Kuinka sujuu pitkä perjantai?

Itse olen tänään kyläillyt sukulaisissa.
Olen vähän epätietoinen, onko tälle päivälle minkäänlaisia perinteisiä tapoja viettää.

29

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkä perjantaiksi

Raveissa päivällä ja Idols-huumaahan se on ollut pitkä ilta. Siinä pitkän päivän salaisuus.
      No ainakin huominen lankalauantai tuo perinteitä.

• itse toto-netissä pelannut

Kuopiossahan ravattiin tänään pitkänäperjantaina ja huomenna seinäjoella.
        Lähden aamusta Seinäjoelle, ravithan alkaa klo 13

• Kiitos korjauksesta. Huomasin liian myöhään, mutta onneksi tiesin sen jonkun kertovan minulle nopeasti. No, eipä ollut sinustakaan apua tähän pitkänperjantain perinteisiin.

Missä oli ravit, jos saan udella?

• Pikkuhiljaa kääntyvän Lauantain puolelle, eipä tuo normaalia pitempi ole ollut tämäkään päivä. Ei niin läheisiä nämä uskonpuolen asiat, että ois niistä mitään perinne juttuja. Mämmiä on joka pääsiäinen maistettava, vaikkei mun herkku olekkaan.

• On se hyvä, että mämmille löytyy viellä maistajia. Itse olen jättänyt väliin jo monena vuonna.

• meyri kirjoitti:

On se hyvä, että mämmille löytyy viellä maistajia. Itse olen jättänyt väliin jo monena vuonna.

Se jotenkin epäonnistunut ruoka, vai mistä johtuu esim. sanonta mämmikoura tekemä, eikös se tarkoita huonoa käsityönjälkeä. Aikoinaan oli yks valtiovieras Pääsiäisenä Suomessa, hänelle tietenkin tarjottiin eksoottista jälkiruokaa. Ei kelvannut, kotiin päästyään, oli ihmetellyt vaimolleen, ihme maa se Suomi ruuatkin syödään kahteen kertaan.

• kerbiili62 kirjoitti:

Se jotenkin epäonnistunut ruoka, vai mistä johtuu esim. sanonta mämmikoura tekemä, eikös se tarkoita huonoa käsityönjälkeä. Aikoinaan oli yks valtiovieras Pääsiäisenä Suomessa, hänelle tietenkin tarjottiin eksoottista jälkiruokaa. Ei kelvannut, kotiin päästyään, oli ihmetellyt vaimolleen, ihme maa se Suomi ruuatkin syödään kahteen kertaan.

sitten ihmisten vaatimukset ruuan suhteen on kasvanut ja makuaisti muuttunut. Tänään kyllä näin sen ihmeen, että kaksi vuotias söi mämmiä ja tykkäsi.

• meyri kirjoitti:

sitten ihmisten vaatimukset ruuan suhteen on kasvanut ja makuaisti muuttunut. Tänään kyllä näin sen ihmeen, että kaksi vuotias söi mämmiä ja tykkäsi.

Maanantaina mie lähen Laphiin, Ylläksellä vastha yritelhään, mutha Pallaksella jo paritelhaan. Arvaappa kumphaan mie mään.

• kerbiili62 kirjoitti:

Maanantaina mie lähen Laphiin, Ylläksellä vastha yritelhään, mutha Pallaksella jo paritelhaan. Arvaappa kumphaan mie mään.

Vai aloit sinä veätteleen. No minäpä arvelen. Tottakait sinä nyt Pallakselle menet. Näin, kun äkkiseltään vastataan. Tämä taisikin olla sitä tulevaa perinnetietoa.

• meyri kirjoitti:

Vai aloit sinä veätteleen. No minäpä arvelen. Tottakait sinä nyt Pallakselle menet. Näin, kun äkkiseltään vastataan. Tämä taisikin olla sitä tulevaa perinnetietoa.

Hyvinnii, olin siellä viime kesänä viikon, tosi komeat maisemat. Aattelin joskus palaavani talviaikaan samoihin maisemiin, parempi toteuttaa heti niin tulee sekin koettua. Nyt vain parin yön varaus, mutta paikathan on kesältä tuttuja, ei tarvitse tehdä turhia reissuja, kun tietää mitä pitää nähdä talviaikaan.

• kerbiili62 kirjoitti:

Hyvinnii, olin siellä viime kesänä viikon, tosi komeat maisemat. Aattelin joskus palaavani talviaikaan samoihin maisemiin, parempi toteuttaa heti niin tulee sekin koettua. Nyt vain parin yön varaus, mutta paikathan on kesältä tuttuja, ei tarvitse tehdä turhia reissuja, kun tietää mitä pitää nähdä talviaikaan.

Nauti reissusta. Maiseimien uskon olevan kauniit. Itse en ole juuri lapissa käynnyt vuosiin, mutta on sieltä joitakin muistikuvia.

Hyviä öitä kaikille tasapuolisesti.

• Piaffi.
        kerbiili62 kirjoitti:

matkan varrella yhden yön Pallaksella viime kesänä. Taivaskeron päällä ehin kuitenkin kävästä. Joskus aiemmin oon käyny ruska-aikaan. Kyllä se on toista kuin nuo ruuhkapaikat!
        Ajattele jos ois vielä se vanha hotelli pystyssä. Vaan hävittivät sen. Se oli sitä aikaa se.

Turvallista ja mukavaa matkaa Sinulle!

• Piaffi. kirjoitti:

matkan varrella yhden yön Pallaksella viime kesänä. Taivaskeron päällä ehin kuitenkin kävästä. Joskus aiemmin oon käyny ruska-aikaan. Kyllä se on toista kuin nuo ruuhkapaikat!
        Ajattele jos ois vielä se vanha hotelli pystyssä. Vaan hävittivät sen. Se oli sitä aikaa se.

Turvallista ja mukavaa matkaa Sinulle!

Jerishotellin mökkikylässä sen viimekesäisen viikon, sieltä oli hyvä tehdä päiväretkiä ympäristöön. Itselläni ei kunto piisannut Taivaskeron laelle ( puoliväliin ), mutta kävin sentään Särkitunturin laen näköalapaikalla. Mahtavat oli näkymät siltäkin, mutta alastulo teetti vaikeuksia, tuli raekuuro siellä ylhäällä, rakkakivikko meni aika liukkaaksi. Olin kuukautta aikaisemmin maannut viikon sairaalassa pohkeen veritulpan takia, että siihen nähen aika suoritus. Kiitos näistä toivotuksista.

• Oikolukija
        meyri kirjoitti:

On se hyvä, että mämmille löytyy viellä maistajia. Itse olen jättänyt väliin jo monena vuonna.

Suomenkielessä sana VIELÄ kirjoitetaan vielä yhdellä ällällä.
        Ei VIELLÄ, kuten kirjoitit.

• Oikolukija
        meyri kirjoitti:

Nauti reissusta. Maiseimien uskon olevan kauniit. Itse en ole juuri lapissa käynnyt vuosiin, mutta on sieltä joitakin muistikuvia.

Hyviä öitä kaikille tasapuolisesti.

Tällä kertaa tartun sanaan käynyt, jonka kirjoitit virheellisesti KÄYNNYT kahdella ännällä.

• kengitin

muuten on mennyt niinkuin ennenkin ollut pitkä perjantai kerennyt mietiskellä kaiken maailiman asiat eikä oo tullut hullua hurskaammaksi että semmosta se on tuo tyhjänpäiväinen ajatus työ ei saa palakkaa muustako kengityksestä ja ruuna oli hyvillään ei lipsu eikä vejä sutia.

• Piaffi.

kävin Limingassa kattelemassa esimmäisiä muuttajia. Aikalailla olikin Joutsenia ja Hanhia.

Sitten olen viihtynyt tuolla toisaalla. Käyppä Meyri sinäkin!

• minä olen käynnyt ja huomasitko?

• Väsymys painoi
        meyri kirjoitti:

minä olen käynnyt ja huomasitko?

