>>> TAAS TULI VIISUMI

Ystävättärelle

Mä en millään ymmärrä noita hirveitä viisumisekoiluja. Mun ystävä (tapasin Thaimaassa) on aina saanut viisumin Suomeen, kun olen hänet tänne kutsunut. Kutsukirje hänelle selvitys toimeentulosta (molemmilla säästöjä) -> lähimpään edustustoon hakemus -> myönteinen päätös -> lentolippujen kanssa edustustoon -> viisumi. Tähän meni vajaat 4 viikkoa eli haetaan ajoissa ennen kesää - saa lennotkin edullisemmin.

Nyt hän sai jo 90 päivän viisumin, kun alussa sai vain 30 päivää. Ensimmäisellä kerralla minulle soitettiin ja kyseltiin tietoja. Nyt ei mitään. Luottamus pitää ansaita.

Niin ja molemmat ollaan naisia ihan ystäväpohjalta.

16

1336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei siinä ole mitään ihmeell...

"""Niin ja molemmat ollaan naisia ihan ystäväpohjalta."""

Jaa selittäisikö tuo sitä asiaa mitenkään;) ???

Mietis nyt..Luottamus? Luottamus on 0 välittömästi, jos kyseessä tuonne suuntaan on Suomalainen mies ja Aasialainen nainen.

Kyseinen mielivaltahan ohjaa noissa päätöksissä nimenomaan suoraan pika avioliittoihin.

• käy kylässä

thaimaasta. aikuinen saa vain 1 kk, mutta jos on lapsia mukana niin 3 kk...

• joopa joo

Koittakaa nyt vain naisväki hyväksyä se tosiasia, että jos olet Suomalainen mies ja seurustelet Aasialaisen naisen kanssa, niin se viisumin saanti on kiven takana.

Kai mäkin saisin sieltä jonkun ystävä aijän tänne kutsuttua, mutta tyttökaverini vierailu Suomeen, onkin sitten asia erikseen.

Nimimerkillä kolmas reissu tulossa vuoden sisään.

ps. kielteisen päätöksen takana joka tapauksessa Suomalainen naisvirkailija? Mistä se sitten kertoo?

• niin...
        joopa joo kirjoitti:

Koittakaa nyt vain naisväki hyväksyä se tosiasia, että jos olet Suomalainen mies ja seurustelet Aasialaisen naisen kanssa, niin se viisumin saanti on kiven takana.

Kai mäkin saisin sieltä jonkun ystävä aijän tänne kutsuttua, mutta tyttökaverini vierailu Suomeen, onkin sitten asia erikseen.

ps. kielteisen päätöksen takana joka tapauksessa Suomalainen naisvirkailija? Mistä se sitten kertoo?

myöntäisitkö mielellään viisumin nuoren suomalaisnaisen kutsumalle muslimimiehelle? ;)

• Niiin???
        niin... kirjoitti:

myöntäisitkö mielellään viisumin nuoren suomalaisnaisen kutsumalle muslimimiehelle? ;)

Koska tehtäväni olisi toimia puolueettomasti. Lisää kysyttävää?

• Suominainen
        joopa joo kirjoitti:

Minulla vasta toinen reissu tulossa aasialaisen mieheni luokse:)

• sillä reissulla
        Suominainen kirjoitti:

Toivottavasti hän tällä kertaa pääsee käymään myös Suomessa vierailulla.

• suomineidolle
        Suominainen kirjoitti:

Näin itse pitkänä blondina kysyn vaan.

• Ei keskustelupalstoita

Edustustot ja ministeriö ovat ohjeistaneet viisumiasian ihan yksikäsitteisen selkeästi. Pitäisi olla ihan rutiinijuttu. Paikallinen edustusto neuvoo myös paikallisella kielellä.

Esim. Bangkokissa thaivirkailijat vastaavat edustuston nimellä ja jatkavat sillä kielellä mitä soittaja puhuu. He osaavat myös suomea. Kannattaa kysyä ihan suomeksi, että "puhutko sinä suomea?" :)

Vaan ovatko monet hakijat/kutsujat jotenkin hieman yksinkertaisuuteen taipuvaisia henkilöitä joilta on peruskoulun yhteiskuntaoppi jäänyt väliin?

Ulkoasiainministeriö valvoo edustustojen toimintaa. Uvin toimintaa taas valvoo (muistaakseni) sisäasiainministeriö. Eli noihin valituksia. Yksittäisen virkamiehen toiminnasta voi valittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Ei kannata möykätä täällä netissä, jos haluaa asioiden korjaantuvan. Siksi minäkin häivyn...

• Suominainen

Minun aasialainen miesystävä haki viisumia 2 kertaa, ja hylättiin kummallakin kerralla.

• Suominainen kirjoitti:

Minun aasialainen miesystävä haki viisumia 2 kertaa, ja hylättiin kummallakin kerralla.

Minun vaimoni piti hakea oleskelulupa Suomeen pelkkää kesälomamatkaa varten kun eivät viisumia raaskineet hänelle myöntää.
        No eipä tuo oleskelulupa sinäänsä hukkaan mennyt ja nykyisinhän hän jo täällä Suomessa asuukin.

• Yang
        Minä_täällä kirjoitti:

Minun vaimoni piti hakea oleskelulupa Suomeen pelkkää kesälomamatkaa varten kun eivät viisumia raaskineet hänelle myöntää.
        No eipä tuo oleskelulupa sinäänsä hukkaan mennyt ja nykyisinhän hän jo täällä Suomessa asuukin.

Minun toive on, että jonain päivänä asumme yhdessä kiinalaisen mieheni kanssa:) Jos ei muuten, niin kiinassa.

• silläkö
        Minä_täällä kirjoitti:

Hyvin moni thaikku tienaa nimittäin.

• sie oot sitten mainio
        silläkö kirjoitti:

taas yksi, joka tietää kaiken kaikista;)

Kertoisit nyt välillä itsestäsi jotain, niin näemme minkälainen valioyksilö se siellä luuraa?

Otitko jo muuten lääkkeesi? Meinaan joka kolmannella Suomalaisella on jonkin sortin mielenterveys ongelmia elämänsä aikana? Se on huomattavasti enemmän, kuin keskimäärin Thaimaalaisilla;)

• tet67
        silläkö kirjoitti:

No no, eipä tarvitse yleistää. Valtaosa thaimaalaisista Suomessa tienaa elantonsa tavallisissa ammateissa (ei siis missään seksijutuissa) ja ovat kaiken lisäksi ahkeria. Taidat olla vain itse katkera, kun tällaista soopaa suollat ulos.

• silläkö kirjoitti:

kiitoksia kysymästä :)
        Vaimollani on hyvä kokopäivätyö täällä Suomessa joten kaikki hyvin.

Valitettavasti olen väärä ihminen kommentoimaan thaimaalaisista, koska ei sen paremmin minun kuin vaimonikaan tuttavapiiriin kuulu yhtään thaimaalaista. Myöskään kumpikaan meistä ei ole edes koskaan eläessään kyseisessä maassa käynyt.

Isot pojatko sinulle tuollaista on kylillä kertonut?
        Vihjeeksi sinulle: Älä usko kaikkea mitä ne siellä sinulle sanovat!
        Meneppäs mieluummin vaikka isältäsi tai äidiltäsi kysymään niin ne varmaan paremmin osaavat sinulle asian todellisen laidan kertoa :)

Rattoisaa koulupäivää! :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1775
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe