Bilteman renkaat

maastopyöräilijä

Olen hankkimassa uusia maastorenkaita ensi kesäksi.
Kävin bilteman nettisaiteilla katsomassa ja ällistyin halpaa hintaa.

Mitä eroa on bilteman alle 10€ maastorenkaalla ja pyöräliikkeen 40€ renkaalla.
koko ja leveysmerkinnät ovat samat ja kuvio silmämääräisesti katsottuna yhtä pitävä maastossa.

22

2796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija

Yhtä hyviä ovat, merkkiliikkeen renkaassa ovat katteet kohillaan.

Bilteman renkaat tulevat luotettavalta ja maineikkaalta alihankkijalta.

Olen ihmetellyt, että miksi kalliit maxxikset, nokiat, schwalbet, hutchinsonit...yms kulahtavat yhdessä kesässä vaihtokuntoon, mutta bilteman renkaat kestävät monta vuotta, eivätkä puhkea kovin helposti.

Nämä merkkiliikkeiden renkaat ovat kamalan ohutta materiaalia. Johtuu kaiketi siitä että nämä, jotka kutsuvat itseään "tosiharrastajiksi" eivät kelpuuta pyöräänsä kuin sisäkumin painoista rengasta. Sitten heillä on kumi puhki ja biltemakuski ohittaa hymyissä suin.

• paskaa...

...tuntuvat olevan kaikki nämä sinun juttusi.
        No, kyllähän tähän maailmaan kaikensortin paskansuoltajaakin sopii, jos ei muuten niin ainakin muitten huviksi.

• alkup.tuna

tämä?

"luotettavalta ja maineikkaalta alihankkijalta"

• myös.
        alkup.tuna kirjoitti:

tämä?

"luotettavalta ja maineikkaalta alihankkijalta"

Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla vastausta tähän kysymykseen.
        Pelkäänpä vain että turha on odotus.

• asiantuntija
        myös. kirjoitti:

Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla vastausta tähän kysymykseen.
        Pelkäänpä vain että turha on odotus.

Bilteman mainiot alumiinirungot tulevat eräältä alihankkijalta, joka tekee myös "merkki" pyörien runkoja.
        Ei bilteman kannata teettää kaikkea itse ja tämä pätee myös moneen muuhun pyörämerkkiin. Osat tulevat alihankkijoilta ja niistä väsätään mieleinen kokonaisuus omilla tarroilla.

Se että tuotteessa lukee biltema, ei tee siitä huonoa. Te luulette, että maksamalla kaksin tai kolminkertaisen hinnan samasta tuotteesta trendikkäillä tarroilla, tekee teistä parempia pyöräilijöitä.

Varuste-urheilijoitta sanon minä, hillutte trendikkäissä "tiimi" ajovaatteissanne henkilöauton hintaisella hiilikuituhimmelillä ja luulette olevanne tosi pyöräilijöitä. Paskan marjat sanon minä! Minulle kuntoilu on tärkeämpää kuin pyörän väsääminen. Olen pyöräilyn, enkä pyörien harrastaja. Yosemite riittää minulle, sekä useimmalle teistä aivan hyvin.

• Nakamura
        asiantuntija kirjoitti:

Bilteman mainiot alumiinirungot tulevat eräältä alihankkijalta, joka tekee myös "merkki" pyörien runkoja.
        Ei bilteman kannata teettää kaikkea itse ja tämä pätee myös moneen muuhun pyörämerkkiin. Osat tulevat alihankkijoilta ja niistä väsätään mieleinen kokonaisuus omilla tarroilla.

Se että tuotteessa lukee biltema, ei tee siitä huonoa. Te luulette, että maksamalla kaksin tai kolminkertaisen hinnan samasta tuotteesta trendikkäillä tarroilla, tekee teistä parempia pyöräilijöitä.

Varuste-urheilijoitta sanon minä, hillutte trendikkäissä "tiimi" ajovaatteissanne henkilöauton hintaisella hiilikuituhimmelillä ja luulette olevanne tosi pyöräilijöitä. Paskan marjat sanon minä! Minulle kuntoilu on tärkeämpää kuin pyörän väsääminen. Olen pyöräilyn, enkä pyörien harrastaja. Yosemite riittää minulle, sekä useimmalle teistä aivan hyvin.

, että me muut ei vaan luulla enää valmistajaa, mutta sinä et taida tietää sitä (tai yhtään mitään).

• alkup.tuna
        asiantuntija kirjoitti:

löydy? Kuka on tämä "eräs alihankkija", löytyykö sitä tietoa vai ei. Se kyllä tiedetään, että erittäin harva valmistaja tekee itse runkonsa.

Olet oikeassa siinä, ettei se tarra tee bilteman pyöristä huonoja. Huonoksi ne tekee surkeat osat ja halpisalusta tehdyt rungot. Muistat kai, että noista aluseoksista oli aikaisemmin jo puhetta ja mites kävi asiantuntemuksesi :-)

Pers aukisia sanon minä, ajatte bilteman romuilla, kun isi ei suostu parempaa ostamaan ja sitten pitää kateellisena omaansa kehua :-)

Varmasti monelle mersukuskillekin riittäisi lada, kulkeehan sekin paikasta paikkaan. Miksihän he kuitenkin pysyvät mersuissa :-) No katos poika se on silleen, että kaikkien ei ole pakko ajaa sillä halvimmalla romulla mitä kaupasta löytää :-)

Mites se kympin tempohaaste, joko nappais?

• Myöskin maastopyöräilijä

Eroa on painossa, kestävyydessä, materiaalissa, rullaavuudessa - kaikessa. Itse en Biltsun maastonakkeja hankkisi kuin maitokauppaan suuntautuville reissuille. Mutta enpä myöskään osta autooni renkaita sen mukaan, mitkä ovat halvimmat, vaikka "ne ovatkin samanväriset ja samoilla merkinnöillä kuin kalleimmat".

Nyt kaikki intohimoiset Biltema-fanit voivat poistaa varmistimensa, olkaa hyvät.

• kokeillut,

mutta sellainen tutina tuli, kun katsoin, että ainakin tämä B:n FLATFIGHTER saattaisi olla hintansa arvoinen maantielle.

• ajan...

minä ajakaa te millä haluatte. Kyllä täällä saa ajamisesta nauttiakin eikä aina hampaat irvessä paikkailla puhjenneita kumeja.

• todennäköisesti

huippulaadukkaita. Biltemaan kohdistetun kritiikin takia on todennäköistä, että heidän ei edes kannattaisi yrittää myydä esim. Nokia rollspeed:n laatuisia renkaita, jotka erittäin usein repeävät sivuiltaan tahi vittoria:n kaltaisia, jotka kuluvat niin nopeasti, että tarkan kuskin on lenkin jälkeen kalibroitava nopeusmittarikin uusiksi.

• Yhden hybridin renkaan erehdyin ostamaan Biltemasta, kun ajattelin, että tähän vähän ja vain kurakelillä käytössä olevaan kolmosfillariini kelpaisi, mitta eipä ei..

Pumpatessa normaaliin käyttöpaineeseen tämä Bilsun päällyskumi antoi periksi ja sisärengas tuli välistä ylos melkoisen kovalla paukahduksella seurauksella, että naapuri tuli ulos ihmettelmään ammutaanko täällä... eli ei ole euronkaan arvoinen, vaikka maksoi yli viisi, palautin.

• qwwe

että vika oli käyttäjässä jos rengas tuli ulos vanteelta todennäköisesti sisäkumi oli jäänyt jostain kohtaa ulkokumin reunan alle ;)

• olet saanut

vääränkokoisen renkaan, joka ei ole tarkoitettu vanteeseesi.

• alkup. asiantuntija

Pyöräliikkeen renkaissa menee suurin osa rahasta välikäsille. Jos haluat merkkirenkaat, niin tilaa Saksasta puoleen hintaan. Pistosuojatut renkaat ovat pääosin suunpieksäntää. Olen kokeillut käytännössä ja lasinsirut uppoaa, kuin kusi hankeen. Kokemusta mm. Schwalben lippulaivamallista. Parhaiten suojaa antaa paksut renkaat, jolloin terävät partikkelit eivät lävistä rengasta kokonaan. Biltemasta ilmeisesti irtoaa sellainen vaivaisella kympillä.

Kannattaa muuten muistaa varoa pyöräkauppiaiden mainospuheita, joissa kalliimpia renkaita yritetään tyrkyttää pienemmän vierimisvastuksen ja massan nojalla. Ei vaikuta keskariin paskan vertaa. Monta trikoosimoa on ryövätty puhtaaksi juuri näillä mainospuheilla ja keskarit ei ole kohonneet.

• asiantuntija

Mikä alkuperäinen asiantuntija sinä olet olevinaan??
        Joku pelle joka kirjoittelee samalla nimimerkillä??
        Minä olen se alkuperäinen, ainoa ja oikea.

• alkup.tuna
        asiantuntija kirjoitti:

Mikä alkuperäinen asiantuntija sinä olet olevinaan??
        Joku pelle joka kirjoittelee samalla nimimerkillä??
        Minä olen se alkuperäinen, ainoa ja oikea.

tieto tuolla ylempänä olevaan kysymykseen?

Entäs se kympin tempohaaste, joko???

• asiantuntija
        alkup.tuna kirjoitti:

tieto tuolla ylempänä olevaan kysymykseen?

Entäs se kympin tempohaaste, joko???

Shhhh!!!

Pelkään että kansainvälisen pyöräkartellin miehet vaientavat minut jos kerron näin julkisella palstalla. Olen jo saanut uhkauskirjeitä.

Kympin tempohaaste ei nyt onnistu, kun loukkasin polveni hiljattain.

• mä kyllä voisin haastaa
        asiantuntija kirjoitti:

Shhhh!!!

Pelkään että kansainvälisen pyöräkartellin miehet vaientavat minut jos kerron näin julkisella palstalla. Olen jo saanut uhkauskirjeitä.

sut mut mullakin on just nyt paikat hajalla,loukkasin tuossa viime viikolla,juu,muuten kyllä olisin haastanut!!!

• haastaja.
        mä kyllä voisin haastaa kirjoitti:

sut mut mullakin on just nyt paikat hajalla,loukkasin tuossa viime viikolla,juu,muuten kyllä olisin haastanut!!!

Kyllä minäkin voisin haastaa kenet tahansa mihin tahansa, mutta kun minulta lohkesi kynsi.
        Kerrassaan tuskallista.

• alkup.tuna
        asiantuntija kirjoitti:

Shhhh!!!

olevasi paskanpuhuja.

• Schwable

ja biltsun rengas vierekkäin niin näet eron. On sch rengas paljon tukevamman näköinen ja käytössä hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe