Kevätväsymys !!!

hatam

Vaikuttaako teihin kevään tullessa ja auringonsäteiden noustessa ja kirkastuessa mieleen mitenkään??? Onko olemassa kaamosväsymystä tai kevätväsymystä???
Itselläni on jotenkin väsynyt olo koko ajan. Ei auta vaikka nukkuisinkin ne tarvittavat kahdeksan tuntia. Aina pitäisi vain nukkua enemmän.
Tuntuu hullulta ajatella, että kirkaat, aurinkoiset ja pitenevät päivät voisivat väsyttää.

46

1901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mulle vaikuttaa kevät ja aurinkoiset päivät ihan selvästi...mä ihan selvästi "herään" jostain ihme talvihorroksesta ja virtaa riittää, kun ilma on lämmin ja aurinkopaistaa.

Mä en yleensä nuku kuin 5-6 tuntia, oli kesä tai talvi.

• hatam

mua väsyttää. Mikä ihme saa mielen väsyneeksi kun aurinko paistaa???

• päinvastoin =)voisin mennä aamusta iltaan aina uuden askareen kimpussa,talvi on ainoa mikä mua väsyttää,heti kun valostuu ja pitenee päivät alkaa uusi elämä..

• hatam

sitten on tullut suomalaiseen sanastoon???
        Täälläkin ihmiset vain heräävät talven jälkeen.
        Mua nukuttaa.

• hatam kirjoitti:

sitten on tullut suomalaiseen sanastoon???
        Täälläkin ihmiset vain heräävät talven jälkeen.
        Mua nukuttaa.

kysymys,en vaan vastausta tiedä..

• kevätväsymystä...taitaa pikemminkin olla elämän väsymystä, aina samaa oli sitten kesä tai talvi ja jos on joskus vapaapäivä niin eikös silloinkin jo nouse ennen 7 ylös vaikka olis voinut ottaa takaisin hetken aikaa univelkaa tai väsymystään :( ja uni ei sitten illalla tule yhtään aikaisemmin vaikka menis klo21 sänkyyn niin menee aamupuolelle yötä ennenkuin saa unenpäästä kiinni...yöunet 5-6 tuntia

• hatam

minullakin sitä; elämän väsymystä. Nousen kyllä joka aamu neljän jälkeen ylös ja meen maata joskus kymmenen aikoihin mutta nukun myöskin päiväunet.
        Vaan ei auta.
        Ennen ei ollut vaikeuksia kun veti kerran viikossa kännit niin kaikki oli hyvin. Nyt ei voi niitäkään ottaa, niin mitä seuraavaksi.

• Sisu-haukku

Just pääsin illalla ssanomasta että mua väsyttää koko ajan, päikkäritkin nukuin joka on tosi outoa. Tänään aamulla sitten nukuin pommiin ja poika ei ehtinyt kerhoon =((

Toivottavasti menee pian ohi. Mieliala on ollut hyvä jos päänsärkyä ei lasketa.

• hatam

päänsärkyä yli kolmekymmentä vuotta. Ei se ainakaan sillä ole kovin vakavalta tuntunut.
        Mutta kai tämä väsymys jollain keinoin pitää selvittää. Olenhan minä siitä ennenkin kuullut, nimittäin kevätväsymyksestä, mutta kun en ymmärrä mitä se tarkoittaa, niin kysyin teiltä.

• 30 vuotta
        hatam kirjoitti:

päänsärkyä yli kolmekymmentä vuotta. Ei se ainakaan sillä ole kovin vakavalta tuntunut.
        Mutta kai tämä väsymys jollain keinoin pitää selvittää. Olenhan minä siitä ennenkin kuullut, nimittäin kevätväsymyksestä, mutta kun en ymmärrä mitä se tarkoittaa, niin kysyin teiltä.

päänsärkyä.Onhan sen sulattelemisessa jo tarpeeksi.En enää yhtään ihmettele kevätväsymistäsi.Älä säkään.

• hatam
        30 vuotta kirjoitti:

päänsärkyä.Onhan sen sulattelemisessa jo tarpeeksi.En enää yhtään ihmettele kevätväsymistäsi.Älä säkään.

että johtuisi puutteesta tämä vaiva???
        Ei nyt sentään. Onhan minulla kirjallinen lupa käydä vieraissa. Justiinan allekirjoittama.

• Sisu-haukku
        hatam kirjoitti:

että johtuisi puutteesta tämä vaiva???
        Ei nyt sentään. Onhan minulla kirjallinen lupa käydä vieraissa. Justiinan allekirjoittama.

saako kysyä nyt kun asian toit julki että käytätkö hyväksesi? Multa ei kyllä moista lupalappua heruis!

• hatam
        Sisu-haukku kirjoitti:

saako kysyä nyt kun asian toit julki että käytätkö hyväksesi? Multa ei kyllä moista lupalappua heruis!

mutta onhan se hyvä olla "takatie" olemassa. On varauduttava pahoihin päiviin.

• Sisu-haukku
        hatam kirjoitti:

mutta onhan se hyvä olla "takatie" olemassa. On varauduttava pahoihin päiviin.

no mulla taas on sellanen periaate että se ei pelaa joka pelkää. Tulevasta ei koskaan tiedä ja se tulkoon siinä muodossa joka mulle suodaan.

• hatam
        Sisu-haukku kirjoitti:

no mulla taas on sellanen periaate että se ei pelaa joka pelkää. Tulevasta ei koskaan tiedä ja se tulkoon siinä muodossa joka mulle suodaan.

vanhoja kotimaisia Pekka Puupää- filmejä??? Pekan vaimo oli Justiina, josta omankin eukkoni nimen valitsin (on niin kuin kaksi marjaa, siis tyyliltään) ja se sainoi aina topakalla äänellä:
        Jassoo!!!

• Sisu-haukku
        hatam kirjoitti:

vanhoja kotimaisia Pekka Puupää- filmejä??? Pekan vaimo oli Justiina, josta omankin eukkoni nimen valitsin (on niin kuin kaksi marjaa, siis tyyliltään) ja se sainoi aina topakalla äänellä:
        Jassoo!!!

Joskus olen...valittava akka välittää =DDD

• issu56

Heti kun lumi alkaa sulamaan ja aurinko kunnolla lämmittämään, alkaa sormia syyhyttämään niin pirusti ettei oikein tiedä mihin ne pistäis. Kravaaminen kun ei auta hölkäsen pöläystä :). Pihatöihin armoton halu...kaivamaan, istuttamaan, nyppimään ja sitä rataa. Siinä on meikäläisen kevätväsymys ;=)).

• hatam

Menisin jo vaikka mieluummin sinne pihatöihin kuin murehtisin asioita kotona. Mutta kun ei jaksa.

• issu56
        hatam kirjoitti:

Menisin jo vaikka mieluummin sinne pihatöihin kuin murehtisin asioita kotona. Mutta kun ei jaksa.

otat itseäs niskasta kiinni, sillä tuo kevätväsymys on niin yleistä ja myöskin "normaalia". Usko, että asioita murehtimalla et pääse aasta beehen ja jos vahingossa pääset, niin ne murehtimasi asiat on jo siinä vaiheessa saanu uskomattomat mittasuhteet ja tuntuvat karseimmilta kuin mitä loppujen lopuksi ovatkaan!
        Kyllä Hatami jaksat...ihminen jaksaa melkein mitä vain, kunhan ravistelee itsensä hereille tähän elämään ja muistaa elää tätä päivää, ei märehtiä entisessä, eikä liioin kuvitella huomista, koska siitä ei kukaan voi koskaan etukäteen tietää yhtään mitään!!

• hatam
        issu56 kirjoitti:

otat itseäs niskasta kiinni, sillä tuo kevätväsymys on niin yleistä ja myöskin "normaalia". Usko, että asioita murehtimalla et pääse aasta beehen ja jos vahingossa pääset, niin ne murehtimasi asiat on jo siinä vaiheessa saanu uskomattomat mittasuhteet ja tuntuvat karseimmilta kuin mitä loppujen lopuksi ovatkaan!
        Kyllä Hatami jaksat...ihminen jaksaa melkein mitä vain, kunhan ravistelee itsensä hereille tähän elämään ja muistaa elää tätä päivää, ei märehtiä entisessä, eikä liioin kuvitella huomista, koska siitä ei kukaan voi koskaan etukäteen tietää yhtään mitään!!

sitä ravistelu taktiikkaa. Voi käydä muuten niin että sitten en nuku taas yöllä jos nyt alan sitä testaamaan.
        Mutta siis ihan tosi, mä olen joskus kuullut että ihmisillä on näitä väsymystiloja enemmänkin eri vuoden aikoina, mutta kun niitä ei ole itse kokenut, niin on vaikea käsittää asioita silloin.

• issu56
        hatam kirjoitti:

sitä ravistelu taktiikkaa. Voi käydä muuten niin että sitten en nuku taas yöllä jos nyt alan sitä testaamaan.
        Mutta siis ihan tosi, mä olen joskus kuullut että ihmisillä on näitä väsymystiloja enemmänkin eri vuoden aikoina, mutta kun niitä ei ole itse kokenut, niin on vaikea käsittää asioita silloin.

enhän ole missään vaiheessa sanonut, etten olisi niitä itse kokenut. Olen todellakin, mutta olen räpistellyt itseni niistä irti pakottautumalla tekemään ja elämään, vaikkei aina niin kovin olisi huvittanutkaan.

• hatam
        issu56 kirjoitti:

enhän ole missään vaiheessa sanonut, etten olisi niitä itse kokenut. Olen todellakin, mutta olen räpistellyt itseni niistä irti pakottautumalla tekemään ja elämään, vaikkei aina niin kovin olisi huvittanutkaan.

Onhan niistä puhuttu.

• Mary***
        hatam kirjoitti:

mistä olet täällä kertonut viittaavat jonkinasteiseen masennustilaan ja niiden asioiden kanssa ei ole leikkimistä,,hyvä kun sinulla on se lääkäri loppukuusta,nyt vaan sen verran sulle sanon mitä syvemmälle masennus menee sitä vaikeampaa on hoito.T,nim,kokemus puhuu,,,,,

• hatam
        Mary*** kirjoitti:

mistä olet täällä kertonut viittaavat jonkinasteiseen masennustilaan ja niiden asioiden kanssa ei ole leikkimistä,,hyvä kun sinulla on se lääkäri loppukuusta,nyt vaan sen verran sulle sanon mitä syvemmälle masennus menee sitä vaikeampaa on hoito.T,nim,kokemus puhuu,,,,,

olevan kysymys. Masennus voi olla niin salakavalaa, ettei sitä huomaa edes muut perheenjäsenet. Pitää nyt vain odottaa ja katsella, mitä päivät tuovat tullessaan.

• siirtymävaihe väsyttää minua ainakin, tuntuu että vois nukkua vuorokauden ympäri. :) Siinä vaiheessa kun alkaa selvästi päivä nopeasti pidetä ja valoa tulee äkkiä lisää. Samoin syksyllä vähän ennen kuin kaamos alkaa. Muutenkin tuntuu että olen ihan "sekaisin" (siis vielä tavallista enemmän) viikon-pari. Että kyllä minuun ainakin tuo valon määrän vaihtelu vaikuttaa selvästi. Tältä keväältä on jo sen puolesta pahin ohi, seuraava kevätv***tuksen aihe on sitten siitepöly.

• hatam

siellä pohjoisessa, eikö totta??? Oletko jo niin ylhäällä että teillä on oikein virallinen kaamosaika, siis toisin sanoen aurinko ei nouse enää talvella ollenkaan.
        Miten ihmeessä siitä voi kukaan selvitä ilman masennusta???

• hatam kirjoitti:

siellä pohjoisessa, eikö totta??? Oletko jo niin ylhäällä että teillä on oikein virallinen kaamosaika, siis toisin sanoen aurinko ei nouse enää talvella ollenkaan.
        Miten ihmeessä siitä voi kukaan selvitä ilman masennusta???

korkeudella, "virallinen" kaamos on täällä 27. marraskuuta - 16. tammikuuta, silloin ei aurinko nouse. Omalta kohdalta väitän, että kyllä se kaamosaika voi tosiaan jopa masentaa, mutta luultavasti se olisi pahempi etelässä. Pimeimpään vuodenaikaan on joka tapauksessa pimeää ylös noustessa, samoin töistä kotiin tullessa, ihan sama kummalla puolen napapiiriä sattuu asumaan. Ja entäs ne etelän loskakelit. Ja se pitää kanssa muistaa, että kaamos on oikeastaan kaikkea muuta kuin pimeyttä. Jos yhtään pääsee keinovalojen loisteesta pois, niin maailma on yllättäen tulvillaan luonnon valoa. Tänäkin talvena on ollut aivan mahtavia revontulia, ne tosiaankin valaisevat, ja ovat huikeita katsella. Kaikkein eniten minua väsyttää kaamosaikaan SÄHKÖVALO. Varsinkin työpaikan kammottavat loisteputket. Kotona meillä on talvella yleensä aika, sanoisinko hillitty valaistus. :)

Ennen masennuin ihan oikeasti keväästä ja valosta, nyt nautin siitä, paitsi niistä viikoista jolloin joko nukun koko ajan, tai varsinkin niistä jolloin en saa unta ollenkaan. Mutta jos kevätihminen kuten sinä on pitkän aikaa väsynyt, niin kyllä siihen kannattaa puuttua. Aloittaa ihan helpoimmasta - vaikka vitamiineista?! Sekin on varmaan kaikkia järjen lakeja vastaan, mutta mulla on jotenkin isompi vitamiinien tarve keväällä kuin keskellä talvea.

• hatam
        Ursa kirjoitti:

korkeudella, "virallinen" kaamos on täällä 27. marraskuuta - 16. tammikuuta, silloin ei aurinko nouse. Omalta kohdalta väitän, että kyllä se kaamosaika voi tosiaan jopa masentaa, mutta luultavasti se olisi pahempi etelässä. Pimeimpään vuodenaikaan on joka tapauksessa pimeää ylös noustessa, samoin töistä kotiin tullessa, ihan sama kummalla puolen napapiiriä sattuu asumaan. Ja entäs ne etelän loskakelit. Ja se pitää kanssa muistaa, että kaamos on oikeastaan kaikkea muuta kuin pimeyttä. Jos yhtään pääsee keinovalojen loisteesta pois, niin maailma on yllättäen tulvillaan luonnon valoa. Tänäkin talvena on ollut aivan mahtavia revontulia, ne tosiaankin valaisevat, ja ovat huikeita katsella. Kaikkein eniten minua väsyttää kaamosaikaan SÄHKÖVALO. Varsinkin työpaikan kammottavat loisteputket. Kotona meillä on talvella yleensä aika, sanoisinko hillitty valaistus. :)

Ennen masennuin ihan oikeasti keväästä ja valosta, nyt nautin siitä, paitsi niistä viikoista jolloin joko nukun koko ajan, tai varsinkin niistä jolloin en saa unta ollenkaan. Mutta jos kevätihminen kuten sinä on pitkän aikaa väsynyt, niin kyllä siihen kannattaa puuttua. Aloittaa ihan helpoimmasta - vaikka vitamiineista?! Sekin on varmaan kaikkia järjen lakeja vastaan, mutta mulla on jotenkin isompi vitamiinien tarve keväällä kuin keskellä talvea.

ne reissut sinne pohjoiseen töiden vuoksi siihen pimeimpään aikaan. Ei niin senkään vuoksi, että valoa oli niin vähän ajaa autoa vaan se kokonaisuus. Auton ratissa se hämärä sinisyys vaikutti suoraan sanottuna pimeältä. Siinä ei ollut mitään romanttista, niin kuin toiset siitä kaamosajasta puhuu.

• hatam kirjoitti:

ne reissut sinne pohjoiseen töiden vuoksi siihen pimeimpään aikaan. Ei niin senkään vuoksi, että valoa oli niin vähän ajaa autoa vaan se kokonaisuus. Auton ratissa se hämärä sinisyys vaikutti suoraan sanottuna pimeältä. Siinä ei ollut mitään romanttista, niin kuin toiset siitä kaamosajasta puhuu.

harvemmin on kyllä auton ratissa kaamosaikaan tullut tunne että onpas romanttista, enemmän kyllä ajatukset on pimeissä tienvierustoissa, poroissa ja siinä, miten h....tin monta kilometriä VIELÄ...... Se ns. sininen hämärä on minusta tien päällä suoraan sanoen tainnuttava kokemus. Rehellinen pimeyskin on parempi kuin se.

• hatam
        Ursa kirjoitti:

harvemmin on kyllä auton ratissa kaamosaikaan tullut tunne että onpas romanttista, enemmän kyllä ajatukset on pimeissä tienvierustoissa, poroissa ja siinä, miten h....tin monta kilometriä VIELÄ...... Se ns. sininen hämärä on minusta tien päällä suoraan sanoen tainnuttava kokemus. Rehellinen pimeyskin on parempi kuin se.

Keskellä päivää ei ole valoista autossa mitään hyötyä ja silti ei näe oikestaan mitään.

• Murmanskiin.
        hatam kirjoitti:

Kerran talvella ajoimme, harjoitusmielessä, nordkapin ohi lännestä ja sieltä koilliseen, suuntaan 010.

Mutta Ursa, käsittääkseni majailet Keitelin seuduilla, luoteisnorjassa; kuvituksiasi katselleena ajattelin niin. Säät siellä lienevät alaskan pahamaineisimpien kenttien veroisia ja maasto kandaharia kivisempää.
        Kasvaako siellä mikään muu, kuin juurekset jossain kallionkoloissa? Miten ihminen yleensä voikin menestyä melkein oloissa, kuin oloissa, ihmetyttää.

Sinun taipaleesi ei ole etäisyyksissä mitaten kauhean pitkä mutta olosuhteiden muutos lienee aikakin radikaali. Mikä sai Sinut lähtemään?

• Murmanskiin. kirjoitti:

Kerran talvella ajoimme, harjoitusmielessä, nordkapin ohi lännestä ja sieltä koilliseen, suuntaan 010.

Mutta Ursa, käsittääkseni majailet Keitelin seuduilla, luoteisnorjassa; kuvituksiasi katselleena ajattelin niin. Säät siellä lienevät alaskan pahamaineisimpien kenttien veroisia ja maasto kandaharia kivisempää.
        Kasvaako siellä mikään muu, kuin juurekset jossain kallionkoloissa? Miten ihminen yleensä voikin menestyä melkein oloissa, kuin oloissa, ihmetyttää.

Sinun taipaleesi ei ole etäisyyksissä mitaten kauhean pitkä mutta olosuhteiden muutos lienee aikakin radikaali. Mikä sai Sinut lähtemään?

Olipa ihanat vertaukset, hieno kuvaus. :D

No, minä nyt kuitenkin asun koillisessa, ja Venäjälle on lyhempi matka kuin työpaikalle. Murmanskiin 250 km. Ei tämä erikoisen radikaalia seutua kyllä ole. ;) Enemmän minusta tarvitaan tahdonvoimaa Utsjoella tai Inarissa asumiseen kuin täällä. Ja minä olen samalla tavalla marketin pakastealtaasta riippuvainen täällä kuin olisin etelän kaupungeissakin.

• opiskelua.
        Ursa kirjoitti:

Olipa ihanat vertaukset, hieno kuvaus. :D

No, minä nyt kuitenkin asun koillisessa, ja Venäjälle on lyhempi matka kuin työpaikalle. Murmanskiin 250 km. Ei tämä erikoisen radikaalia seutua kyllä ole. ;) Enemmän minusta tarvitaan tahdonvoimaa Utsjoella tai Inarissa asumiseen kuin täällä. Ja minä olen samalla tavalla marketin pakastealtaasta riippuvainen täällä kuin olisin etelän kaupungeissakin.

Olin aina ajatellut, että Ruija ja Finnmark ovat skandinavian luoteisimpia alueita. Olin siis väärässä.
        Tämä avaa kauhistuttavia näkymiä.

• opiskelua. kirjoitti:

Olin aina ajatellut, että Ruija ja Finnmark ovat skandinavian luoteisimpia alueita. Olin siis väärässä.
        Tämä avaa kauhistuttavia näkymiä.

...yritän kovasti pähkäillä, mitä kauhistuttavia näkymiä tämä nyt sinulle aiheutti. Finnmark on muuten pinta-alaltaan isompi kuin esim. koko Tanska.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Finnmark

• tietäväni.
        Ursa kirjoitti:

...yritän kovasti pähkäillä, mitä kauhistuttavia näkymiä tämä nyt sinulle aiheutti. Finnmark on muuten pinta-alaltaan isompi kuin esim. koko Tanska.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Finnmark

Enkä tiennytkään. Olin väärässä. Jos olenkin erehtynyt kaikessa.
        Ursa, palauta historia uomaansa ja muuta narvikiin.

• tietäväni. kirjoitti:

Enkä tiennytkään. Olin väärässä. Jos olenkin erehtynyt kaikessa.
        Ursa, palauta historia uomaansa ja muuta narvikiin.

Ikävää että meni historiankirjat sekaisin. Mutta hei, ei kerrota kellekään!! - Kyllä Narvikissa olisi puolensa. Sinne pääsee JUNALLA. Pistetään harkintaan.

• muuttaa.
        Ursa kirjoitti:

Ikävää että meni historiankirjat sekaisin. Mutta hei, ei kerrota kellekään!! - Kyllä Narvikissa olisi puolensa. Sinne pääsee JUNALLA. Pistetään harkintaan.

Muutosta ei voitaisi havaita.
        Nykyisyyden muokkaatte te ja tulevaisuuden me.
        Tunnetko Clive Barkerin Shakkiteoriaa?

• muuttaa. kirjoitti:

Muutosta ei voitaisi havaita.
        Nykyisyyden muokkaatte te ja tulevaisuuden me.
        Tunnetko Clive Barkerin Shakkiteoriaa?

Muutenkin menin jo ihan ulalle. Varmasti sitä kevätväsymystä. :)

• Vanni Fucci.
        Ursa kirjoitti:

Muutenkin menin jo ihan ulalle. Varmasti sitä kevätväsymystä. :)

Lähdin opiskelemaan 18- vuotiaana kauas sieltä, missä olin kasvanut. Kahden- kolmen vuoden välein intressini ja koulutuspaikkani muuttuivat. Suuntani kääntyi puolivälissä kolmattakymmentä.
        Olen hieman Sinua vanhempi. Tekniikan lisensiaatti. Aikaisempi; harhajohteinen urani, toi minut tänne, missä olen onnellinen. Onnellinen mimmini kanssa.

Pohjoisen seudut ovat kiehtoneet minua. Olen seilannut valkoisilla alueilla. Hienoja valokuviasi olen katsellut muistellen maata, jolle en koskaan astunut.
        Olen, ilmeisen perusteettomasti, sen kerroit kerran; olettanut, että olet opettaja.

Mikä sai Sinut lähtemään? Ja sinne minne menit?
        Toveri, kiinnostus vai jokin veto vain?
        Haudotko mielessäsi ajatuksia paluusta?
        Tai ajatteletko edes paikkaa, jonne palata?
        Koko viesti on inhottavan tungetteleva mutta itse ajattelen näitä asioita nykyisin lähes koko ajan. Rakastan ystävätärtäni, eikä hän tiedä, millaista elämä on pohjoisessa. Yleensä lomailemme paikoissa, jotka hän on valinnut.

Iloitsen, kun käyt palstalla.

• MMMMH
        Vanni Fucci. kirjoitti:

Lähdin opiskelemaan 18- vuotiaana kauas sieltä, missä olin kasvanut. Kahden- kolmen vuoden välein intressini ja koulutuspaikkani muuttuivat. Suuntani kääntyi puolivälissä kolmattakymmentä.
        Olen hieman Sinua vanhempi. Tekniikan lisensiaatti. Aikaisempi; harhajohteinen urani, toi minut tänne, missä olen onnellinen. Onnellinen mimmini kanssa.

Pohjoisen seudut ovat kiehtoneet minua. Olen seilannut valkoisilla alueilla. Hienoja valokuviasi olen katsellut muistellen maata, jolle en koskaan astunut.
        Olen, ilmeisen perusteettomasti, sen kerroit kerran; olettanut, että olet opettaja.

Mikä sai Sinut lähtemään? Ja sinne minne menit?
        Toveri, kiinnostus vai jokin veto vain?
        Haudotko mielessäsi ajatuksia paluusta?
        Tai ajatteletko edes paikkaa, jonne palata?
        Koko viesti on inhottavan tungetteleva mutta itse ajattelen näitä asioita nykyisin lähes koko ajan. Rakastan ystävätärtäni, eikä hän tiedä, millaista elämä on pohjoisessa. Yleensä lomailemme paikoissa, jotka hän on valinnut.

Iloitsen, kun käyt palstalla.

http://www.peda.net/en/magazine/jamsa/lukio/ai?m=content&a_id=380

• Confuzed.

• en tiedä mitä lie väsymystä, mutta aina tähän aikaan vuodesta tuppaa iskemään kunnon flunssa, joka sitten jatkuu ja jatkuu...sitten siihen kaikki pölyt kaduilla sun muut puitten ja puskien siitepölyt, niin kyllä hiukan alkaa väsyttämään.
      Toukokussa sitten alkaa helpottamaan ja alkaa kovasti kesän odotus :)
      Kevät ei siis ollenkaan ole mulle mieluinen vuodenaika tai ainakaan alkukevät.

• hatam

se kevätflunssa jokavuotinen ongelma. Juttelin siitä usein lääkärin kanssa, mutta syytä ei löydetty. Allergiahan mulla on mutta ei siitepölylle. Kai se kuitenkin jotenkin vaikutti minuun juuri silloin keväisin.
        Nykyään ei ole flunssaa, ei ole ollut moneen vuoteen enää. Tulin kai sille immuuniksi.

• joskus väsyy.

Itse en siedä syksyjä. Se lienee tärkeimpiä syitä elämäntilanteeseeni, jossa vuodenaikojen erot ovat nimellisiä. Mutta keväisin, kuinka kaipaankaan kevättä!
      Ystäväni, joka rakastaa syksyä mutta tylsentyy keväällä, kertoi eilen emailissa kävelleensä metsässä ja yht' äkkiä ollut keskellä voikukkamerta!
      Meinasi lomasuunnitelmat muuttua.

Nauti niist asioista, joihin liika valo ei tunkeudu, mene kirjastoon. Hanki aurinkolasit. Tee aamun ensimmäinen lenkki hämärissä, ennen auringonnuosua. Päätä lenkki johonkin, missä voit katsoa valon syntyvän ja repiä sumppia termospullosta, tai kioskin miellyttävältä tyttöseltä. Tilastot ja mm. ystäväni kertovat kevään olevan vuoden tympeintä aikaa monelle.
      Minusta se on käsittämätöntä, toisen ihmisen ajatuksia ei lopultakaan voi ymmärtää.

Itseä tympäisi ennenmuinoin syksyt siihenmalliin, etten ennen joulua viitsi ajatellakkaan pimeyttä. Sitten pikainen käväisy kalotilla. Viime jouluna tosin harmittelin, etten lomaillut kollegani kanssa hänen ehdottamassaan paikassa.

Suosittelisin aurinkolaseja. Itselläni oli opiskeluaikoina neljä kirkasvalolamppua pikkukämpässä ja lisäksi ledit, spottivalot ja rantatuoli.

• hatam

vastauksesta. Harvoin enää otetaan viesteihin kantaa noin perusteellisesti.
        Minä voin kertoa olevani kevätihminen. Yli kaiken. Talvi tulee seuraavaksi ja vasta sitten kesä ja syksy.
        Se syksy on yhtä tuskaa pimeine ja lyhyine päivineen. Silloin aina olo helpottuu, kun lumi sataa maahan ja koittaa talvi. Valoa on jotenkin enemmän, vaikka päivä onkin juuri silloin lyhimmillään.
        Keväisin yleensä alan elämään niin kuin luontokin. Nyt vain joku ei natsaa kohdalleen. Sairaudet ehkä, tai jotain muuta vastaavaa. Aurinkolaseja pidän aina ulkoillessani keväisin ja kesäisin, jos aurinko vain paistaa.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3257
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2096
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1816
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1341
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1231
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      435
      1088
    Aihe