Hoitovastike: 133,38 € / kk
Yhtiövastike: 523,27 € / kk
Vesimaksu: 15,50 e / hlö / kk
Jostain sain joskus kuvan että yhtiövastike ja hoitovastike olisi muka sama....? mitä mieltä tuommoisista luvuista? vesi ihan ok.
entä paljonko on mielestänne normi yhtiövastike tampereella/lähikunnissa? tuossa yhtiövastikkeessa on jotain velan lyhennystä mukana.... huomena parempaa tietoo.
stupid girl
2
537
Vastaukset
- ...
Yhtiövastike koostuu hoitovastikkeesta (taloyhtiön normaali ylläpito) rahoitusvastikkeesta (jos taloyhtiöllä on velkaa, velka voi olla syntynyt remonttien rahoittamisesta tai jos talo on uusi niin sillä maksetaan vielä talon tuotantokustannuksia.
Hoitovastikkeen maksat aina kuukausittain.
Rahoitusvastikkeen voit halutessasi maksaa könttäsummana, siis jos rahaa liikenee. He jotka maksavat rahoitusvastikkeen kerralla pois, tekevät sen yleensä asuntoa ostaessaa. Eli hakevat pankista lainaa tarpeeksi maksaakseen asunnon koko VELATTOMAN hinnan. MYYNTIHINTA on se rahaläjä jolla edellinen omistaja on valmis kämpästään luopumaan - eli millä kämppä siirtyy sulle.
Yhtiövastikkeesi siis kaikkiaan: 523,27 € / kk vesi
Yhtiövastikkeesi sisältää:
Hoitovastiketta 133,38 € / kk
Rahoitusvastiketta 389,89 € / kk
Rahoitusvastikkeesta pääset halutessasi eroon maksamalla koko summan (lukee asunnon papereissa) kerralla pois, jolloin todennäköisesti otat vastaavan vastaavan summan velkaa pankista (ellei sun tililtä/sijoituksista löydy). Hoitovastike: Hoidetaan talon kuntoa ja lämmitystä
Yhtiövastike: Hoidetaan talon rakentamiseen otettu laina
Vesimaksu: Tuleva ja menevä vesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408