kysellään keskustelupalstojen etusivulla ja iltapäivälehtien lööpeissä.
Kuka elossa oleva suomalainen kelpaisi sinun mielestäsi kansamme idoliksi tänä päivänä?
(En puhu keskenkasvuisten laulukilpailusta.)
Mistä Suomeen uusi idoli?
25
1312
Vastaukset
- yli puoluerajojen.
Sauli Ninistöä!!
Martti Ahtisaari.
Naisista, Tarja Halonen.
Ahtisaari, kansainvälisten saavutusten vuoksi.
Halonen, tasa-arvon ja suvaitsuvaisuuden eteen tehdyn työn takia.Huomasin yrittäväni löytää täydellisen ehdokkaan, enkä onnistunut. Ehkä on nykyaikaista hyväksyä, että idolitkin voivat jo olla epätäydellisiä ihmisiä. ;))
- on :))))))
Sauli Niinistö tällä hetkellä.
Osaava karismaattinen politiikko ja mies. Omaa myöskin hyvät käytöstavat.
Ehdotukseni ei tullut puolueen takia lainkaan, vaan ääni menee ihmiselle itselleen vain.
Nainen (tietenkin) - Pirre*
tiedä ketään..nyt elossa olevaa..:(
vai olisiko hän..
http://www.lut.fi/tuta/yhteystiedot/tiusanen.html- Läheinen
Mutta ei monikaan häntä edes tunne.
- tai¨
kyntöruuna!
- henri,2
Eero Huovista,hyvä esiintyjä,
Etusivu Yhteystiedot Piispa Hallinto Työalat Tiedotteet Koulutus ja tapahtumat Aineistot Töihin hiippakuntaan Sivukartta Palaute
Virka
Henkilö
Puheenvuoroja
Julkaisuja
Piispan tiedotteet
Piispantarkastukset
Avustajat
Piispa Eero Huovinen täytti 60 v. 27.10.2004
Kuvia
Helsingin hiippakunnan piispat 1959-
Henkilö
Piispa Eero Huovinen
Helsingin hiippakunnan nykyinen piispa Eero Huovinen tuli virkaan maaliskuun 1991 alussa ja vihittiin piispaksi huhtikuussa 1991. Järjestyksessä hän on hiippakunnan viides piispa.
Eero Lauri Juhana Huovinen on syntynyt Helsingissä vuonna 1944. Opiskeluaikana hän toimi mm. avustajana Malmin seurakunnan nuorisotyössä ja uskonnon tuntiopettajana Oulunkylän yhteiskoulussa. Hänet vihittiin papiksi Turun tuomiokirkossa vuonna 1970.
Ennen piispaksi tuloaan Eero Huovinen työskenteli Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa. Hän väitteli teologian tohtoriksi vuonna 1978 ja toimi viime vaiheessa dogmatiikan professorina ja tiedekunnan dekaanina. Hänen tutkimustyönsä kohdistui Martti Lutherin ajatteluun ja uudempaan roomalaiskatoliseen teologiaan. Ulkomaiset yhteydet ovat suuntautuneet erityisesti pohjoismaihin, Saksaan ja Italiaan.
Eero Huovinen on naimisissa ja perheellinen. Hänen vaimonsa Anja-Tuulikki Huovinen on Suomen Museoliiton pääsihteeri.
Helsingin hiippakunnan piispa
Eero Huovinen
Bulevardi 16 B, PL 142
00121 Helsinki
Puhelin (09) 2340 3010
Faksi (09) 2340 3050
Henkilötietoja
Eero Lauri Juhana Huovinen
Helsingin hiippakunnan piispa 1.3.1991-
Syntynyt 27.10.1944 Helsingissä
Opinnot:
* Ylioppilastutkinto 1963 Helsingin Normaalilyseo, Teologian kandidaatti 1970, Teologian lisensiaatti 1976, Teologian tohtori 1978
Pappisvirka:
* Pappisvihkimys 1.4.1970, Piispanvihkimys 28.4.1991
Työura:
* Malmin seurakunta, avustaja nuorisotyössä 1964-1967
* Oulunkylän yhteiskoulu, uskonnon tuntiopettaja 1966-1969
* Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (SLEY), ylioppilastyön sihteeri 1968-1971
* Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta, eri tehtäviä 1970-1991, viimeksi dogmatiikan professori ja tiedekunnan dekaani
* Teologinen aikakauskirja, päätoimittaja 1981-1990 (yliopistotyön ohessa)
* Helsingin hiippakunnan piispa 1.3.1991-
Luottamustehtäviä vuodesta 1991:
* Suomen Kirkon Seurakuntaopiston säätiön valtuuskunnan puheenjohtaja 1991-93
* Kirkon ulkoasiain neuvoston jäsen 1991-
* Suomen Kirkon Seurakuntatoiminnan Keskusliiton liittovaltuuston puheenjohtaja 1991-
* Helsingin Diakonissalaitoksen säätiön hallintoneuvoston puheenjohtaja 1992-
* Kirkolliskokouksen perustevaliokunnan puheenjohtaja 1992-1999, jäsen 2000-
* Suomen Kulttuurirahaston hallintoneuvoston jäsen 1994-
* Kirkkohallituksen jäsen 1996-2000
* Sitran tutkimusneuvoston jäsen 1996-
* Kirkolliskokouksen valitsijamiesten puheenjohtaja 1997-
* Luterilaisen maailmanliiton 9. yleiskokouksen delegaatti, Hongkong 1997
* Luterilaisen maailmanliiton neuvoston jäsen 1997-2003, 2003-
* Strasbourgin ekumeenisen tutkimuslaitoksen hallituksen puheenjohtaja 1997-2003
* Kirkon ulkoasiain neuvoston varapuheenjohtaja 1998-
* Luterilaisen maailmanliiton 10. yleiskokouksen delegaatti, Winnipeg 2003
* Luterilaisen maailmanliiton varapresidentti 2003-
* Luterilaisen maailmanliiton eksekutiivikomitean jäsen 2003-
Sotilasarvo:
* Ylikersantti 2000
Kirjoja:
* Kirkon ykseys ja reformi, Hans Küngin herättämä ekumeeninen keskustelu (& Cantell, Salo) 1974,
* Jumalan sana - sana Jumalasta, Hans Küngin käsitys Raamatusta 1978,
* Idea Christi, Idealistinen ajattelumuoto ja kristologia Hans Küngin teologiassa, Väitöskirja 1978, saksaksi 1985,
* Nainen ja pappisvirka 1979,
* Kuolemattomuudesta osallinen, Martti Lutherin kuoleman teologian ekumeeninen perusongelma 1981,
* Elävä Dogma, Teologisia tutkielmia ja sovelluksia 1987,
* Martti Luther, Kaste ja usko, Valikoima Lutherin kirjoituksia kasteesta ja lapsen uskosta, Johdanto ja suomennos Eero Huovinen 1991,
* Fides infantium, Martti Lutherin käsitys lapsen uskosta 1991, saksaksi 1997,
* Sydämen puhetta, paimenkirja 1997,
* Pappi?, paimenkirja 2001,
* Pitkä Ilo. Joulun evankeliumi 2002,
* Toinen aurinko 2003,
* Käännä kasvosi, Herra 2005,
* Kärsimys ja ilo 2006.
Huomionosoituksia:
* Suomen Leijonan ritarikunnan I luokan komentaja 1994
* Vuoden puhuja 1995
* Vuoden Norssi 1995
* Hgin yliop. Vuoden alumni 2003
* Vuoden käyttäytyjä 2004
* Wihurin säätiön kunniapalkinto 2005
* Vuoden positiivisin 2005
Perhe:
* Vanhemmat tuomiorovasti, professori Lauri Huovinen (1915-1994) ja hammaslääk. lis. Aili Huovinen (1920-1954)
* Puoliso: 1968- fil. maist. Anja-Tuulikki Huovinen (s. 1948), Suomen Museoliiton pääsihteeri
* Lapset: Laura (s. 1981) ja Jaakko (s. 1984)
Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli, Bulevardi 16 B, V kerros, 00121 Helsinki
Puhelinvaihde (09) 2340 3000, Telefaksi (09) 2340 3050,
Sähköposti helsinki.tuomiokapituli@evl.fi
© 2003 Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli - Palvelun tekninen toteutus Optinet Oy
- Pirre*
Siepä sen sanoitkin, hyvä henri - henessä oisi ainesta idoliksi, tai ainakin minulle olisi.
- mieleeni
Että Isä Mitrokin olisi aika hyvä Idoli.Symppis mies kerrassaan. Itse en kylläkään kuulu mihinkään kirkkokuntaan.
Nainen pusikosta - nallemuori
mieleeni kirjoitti:
Että Isä Mitrokin olisi aika hyvä Idoli.Symppis mies kerrassaan. Itse en kylläkään kuulu mihinkään kirkkokuntaan.
Nainen pusikostaIsä Mitro on ihmisläheinen, huumorintajuinen ja syvästi elämää ymmärtävä. Hieno ehdokas idoliksi!
- henri'2
nallemuori kirjoitti:
Isä Mitro on ihmisläheinen, huumorintajuinen ja syvästi elämää ymmärtävä. Hieno ehdokas idoliksi!
ehdokas hänkin
- Pirre*
nallemuori kirjoitti:
Isä Mitro on ihmisläheinen, huumorintajuinen ja syvästi elämää ymmärtävä. Hieno ehdokas idoliksi!
mutta henk.koht. pidän Huovisen tyylistä esiintyä, hänestä huokuu rauha.
Mitro on hieman hmmm sanoisinko liian..no imelä...:/ - Kutv M
mieleeni kirjoitti:
Nainen pusikostaMietin just olisko mulla ehdokasta ollenkaan.Olen
sattumalta nähnyt televisiosta useamman kerran Isä
Mitron haastatteluita ja vähän henkilö kuvaa.
(En itse ole mikään niin sanottu uskon ihminen vaikka kuulun luterl kirkon seurakuntaan ja pientä yhteyttäkin sinnepäin.)
Miten iloisen,läheisen,lämpimän,humoristisen ja ulospäin suuntautuneen kuvan hänestä saa.
Varmaan ainoa laatuaan pappis henkilöistä. - Pirre*
Kutv M kirjoitti:
Mietin just olisko mulla ehdokasta ollenkaan.Olen
sattumalta nähnyt televisiosta useamman kerran Isä
Mitron haastatteluita ja vähän henkilö kuvaa.
(En itse ole mikään niin sanottu uskon ihminen vaikka kuulun luterl kirkon seurakuntaan ja pientä yhteyttäkin sinnepäin.)
Miten iloisen,läheisen,lämpimän,humoristisen ja ulospäin suuntautuneen kuvan hänestä saa.
Varmaan ainoa laatuaan pappis henkilöistä.muita ortodiksi pappeja, jos tuntisit niin huomaisit että he ovat kaikki enemmän "karjalaisuudella" rokotettuja - kansanomaisia.
Vaikka, jo luterilaiset papitkin ovat tulleet alas tuomitsijan paikaltaan. - Kutv M
Pirre* kirjoitti:
muita ortodiksi pappeja, jos tuntisit niin huomaisit että he ovat kaikki enemmän "karjalaisuudella" rokotettuja - kansanomaisia.
Vaikka, jo luterilaiset papitkin ovat tulleet alas tuomitsijan paikaltaan.Minä tunnen aika montakin nuorta pappia ja muutaman vanhemmankin molemmista uskontokunnista.
Olis monta hyvää tarinaakin heidän kertomiaan,ovat niin hyviä suustan ja heillehän ja sattuu kaiken näköstä.
Yhen tosi tarinan vain nyt kerron,sen ei pitäs loukata ketään.
Seurakunta yhtymään tuli uusi viranhaltija,virastoon jossa oli silloin parisataa työntekijää.
Parin viikon tutustumisen jälkeen hän kysäisi sitten työ kaveriltaan.
"Onkohan täällä paljon uskovaisia"
"Yks on ja yhtä eppäillään"vastasi siihen virka veli. - Sinimarjanen
nallemuori kirjoitti:
Paljon ole lisäämistä. Mielestäni hieno ihminen kerrassaan.
Pidän hänen esiintymisestä. Iloinen ja hyvinkin
mukaansa tempaava, jos näin voisi asian ilmaista. Eero Huovista saattaisin äänestää minäkin.
Kiitos esittelystä. Virallisen listan ulkopuolelta löytää jokainen varmaan vielä monia hyviä lisäperusteluja. Esimerkillinen humanisti ja kaikesta päätellen oikeasti hyvä Ihminen.
Pitänee seuraavalla kirjastokäynnillä poiketa hänen kirjojaan katsomassa.
- nykyihminen
idoleita tarvitsee? Jokainen tuntuu olevan itse oma idolinsa.
Ja kuka tänä ylenmääräisen tiedotuksen aikakautena idoliksi kelpaa? Kaikilla tuntuu olevan ainakin yksi ketunhäntä kainalossa.- jpntar
pitkälle samaa mieltä. Mihin aikuinen niitä tarvitsisi, koska jokainen meistä taaplaa tyylillään. Nuoret ymmärrän, mutta eivätkö isä ja äiti voi olla esimerkillään nuorelleen "idoleita"..
- Baile_Atha_Cliath
Virtanen tai Lahtinen Punaisesta Rististä.
Nuoruutta ja elinvoimaa arvostavassa yhteiskunnassamme pitää idoliksi valita ikinuorekas kansanedustajamme Paavo Väyrynen. Vaikka miehellä on ikää jo yli 60 vuotta, niin vieläkin hän osaa käyttäytyä yhtä "nuorekkaasti" kuin tavallinen ihminen noin 2-vuotiaana leikkikoulussa. Paavo on hyvänä esimerkkinä siitä, että lujaluontoinen mies voi säilyttää "nuorekkuutensa" ikuisesti.
- idoliksi
(eiku idiootiksi;)
Se kirjoittaa niin sekavia ettei todeksi voi uskoa mittää. Idolithan ossoo valehella *en sanonu sitä enkä tätä enkä ossoo ees kommentoida*. - Juniperus
Olen nähnyt monia hänen haastattelujaan, ja kaikkeen hänen sanomaansa voin yhtyä. Äänestän häntä seuraavaksi presidentiksi, jos hän on ehdokkaana.
- Pirre*
viisas mies, kuinkas muuten, ja minun arviontikyvystäni riippuen, moni muukin :/
Miksei Söderman olisi hyvä presidenttikin, mutta - hieman väritön tyyppi hän on, karisma puuttuu.
P.s. älä vain sano että nykyiselläkö presidentillä on, karismaa :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927