Kertokaa minulle lestadiolaiset, mihin perustatte seuraavat käsityksenne:
1. Ei alkoholia
2. Ei televiissiota
3. Ei elokuvissa käyntiä
Miksi niin monet lestadiolaiset polttavat tupakkaa? Se on huume, tupakoinnista voi tulla riippuvaiseksi. Lisäksi se tappaa ihmisiä. Se on ainakin yhtä paha kuin alkoholi. Miksi te voitte surffailla netissä, jos tv on kielletty? Eihän teidänkään mielestä kukaan ihminen voi tuomita toista ihmistä? Alempana lestadiolaisäiti kirjoittaa, että elokuvissa käyville ihmisille uskonto ei ole tärkeää. Eihän hän sitä voi mitenkään tietää, eikä hän ole oikeutettu niin sanomaan. Jumala tietää, Jumala näkee sen, ihmiset eivät. Jeesus on sovittanut meidän syntimme. Miten perustelette sen, että sydämessään uskova tavallista elämää elävä ihminen joutuu helvettiin? Maailmassa ei ole yhtäkään asiaa, josta kaikki olisivat samaa mieltä. Näin on uskonnoissakin. Toisin uskova ei kuitenkaan voi tuomita toisin uskovaa.
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".
Valistakaa minua
7
866
Vastaukset
- Se on Hänen tahtonsa
Jeesuksen sanoihin: Älkää maailmaa rakastako, älkääkä mitään mikä maailmasta on. Maailma katoo menoinensa mutta joka tekee Minun isäni tahdon, se elää iankaikkisesti.
- paljon mitään
Älkää maailmaa rakastako älkääkä mitään mikä maailmasta on. Ei selitä.
- Apo-Stooli
paljon mitään kirjoitti:
Älkää maailmaa rakastako älkääkä mitään mikä maailmasta on. Ei selitä.
peitetty, niin se on peitetty niiltä, jotka kadotetaan! Minkäs sille voi, jos ei ymmärrys aukee kaikille. Jumalan sanan käsittämiseen tarvitaan Pyhä Henki valaisemaan ihmisen pimeää sielua!
Perustamme käsityksemme? Miksi yleensä ajattelet, että tarvitsemme jotain perusteita? Kun nk. maailman ihmiset menettelevät ei-toivotulla tavalla, he ovat osoitus maailman turmeltuneisuudesta ja selvä todiste siitä, että loppu on lähellä. Kun taas lestadiolainen tekee ei-toivottuja asioita, hän 'joutuu syntiin'. Tosin joitakin vanhoja, perinteisiä tapoja kuten tupakointi on jouduttu hyväksymään, koska eihän 30:a prosenttia uskollisimmasta kannattajakunnasta voida paiskata helvettiin noin vain.
Turha luulla, että lestadiolaisilta tiukankaan paikan tullen saa yleisen ajattelun mukaan johdonmukaisia vastauksia. Yleisesti oma ajattelu, 'oma viisaus', kuten alan termi kuuluu, on ehdottomasti kielletty. Sen sijaan ylempien auktoriteettien lausumiin vetoaminen, oli lause sitten miten kaukaa historian hämärästä ja oikeasta asiayhteydestä hyvänsä, on hyve ja osoittaa oikeaa kristityn mielenlaatua. Todellinen lähdekritiikki on lestadiolaisten keskuudessa - oli suuntaus mikä vaan - osoitus tottelemattomuudesta ja maailman viisauden omaksumisesta kristillisyyden oikeiden ymmärrysten sijaan.- kun kyselet
Ei alkoholia
Jos olen viisi päivää viikosta humalassa ja pyhänä uskovainen, niin pidätkö minua uskovaisena.
2. Ei televiissiota
Mistä sinä tiedät onko minulla televisio vai ei vai oletko kenties Yleiisradion kätyri joka kyttää televisisomaksuja???
Olenko minä kysellyt sinulta koskaan onko sinulla TV vai ei???
3. Ei elokuvissa käyntiä
Eikös nää pahat pojat kerro juuri esimerkin.
Kannattakko lainata silmiä sellaiseen yleistämiseen. - teutatess
Se on katsos sillai, meitä on moneksi toinen listottaa syntejä, toinen uskoo synnit anteeksi annetuksi. tässä ja nyt, kun on pääsiäinen,niin on sopivaa muistaa että, JEESUS Kristus on kärsinyt puolestamme ristillä ja sovittanut kaikki synnit pitkänä perjantaina -33v. siis 1974 vuotta sitten ja sovitti ne maailman loppuun asti. ei kysynyt otatko alkoa omistatko tv. käytkö elokuvissa. Tai mitä muuta tahansa kyllä meillä vaivaa on .Meille jää vain uskominen . Eikö tehdä se kunniallisesti .
- Antreas
1. Alkoholista löytyy Raamatustakin monia varoituksia. Esimerkiksi "Älkää juopuko viinistä, josta paha meno tulee" (Ef. 5:18). Laestadius luopui aluksi vain vahvemmista alkoholijuomista, mutta huomattuaan, että hän oli tällä tavalla pahennukseksi seurakuntalaisilleen, hän ryhtyi noudattamaan ja opettamaan ehdotonta raittiutta. Vaikka minä voisin käyttää pieniä määriä alkoholia sivistyneesti, joku toinen voi retkahtaa, ja näin minä olisin huonolla esimerkilläni saattamassa toisen kiusaukseen.
2. TV ja elokuvat. Raamatussa kehotetaan koettelemaan kaikki, pitämään se, mikä on hyvää, ja välttämään kaikkea pahaa. Televisio ja elokuvat tarjoavat pääasiassa turhaa ja synnillistä ajanvietettä, joihin kristityn ei ole syytä lyhyttä armonaikaa tuhlata.
3. Tupakasta ei tule samalla tavalla "paha meno" kuin alkoholista, mutta terveydelle vaarallisena asiana tupakoinnissa ei ole mitään puolustettavaa. Kristillisyydessä varoitetaan tupakoinnista, mutta kaikki eivät ole ottaneet varoituksesta vaarin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164