Ronkin rautalangalla tänään lämmönvaihtajan raakavesipuolen pilliputkistoa, aika likainen tuntui olevan. Olisko puhdistus kotikonstein mahdollista, vai pitäiskö se hoitaa ammattilaisella?
Lämmönvaihtajan puhdistus
8
1324
Vastaukset
- Yanmarissa onnistuu
Laitoin Yanmarin lämmönvaihtimen päiväksi saippuaveteen, jonka jälkeen suihkutin painepesurilla raakavesiputket puhtaaksi. Lämmönnousut loppui siihen.
lauhduttimen pystyy itse putsaamaan. muutamat pultit auki ja sitä kun hetken tutkii niin ymmärtää miten aukeaa päädyt. mulla oli ainakin uskomaton määrä paskaa lauhduttimessa. jopa tupakka-askin muovi kelmu...
- lauhduttimessa
No nythän voi sitten itse tykönään miettiä että miten olisi helposti tarkistettavaan paikkaan asennettu merivesisuodatin?
- on ehdoton
lauhduttimessa kirjoitti:
No nythän voi sitten itse tykönään miettiä että miten olisi helposti tarkistettavaan paikkaan asennettu merivesisuodatin?
Mut ei lämmönvaihtimen likaantumiseen auta. Isot kökkäreet pysyy poissa, mut muta yms. menee läpi.
- Sene
on ehdoton kirjoitti:
Mut ei lämmönvaihtimen likaantumiseen auta. Isot kökkäreet pysyy poissa, mut muta yms. menee läpi.
Joo, ei kyse nyt ollutkaan suodattimesta. Lämmönvaihtajan pilleihin tuntuu kiinnyttyvän kovaa kerrostumaa, joka on vaikea saada rassaamalla pois(ehkä joku messinkiharja?) Ammattilaiset tekee jonkinlaista liotushoitoa, olisko jokin kemikaali, joka laitetaan virtaamaan läpi?
- R K-S
Sene kirjoitti:
Joo, ei kyse nyt ollutkaan suodattimesta. Lämmönvaihtajan pilleihin tuntuu kiinnyttyvän kovaa kerrostumaa, joka on vaikea saada rassaamalla pois(ehkä joku messinkiharja?) Ammattilaiset tekee jonkinlaista liotushoitoa, olisko jokin kemikaali, joka laitetaan virtaamaan läpi?
lipeäkylpyä (voimakasta emästä). Itse olen käyttänyt mietoa happoa (oksaalihappoa). Tiedän, että toiset ovat käyttäneet suolahappoa. Tulee puhdasta, mutta on vähän vaarallista.
- ??????????
Jos olis joku tuttu firma jossa on ultraäänipesuri, lähtisköhän sillä? Omakohtaista kokemusta ei ole. Onko kellään?
- olenkäyttänyt
Malmilla asustavaa U Kinanen nimistä jäähdytinhuoltoa, takuuhommia tekevät, olettaisin Volvopentankin tuota käyttävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165