MDF-Levy ja Oiva?

KoottavaHanurissa

Tuossa aiemmin kysyttiin metallipinnan ja Oiva-siloitteen soveltuvuutta ja minä kysyisin miten MDF-levyyn tämä Oiva-siloite kiinnittyy?

4

617

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MattiMallari

En ole varma, onko samaa tavara mutta Oiva-pikasilotetta olen käyttänyt MDF:n kanssa ja tarttuvuus on ollut ihan hyvä.

• Päivää,

Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.

Hieno Dioraama

Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.

Maisemoitu Alusta,

About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

Dioraama Maisema,

Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.

Yksi aihe vielä,

Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.

"Kysy minulta, minä tiedän"

MarttyyriMallari-TTt

• pienoismetallimies
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

Päivää,

Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.

Hieno Dioraama

Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.

Maisemoitu Alusta,

About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

Dioraama Maisema,

Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.

Yksi aihe vielä,

Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.

"Kysy minulta, minä tiedän"

MarttyyriMallari-TTt

metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...

• koottava
        pienoismetallimies kirjoitti:

metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...

metallimallit ne saa sentään koota, mutta muovimallit ne joutuvat paketoimaan keskeneräisinä niissä samoissa olosuhteissa. Mahtaa niitä vituttaa, ku puolivalmiina pitää tuotteet mualimalle lähettää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe