Tatuointi (apua kaipailen!!)

-sydän-

Eilen tehtiin tatuointi. Ei liikkeessä vaan ihan kotikonstein tuttu teki. Nyt se on tähän mennessä ollut melkein koko ajan rasvassa. Eli ei ole saanut tavallaan henkeä kun on rasva ollut siinä päällä.

Pitäisikö tuo kuivata ja antaa "hengittää" jonkin aikaa? Ja vähentää tuota rasvan käyttöä esim. kahteen kertaan päivässä kun ei tuo rasva näytä imeytyvän ollenkaan.

Kun varovasti tatuoinnin pesun jälkeen painelin sitä niin siitä lähti aina joka painalluksella vähän väriä. Onko se ihan normaalia?

Ja kuinka pitkään tollanen suunnilleen yhen millin syvyydelle tehty tatuointi kestää? Siis onko sillä väliä tehdäänkö se kahden vai yhden millin syvyydelle.

Kun tuota pesee niin saako siihen ihan normaalisti koskea.. siis samallailla jos pesisi shampoolla ihoa?

Tässä nyt näin ensalkuun. ;)

11

4008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lerppulisko

Juuri tämän takia suosittelen teettämään ammattilaisella tatskat, saa kunnon ohjeetkin.

Kun peset sitä, niin voit antaa olla esim 10-15min ilman sitä rasvaa. Ja rasvassa sen kuuluu ollakin, ettei muodostu rupea ja arpea.

Värin lähteminen tuolla tavalla on normaalia. Sitä väriä on laitettu niin paljon että väkisinkin osa lähtee pois painellessa.

Tottakai sillä on väliä miten syvälle se tehdään. Jos se tehdään liian syvälle, väri saattaa lähteä verenkierron mukaan ja levitä. Liian pinnassa oleva kuluu nopeasti pois.

Ja kun peset niin pese hajustamattomalla miedolla pesunesteellä / saippualla, älä kovasti hiero. Ja jos mahdollista niin yritä välttää shampoon yms tujumman pääsyä tuoreeseen tatskaan (avohaavahan sekin on). Ja huuhdo kunnolla sitten suihkun jälkeen ettei vaan jää mitään shampoon jämiä.

• -sydän-

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Mutta mites jos tuo on millin syvyydelle niin kuinka nopeasti se sitten kuluu?

• -sydän- kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Mutta mites jos tuo on millin syvyydelle niin kuinka nopeasti se sitten kuluu?

varma, että tuttusi on tehnyt kuvan juuri 1 mm syvyyteen? huonossa lykyssä osa on tehty pintaan ja osa syvemmälle, jolloin väri lähtee epätasaisemmin.

Uskoisin, että on hankala arvioida miten nopeesti pintaan tehty kuva haalistuu ja lähtee. Mutta onko sillä niin suurta merkitystä? eikö tatuoinnin kuuluisi olla ikuinen valinta?`vai halusitko kuvan tarkoituksella noin pintaan, että se lähtisi ajan kanssa pois, sitten kun olet kyllästynyt siihen.

• Nimenomaan rupea kuuluu syntyä, jos ei tule niin voi olettaa tehneen jotakin väärin. Arpea ei saisi tulla.

"älä kovasti hiero", kuvaa ei saa hieroa ollenkaan! Rupi lähtee irti hieromalla ja sen täytyy lähteä itsekseen.

"yritä välttää shampoon yms tujumman pääsyä tuoreeseen tatskaan", shampoohan ei saa olla mitään vahvaa (kuten jo sanoit). Liian vahvalla aineella kuva saattaa kärsiä ja silloin on kyynel linssissä.
        Siis mietoa saippuaa eikä mielellään suoraan purkista tatuoinnin päälle.

Ja sitten se melkein pahin: "Kun peset sitä, niin voit antaa olla esim 10-15min ilman sitä rasvaa." Ei missään tapauksessa, vesi kuivattaa ihoa ja tatuointi kuivuu pesun aikana (tästä syystä kuvaa ei saa liottaa!). Siksi rasvaa heti kuivaamisen jälkeen (ja tottakai hieman normaalia enemmän).