Sinua ja kirjoitusvirheitä alkoi tulla.
        "käynnyt" kirjoitetaan oikein KÄYNYT.

Aamuyö ei ole parasta kirjoitteluaikaa sinulle, tökkii ja pahasti.

• Väsymys painoi kirjoitti:

Eipä tunnu muita haittaavan kirjoitusvirheeni kuin sinua. Voinkin väittää, ettei kirjoituksiini tulisi yhtään enenpää lukijaa, vaikka teksti olisi virheetöntä:D ;D :D Päinvastoin viestisi toi muutaman lukijan lisään KIITOS.

Katsotaanpa oikomisiesi kiinnostus. Tähän alas voi kaikki, joita kiinnostaa lukea koulumaisia virheitten korjaamisia, niin laittaa kannustus viestejä.

• Oli todella
        meyri kirjoitti:

Eipä tunnu muita haittaavan kirjoitusvirheeni kuin sinua. Voinkin väittää, ettei kirjoituksiini tulisi yhtään enenpää lukijaa, vaikka teksti olisi virheetöntä:D ;D :D Päinvastoin viestisi toi muutaman lukijan lisään KIITOS.

Katsotaanpa oikomisiesi kiinnostus. Tähän alas voi kaikki, joita kiinnostaa lukea koulumaisia virheitten korjaamisia, niin laittaa kannustus viestejä.

Sekava, kirjoitettu ilmeisesti voimakkaan tunnekuohun vallassa.

• meyri kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin joutunut, jonkinlaisen oikeinkirjoitus expertin kynsiin. Pienisieluista on elämä, jos muusta ei vikaa löydä, niin sitten kirjoitusvirheistä. Nooh onneksi kaikki eivät ole yhtä tuomitsevia, minulla näitä virheitä sattuu jatkuvasti, mutta se johtuukin lääkityksestä.

• kerbiili62 kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin joutunut, jonkinlaisen oikeinkirjoitus expertin kynsiin. Pienisieluista on elämä, jos muusta ei vikaa löydä, niin sitten kirjoitusvirheistä. Nooh onneksi kaikki eivät ole yhtä tuomitsevia, minulla näitä virheitä sattuu jatkuvasti, mutta se johtuukin lääkityksestä.

Halusin, että tähän laittaa viestejä kaikki, jotka tykkäävät lukea kirjoitusvirheiden korjaamisviestejä.

Mietippä Kerbiili haluaatko ja jos haluat niin ei muuta kuin uusi viesti.

Minulla ei ollut tunnekuohua vaan oli pikkuisen kiire kirjoittamaan uuden seurapelin ohjeita. Peli löytyy tältä sivulta. Ei muuta kuin etsimään.

• Piaffi.
        Väsymys painoi kirjoitti:

niin, että me kysymme Sinulta neuvoja, kun tunnemme niitä tarvitsevan!

• Piaffi. kirjoitti:

niin, että me kysymme Sinulta neuvoja, kun tunnemme niitä tarvitsevan!

Sinulle luotoihmisenä vihje, käyppäs katsomassa Luonnonsuojelu osiossa nim. rommauttajan ketju. Huomaat kuinka akateemiset herrat kirjoittelevat, minä pois luettuna.

• odottaa viesti.

• Piaffi.
        kerbiili62 kirjoitti:

Sinulle luotoihmisenä vihje, käyppäs katsomassa Luonnonsuojelu osiossa nim. rommauttajan ketju. Huomaat kuinka akateemiset herrat kirjoittelevat, minä pois luettuna.

vinkistä! Minäpä käväsen.

• Piaffi.
        kerbiili62 kirjoitti:

ollu rommauttajan kanssa siirtoistutushommissa!
        Olipa tekstin puolesta mukavaa luettavaa.
        "ne on säikähtännee jottain rummoo pärstävärkkiä"
        Niinköhän tuo ois!
        Tästäpä vois keskustella enempikin, mutta ei kait liity ihan alotukseen. Toisaalla sitten!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe