Lauantai 7.4.2007

Papio1

Raitis lauantaipäivä tänään.

19

942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cettuz!

Raittiina.

• aahoohoo

Sitä on vielä rynnistettävä tukka putkella mämmikauppaan - ei muuten tunnu Pääsiäiseltä jos lautasella ei oo läjä perinneruokaa.

Se mämmi on kyllä niin suomalaista että tokkopa vain ruotsalaisetkaan haluu sitä omia itelleen. Hyvä näin.

Ja juotavaa meillä on niin paljon että sillä juhlitaan vielä monet pääsiäiset tämän jälkeenki - vesikraana auki vaan ja kesken ei lopu.

• aahoohoo

Sormivärejä käyttämällä saat hetkessä ja vähällä vaivalla näyttävän näköiset munat. Mieltymyksien mukaan lisänä voi myös käyttää hauskan värisiä höyheniä, jotka kiinnitetään vaikkapa aivan tavallisella, joka kodista löytyvällä rakennusliimalla.

• Ja huomenta! Heräsin ilman rapulaa virkkuna tähän päivään jota en viinalla pilaa, se ois kokko ilta.

• pitää.8:lta läksin liikenteeseen.Piti mennä sinne ja tänne.No,nytpä tässä ei muuta kun herkullisia vihanneksia vatsa täyteen ja sit vaan käydä silmiä pyörittelemään:)
      Ilmasta senverran,että on oikein piristävän kolea tuuli.
      Elikkäs raikasta ja raitista lauantaita!t pörri

• aahoohoo

melkosen raikas tuuli meren rannalla. Istuttiin kallionkolossa tuulensuojassa kattelemassa aaltoja ja merilintuja - vieläki kohisee korvissa.

Jotkut höyhöt oli jo laskenu purkkinsa vesille ja painovat siellä tyrskyissä. No, niinpä siellä oli jo meripelastusaluskin - tiijä oliko jollain vaki kierroksella vaan oisko joku jo ollu merihädässä. Veikkaan merihätää koska r-vartioston helikopteri paino sinne ensin.

En sitte ostanukkaan mämmiä vaan keilapallon kokosia omenoita. Tuo Pörri se tartuttaa ihmisiin kaikenmoista:)

• aahoohoo kirjoitti:

melkosen raikas tuuli meren rannalla. Istuttiin kallionkolossa tuulensuojassa kattelemassa aaltoja ja merilintuja - vieläki kohisee korvissa.

Jotkut höyhöt oli jo laskenu purkkinsa vesille ja painovat siellä tyrskyissä. No, niinpä siellä oli jo meripelastusaluskin - tiijä oliko jollain vaki kierroksella vaan oisko joku jo ollu merihädässä. Veikkaan merihätää koska r-vartioston helikopteri paino sinne ensin.

En sitte ostanukkaan mämmiä vaan keilapallon kokosia omenoita. Tuo Pörri se tartuttaa ihmisiin kaikenmoista:)

Omenoista puheenollen.Yks päivä rupesin oikein mietiskelemään,että mun elämäntavoissani on tullut iso muutos lokakuun-04 alkaen.

Ensin tupakka pois ja sen seurauksena 8-10 kilon painon nousu:)Sit jäi Alkon tuotteet pois.
        No,tuo painon pudotus on vaan venynyt ja venynyt.

Nyt sitten kevät talvella poljin jalkaa maahan ja taoin kaaliini sen,et tä kun olen pystynyt tupakan ja viinan jättämään,niin johan on markkinat etten saa muutamaa kiloa läskiä lähtemään:)
        Nyt mulla on menossa sellanen kuukauden mittainen tehoharjoittelu sille,että opin miettimään että minkä verran oikeesti tarvitsenkaan syödä ja mitä.

Yritän opettaa itseni syömään terveellisesti ja sit jos mieli tekee milloin jotain grillimakkaroita sun muita kaslerpihvejä,niin osaisin niitäkin syödä ainoastaan vähän kerrallaan,eikä joka päivä

Täytyy kyllä sanoa,että juomisen lopettaminen auttaa tuossa ruokapuolen hallinnassakin.Krapula päivinähän sitä tuli pistettyä suuhunsa suolasta ja makeaa vuorotelleen ja tuntui,ettei mikään riitä:)Eikähän sitä itsehillintääkään silloin ollut.

Nyt täytyy sanoa,että mulla alkaa olla tosi hyvä olo,kun olen näinkin kauan pystynyt olemaan ilman päihteitä.Huomaan jaksavani touhuta kaikenlaista paljon enemi kuin ennen.(vai olenkohan nuortunut,johtuisko jaksaminen siitä)Vielä kun saan tämän ruokapuolen kuntoo,niin sit vois käydä harrastamaan vaikka vuorikiipeilyä:)))
        Tais tulla oikein terveysvalistus,mutta olkoon:)t pörri

• Papio1
        pörri.1 kirjoitti:

Omenoista puheenollen.Yks päivä rupesin oikein mietiskelemään,että mun elämäntavoissani on tullut iso muutos lokakuun-04 alkaen.

Ensin tupakka pois ja sen seurauksena 8-10 kilon painon nousu:)Sit jäi Alkon tuotteet pois.

Nyt sitten kevät talvella poljin jalkaa maahan ja taoin kaaliini sen,et tä kun olen pystynyt tupakan ja viinan jättämään,niin johan on markkinat etten saa muutamaa kiloa läskiä lähtemään:)
        Nyt mulla on menossa sellanen kuukauden mittainen tehoharjoittelu sille,että opin miettimään että minkä verran oikeesti tarvitsenkaan syödä ja mitä.

Yritän opettaa itseni syömään terveellisesti ja sit jos mieli tekee milloin jotain grillimakkaroita sun muita kaslerpihvejä,niin osaisin niitäkin syödä ainoastaan vähän kerrallaan,eikä joka päivä

Täytyy kyllä sanoa,että juomisen lopettaminen auttaa tuossa ruokapuolen hallinnassakin.Krapula päivinähän sitä tuli pistettyä suuhunsa suolasta ja makeaa vuorotelleen ja tuntui,ettei mikään riitä:)Eikähän sitä itsehillintääkään silloin ollut.

Nyt täytyy sanoa,että mulla alkaa olla tosi hyvä olo,kun olen näinkin kauan pystynyt olemaan ilman päihteitä.Huomaan jaksavani touhuta kaikenlaista paljon enemi kuin ennen.(vai olenkohan nuortunut,johtuisko jaksaminen siitä)Vielä kun saan tämän ruokapuolen kuntoo,niin sit vois käydä harrastamaan vaikka vuorikiipeilyä:)))

Pari vinkkiä painonhallintaan.

Kun olet aikeissa ruveta syömään, mieti ensin: Onko sinulla TODELLA nälkä?
        Jos jos syystä tai toisesta olet rupeamassa syömään, vaikka sinulla ei varsinaisesti ole niin kamala nälkä, mieti ensin: MIKSI aiot syödä?

Näillä keinoilla lähtee 10 kiloa pois. Siis, jos todellakin olet ylipainoinen :)

• Papio1 kirjoitti:

Pari vinkkiä painonhallintaan.

Kun olet aikeissa ruveta syömään, mieti ensin: Onko sinulla TODELLA nälkä?
        Jos jos syystä tai toisesta olet rupeamassa syömään, vaikka sinulla ei varsinaisesti ole niin kamala nälkä, mieti ensin: MIKSI aiot syödä?

Näillä keinoilla lähtee 10 kiloa pois. Siis, jos todellakin olet ylipainoinen :)

Kyllähän tässä on tullut noita syömistapojakin mitittyä.Monastihan sitä vaan kävelee automaattisesti jääkaapille jotain mukamas pientä purtavaa hakemaan:)Se on vaan pahatapa ja siitä mun on päästävä eroon.
        Nyt olen pyrkinyt siihen,että syön päivän mittaan 3 tunnin välein ja pieniä annoksia.Eikä mitään hirveitä kaloripommiannoksia.Eikä mitään unissakävelyjä jääkaapille yöllä.

Ja jääkaapille jos meinaa matka käydä,niin vilkasen peiliin mennessäni:)Tiedätkö,mä oon nyt saanut sellasen tsempin päälle,että uskon onnistuvani tässä painonpudotusprojektissani.
        Sitä ette voi sitten olla huomaamatta,kun pääsen tavoitteeseni.Hehkuttelen senverran.
        Painoindeksilaskuri sanoo minulla olevan lievää ylipainoa:)Jotenka on aihetta tehdä jotain.

Nyt en uskalla puhua laihduttamisesta enää mitään,etei sheriffi joudu hommiin:)t pörri

• Papio1
        pörri.1 kirjoitti:

Kyllähän tässä on tullut noita syömistapojakin mitittyä.Monastihan sitä vaan kävelee automaattisesti jääkaapille jotain mukamas pientä purtavaa hakemaan:)Se on vaan pahatapa ja siitä mun on päästävä eroon.
        Nyt olen pyrkinyt siihen,että syön päivän mittaan 3 tunnin välein ja pieniä annoksia.Eikä mitään hirveitä kaloripommiannoksia.Eikä mitään unissakävelyjä jääkaapille yöllä.

Ja jääkaapille jos meinaa matka käydä,niin vilkasen peiliin mennessäni:)Tiedätkö,mä oon nyt saanut sellasen tsempin päälle,että uskon onnistuvani tässä painonpudotusprojektissani.
        Sitä ette voi sitten olla huomaamatta,kun pääsen tavoitteeseni.Hehkuttelen senverran.
        Painoindeksilaskuri sanoo minulla olevan lievää ylipainoa:)Jotenka on aihetta tehdä jotain.

Nyt en uskalla puhua laihduttamisesta enää mitään,etei sheriffi joudu hommiin:)t pörri

Tuo on hyvä linja tuo 3 tunnin välein ja pieniä annoksia. Pitää veren sokerin samalla tasolla ja tasaisena. Mutta sitten täytyy kyllä muistaa, ettei syö mitä sattuu ja kunka paljon sattuu ja 3 tunnin välein. Ja tietenkään ei juo alkoholijuomia :) joissa niiissä kuitenkin paljon kaloreja jne.

Liikunta -joka ei kyllä ole meikäläisen vahvimpia lajeja- tekee gudaa dieetillä. Sinähän mennä vipotat aika lailla kuitenkin, eikö.

Terve sielu terveessä ruumissa ja päinvastoin, on minun mottoni.

Nyt talven mittaan on tullut minulla muutama kilo lisää ja pelkästään tuon liikunnan puutteen vuoksi. En ota sitä mitään stressiä. Ei maksa vaivaa. Katson tilanteen uudestaan kesällä. Verenpaineet sun muut kuitenkin ihan OK.

Se että lopetin lähes päivittäisen kaljan ja/tai siiderin lipittämisen automaattisesti balansseerasi panoanikin. Samoin tuntuvasti myös lompakkoa. Siis plussan puolelle.

• Papio1 kirjoitti:

Tuo on hyvä linja tuo 3 tunnin välein ja pieniä annoksia. Pitää veren sokerin samalla tasolla ja tasaisena. Mutta sitten täytyy kyllä muistaa, ettei syö mitä sattuu ja kunka paljon sattuu ja 3 tunnin välein. Ja tietenkään ei juo alkoholijuomia :) joissa niiissä kuitenkin paljon kaloreja jne.

Liikunta -joka ei kyllä ole meikäläisen vahvimpia lajeja- tekee gudaa dieetillä. Sinähän mennä vipotat aika lailla kuitenkin, eikö.

Terve sielu terveessä ruumissa ja päinvastoin, on minun mottoni.

Nyt talven mittaan on tullut minulla muutama kilo lisää ja pelkästään tuon liikunnan puutteen vuoksi. En ota sitä mitään stressiä. Ei maksa vaivaa. Katson tilanteen uudestaan kesällä. Verenpaineet sun muut kuitenkin ihan OK.

Se että lopetin lähes päivittäisen kaljan ja/tai siiderin lipittämisen automaattisesti balansseerasi panoanikin. Samoin tuntuvasti myös lompakkoa. Siis plussan puolelle.

tästä laihdutuksesta.Meillä töissä painottavat kovasti sille,että riittävästi proteiineja pitää ihmisen saada.
        Juu,kyllä mä aika paljon liikun ja sähellän kaikenlasita.Ja nyt mulla tuntuu olevan erittäin pirtee kausi menossa:)Sitä ei tiedä kauanko kestää,mutta kestää minkä kestää.

No,sulla tuo muutama kilo lähtee sillä kun ilmat lämpenevät ja rupeet fillaroimaan,vai kuinka?

En minäkään itseäni stressaa mitenkään tän painonpudotuksen kanssa.Mä vaan sain nyt siihen sellasen inspiksen:)Aivan samoin kun aikanaan tupakan ja juomisen lopetuksen suhteen.Siinä vaan jotenkin lonksahtaa kaikki palaset kohdalleen ja on kiva noudattaa tekemäänsä päätöstä.Vaikea selittää.

Suuri osuus tähän minun nykyiseen ajatusmaailman on siinä,että lopetin kokonaan juomisen.Sitä rupes miettimään asioita aivan toisella tavalla.

Mulla ei kukkarossa raha pysy.Kaikki menee mikä tulee:)t pörri

• Papio1
        pörri.1 kirjoitti:

tästä laihdutuksesta.Meillä töissä painottavat kovasti sille,että riittävästi proteiineja pitää ihmisen saada.
        Juu,kyllä mä aika paljon liikun ja sähellän kaikenlasita.Ja nyt mulla tuntuu olevan erittäin pirtee kausi menossa:)Sitä ei tiedä kauanko kestää,mutta kestää minkä kestää.

No,sulla tuo muutama kilo lähtee sillä kun ilmat lämpenevät ja rupeet fillaroimaan,vai kuinka?

En minäkään itseäni stressaa mitenkään tän painonpudotuksen kanssa.Mä vaan sain nyt siihen sellasen inspiksen:)Aivan samoin kun aikanaan tupakan ja juomisen lopetuksen suhteen.Siinä vaan jotenkin lonksahtaa kaikki palaset kohdalleen ja on kiva noudattaa tekemäänsä päätöstä.Vaikea selittää.

Suuri osuus tähän minun nykyiseen ajatusmaailman on siinä,että lopetin kokonaan juomisen.Sitä rupes miettimään asioita aivan toisella tavalla.

Mulla ei kukkarossa raha pysy.Kaikki menee mikä tulee:)t pörri

Jep, kilot lähtee kun rupean liikkumaan normaalisti ulkona kesän tultua.

Ja jos ei muu auta, niin taas se "ei mitään klo. 18:ta jälkeen" -dieetti ja se on menoa.

Miten se tämä sheriffi niitä metvursti yms. leipiä yöllä pystyy syömään? Onko kuinka pitkä ja paljonko painoa? ...alkoholiahan me ei kukaan enää :)

• Papio1 kirjoitti:

Jep, kilot lähtee kun rupean liikkumaan normaalisti ulkona kesän tultua.

Ja jos ei muu auta, niin taas se "ei mitään klo. 18:ta jälkeen" -dieetti ja se on menoa.

Miten se tämä sheriffi niitä metvursti yms. leipiä yöllä pystyy syömään? Onko kuinka pitkä ja paljonko painoa? ...alkoholiahan me ei kukaan enää :)

se johdu siitä kun nukkuu päivät,niin pitäähän hänenkin tietysti johonkin aikaan syödä:)

En kyllä uskalla hänen mittojaan käydä tässä kyselemäään ja tokkopa totuutta kertois kuitenkaan.
        Varmaan sanois jotain 185/80 :)Aika yleinen mitta miehillä,mitä nyt olen seuraillut joitakin keskusteluja tuolla toisaalla:)t pörri

• pörri.1 kirjoitti:

se johdu siitä kun nukkuu päivät,niin pitäähän hänenkin tietysti johonkin aikaan syödä:)

En kyllä uskalla hänen mittojaan käydä tässä kyselemäään ja tokkopa totuutta kertois kuitenkaan.
        Varmaan sanois jotain 185/80 :)Aika yleinen mitta miehillä,mitä nyt olen seuraillut joitakin keskusteluja tuolla toisaalla:)t pörri

179/ 74 Paino ei nouse vaikka söisin kuinka paljon ja pituuttakaan tuskin enään tässä iässä tulee lisää :)

• Papio1
        raitis kirjoitti:

179/ 74 Paino ei nouse vaikka söisin kuinka paljon ja pituuttakaan tuskin enään tässä iässä tulee lisää :)

Onneksi olkoon. Kyllä ne sitten loppuu ne metvurtsileipäkekkerit kun pääset ...tähän ikään :) Mutta noin nuorena - anna palaa!

• viuviuvee-e
        pörri.1 kirjoitti:

meni korkki, että napsahti.
        ylipainoo on sitte kertyny 16 kg. haaveissa on ollu painonpudotus.
        olisko nyt hyvä hetki aloittaa alasajo edes 8kg ennen juhannusta.
        lähdetkö pörri mukaan kevään elämäntaparyhmään ?

• sitten minulta tippui
        viuviuvee-e kirjoitti:

meni korkki, että napsahti.
        ylipainoo on sitte kertyny 16 kg. haaveissa on ollu painonpudotus.
        olisko nyt hyvä hetki aloittaa alasajo edes 8kg ennen juhannusta.
        lähdetkö pörri mukaan kevään elämäntaparyhmään ?

paino yli 10 kg, kun lopetin alkoholijuomien "nauttimisen". Elämäni oli muodostunut sellaiseksi, että omin voimin en kyennyt selviytymään. Raittiina kontrolli pysyy paremmin hallinnassa ruokaankin nähden.

• tämän lauantain:)).

• Hamara

Selvää lauantaita tässä viettelen perheen kanssa ja kaikin puolin hyvä olla. Ei haittaa vaikka muut juo joille se sopii, mutta mulle alkoholi aiheuttaa sekopäisyyttä, joten vältän sitä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70