Onkos kellaan tietoa viisumi asioista tai jotain linkkia mista saisin varmat tiedot? Seurustelen Etela-Amerikalaisen miehen kanssa, tarkemmin Kolumbialaisen. Olemme kesalla tulossa tyo-ja lomamatkalla Suomeen. Hanella on jo europan visa jolla siis paasee ainakin espanjaan (mika on hanen toinen kotimaa) ja suomeen. Meilla olisi kinnostusta myos menna ehkapa Tallinnaan tai Ruotsiin. Tarviiko han erillisen viisumin jos lahdemme? Onko kellaan tietoa?
Kiitos
viisumi asiaa
3
413
Vastaukset
- Maikkiloinen
Mitähän tuo Euroopan viisumi tarkoittaa? Ehkä Schengen-viisumia? Sillä pääsee Suomeen ja Ruotsiin, vaan ei Viroon. Viro liittyy Schengeniin ensi vuonna. Viroon tod. näk. erillinen viisumi. Netistähän sen luulisi selviävän, esim. Viron suurlähetystön sivuilta.
Schengen viisumin turvin voi liikkua koko schengen alueella johon myös Ruotsi kuuluu, mutta Tallinnaan jo sittentarvitseekin oman viisuminsa.
Tässä vielä linkki:
http://www.schengenvisa.cc/- vaimi29
eipä tarvitse viisumia tallinnaan/viroon,ainakaan mieheni ei tarvinnut viisumia,laki muuttunut viimevuoden lopulla!!
Hänellä on kyllä pysyvä oleskelulupa,mutta ei vielä kansalaisuutta..statuksena A3.
Kannattaa mennä passin kanssa suoraan viron konsulaattiin helsingissä,sieltä selviää parhaiten kun näkevät passin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408