Oon nyt muutaman viikon ruvennut vetämään jalkaprässillä oikein kunnolla ja paljon kyykkyjä ja tollasta, kun kuulin jostain ettei se vaikuta jalkojen pituuskasvuun ollenkaan. Mutta olen alkanut miettiä asiaa uudestaan ja mulle on tullut mieleen että jos se sittenkin valitettavasti vaikuttaisi. Mulla on jaloissa koko ajan sellanen painava tunne ja huomaa et lihakset niissä on kasvanu ja aattelin et pitäisköhän lopettaa jalkojen treenaaminen? Onko mahdollista ettei mun jalat enää kasva ollenkaan sen takia että oon aika rajusti viime aikoina harjoitellu niitä? oon kohta 15v (mies). Eli siis onko nää kuntosalilta hankitut kasvuun negatiivisesti vaikuttavat asiat aina väliaikasia vai voiko tollanen harjotus ihan yht'äkkii pysäyttää kasvun ihan kokonaan (0 mm enää) ?
vaikuttaako jalkojen harjoitus kasvuun
1
463
Vastaukset
- Pappi Heljas
Hmm, taidat olla luonnonlahjakkuus jos muutamassa viikossa olet saanut 'huomattavaa kehitystä'...
Jos pysyt erossa ylimääräisistä aineista, ja treenaat edes jollakin tavalla järkevästi niin kuntosalitreenillä ei ole vaikutusta pituuskasvuun.
Järkevällä treenillä tarkoita että teet liikkeet puhtaasti niin ettei vammoja eikä vahinkoja pääse tulemaan.
...ja muistathan; lihakset kasvavat vain levossa ärsykkeen saatuaan, riittävä lepo on välttämätöntä kehittymiselle. Muuten lihakset menevät ylikuntoon ja tulokset huononevat.
...tai tietenkin joskus minäkin mietin että miten paljon pidempi minusta olisi tullut jos en olisi alkanut 13-vuotiaana saliharjoittelua... ...nyt olen 202, olisiko minusta tullut 220 jos en olisi pelannut punttien kanssa pienenä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645