pyörän kääntäminen esim. parkkiruudussa

kääntäisin jos osaisin

Onko jollain osoitetta jossa on video siitä miten moottoripyörä käännetää esim. parkkiruudussa, muistaisin että jollaitavoin painettiin jalkaa jalustimelle ja pyörää kallistattiin ja sitten vaan heivautiin keula eri suuntaan missä se alunperin oli. Tämä oli minusta video jonka joskus olen nähnyt ja sillä opastuksella kääntyi isokin pyörä ei siis pelkät Customit....jos joku muistaisi tai osais kertoo olisin kiitollinen

19

4842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitas ite

Mitäpä jos koittaisit tehdä juuri kuten itse selitit. Kallista pyörää jalkatapin varaan ja käännä.

• kääntäisin jos osaisin

en uskalla kokeilla kun pyörä painaa 270 kg ja olen heiveröinen nainen, minun säkällä ensikertaa opetellessa pyörä kupsahtaa nurin ja katteet särkyy ihan varmasti....siis jos otan pyörästä kiinni väärällä tavalla....en kait kysyisi jos itsekkin tämän osaisin....joku kikka siinä täytyy olla että painavan pyörän saa yleensäkin ilmaan niin että sitä voi kääntää...

• Karju.
        kääntäisin jos osaisin kirjoitti:

en uskalla kokeilla kun pyörä painaa 270 kg ja olen heiveröinen nainen, minun säkällä ensikertaa opetellessa pyörä kupsahtaa nurin ja katteet särkyy ihan varmasti....siis jos otan pyörästä kiinni väärällä tavalla....en kait kysyisi jos itsekkin tämän osaisin....joku kikka siinä täytyy olla että painavan pyörän saa yleensäkin ilmaan niin että sitä voi kääntää...

pitäisi antaa motskari,osta jippo vepsäläiseltä se on sun pelis.

• SuperHannu
        Karju. kirjoitti:

pitäisi antaa motskari,osta jippo vepsäläiseltä se on sun pelis.

Eli niin kuin itse kirjoitit, pyörä kallistetaan jalan varaan ja käännetään vastapäivään, vasemmalta kahvasta ja penkin alta oikealta puolelta kiinni. Kokeile ensin jossain missä enemmän tilaa, isokin pyörä kääntyy helposti eikä pyörää mitenkään helppo näin ole kaataa. Ihan mukava että isoilla pyörillä ajaa myös sirot naiset eikä pelkästään sun viesteihin vastanneet läskimahaiset custompäristelijät :)

• kääntännän nyt
        SuperHannu kirjoitti:

Eli niin kuin itse kirjoitit, pyörä kallistetaan jalan varaan ja käännetään vastapäivään, vasemmalta kahvasta ja penkin alta oikealta puolelta kiinni. Kokeile ensin jossain missä enemmän tilaa, isokin pyörä kääntyy helposti eikä pyörää mitenkään helppo näin ole kaataa. Ihan mukava että isoilla pyörillä ajaa myös sirot naiset eikä pelkästään sun viesteihin vastanneet läskimahaiset custompäristelijät :)

kiva että täällä saa sentään asiallisiakin kommentteja, kiitos sinun Super-Hannu on täällä järkeviäkin vastaajia. Nyt uskallan kokeilla kun sain miehisen varmistuksen asiaan.
        ....onko muuten nuo mitäsattuu kirjoittelijat kateellisia vaiko pyörien vihaajia, käyttäisivät aikansa hyödyllisemmin...
        olisi kiva tietää onko paskanpuhujista ja lökäpöksypojista ajamaan Honda CBR 1000F:llä oikeasti vaiko vain päiväunissaan.

• hehhe
        SuperHannu kirjoitti:

Kaikkein asenteellisimmat päristelijät näyttää löytyvän katepyöräkuskeista. Henkilökohtaisesti voin sanoa,että vaikken ole ylipainoinen,omistan silti ison cuiserin jolla ajelemme vain vaimon kanssa.Yksin ajaessani käytän uudehkoa Italialais-kyykkyä joka on varsin mielenkiintoinen omaansa tarkoitukseen. Siksi väitänkin,että yleispyörää ei ole olemassakaan..ehkä Hondalla voi olla?

• Miksi pyörää pitäisi käännellä kun se on ajettu pysäköintiruutuun? Kaikki kokeneet motoristit osaavat valita pysäköintipaikkansa niin että siitä pystyy lähtemään etuperin liikkeelle. Uusmotoristin tunnistaa mm siitä että hän ihmettelee keula vasten kdunreunaa miten pääsisi lähtemään. Vanhamotoristi on jo paikalle saapuessaan katsonut mihin suuntaan maa on kalteva ja peruuttanut ruutuun alamäkeen. Pois lähtiessä ei tarvitse peräsuoli pitkänä lykkiä pyörää mitenkään.

• Ei pyörää tarvitsekaan "käännellä", mutta sanonpa vain että on hyvä osata kääntää se jos tarve niin vaatii. Pakkaavat nimittäin extreemit tilanteet ilmaantumaan enemmän tai vähemmän yllättäen, ja siinä sitä sitten ollaan.

On myös kummallisia valintatilanteita. Esmes kun menen velipojalle kylään, saan valita jätänkö pyörän parkkiin vilkkaasti liikennöidylle tielle n. 50 m. päähän talosta, vai ajanko pihaan, josta ei pääse takaisin tielle ilman apuvoimia tai nyt puheena olevaa erityistaitoa.

• Kra

Mukaan kun alat opettelemaan pyörän käsittelyä käsipelissä paikallaan. Ottavat sitten pyörän kiinni ennenkuin menee muovit ihan kiville asti.

Se pyörän käsittely tarvii miettiä omakohtaisesti aina sen mukaan miten on hauberia käytettävissä. Mahdollisuuksien mukaan kannattaa hyödyntää ensisijaisesti aina sitä pyörän omaa "tyhmää konevoimaa" sitähän siellä yleensä piisaa. Elikkä virhe on silloin jo tapahtunut jos ajat raskaan pyörän parkkiin niin, että tarvitaan "puolijoukkueen" verran avustajia pelastamaan tilanne.

Tarvii miettiä nenäänsä pitemmälle jo parkkiin tullessaan, mitenpäin mopo kannattaa laittaa. Painovoimaa ja konevoimaa voi ja kannattaa hyödyntää surutta.

Pehmeä alusta on myös ihan oma lukunsa, jos pysäköi painavan pyörän harkitsemattomasti, niin raavaallakaan karjulla ei omat paukut riitä silloin.

• kääntäisin jos osaisin

kaikki motoristit ovat joskus aloittelijoita, en ainakaan ole kuullut että kukaan osaisi ajaa /käsitellä pyörää heti täydellisesti kun ensikosketuksen tähän maailmaan saa.
      Koska olen entinen custom kuski on täysin erilaisen pyörän käsittelemään oppiminen haasteellista, pyörä vaihtui 180kg -->270 kg ja se on naiselle iso muutos. Lökäpöksypojilla tarkoitin sellaisia jotka ovat nähneet lehdissä kuvia mutta eivät ole uskaltautuneet edes ajamaan ja sitten antavat nasevia kommenttejaan asiasta josta eivät tiedä yhtään mitään.
      Aloitteleva taikka pyörää vaihtanut kuljettaja toivoo jo pidemmän aikaa ajaneilta viisaista ja opettavia kommentteja eikä sellaisia että aja mopolla jos et osaa ajaa moottoripyörällä, ehkä kannattaa jatkossa suunnata kysymykset oikeille keskustelupalstoille (sellaisissa jossa on jäsenmaksut) koska siellä luultavammin on vain alan harrastajia. Kysymykseeni on tullut asiallisiakin vastauksia ja kiitos siitä että järkeviäkin vastaajia löytyy.
      Ja vielä osaan mielestäni jo aikahyvin etsiä mahdollisimman hyvää parkkipaikka, mutta aina niitä ei vain ole ja kun ennen Customin sai kuvannollisesti nostettua olkapäälle sen parkkeeraaminen oli hitusen helpompaa kun uuden pyörän....mutta ajamisen iloa kaikille minä en suo tyhmiä kommentteja antaville vitsiniekoille vielä sitä ajamisen riemua mikä minulla on.

• pelleilyä

Ei tulis mieleenikään pyörittää pyörääni keskiseisontatuen varassa. Piikillä se voi vielä onnistua. Mutta ison pyörän kanssa ennenpitkää käy hassusti !

• Auto-x

että ketteräksi ja käteväksi kehuskeltu moottoripyörä onkin aika kankea köntys.

TM osoitti uudessa numerossaan, että jarrutusmatka on auton luokkaa. Edellisestä lehdestä (TM) kävi ilmi, että mutkissa kallisteleva prätkä vaatii saman leveyden kuin autokin.

Ja nyt tämä parkkiruutukysymys: autolla ei ikinä tarvitse ihmetellä että miten mä nyt pääsen ruudusta pois kun keula on alamäkeen ja reunakivi on edessä.

Valtatiellä motoristi-parka tarvitsee koko kaistan leveyden yksinkertaisesti pysyäkseen tiellä: tuulenpuuska siirtää ajolinjaa helposti ainakin metrin.

• onpi tämä

Jotkut tykkää pyöräilystä, toiset ei. Järkipuolelta vastausta on turha hakea, on tunnepuolen juttuja.
        En tiedä missä on sanottu näin kuten kuvasit pyörää kehutun, sillä sitä se ei juuri ole. Tosin näinhän itsekin totesit. Mopo tai pikku piikki on asia erikseen. Iso pyörä on todellakin aika kankea, ja tekninen peli ajaa. Urat ja tuulenpuuskat heittelee väliin melko mukavasti. Ja parkkipaikalla pyöriessä pitää huomiota kiinnittää aika moneen juttuun verrattuna autoiluun. Autolla mielenkiinto kohdistuu pelkästään vapaan parkkiruudun haeskeluun, mopolla jo pelkästään autoilijoiden väistely on luku sinänsä.
        Mutta näistä seikoista huolimatta, tai ehkä juuri siksi, tallissa seisoo kaksi pyörää. Tosin ei kauaa, kohta siirryn työmaalle.

• Kra

.........Valtatiellä motoristi-parka tarvitsee koko kaistan leveyden yksinkertaisesti pysyäkseen tiellä: tuulenpuuska siirtää ajolinjaa helposti ainakin metrin...........

Jos prätkäkuski osaa asiansa muutenkin kuin vain puheissaan, niin pysyy kyllä kaistallakin vaikka tuuli riepottaa.

Moottoritienopeuksilla puuskatuulella ajaminen vaan vaatii vähän enemmän keskittymistä, mutta kyllä se aiottu ajolinja sielläkin säilyy.

• *mopomimmi*

..mikä katekasa painaa 270kg???

• *mopomimmi*

..jos ja kun et puhu "Goldenwillestä"...???
        Eipä tuu muuta mieleen kun Hayabusa ja sekin painaa "kuivana vaan" 215kg:
        "Dry Weight: 215 kg (473 lbs)"
        -joten vastausta odottaen-

• kääntäisin jos osaisin

No kuule pyörä on Honda CBR 1000F ja rekisteriotteessani lukee Omamassa 270 kg,,,liekö sitten Ake painanut rekisteriotteeseen väärän painon mutta niin siinä lukee,,,, vuosimalli 1997

• kääntäisin jos osaisin

katoppa kuule tästä, näin täälläkin sanotaan
        http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=63881

ero tähän pyörään on se että oma pyörä on 99 kW

Miksi luulet että olisin keksinyt jostain tuommoisen painon....en näe mitään järkeä tehdä sellaista.

• http://www.youtube.com/watch?v=eOUBwi096Uo ,,tuossa on just joku kokeilemassa kääntämistä ,ja kääntelee sitten ees takas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe