Duact ja verenpaineen nousu

_ymmällään_

Voiko Duact aiheuttaa verenpaineen nousua ja sydämen tykytystä? Mulla nämä oireet alkoivat heti, kun aloin ottamaan Duactia flunssaisen nuhan hoitoon.

3

3979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duact

sisältää lääkeainetta, jonka sivuvaikutuksena on verenpaineen nousu ja tykytys. Olikohan lääkkeen nimi muistaakseni pseudoefedriini. Se supistaa nenän limakalvoja ja auttaa tukkoisuuteen, mutta sivuvaikutukset ovat nämä. Siksi sitä ei saakaan käyttää kuin tilapäisesti, olikohan niin, että maksimissaan 10 päivää.

• _ymmällään_

Kiitos tiedosta. :)

• -klup-
        _ymmällään_ kirjoitti:

Kiitos tiedosta. :)

Olen itselläni huomannut, että voin todella pahaan nuhaan syödä Duactia enintään viikon ajan ja enintään 2 tbl päivässä. Näiden ylityksen jälkeen alkaa verenpaine reagoida. Siitä huolimatta lääkärit mielellään tätä minulle määräisivät - en jaksa enää tapella asiasta vaan käyttämättömiä reseptejä alkaa kertymään :o)
        Minulla on verenpainetautiin Bisoprol 10 mg ja Coversyl 2 mg, mutta paineet karkaavat Duactilla.

Oikein oli aiempi kirjoittaja muistanut, pseudoefedriinistä on kyse.

Sain nyt yskään Bricanyl-inhalaattorin, paineet nousivat vähän ja pulssi tuonne 80-100 tasolle, eli käyttämättä jää sekin tötterö. Nämä ovat tietenkin yksilöllisiä juttuja, minulla sama tapahtuu myös Salbutamolia sisältävillä valmisteilla.

Näin flunssa-aiheisia lääkkeitä pohdiskellen :o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      98
      3413
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3107
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2403
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2056
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      40
      1634
    Aihe