• -sydän-
        Nimismies kirjoitti:

Nimenomaan rupea kuuluu syntyä, jos ei tule niin voi olettaa tehneen jotakin väärin. Arpea ei saisi tulla.

"älä kovasti hiero", kuvaa ei saa hieroa ollenkaan! Rupi lähtee irti hieromalla ja sen täytyy lähteä itsekseen.

"yritä välttää shampoon yms tujumman pääsyä tuoreeseen tatskaan", shampoohan ei saa olla mitään vahvaa (kuten jo sanoit). Liian vahvalla aineella kuva saattaa kärsiä ja silloin on kyynel linssissä.
        Siis mietoa saippuaa eikä mielellään suoraan purkista tatuoinnin päälle.

Ja sitten se melkein pahin: "Kun peset sitä, niin voit antaa olla esim 10-15min ilman sitä rasvaa." Ei missään tapauksessa, vesi kuivattaa ihoa ja tatuointi kuivuu pesun aikana (tästä syystä kuvaa ei saa liottaa!). Siksi rasvaa heti kuivaamisen jälkeen (ja tottakai hieman normaalia enemmän).

Kiitos nyt oikeista vastauksista. En kyllä ihan lerppuliskon mallin mukaan tehnyt, vaikka yhdessä vaiheessa tatuointi oli kuivuneena 1-2 tuntia ja auringossa (siis ei aurinko kohtisuoraan paistanut tatuointiin).

Kelmua pidin eiliseen asti, siis tietenkin vaihdoin sen aina välillä ja ei se siinä koko aikaa ollut.

• ....
        -sydän- kirjoitti:

Kiitos nyt oikeista vastauksista. En kyllä ihan lerppuliskon mallin mukaan tehnyt, vaikka yhdessä vaiheessa tatuointi oli kuivuneena 1-2 tuntia ja auringossa (siis ei aurinko kohtisuoraan paistanut tatuointiin).

Kelmua pidin eiliseen asti, siis tietenkin vaihdoin sen aina välillä ja ei se siinä koko aikaa ollut.

Tuskinpa pystyt liikaa rasvaamaan, se rasva tosiaan auttaa sen "paranemisessa", eli ettei tule arpea ja rupi irtoaa normaalisti. Ala hankaa kuvaa lainkaan, silloin rupi irtoaa ja vari sen mukana.

• Ilo
        .... kirjoitti:

Tuskinpa pystyt liikaa rasvaamaan, se rasva tosiaan auttaa sen "paranemisessa", eli ettei tule arpea ja rupi irtoaa normaalisti. Ala hankaa kuvaa lainkaan, silloin rupi irtoaa ja vari sen mukana.

Otin itse viime kesänä tatuoinnin. Sitä ei saanut muistaakseni kastella kunnolla pariin viikkoon. Auringolle ei saanut altistaa pariin kuukauteen, koska se haalistaa. Hikoillakaan kovasti ei saanut pariin viikkoon. Rasvata piti 4-8 krt päivässä. Jos tatuointikohtaa kutisee, ei sitä ole rasvannut tarpeeksi. Mutta jos rasvaa laittaa liikaa kerralla, ei se imeydy ihoon. Toivottavasti tatuointisi on onnistunut, seuraavan kerran kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Vaikka kalliitahan ne tatuoinnit on, mutta saa ainakin rahoilleen vastinetta.

• Ilo kirjoitti:

Otin itse viime kesänä tatuoinnin. Sitä ei saanut muistaakseni kastella kunnolla pariin viikkoon. Auringolle ei saanut altistaa pariin kuukauteen, koska se haalistaa. Hikoillakaan kovasti ei saanut pariin viikkoon. Rasvata piti 4-8 krt päivässä. Jos tatuointikohtaa kutisee, ei sitä ole rasvannut tarpeeksi. Mutta jos rasvaa laittaa liikaa kerralla, ei se imeydy ihoon. Toivottavasti tatuointisi on onnistunut, seuraavan kerran kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Vaikka kalliitahan ne tatuoinnit on, mutta saa ainakin rahoilleen vastinetta.

tuolla "ei saa kastella kunnolla"? :) ei tietenkään tatuoinnin kanssa saa heti mennä uimaan ym. just sen takia kun uintivesi sisältää paljon bakteereja, mutta kyllä tatuointia pitää säännöllisesti huuhtoa suihkulla(ihan reilusti), että kuva puhdistuu ja halutessa käyttää mietoa pesuainetta.

• Velv.
        Ruis kirjoitti:

tuolla "ei saa kastella kunnolla"? :) ei tietenkään tatuoinnin kanssa saa heti mennä uimaan ym. just sen takia kun uintivesi sisältää paljon bakteereja, mutta kyllä tatuointia pitää säännöllisesti huuhtoa suihkulla(ihan reilusti), että kuva puhdistuu ja halutessa käyttää mietoa pesuainetta.

Mistähän johtuu, että viikko sitten otetun tatuoinnin ympärille on nyt tullut pieniä näppylöitä. Tatuoinnissa sitä ei ole, mutta ympärillä enemmänkin. Tatuointi kutisee kuin syötävä, enkä ole kuvaa raapinut (no ehkä ihan vähän ympäriltä, mutta itse kuvaan en ole koskenut!). Rasvannut olen usein ja pessyt päivittäin.

• Velv. kirjoitti:

Mistähän johtuu, että viikko sitten otetun tatuoinnin ympärille on nyt tullut pieniä näppylöitä. Tatuoinnissa sitä ei ole, mutta ympärillä enemmänkin. Tatuointi kutisee kuin syötävä, enkä ole kuvaa raapinut (no ehkä ihan vähän ympäriltä, mutta itse kuvaan en ole koskenut!). Rasvannut olen usein ja pessyt päivittäin.

nuista näpyistä sanoa mitään...täällä palstalla olen lukenut, että taskan ympärille voi tulla finnejäkin, jotka joillain johtuu liian rasvaisesta voiteesta, joka tukkii ihohuokosia. Itsellä kuva käsivarressa kutisi aika paljon, kun käytin minun ihotyypille liian kevyttä voidetta Bevitaa..jouduin lopulta laittamaan ihan tavallista apteekin Ambilan perusvoidetta(ei sisällä b-vitamiinia), joka hillitsi kutinaa.

Mutta jalka tatuoinnin hoidossa tosi hyvä oli Ratiofarmin B-vitamiini voide, se sai ihon tuntumaan hyvältä ja imeytyi tosi hyvin. Toisin kuin Bebanthen ja Helosan mitä aluks käytin jalassa olevaan tatuointiin..

Suosittelen todellakin kokeilemaan useaa voidemerkkiä, niin löytää parhaiten iholleen sopivan.

• radmindy*
        Ruis kirjoitti:

nuista näpyistä sanoa mitään...täällä palstalla olen lukenut, että taskan ympärille voi tulla finnejäkin, jotka joillain johtuu liian rasvaisesta voiteesta, joka tukkii ihohuokosia. Itsellä kuva käsivarressa kutisi aika paljon, kun käytin minun ihotyypille liian kevyttä voidetta Bevitaa..jouduin lopulta laittamaan ihan tavallista apteekin Ambilan perusvoidetta(ei sisällä b-vitamiinia), joka hillitsi kutinaa.

Mutta jalka tatuoinnin hoidossa tosi hyvä oli Ratiofarmin B-vitamiini voide, se sai ihon tuntumaan hyvältä ja imeytyi tosi hyvin. Toisin kuin Bebanthen ja Helosan mitä aluks käytin jalassa olevaan tatuointiin..

Suosittelen todellakin kokeilemaan useaa voidemerkkiä, niin löytää parhaiten iholleen sopivan.

Itselläni ensimmäisen kerran kutisevia näppyjä ilmestyi tatuoijan käyttäessä Vaseliinia... Tämä empiirinen "tutkimus" tukee väitettä, että rasvoilla on eroa. Siirryttyäni takaisin Helosaniin, ongelmia ei ole ollut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3237
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2947
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2465
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1693
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe