblack metal) soittavat yhtyeet ja heidän maskinsa. Käytännössä niillä ei ole mitään muuta eroa normaaliin black metalliin kuin että risti on kaulassa oikein päin ja sanat ovat kristilliset. Muutoin sitten täysin mustat vaatteet, hirveät maskit ja tekoverellä mässäilyt kuuluvat showhun. Liian pitkälle mennään sellaisissa tapauksissa.
Pitää osata valikoida ja tunnistaa sopivat ja sopimattomat bändit.
Suosittelen suomalaisista:
Terapia
The Rain
Bass 'N' Helen (vanhempi)
Habakuk
Mooseksen parta
Onesimus
The Road
Pro Fide
Ulkomaisista:
Petra
DivineFire
Narnia
Stryper
Michael Sweet
Disciple
Sons Of Thunder (heviylistystä)
Whitecross
Esimerkiksi nuo ovat hyviä. :)
Valen
Huh !! Onko se percele ite joka siinä kattelee kun avaa linkkin? Siin näkyy oikea puolellakin sarvikin. Kyllä täytyy sanoa että okkultismi on päässyt jo syvään mukaan hengellisten median ja kylvää kuolema. Huh hui ja huh !!!
- Valen
Miten voidaan saavuttaa äärettömän syvällä metalli ja hevimusiikin keskellä olevat ihmiset kuuntelemaan evankeliumin sanoma? Ei taatusti perinteisellä hengellisellä musiikilla tai virsillä. Tähän on tullut kristillinen rock, hevi ja rankempikin metalli avuksi.
Eräs jo 70-luvulla aloittanut ja nyttemmin jo lopettanut rock yhtye on Petra.
Oma kokemukseni on kristillisestä rock ja hevi musiikista pelkästään myönteinen. Se on hyvä työkallu evankeliumin julistamiseen.
Valen Boney M :n laulun 'By the rivers of Babylon' sanat on otettu suoraan Raamatun Psalmien kirjasta: "Baabelin virtain vierellä me istuimme ja itkimme kun Siionia muistelimme".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164