SIIVOUSTALKOOT

Mitä, jos koottaisiin porukka kokoon ja ruvettaisiin yhdessä siistimään palstaa. Kenenkään ei tarvitsisiko poistaa kuin ne häirikkö viestit, jotka kohdalle sattuu.

46

2807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työkaluilla

meinasit siivouksen tehdä?? Aika epätoivoinen aiheen valinta sanoisin.

• talkoisiin osallistuva

Minun koneesta löytyy teksti poista asiaton viesti.

• talkoisiin osallistuva kirjoitti:

Minun koneesta löytyy teksti poista asiaton viesti.

Pikku vinkki, rekisteröityneenä viestien poisto helpompaa.

• kirjoittaa

hyvät perustelut. Muuten kirjoitus ei häviä. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ja kansanryhmää vastaan kiihottaminen ovat hyviä perusteluja.

• Tämä oli tosi tärkeää tietoa. Ei muutakuin poisteluja hyvien perustelujen avulla.

• Mr Jones

moppia ahkerasti. Se on hyvä, olenkin saanut jo jonkin aikaa luudalla lakaista. Menestys on ollut kohtalainen. Ja eiku kunnolla pölyttämään, kyllä se siitä arvoisat kansalaiset!!

• Sinä näytit tien ja me tulemme perässä. Kiitos sinulle ideasta.

Voitko kertoa vinkkejä, miten parhaiten onnistuu?

• Mr Jones
        meyri kirjoitti:

Sinä näytit tien ja me tulemme perässä. Kiitos sinulle ideasta.

Voitko kertoa vinkkejä, miten parhaiten onnistuu?

Ehkäpä kannattaa aloittaa siivous suoraan sääntöjä rikkovasta aloituksesta. Se noita muutamia asiattomia, keskenkasvuisia kirjoittajia pahiten nyppivä asia.

Jos huomaa saman kirjoittajan jatkuvasti rikkovan sääntöjä voi siitä mainita ylläpidolle.

Ei kai tässä muuta kuin imuri käyntiin ja roskien kimppuun.

Ja kiitos teille, että on saman henkisiä palstalla. Ehkäpä se tästä.

• OLETTE

Ikäänkuin pikku kakarat.
      Välillä uhkailette menevänne jollekin toiselle palstalle, koska teitä "kiusataan" täällä.

Käväisette siellä ja tulette kohta takas, ku siellä ei kukaan kiusannu teitä.
      Ihan kuten ala luokan tytöt, valittavat opelle, ku pojat kiusaa ja kuitenkin toivovat, että ne kiusais.

Jos todellakin kärsisitte "kärpäsistä" jättäisitte kokonaan kommentoimatta heille ja olempa aivan varma, että kohta saisitte olla rauhassa.

"Jonesoosikin" taas näytti naamaansa, hih.

• Tuntuisiko sinusta mukavalta, jos alkaisin puuttumaan kirjoitusvirheisiin ym. epäolennaiseen????

Enpä puutu, mutta asia johon otan kantaa on se, että täällä ei anneta ajatustenvaihto rauhaa. Aina tulee joku esittämään asiattomia kommenteja väliin. Kommentointi jatkuu vaikka monet ovat yrittäneet kertoa, ettei kaikkia tarvitse lukea vaan voi "hyppiä yli"( tämähän on aikuisten käytöstä, jota minäkin teen).

Mitä näihin häiriköihin tulee. Eivät ne jätä rauhaan vaikka jättäisi lukematta. Minulla on se käsitys, että ne ovat mellastaneet tällä palstalla jo alusta asti. Siksi haluan tehdä asialle jotain. Enkä ole asialla yksin.

• kaikki toisiimme
        meyri kirjoitti:

Tuntuisiko sinusta mukavalta, jos alkaisin puuttumaan kirjoitusvirheisiin ym. epäolennaiseen????

Enpä puutu, mutta asia johon otan kantaa on se, että täällä ei anneta ajatustenvaihto rauhaa. Aina tulee joku esittämään asiattomia kommenteja väliin. Kommentointi jatkuu vaikka monet ovat yrittäneet kertoa, ettei kaikkia tarvitse lukea vaan voi "hyppiä yli"( tämähän on aikuisten käytöstä, jota minäkin teen).

Mitä näihin häiriköihin tulee. Eivät ne jätä rauhaan vaikka jättäisi lukematta. Minulla on se käsitys, että ne ovat mellastaneet tällä palstalla jo alusta asti. Siksi haluan tehdä asialle jotain. Enkä ole asialla yksin.

yhtykää,nyt on tosi kyseessä.

• Mutta kuitenkin
        meyri kirjoitti:

Tuntuisiko sinusta mukavalta, jos alkaisin puuttumaan kirjoitusvirheisiin ym. epäolennaiseen????

Kyllä minusta tuntuisi ihan mukavalta, jos joku korjailisi teksteissäni esiin tulevia virheitä, mikäli olisin pyytänyt niin tekemään.

Ellei muistini petä, julkaisit ninimerkilläsi tässä taannoin tekstin, jossa nimenomaan hait OIKOLUKIJAA, joka korjailisi teksteissäsi esiintyvät virheet.

Joten valitat mielestäni aivan aiheettomasti, olet saanut juuri sitä, mitä olet pyytänyt.

• "ph"
        Mutta kuitenkin kirjoitti:

Kyllä minusta tuntuisi ihan mukavalta, jos joku korjailisi teksteissäni esiin tulevia virheitä, mikäli olisin pyytänyt niin tekemään.

Ellei muistini petä, julkaisit ninimerkilläsi tässä taannoin tekstin, jossa nimenomaan hait OIKOLUKIJAA, joka korjailisi teksteissäsi esiintyvät virheet.

Joten valitat mielestäni aivan aiheettomasti, olet saanut juuri sitä, mitä olet pyytänyt.

Sivustapa tässä itsekukin, mutta olisitko hyvä ja lukisit hiukan huolellisemmin, josko luet? Se ko. pyynto oikolukuun tuli juuri noista näpsäytyksistä. Asiat lienevät tärkeämpiä kuin muoto, kun olemme näin yleisesti juttelemassa, vai? Ei ole hyviin tapoihin kuuluvaa suurennuslasin kanssa vahtia toisten kirjoituksia ja niistä näpsäytellä. Saako kyseinen henkilö niistä kiksejä, kenties?

Itsekullakin noita lipsahduksia tulee, (jos luet omaakin kirjoitusta tarkemmin). Mitä tuota, anteeksi valtionrajaa myöten!

Kun tänne kirjoittaa, voi saada vastaansa "koppaa ja lautaa", mutta aina toisinaan aivan asiallisia ja hyviä kommentteja.

Hymyillään!

• Mutta kuitenkin kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu kivalta oikaisut, niin laita vaikka nimimerkiksi "kirjoitinko oikein", niin muut tietää oikaista juuri sinun kirjoituksia. Tunnusteleppa siten vähän ajan päästä; oliko se niin kivaa.

Minun kirjoituksiani alkoi korjailemaan ilman minun pyytämistä joku "oikolukija". Tarpeeksi monta kertaa, kun hän sen teki, laitoin huumorilla hakuun oikolukijan paikan. Kukaan ei sitä hakenut.

Nyt vain sain tarpeeksi virheisiin puuttumisesta, koska se täytti jo kiusaamisen kriteerit (jatkuvaa häirintää). Laitoin eilen ensimmäisen kerran häirikköviestin ylläpitoon. Kerroinkin siitä kyseisen viestin alla.

Tänään aamulla viesti ei ollut poistunut ja siihen oli vastattu jotenkin näin "laissa ei ole kielletty kirjoitusvirheiden korjaaminen".

Minä vastasin siihen mm. että kiusaaminen on kielletty esim. minä voin kulkea kadulla, mutta jos alan jotain henkilö seuraamalla häiritsemään niin, että hän kokee tulleensa kiusatuksi, niin oikeus on hänen puolella.

Ylläpito on poistanut päivän aikana viestin ja siinä meni myös tämän päivän viestit, joista kerroin äsken. Joten en valittanut turhaan ja jatkan samalla linjalla. En tarvise oikolukijaa.

• Laki ja oikeus
        meyri kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu kivalta oikaisut, niin laita vaikka nimimerkiksi "kirjoitinko oikein", niin muut tietää oikaista juuri sinun kirjoituksia. Tunnusteleppa siten vähän ajan päästä; oliko se niin kivaa.

Minun kirjoituksiani alkoi korjailemaan ilman minun pyytämistä joku "oikolukija". Tarpeeksi monta kertaa, kun hän sen teki, laitoin huumorilla hakuun oikolukijan paikan. Kukaan ei sitä hakenut.

Nyt vain sain tarpeeksi virheisiin puuttumisesta, koska se täytti jo kiusaamisen kriteerit (jatkuvaa häirintää). Laitoin eilen ensimmäisen kerran häirikköviestin ylläpitoon. Kerroinkin siitä kyseisen viestin alla.

Tänään aamulla viesti ei ollut poistunut ja siihen oli vastattu jotenkin näin "laissa ei ole kielletty kirjoitusvirheiden korjaaminen".

Minä vastasin siihen mm. että kiusaaminen on kielletty esim. minä voin kulkea kadulla, mutta jos alan jotain henkilö seuraamalla häiritsemään niin, että hän kokee tulleensa kiusatuksi, niin oikeus on hänen puolella.

Ylläpito on poistanut päivän aikana viestin ja siinä meni myös tämän päivän viestit, joista kerroin äsken. Joten en valittanut turhaan ja jatkan samalla linjalla. En tarvise oikolukijaa.

Kiusaaminen on laissa kiellettyä.
        Joskin sen toteen näyttäminen on usein vaikeata.
        Täällä keskustelupalstalla kirjoitellessasi voit varautua erilaisiin kannanottoihin, eivätkä kaikki ole välttämättä myönteisiä.

Kirjoittaessasi nimimerkillä olet ns. "heikoilla" koska nimimerkin kunniaa tms. ei toinen nimimerkillä esiintyvä kirjoittaja voi loukata. Myöskään nimimerkillä kirjoitettujen kirjoitusvirheiden korjailu ei ole laitonta.

• Ullrike
        meyri kirjoitti:

Kun rinnastit virheiden korjailun kadulla seuraamiseen.
        Täällä nimimerkein tapahtunutta keskustelua, tai virheiden korjailua ei missään nimessä voi verrata fyysiseen kadulla tapahtuvaan henkilöön kohdistuvaan seuraamiseen.

• ohje...

Jos haluat varmistaa, että ylläpito poistaa ilmoittamasi viesti, älä missään tapauksessa kritisoi ylläpitoa samassa viestissä. Kannattaa mieluummin kiittää heitä jostain. Olen huomannut, että koskaan viestiä ei ole poistettu, jos olen vähääkään antanut samassa palautteessa kritiikkiä heidän toiminnastaan. Niin, että ihmisiä ne sielläkin... :)

• Sarahfiina

Niinköhän tämä onnistui kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Kiitos neuvoista!

Symppis ja Meyri, se olen minä!

• Kyllä tätä päivää on odotettu. Onneksi olkoon.

• Sarahfiina
        meyri kirjoitti:

Kyllä tätä päivää on odotettu. Onneksi olkoon.

Miten olikin niin vaikeaa! Soitin sinne ja tänne ja varsinkin sinne!

• kuhtumuskin
        Sarahfiina kirjoitti:

Miten olikin niin vaikeaa! Soitin sinne ja tänne ja varsinkin sinne!

olis ollu sulle hyvä

• kakkossivulla miten siistiä tekstiä eräs kaveri laittaa minun tekemään aloitukseen.

• Sarahfiina

Paljon olet kestänyt, mutta rajansa kaikella. Ei sinunkaan tarvi kaikkea niellä ja hyväksyä!

• jussin kanssa

vaajitaan tään haapavesipalstan poistoa ,on täällä noi muutkin jutut menny älyttömyyksiin.

• jussin kanssa kirjoitti:

vaajitaan tään haapavesipalstan poistoa ,on täällä noi muutkin jutut menny älyttömyyksiin.

levyn pyörittäminen.

• nämä törkeyvet
        j.jussiW-T kirjoitti:

levyn pyörittäminen.

muuten lopu, lopetetaan koko haapavesipalsta niin siihen loppuu höpinät, kaikki porukalla vain anomaan lopetusta.

• nämä törkeyvet kirjoitti:

muuten lopu, lopetetaan koko haapavesipalsta niin siihen loppuu höpinät, kaikki porukalla vain anomaan lopetusta.

Onhan tuossakin puolensa, mutta eipä taida saada kannatusta. Voihan sitä jokainen halutessaan lopettaa sivuilla käynnit huom. vapaaehtoisesti ja antaa toisten jatkaa kirjoittelua.

• nämä törkeyvet kirjoitti:

kun minä siirry tämän palstan SHERIFFIKSI.

• niin loppuu
        j.jussiW-T kirjoitti:

kun minä siirry tämän palstan SHERIFFIKSI.

ainahan sinäkin oot osallistumassa niihin parjausjuttuihin

• niin loppuu kirjoitti:

ainahan sinäkin oot osallistumassa niihin parjausjuttuihin

pitäisi lopettaa,koska siellä harjoitetaan SANANVAPAUDEN RIISTOA.

• poisti
        j.jussiW-T kirjoitti:

pitäisi lopettaa,koska siellä harjoitetaan SANANVAPAUDEN RIISTOA.

sun ihmeelliset viestit ja täällä nyt etsit sääliä.

• poisti kirjoitti:

sun ihmeelliset viestit ja täällä nyt etsit sääliä.

poistin ne pääsiäisen aikana laittamani aloitukset.

• omenapuun

leikkauksesta kysyvän ketjuun asiattomuuksia , kun en ole koko ajan palstaa seurannut.Miksi poistettu?.

• vaan siirretty

puutarha palstalle turvaan, löytyy hedelmäpuut kohdan alta.

• Lonely_Wolf
      • on aivan

oikea alotus siellä, tämä palsta on mennyt tuon yhen höpötäjän myötä aivan pilalle.

• tätä SHERIFFIÄ tälle palstalle,että saadaan sääntöjen mukainen järjestys palstalle.

• Tämä palsta, jotenkin uudestisyntynyt Sunnuntai illan jälkeen. Imeisesti siistiminen on alkanut vaikuttaa asiaan, toivotan, puhtaita kirjoitus hetkiä kaikille.

• Sarahfiina

olet palannut. Oliko Pallaksella kauniit ilmat ja hyvät kelit?
        Kävin muuten lukemassa sen rommauttajan aloituksen. Vai, että siirtoistutushommissa sitä on tullu oltua. Oli kyllä tekstin puolesta mukavaa luettavaa. "Ne on säikähtännee jottain rummoo pärstävärkkiä" Niinköhän tuo ois!?
        Huomasit varmaan, että olen rekisteröitynyt!

• Sarahfiina kirjoitti:

olet palannut. Oliko Pallaksella kauniit ilmat ja hyvät kelit?
        Kävin muuten lukemassa sen rommauttajan aloituksen. Vai, että siirtoistutushommissa sitä on tullu oltua. Oli kyllä tekstin puolesta mukavaa luettavaa. "Ne on säikähtännee jottain rummoo pärstävärkkiä" Niinköhän tuo ois!?
        Huomasit varmaan, että olen rekisteröitynyt!

Olkoon rekisteröitymisestä, oletkin nyt suurennuslasin alla, jos käytät nimmaria aina, niinkuin minä teen, vaikkei aina pitäis. Itseasiassa olin Kemijärvi, Pyssykylä, Rovaniemi akselilla, vähän erilaisella luontoreissulla. 1500 km mittariin kolmessa päivässä, keskityin muutamiin luonnontilaisiin/ rauhotettuihin Metsähallituksen luontokohteisiin. Viimeksi olin ollut näissä maisemissa vuonna -78, silloin kuin olin nuori ja nätti, nythän en ole enää nuori. Osassa paikoista, tuntui selvästi, että olin ollut täällä ennenkin, mutta toiset olivat muuttuneet totaalisesti, niin se luontoäiti tekee tehtävänsä, meissä ihmisissäkin. Raskas oli reissu huonokuntoiselle, ehkä viimeinen Lapinmatka. Tästä rommauttajan jutusta sen verran, siinä on totuus takana, näyte siitä, että kaikkea ei tarvitse hampaat irvessä kertoa. Totta lienee sekin, kun Savolainen sanoo/ kirjoittaa jotakin, vastuu siirtyy kuulialle/ lukijalle. Nyt loppuu paperi, täytyy jatkaa toisella kerralla.

• Lähtee

Se leikin kestäköön, sanoo vanha ja viisas sananlasku.
      Ihan turhaan valitat, jos laitat tyhmän aloituksen, saat tyhmiä vastauksia.
      Jos haet oikolukijaa, saat oikolukijan.

• Ceed

se sitten on, jos vain lukija ja aloitukseen kommentoija ovat "tyhmiä", kuten asian fiksusti ilmaisit jälleen? Onko syynä itsehillinnän puute vai pakkoneuroosi, jos on välttämätöntä kommentoida kaikkiin ei-itseä-kiinnostaviin aloituksiin? Kannattaa alkaa valikoimaan paremmin, niin johan löytyy vähemmän "tyhmiä" aloituksia. Me muut voimme sitten keskustella rauhassa typeristä aiheista.

• Olen pahoillani,kun en hoksannut, että täällä ei olekkaan niitä pikkuisia, jotka leikkikaverin lähdettyä laittavat peukalon suuhun ja alkavat murjottaa.

No jatketaan leikkimistä ,mutta muutetaan sääntöjä. Nyt otetaan kaikki mukaan. Aletaan kerämään pisteitä. Pisteen saa jokaisesta asiattomasta kommentista, joka saadan ylläpidon kautta poistumaan.

• meyri kirjoitti:

Olen pahoillani,kun en hoksannut, että täällä ei olekkaan niitä pikkuisia, jotka leikkikaverin lähdettyä laittavat peukalon suuhun ja alkavat murjottaa.

No jatketaan leikkimistä ,mutta muutetaan sääntöjä. Nyt otetaan kaikki mukaan. Aletaan kerämään pisteitä. Pisteen saa jokaisesta asiattomasta kommentista, joka saadan ylläpidon kautta poistumaan.

Oikein bongaus kisa, sanoinkohan aikoinaan sinulle, että bongata voi melkein mitä vaan. Bongaus sana on aikoinaan väännetty Ruotsinkielisestä sanasta piste ( poäng ).

• kerbiili62 kirjoitti:

Oikein bongaus kisa, sanoinkohan aikoinaan sinulle, että bongata voi melkein mitä vaan. Bongaus sana on aikoinaan väännetty Ruotsinkielisestä sanasta piste ( poäng ).

Tuletko mukaan? Tämä on siitä hyvä peli, että tässä autetaan heikompia.

• meyri kirjoitti:

Tuletko mukaan? Tämä on siitä hyvä peli, että tässä autetaan heikompia.

Liemissä olen keitetty, minun on vaikea vieraana poistattaa toisten juttuja tältä palstalta, sotii hiukan ajattelutapaani vastaan, vaikka epämiellyttävä asia koskisi minua itseäni henk. koht. Mutta teille paikallisille varmaan ihan hyvä peli, se kirjoittelukin siitä siistiytyy, kunhan puuttuu heti asiaan.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe