Miten voin pelastua, eli tulla uskoon?
Jos haluat vastaanottaa Jeesuksen Kristuksen elämääsi, voit tehdä niin juuri nyt, missä tahansa oletkin.
OTA VASTAAN JEESUS KRISTUS HENKILÖKOHTAISENA PELASTAJANASI!
Ajattelepa näitä tärkeitä tosiasioita:
Jumalan rakkaus ilmoitetaan Raamatussa
" Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." –Johanneksen evankeliumi 3:16
Rakkauden Jumala haluaa tehdä elämästäsi eheän. Hän haluaa antaa sinulle elämän, joka jatkuu fyysisen kuoleman jälkeenkin.
Olemme syntisiä
" … kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." --Roomalaiskirje 3:23
Teemme kaikki asioita, jotka ovat väärin, koska olemme syntisiä. Siksi tunnemme olevamme erossa Jumalan rakkaudesta – koska Hän on pyhä ja hyvä, mutta me emme ole.
Synnillä on vakavat seuraukset
" Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." --Roomalaiskirje 6:23
Niin kuin rikolliset joutuvat maksamaan hinnan rikoksistaan, syntistenkin on maksettava hinta synneistään. Jos jatkat synnissäsi ja torjut Jumalan rakkauden joudut kokemaan kuolemanrangaistuksen: et kuole ainoastaan fyysisesti, vaan joudut elämään erossa pyhästä Jumalasta ikuisesti paikassa, jota Raamattu nimittää helvetiksi. Hyvä uutinen on kuitenkin, että…
Jeesus Kristus on maksanut syntiesi hinnan
" Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä." --Roomalaiskirje 5:8
Jeesus Kristus, Jumalan synnitön ainoa Poika on maksanut hinnan sinun syntiesi edestä. Ehkä ajattelet, että sinun täytyy tulla ensin hyväksi, ennen kuin Jumala voi rakastaa sinua. Raamattu kertoo kuitenkin, että Jumala rakastaa syntistä ihmistä.
Pelastus on ilmainen lahja
" 8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä." --Efesolaiskirje 2:8-9
Armo on Jumalan ansaitsematonta hyvyyttä syntisiä ihmisiä kohtaan. Jumala tarjoaa sinulle ilmaiseksi jotakin, mitä et voisi itse koskaan hankkia: syntien anteeksisaamista ja ikuisen elämän lahjaa. Mitkään hyvät tekosi tai uskonnolliset rituaalit eivät voi antaa sinulle pelastusvarmuutta.
Jeesus seisoo sydämesi ovella
" Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän." --Ilmestyskirja 3:20
Jeesus Kristus haluaa olla henkilökohtaisessa, läheisessä suhteessa kanssasi ja tulla sydämeesi pysyvästi asumaan.
Sinun täytyy ottaa hänet vastaan
" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." –Johanneksen evankeliumi 1:12
Ottaessasi Jeesuksen vastaan sydämeesi sinusta tulee Jumalan lapsi ja voit puhua hänelle rukouksessa kaikista elämäsi asioista. Tämä henkilökohtainen suhde hänen kanssaan kestää ikuisesti.
Ota Jeesus vastaan sydämeesi ja rukoile tähän tapaan:
Herra Jeesus, olen syntinen. Tule nyt elämääni ja anna kaikki syntini anteeksi. Uskon, että kuolit puolestani ja nousit kuolleista. Täytä minut nyt Pyhällä Hengelläsi ja johdata minua tästä päivästä eteenpäin. Kiitos Herra! Aamen.
Keskustele Jumalan kanssa päivittäin rukouksessa, lue Raamattua ja hakeudu toisten kristittyjen yhteyteen.
http://www.ankkuri.seurakunta.net/index.php?sid=23
Ajattelemisen aihetta...
2
557
Vastaukset
- nunchaku-overlord
Miksi Jumala kertoo olevansa rakkauden jumala, mutta kuitenkin hän valtakuvitelman mukaan heittää suurimman osan ihmisistä helvetin rikinkatkuisten liekkien ja piinapenkkien keskelle?
Raamatussa kerrotaan uskon oleva sen toivomista, mistä ei olla varmoja, jos muistan oikein. Kyllähän minä toivon esimerkkinä, että jokainen ihminen pääsisi paratiisiin ja saisimme selvittää itse ( mahdollisen ) Jumalan kanssa tätä hänenkin oudoksumaa mahdollista "multiuniversumia." Uskonko minä siis Jumalaan, jos toivon jonkun moisen inhimillisesti katsotun rakkauden jumalan olevan olemassa, mutta kuitenkin väitän olevani ( kungfutselainen )agnostikko? Jos taas useimmat toivoisivat moisen asian myös tapahtuvan, vaikka olisivatkin esim. ateisteja, niin miksi heille täytyy tuputtaa uskoa, jos he ovat Raamatun mukaan uskovia? Vai onko heillä jokin ihmeen näkemysero?
Jumala keroo olevansa pelastava kaikki ne, jotka uskovat häneen ja ottavat hänen kutsunsa vastaan. Ongelmana on vain, että meille ihmisille ei ole mitään todisteita kutsusta. Esimerkiksi jos minä saan kutsun Mannemarketin vieressä oleviin tanssiaisiin. Etsittyäni kaikkialta tietoa mikä ihme on Mannemarketti ja etsittyäni myös ko. kutsua en löydä mitään. Kykenen luomaan tuon perusteella teorian, että ko. paikkaa ja kutsuntaa ei ole olemassakaan. Sitten juhlien jälkeen, joista minulla ei ollut mitään tietoa, 2 mafioosia seisoo oveni takana ja avattuani oven he ampuvat aivoni pihalle pumppuhaulikolla, koska en ollut juhlissa. Tietämättömyys on kaiken pahuuden alku, kuten jumalannekin saattaa käsittää, mutta sitä ihmettelen, miksi ko. jumala ei anna ihmisten ymmärtää kutsun olevan oikeasti olemassa, vaan sen sijaan itse rankaisee toisia omasta tyhmyydestään.
Ps. Jos Raamatun Jumala on olemassa, se ei taatustikaan ole kristittyjen valtauskon mukainen, vaan on oikeasti rakastava, välittävä, oikeudenmukainen ja paljon muuta, eikä helvettituomiota käyttävä koston ja kiivauden jumala.
Ps2. Tarkoitukseni ei ollut loukata tämän kanssa ketään, vaan kertoa vain oma mielipiteeni asiaa koskien. Pahoitteluni, jos siis loukkasin ja toivon kykenevämme mahdolliseen asialliseen keskusteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046