MUUT USKONOT

jos lähdetään siitä liikeelee että pitää suvaita ja ymmärtää muita uskontoja,on se lyhyiellä ajalla ihan ymmärettävää,jotta rauhaa säilyy.Mutta ongelma on siinä että on monta totuutta liikeellä,eli keitä me olemme ja minne olemme matkalla,pahuus,sairaus,sodat,ym, ja miten se ratkaistaan.on sula mahdottomuus että kaikki tiet vievät taivaaseen.no sanon ihan suoraan että en halua kenenkään ihmisen joutua kadotukseen,ja mun velvollisuus on evankelioda ihmisiä ja varoittaa saatanan juonista jota se tekee esim islamin uskossa ja muissa uskonnoissa.ei oo muuta nimeä annettu kuin Jeesus Kristus,Jeesus on vapaus ja rauha,ei tarvi pinnestellä kuin islamin uskossa,(rukoustavatm,naisten hunnut,ym )nyt on hyvä aika muistella ristin merkitystä itse kunkin.T.aki

9

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki.

ei oo muuta nimeä annettu kuin Jeesus Kristus,Jeesus

Mistä sä sen tiedät? Toisin uskovilla on omat kirjansa ja ne lainailevat yhtä hanakasti jakeita sieltä kuin sinäkin, uskonsa perustelemiseen. Jokainen uskonto on nähtävä itsenäisenä kokonaisuutena eikä yritettävä katsoa sitä oman uskonnon tai jonkun muun pyhän kirjan läpi. Tuskin suakaan paljon hetkauttaa jos toisinuskova lainaa omasta kirjastaan jonkun vastaavan kohdan. Sellainen on virheellinen tapa tutustua toiseen uskontoon eikä kelpaa edes tuomitsemiseen.

on sula mahdottomuus että kaikki tiet vievät taivaaseen.

Ei ole mahdottomuus ainakaan minulle. Elän itse uskontojen yläpuolella ja niin varmasti henkimaailmassakin tehdään. Taidan joskus tehdä kirjoituksen niistä raamatunkohdista joilla ns kristityt yrittävät puolustella omaa ainutlaatuisuuttaan.

• ettet olisikin

Kristinuskon alapuolella?se olisi paha paikka viimeisella tuomiolla.

• Kadun-nainen

Maapallo on bakteeri Valtameressä, mitätön osa universumissa, siitä huolimatta Maapallo on Luojan yhteistä valtakuntaa. Ei meillä ole oikeutta hierarkisoida ihmisiä kielialueen, tai ihonvärinkään mukaan, miksi sitten uskonnonkaan. Ihminen ei oikein tiedosta, eikä osa kiittää asemastansa universumissa, edes valtioiden johtajat itsekkäästi, eivät edes sivulauseissa pyri opettamaan ihmiskunnan tärkeintä oppiainetta; muiden kulttuurien ja uskontojen syväymmärtämistä, mikä on ainoa tie pitää myös maapallon keuhkot kunnossa. Jokapuolella maailmassa rukoillaan, polvistutaan ja kumarretaan, veisataan ja yritetään elää irti synnistä. Kannustimet ovat samat Jumalaa kohti, profeetat, kulttuuri ja palvelustavat sensijaan poikkeavat toisistaan. Nämä aiheuttavat jatkuvia korttelitappeluita uskontojen välillä. Pelastuksen kannalta olisi epäreilua jakaa meitä
      eriarvoisiksi. Ei Raamatun tai Koraaninkaan sanoma yllä kaikkialle.

• fehn

Meidän on turha kiistellä siitä, kuka on oikeassa. Ihmisillä on näissä asioissa uskoa, mutta ei yhtään tietoa. Miten voimme siis tietää kenen Jumala on se yksi ja ainoa?

Ajatelkaa...

Katsokaa maailmaa kokonaisuutena. Havaitkaa se suunnaton lainalaisuus, maailmankaikkeus. Tarkastelkaa itse olemassa oloa ja oloanne. Ottakaa vastaan oma käsityksenne Jumalasta eli kaikkeudesta, eli siitä mikä on ja missä sinä elät ja jossa oma olemuksesi purkautuu osaksi tätä suurta alkua.

Tai älkää...

• Kadun-nainen

Veikkaisimpa, että kun ihmiset ottaisivat kaiken, sen hyvän omasta uskonnostaan, (esim: uskostaan Jeesukseen) päivittäin, aamupalaksi, syntyisi itsetietoisuutta, yhteisöllisyyttä ja vastuullisuutta. Kuten Raamatussa: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", on globaalia ajattelua, ei se ole tarkoitettu vain kristinuskoisia varten. Bahait ennustavatkin uskontojen lopulta yhdistyvän yhdeksi uskonnoksi, yhtä rotua: ihmisrotua varten., Tämän maailmanuskonnon keskuspaikaksi maantieteellisesti osoitetaan Haifan aluetta, Israelissa. (?)

• taivas..

>> on sula mahdottomuus että kaikki tiet vievät taivaaseen >>

... tarkoittaa jonkinlaista kuolemanjälkeistä onnelaa, niin totisesti, oikeassa olet.
      Sensijaan, yhteistyöllä ja ja kukin tykönämme kykyjemme mukaan 'ihmisiksi' eläen ja hyviä ja järkeviä päätöksiä tehden on mahdollista sukupolvi sukupolvelta päästä hiukan lähemmäksi olotilaa, jonka utopistista tavoitetta voitaisiin maanpäälliseksi paratiisiksi kutsua.

>> mun velvollisuus on evankelioda ihmisiä ja varoittaa saatanan juonista >>

.. ja mun velvollisuuteni on evankelisoida, ja varoittaa ihmisia kaikesta kiihkoilusta, sodista, selkkauksista ja tarpeettomista oppiriidoista, jotka asettavat esteitä tällaiselle pitkäjännitteiselle, kaikkien ihmisten yhteiseen hyvään tähtäävälle kehitykselle.

• jaina

Monenkaan hengellisen kulkureitin tavoitteena ei ole päästä taivaaseen, vaan päästä jumalyhteyteen (what ever), mikä eroaa islmaistisesta ja kristillisestä taivas- ja/tai paratiisitavoittelusta siinä, että oletetaan kohdattavan jotain pyhää tässä elämässä, jota usein sitäkin pidetään pyhänä.

Mystikolle nyt on melkein se ja sama, missä viitekehyksessä kulkee, jos on rehellinen itselleen ja harjoittaa mieltään kurinalaisesti. Mystikoiden näkövinkkelistä tavoite on sama. Mutta on krisselismin lanseeraama harha, että jokainen uskonto tai hengellisyyspolku pyrkisivät johonkin elämän ulkopuoliseen taivaaseen.

Muuten, nämä dogmaattiset taivasuskonnot voivat todella pröystäillä levittäneensä nimenomaan pahuutta, sotia jne. ja niiden ratkaisuhan on aina ollut, että tapetaan kaikki. Napostelin tuossa juuri pientä inkvisitiosta kertovaa dokkarivälipalaa, notta tutustupa varsin uskontosi raakaan historiaan.

• ei tarvitse

Ei sinun tarvitse hyväksyä muita uskontoja, mutta kunnioittaa sinun kuitenkin pitäisi toisten ihmisten vakaumusta.

• sari73

kiva kun oot kiltisti käynyt siellä laittamassa sen kiitosaiheisiin sen kun pyysin kerran.
      Sopimattomille sivuille ei noin vaan mennä, niin se vaan on.
      Pidä kiinni siitä;-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe