Tiedoite

Kaikille kirjoittajille.

Tämä palsta lopetetaan huomisaamuna, koska tälle ei ole tarpeeksi käyttäjiä. Tilalle tulee uusi aihe, päivän ruokavinkit.

Koitetaan huomisesta alkaen laitella hyviä reseptejä tänne sekä pikku vinkkejä liittyen ruuan valmistukseen.

Rakennetaan tästä tulevasta "Päivän ruokavinkit" palstasta Suomi24,n vilkkain juttupaikka. Ruokahan on sellainen aihe, jota ei voi koskaan käsitellä liikaa :)

Aloitetaan Huomisaamusella Pääsiäisherkuista. Sehän on nyt ajankohtainen aihe!

Hyvää ja maukasta kevään odotusta ja mielenkiintoisia keskusteluja vesi kielellä odottaen.

Herkkupeppu Zamio

36

2707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katjaliini

Zamiolle ilmoituksesta,johan niitä herkkureseptejä onkin kaipailtu.
      MUTTA ennen sitä aprillia aprillia juopas kuravedet itse, hauska yritys.

• lemnaminor..

Hyvä yritys sinulta. Vaikka päivän ruokavinkit eivät kuullostaisi huonolta idealta tällä porukalla.

Tomppa kehuisi kaalikääryleitään ja antaisi vinkkejä onnistumiseen. A.donis kävisi metsästämässä ja antaisi riistavinkkejä. Mohna tekisi piparkakkupilvenpiirtäjän. Blackwomans tarjoaisi meille rehuja malliin a la Carte Hevostalli. Tuffe kysyisi vinkkejä mm. paistinpannujen suhteen :). Äijäkäs voisi olla alaston kokki omaan tyyliinsä. Hmm.. täytyy vielä kehitellä Mysterietille jokin rooli.. Ja tietysti Hilimalta kunnon sahdin tekovinkkejä kesän juhliin ja Duckki yrittäisi käännyttää kasvissyöjäksi..

• tomppa2006

...että olen siirtynyt kaalikäärypuolelta enemmän leipurihommiin.

Haluaisitko kokeilla "Italialainen Panettone" -reseptiäni?

• blackwomans

Kiitos siitä:)

• lemnaminor..
        tomppa2006 kirjoitti:

...että olen siirtynyt kaalikäärypuolelta enemmän leipurihommiin.

Haluaisitko kokeilla "Italialainen Panettone" -reseptiäni?

Rukiisia ohjeita voisin ottaa vastaan. Hyvät kasviskeitto-ohjeet kelpaisivat. Tietysti yksinkertaiset salaattikastikeohjeet jne..

Siirryn koko ajan yhä tiukemmaksi terveellisen ruokavalion kannattajaksi eli valkoiset jauhot ovat pannassa. Tavoitteena olla mahdollisimman energinen ja hyväkuntoinen..

Aamu alkoi tuopillisella vettä, lenkillä, sen jälkeen kaurapuuro (suolana Seltin, kurpitsansiemeniä, seesaminsiemeniä, leseitä, pellavansiemeniä, auringonkukansiemeniä, pakastettuja vadelmia, jopa ruusunmarjajauhetta) ja vähän myöhemmin omenalla.. Nyt nautiskelen teetä.. Unohtamatta leikkimistä uusilla käsipainoilla :)..

• lemnaminor..
        blackwomans kirjoitti:

Kiitos siitä:)

Olen jo syönyt aamuleseet, mutta aina otetaan ohjeita lisää vastaan :). Hevoset näyttävät tässä yhteiskunnassa huomattavasti parempikuntoisilta verrattuna ihmisiin..

Kaunis aamu..

• Mysteriet

Metsästyksen jumalatar (jess - ei pöllömpi alterego ;D)
        Enkös muka pingo ketterästi saaliin perässä..?

• lemnaminor..
        Mysteriet kirjoitti:

Metsästyksen jumalatar (jess - ei pöllömpi alterego ;D)
        Enkös muka pingo ketterästi saaliin perässä..?

En ole nähnyt sinun pinkovan ketterästi kuin virtuaalisesti.. Ai niin, virtuaalimaailmahan tämä on.. Ajattelitko antaa A.doniksen kanssa metsästysvinkkejä tai kenties käyttää A.donista noutajana, kun pölläytät erään ankan sulkiin ;)?

• Mysteriet
        lemnaminor.. kirjoitti:

En ole nähnyt sinun pinkovan ketterästi kuin virtuaalisesti.. Ai niin, virtuaalimaailmahan tämä on.. Ajattelitko antaa A.doniksen kanssa metsästysvinkkejä tai kenties käyttää A.donista noutajana, kun pölläytät erään ankan sulkiin ;)?

Ajatteles, kerrankin kunnon saalistustarinaa - kerrottuna sekä metsästäjän (minä) että saaliin (Jiwe) näkövinkkelistä ;D

Miten lienee Duckien sulkain laita..?
        Laihanlainen soppa, luulen, tulisi - annetaanko hänen vielä kasvaa?

Tarha-Duckie olis aika ihqu ;D

• tomppa2006
        lemnaminor.. kirjoitti:

Rukiisia ohjeita voisin ottaa vastaan. Hyvät kasviskeitto-ohjeet kelpaisivat. Tietysti yksinkertaiset salaattikastikeohjeet jne..

Siirryn koko ajan yhä tiukemmaksi terveellisen ruokavalion kannattajaksi eli valkoiset jauhot ovat pannassa. Tavoitteena olla mahdollisimman energinen ja hyväkuntoinen..

Aamu alkoi tuopillisella vettä, lenkillä, sen jälkeen kaurapuuro (suolana Seltin, kurpitsansiemeniä, seesaminsiemeniä, leseitä, pellavansiemeniä, auringonkukansiemeniä, pakastettuja vadelmia, jopa ruusunmarjajauhetta) ja vähän myöhemmin omenalla.. Nyt nautiskelen teetä.. Unohtamatta leikkimistä uusilla käsipainoilla :)..

...ja kuivakakkuja pitää syödä silloin tällöin. Makean ja hyvän ruuan syöminen on yksi elämän suurimmista nautinnoista. Ei tietenkään pidä syödä liikaa...

Katsoin eilen Tom Hanksin elokuvaa Cast away. Elokuva on tehty kahdessa osassa ja Hanks laihdutti tauon aikana lähes kolmekymmentä kiloa, jotta hän näyttäisi vuosia autiolla saarella riutuneelta haaksirikkoiselta. Mielestäni pulskempi Tomppa oli miehekkäämmän näköinen?

Liian terveellinen ruokavalio voi tehdä elämästä liian rajoitteista ja tylsää. Onko silloin enää onnellinen, vaikka eläisi vähän pitempään, jos laihduttaa ja valvoo syömistään koko loppuelämän?

• lemnaminor..
        Mysteriet kirjoitti:

Ajatteles, kerrankin kunnon saalistustarinaa - kerrottuna sekä metsästäjän (minä) että saaliin (Jiwe) näkövinkkelistä ;D

Miten lienee Duckien sulkain laita..?
        Laihanlainen soppa, luulen, tulisi - annetaanko hänen vielä kasvaa?

Tarha-Duckie olis aika ihqu ;D

Suostuisikohan kasvatettavaksi? Pullea ankka oli paras paisti.. Saakohan ankasta (SLURPS) hanhenmaksan tapaista.. Blackwomans saa huolehtia rehuista ja Tuffe pidetään paistinpannuineen loitolla.. Kyllä siinä pieni ankka säikähtää, jos Tuffe vesikielellä roikkuu aitauksen takana paistinpannu ojossa..

Tomppa voi kyllä tarjoilla leipomuksiaan. Voit esittää hänelle toiveita..

Niin Jiwe ei ole enää saalis.. vaan jo metsästyskoira..

• lemnaminor..
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja kuivakakkuja pitää syödä silloin tällöin. Makean ja hyvän ruuan syöminen on yksi elämän suurimmista nautinnoista. Ei tietenkään pidä syödä liikaa...

Katsoin eilen Tom Hanksin elokuvaa Cast away. Elokuva on tehty kahdessa osassa ja Hanks laihdutti tauon aikana lähes kolmekymmentä kiloa, jotta hän näyttäisi vuosia autiolla saarella riutuneelta haaksirikkoiselta. Mielestäni pulskempi Tomppa oli miehekkäämmän näköinen?

Liian terveellinen ruokavalio voi tehdä elämästä liian rajoitteista ja tylsää. Onko silloin enää onnellinen, vaikka eläisi vähän pitempään, jos laihduttaa ja valvoo syömistään koko loppuelämän?

Omalta kohdalta olen vain todennut, että valkoiset jauhot tekevät väsyneeksi ja turvottavat. Yksilöllisiä eroja on varmasti..

Täytekakkupalasta en voi kieltäytyä :). Toisaalta parempi syödä noita leivoksia jossakin muualla kuin kotona..

• blackwomans
        lemnaminor.. kirjoitti:

Olen jo syönyt aamuleseet, mutta aina otetaan ohjeita lisää vastaan :). Hevoset näyttävät tässä yhteiskunnassa huomattavasti parempikuntoisilta verrattuna ihmisiin..

Kaunis aamu..

Pitää mielen virkeänä.

Vitsit mun tarvii mennä pihahommiin;(

Muuten eilen tuli uitua mökilä jäiden seassa,kääs oli vähän kankeaa.
        Kuitenkin kivaa päivää sulle,nyt on mentävä:))

• Mysteriet
        lemnaminor.. kirjoitti:

Suostuisikohan kasvatettavaksi? Pullea ankka oli paras paisti.. Saakohan ankasta (SLURPS) hanhenmaksan tapaista.. Blackwomans saa huolehtia rehuista ja Tuffe pidetään paistinpannuineen loitolla.. Kyllä siinä pieni ankka säikähtää, jos Tuffe vesikielellä roikkuu aitauksen takana paistinpannu ojossa..

Tomppa voi kyllä tarjoilla leipomuksiaan. Voit esittää hänelle toiveita..

Niin Jiwe ei ole enää saalis.. vaan jo metsästyskoira..

Laitetaan vaan aitaukseen ja herkkuja tarjolle - punaviintäkin, se marinoisi niin mukavasti... varsinkin sen maksan - nam ;D

Jiwe koirana???
        Ja minkäköhänlaista saalista tuo ajanee...?

Tompalle toive; Oliskos yhtään puustia jäänyt synttäreiltä - sellainen maistuisi... mä voisin keittää kahvit ;D

• lemnaminor..
        Mysteriet kirjoitti:

Laitetaan vaan aitaukseen ja herkkuja tarjolle - punaviintäkin, se marinoisi niin mukavasti... varsinkin sen maksan - nam ;D

Jiwe koirana???

Tompalle toive; Oliskos yhtään puustia jäänyt synttäreiltä - sellainen maistuisi... mä voisin keittää kahvit ;D

Kukakohan rakentaa aitauksen ;)?

Keittäisitkö samalla valkoista teetä? Maistuisi kupillinen?

Muuten käy lohduttamassa Märkiä.. Muuten hukutaan kaikki hänen krokotiilin kyyneliinsä..

• lemnaminor..
        blackwomans kirjoitti:

Pitää mielen virkeänä.

Vitsit mun tarvii mennä pihahommiin;(

Muuten eilen tuli uitua mökilä jäiden seassa,kääs oli vähän kankeaa.
        Kuitenkin kivaa päivää sulle,nyt on mentävä:))

Nauti kauniista päivästä, niin minunkin on kohta mentävä. Niin paljon tekemistä ja päivä on lyhyt :).

Jäiden seassa uiminen on muuten virkistävää. Kadehdin sinua.

• tomppa2006
        Mysteriet kirjoitti:

Jiwe koirana???

...yhtään jäljellä. Nyt täytyy viettää palmusunnuntai ilman puusteja?

• Aprillia

Myöskin Seriffille.

Hauska juttu, kun saadaan tästä ruokapalsta,niin sitten jutut saadaa siistittyä :)))

• tomppa2006

...mutta mitä useampi kokki, sen kaameampi soppa!

Voitaisiinko vielä harkita esim. autoiluun, lapsilisiin ja jopa pieniin eroottisiin seikkailuihin liittyvät keskustelut?

Ai mutta tämähän oli aprillia...

• blackwomans

Aprilliä:))

Aurinkoista aprillipäivää kaikille:))

• Mysteriet

Suolasillistä ja kuravedestä...

Äääh - Sä huijaat ;D

• Märk

Siis just kun mä sain itseni koottua kriisien jälkeen ja ehdin kirjoittaa pari tekstiä niin tulee tollanen uutinen! E-pä-rei-lu-a!

Ja sit just ruokajuttuja! Mulle ruoka on ruisleipää, viiliä, lenkkimakkaraa ja omena. Mitä mun kaltaiseni heebo tekee niillä kulinarismiresepteillä, kysyn vaan!

Miks KAIKKI hyvät jutut lopetetaan??

• lemnaminor..

Minäkin pidän omenoista, viilistä ja ruisleivästä.

Ainahan voidaan siirtyä kannibalismiin ;)?

• Märk
        lemnaminor.. kirjoitti:

Minäkin pidän omenoista, viilistä ja ruisleivästä.

Ainahan voidaan siirtyä kannibalismiin ;)?

Juu siis ruokavalio on aivan okei. Mutta jutellaanks me sit sillä uudella sapuskapalstalla vaan leivästä ja ompuista?

Mä olisin paljon mieluummin pitänyt tän nelkyt-areenan ja jaaritellut milloin mistäkin!

Kannibalismi... eiks Meiju Suvas laula että "pure korvaan mua"? Sitäks se niinku olis?

• lemnaminor..
        Märk kirjoitti:

Juu siis ruokavalio on aivan okei. Mutta jutellaanks me sit sillä uudella sapuskapalstalla vaan leivästä ja ompuista?

Mä olisin paljon mieluummin pitänyt tän nelkyt-areenan ja jaaritellut milloin mistäkin!

Kannibalismi... eiks Meiju Suvas laula että "pure korvaan mua"? Sitäks se niinku olis?

Ei Zamio tiennyt aprillipilaansa tehdessään, mihin se johtaa ;). Onneksi muodossa pure korvaan mua, ei siis pure korvani mun tai syö korvani mun.

Voidaanhan keskusteluihin lisätä rypsiöljyt, oliiviöljyt jne.. Unohtamatta aurinkokuivattuja tomaatteja..

Lenkki loppui lyhyeen.. Rypäsin mäessä ja housut kuin esikoululaisella :[.. Hyvä yhdistelmä irtohiekka, savi ja jää..

• Märk
        lemnaminor.. kirjoitti:

Ei Zamio tiennyt aprillipilaansa tehdessään, mihin se johtaa ;). Onneksi muodossa pure korvaan mua, ei siis pure korvani mun tai syö korvani mun.

Voidaanhan keskusteluihin lisätä rypsiöljyt, oliiviöljyt jne.. Unohtamatta aurinkokuivattuja tomaatteja..

Lenkki loppui lyhyeen.. Rypäsin mäessä ja housut kuin esikoululaisella :[.. Hyvä yhdistelmä irtohiekka, savi ja jää..

Mistä sä jäätä oot löytänyt? Oot varmaan tän palstan pohjoisin kirjoittelija.

• lemnaminor..
        Märk kirjoitti:

Mistä sä jäätä oot löytänyt? Oot varmaan tän palstan pohjoisin kirjoittelija.

Sattui vielä olemaan jyrkkä etelärinne hämeessä ;). Maa on vielä pintaa syvemmältä jäässä, vaikka aivan pintakerros olisi vielä jäästä vapaa. Samoin lenkkipolut ovat osittain jäässä. Juttelin tänä aamuna 70-vuotiaan miehen kanssa, jonka jalat menivät alta jäisellä kohdalla lenkkipolulla.

Tuosta tuli mieleen.. Liikutko muualla kuin asvaltilla ;)?

• Daria

särjen kaikki hiekkakakkuleikit tältä palstalta, koko vuodeksi ne kaikotkoon :D

Iloista aprillipäivää vaan aprillaajalle :D

Tää palsta mihkään katoo :DDD

• Kuravettä päälle ?

Onko nyt Aprillipäivä ?? Enkä ole huijannut vielä ketään !! Nyt tuli kiire.

Zamio , oot aikas hauska ;))

• paska palsta

Harmi että tiedotteesi on vain aprillipilaa....

• qwertyu

koet tämän palstan noin ikäväksi, niin mikä sitoo sinut tätä lukemaan ja kommentoimaan?

Näin pääsiäisen alla - mitäs jos hakisit itsellesi munaa? Vaikka edes suklaista? Helpottaisi tuollaiseen ahdistukseesi.

• zip_zap.

Vinkkipä sinulle, keität litran kattilassa vettä ja sitten kun se vesi kuplii, laitat sinne nakin kananmunan ja noin 8min, otat nakin munan pois, jonka lälkeen lisäät sinne kuplivaan veteen mummon muusia, silleen sopivasti ja bon appetit :)

Ja sit sen munan säästät iltapalaksi, se sisältää hieman kolestroolia protein, eli kaikkea mitä tarvitaan ennen nukkumaan menoa, se takaa hyvän ja rauhallisen unen naisille :)

• mieroi

Olipa hyvä yritys :) aprillipilastahan seki kävi.

Hyvää Aprillipäivää :) joka on samalla hääpäiväni joka ei ole muuten aprillipila.

• ja syö sillii

Eli aprillii!!!

• Noniin...harmi. Ei sitten vielä saatukkaan sitä ruokavinkki palstaa tänne.

Sanoivat ylläpidosta että kauan kaivattu palsta avataan 1.4-08 tän huoneen tilalle.

Uutta palstaa ootellessa kynät sauhuumaan, ehkä 40 palsta saattaa saada jäädä paikoilleen ja esim. tuo 50 palsta korvataan Ruokavinkit keskustelufoorulla ;)

Hyvää kevättä ja uutta aprillia ootellessa..
      t. Zamio

• aprillattukin, hahhah luin tuota ja nauran nyt mokomalle..hyvää kevättä sefullekkin ja pääsiäistä...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe