Keskinopeudesta.

hp_guru

Onko tällaiselle peruspyöräilijälle n. 19 - 24 km/h keskinopeus hyvä saavutus? Ylämäkeen en lujaa mene, mutta tasaisella pystyn ajamaan helposti kaksikin kilometriä yli 35 km/h. Yleensä nopeuteni tasaisella on 25 - 30 km/h. Keskinopeus on aika usein kuitenkin 22 km/h molemmin puolin.

Onko tämä edes hyvä saavutus? Mitkäs ovat teidän keskinopeudet?

14

2247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trekillä mennäään

Ihan hyvähän tuo nopeus on varsinkin vähän pidemmillä lenkeillä. Se kyllä riippuu paljolti maastosta ja onko pitkiä vastatuulisuoria, mäkiä, asfaltin tasaisuudesta ja pyörän kunnosta ym. Itse kyllä keskityn enemmän lenkin pituuteen ja vauhtia voi silmäillä varsinkin jos pyrkii vetämään lyhyemmän VL tai KTV lenkin.

• pyöräilyn ystävä

Ajoin hybridillä 47 km pääkaupunkiseudun pyöräteitä, keskinopeus 23 km/h. Taukoja oli vartin verran, joita nopeusmittari ei huomioinut keskinopeutta laskiessaan.
      Siinä sai vimmatusti polkea ja alamäissä joutui ajamaan riskillä. Ei ole enää mitään tarvetta tuota ennätystä rikkoa. Jos haluaa kovempaa kulkea, pitää mennä mennä kilpapyörän kanssa maantielle.

• loukku19

minkälainen pyörä sulla on ja mun maksimi nopeus on 41 km/h ja ihan kokojousitetulla pyörällä?!

• Tunteella poljetaan

Itse pidän kovasti kaikenlaisilla kaksipyöräisillä ajosta (enemmän harrastan kuitenkin moottoroimattomia pyöriä). Maasto- ja työmatkapyörissäni ei ole nopeusmittareita, mutta maantiepyörällä ajelen noin 27-30 km/h keskinopeuksilla riippuen lenkin pituudesta. Voisin olettaa, että tavallisella hybridillä ajettaessa nopeuteni olisivat kuitenkin samaa luokkaa ketjun aloittajan kanssa. Omasta mielestäni ns. hupipyöräilijälle ihan hyvä nopeus.

• hp_guru

Kiitoksia.. Onhan toisaalta paljon hitaampia polkijoita, että yleensä tulee muutamat ohitettua... Täytyy joku päivä lähteä kev''n ensimmäiselle pyöräreissulle. :)

Kiitos kommenteista ja lisääkin saa kirjoitella.

• ihan
        hp_guru kirjoitti:

Kiitoksia.. Onhan toisaalta paljon hitaampia polkijoita, että yleensä tulee muutamat ohitettua... Täytyy joku päivä lähteä kev''n ensimmäiselle pyöräreissulle. :)

Kiitos kommenteista ja lisääkin saa kirjoitella.

tavallinen vähän yli 5-kymppinen kuntopyörälijä. Ajoin päivällä lenkin 106 km aikaa paloi 3 tuntia 30 minuuttia, eli keskinopeus karvan verran yli 30 kmh. Keskisyke 113 ja maksimilukemat 145. Tuohon pystyy melkein kuka vaan, joka pyörän päälle pystyy nousemaan !

• ihan kirjoitti:

tavallinen vähän yli 5-kymppinen kuntopyörälijä. Ajoin päivällä lenkin 106 km aikaa paloi 3 tuntia 30 minuuttia, eli keskinopeus karvan verran yli 30 kmh. Keskisyke 113 ja maksimilukemat 145. Tuohon pystyy melkein kuka vaan, joka pyörän päälle pystyy nousemaan !

Tuohon ei pysty kuka vaan ja jos olet sitä mieltä, niin laskelmissasi on kertaluokkavirhe.

Itse olen vuosikymmeniä pyöräillyt ja olen n. 50v. 30km/h:n keskivauhti kuulostaa huimalta noinkin pitkällä matkalla varsinkin tavalliselta kuntopyöräilijältä vaihtelevissa olisuhteissa. Ei varmaankaan koko matkaa voi olla myötätuulta..

• kuntoilijakin
        KSi kirjoitti:

Tuohon ei pysty kuka vaan ja jos olet sitä mieltä, niin laskelmissasi on kertaluokkavirhe.

Itse olen vuosikymmeniä pyöräillyt ja olen n. 50v. 30km/h:n keskivauhti kuulostaa huimalta noinkin pitkällä matkalla varsinkin tavalliselta kuntopyöräilijältä vaihtelevissa olisuhteissa. Ei varmaankaan koko matkaa voi olla myötätuulta..

pystyy helposti kolmekympin keskariin peruskestävyysalueella ajaen ! Jos ei=rapakuntoinen !?

• alkup.tuna
        kuntoilijakin kirjoitti:

pystyy helposti kolmekympin keskariin peruskestävyysalueella ajaen ! Jos ei=rapakuntoinen !?

ennenkuin alkoi "hevostelu".

• vanha pyöräilijä muistelee
        alkup.tuna kirjoitti:

ennenkuin alkoi "hevostelu".

Kyllä se 30 keskari satasen lenkillä onnistuu jos on suht-hyvässä kunnossa ja aika kokenut pyöräilijä. Muuta on turha tulla esittämään.( N. 30 vuoden kilpapyöräiljän kokemuksella.)
        Omat "ennätykseni" ovat n. 2 tuntia kymmenen minuuttia satasella porukassa ja lappu persuksissa. Yksin 50 km meni n. tuntiin kymmeneen, myös kilpailussa.

• alkup.tuna
        vanha pyöräilijä muistelee kirjoitti:

Kyllä se 30 keskari satasen lenkillä onnistuu jos on suht-hyvässä kunnossa ja aika kokenut pyöräilijä. Muuta on turha tulla esittämään.( N. 30 vuoden kilpapyöräiljän kokemuksella.)
        Omat "ennätykseni" ovat n. 2 tuntia kymmenen minuuttia satasella porukassa ja lappu persuksissa. Yksin 50 km meni n. tuntiin kymmeneen, myös kilpailussa.

suht-hyväkuntoinen. 30 keskari satasella tarkottaa reilua 3 tuntia yhtäjaksosta polkemista. Mahtaa jäädä useimmalta peruskuntoilijalta haaveeksi.

Pyöräilijälle joka treenaa kilpaillakseen, tuo on "helppo nakki".

• Lance
        alkup.tuna kirjoitti:

suht-hyväkuntoinen. 30 keskari satasella tarkottaa reilua 3 tuntia yhtäjaksosta polkemista. Mahtaa jäädä useimmalta peruskuntoilijalta haaveeksi.

Pyöräilijälle joka treenaa kilpaillakseen, tuo on "helppo nakki".

Tais olla Tampereen suunnalla viime kesänä kun M70 (miehet yli 70V) luokassa voittaja ajoi 34Av .

• Rane
        Lance kirjoitti:

Tais olla Tampereen suunnalla viime kesänä kun M70 (miehet yli 70V) luokassa voittaja ajoi 34Av .

Tunnen aika hyvin nämä Treen seudun fillaroijat ja skabailutkin. Mistähän skabasta mahtoi olla kyse ja mikä oli matka? Joku 10km tempoko?

• aloitteleva pyöräilijä

ollut keskinopeus 24,2 km / h. Olen aloitellut pyöräilyä tänä keväänä.Maksimivauhdiksi olen saanut poljettua 42 km / h. Kovin pitkiä lenkkejä en ole vielä polkenut, mutta kevään mittaan on tarkoitus tuollaisia 40-60 km polkaista. Ehkä sitten jos uskaltaa ottaa yhteyttä pyöräilyporukoihin niin pitempääkin. Mutta niillä on ainakin vielä liian kova vauhti minulle.Kaiken lisäksi ne kuulostavat vetävän vielä kovavauhtisia vetoja joten ei kannata vielä sinne lähteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2544
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2207
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2118
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1946
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1682
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1516
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      25
      1274
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1155
    Aihe