Miksi uskon ja mitä uskon ?

HEBR. 11 ON USKON SAARNA

HBR 11:11-14 SE LUVATTU ODOTTAA YLHÄÄLLÄ

Hbr.11:11 Koska Abraham ja Saara uskoivat, he kykenivät saamaan jälkeläisen, vaikka Saara oli hedelmätön ja heidän aikansa jo oli ohi. Abraham piti lupauksen antajaa luotettavana, [1. Moos. 17:19, 18:9-15, 21:2; Room. 4:19]
12 ja siksi hän, yksi ainoa, mieskuntonsa jo menettänyt, sai jälkeläisiä yhtä suuren määrän kuin on taivaalla tähtiä, yhtä luvuttoman joukon kuin on meren rannalla hiekkajyväsiä. [1. Moos. 15:5, 22:17]

13 Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä, mikä heille oli luvattu, he EIVÄT saaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. [1. Moos. 23:4]
14 Ne, jotka puhuvat näin, osoittavat kaipaavansa isänmaata.

USKON ISÄT ODOTTAVAT MEITÄ YLHÄÄLLÄ

Hbr 11:39-40

39 Kaikista näistä on heidän uskonsa perusteella annettu kirjoituksissa hyvä todistus, mutta sitä, mikä on luvattu, he eivät vielä saaneet.
40 Jumalalla oli näet meitä varten varattuna vielä parempaa, eivätkä he siksi voineet päästä täydellisyyteen ilman meitä.

20

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • PELASTUS LÖYTYY RAAMATUN AVULLA

Minä, tunnettu HENKILÖ, yllytän perehtymään Hebrealaiskirjeen kautta uskomme alkajaan ja valmiiksi saattajaan.

Sinä - en tiedä mitä sorttia tuntematon käärme lienet - yllytät lukijoita kääntämään katseet jonnekin toisaalle; pois Kristuksesta.

Itse en vilkaisekaan linkkiin, ennen kuin olen uudestaan perehtynyt yhteen Sanan keskeisistä kirjoituksista. Sillä on vaarallista antaa muiden ensin manipuloida ja sitten vasta katsoa, mitä Sana sanoo.

Hebrealaiskirje puhuu elämämme päämäärästä ja keinoista siihen pääsemiseksi, joten eik voi olla mitään sen tärkeämpää linkkiä kuin on Hebr. 11.

antti armosta autuas

• ja samaan hengenvetoon
        AnttiVKantola kirjoitti:

PELASTUS LÖYTYY RAAMATUN AVULLA

Minä, tunnettu HENKILÖ, yllytän perehtymään Hebrealaiskirjeen kautta uskomme alkajaan ja valmiiksi saattajaan.

Sinä - en tiedä mitä sorttia tuntematon käärme lienet - yllytät lukijoita kääntämään katseet jonnekin toisaalle; pois Kristuksesta.

Itse en vilkaisekaan linkkiin, ennen kuin olen uudestaan perehtynyt yhteen Sanan keskeisistä kirjoituksista. Sillä on vaarallista antaa muiden ensin manipuloida ja sitten vasta katsoa, mitä Sana sanoo.

Hebrealaiskirje puhuu elämämme päämäärästä ja keinoista siihen pääsemiseksi, joten eik voi olla mitään sen tärkeämpää linkkiä kuin on Hebr. 11.

antti armosta autuas

haukut toista uudestisyntynyttä Jumalan lasta käärmeeksi! Mitäs luulet Jeesuksen tästä sanovan? Oletpa sinä todella ollaksesi!

• vastaa jos haluat
        AnttiVKantola kirjoitti:

PELASTUS LÖYTYY RAAMATUN AVULLA

antti armosta autuas

ja voit tehdä sen Jeesuksen kunniaksi, muuten kehoitan olemaan vastaamatta. Koska viimeksi olet täytynyt Pyhällä Hengellä, vai oletko täyttynyt ollenkaan?

• kuinka noin

Adventistin tapaan tuot Raamatun ulkopuolista tekstiä todisteeksi. Ja siinäkin on opillinen virhe sisällä, osoittamassa, ettei kirjoittaja ole sisäisesti ymmärtänyt täysin asiaansa. Siinä löytyy adventismia, joka ei ole apostolien opetusten mukaista kristinuskoa.

• tarkemmin
        kuinka noin kirjoitti:

Adventistin tapaan tuot Raamatun ulkopuolista tekstiä todisteeksi. Ja siinäkin on opillinen virhe sisällä, osoittamassa, ettei kirjoittaja ole sisäisesti ymmärtänyt täysin asiaansa. Siinä löytyy adventismia, joka ei ole apostolien opetusten mukaista kristinuskoa.

Missä ja mitkä kohdat ovat adventismia. En ole ihan jyvällä, mitä tarkoitat. Mikä on se opillinen virhe?

• puretaan pikkuhiljaa
        tarkemmin kirjoitti:

Missä ja mitkä kohdat ovat adventismia. En ole ihan jyvällä, mitä tarkoitat. Mikä on se opillinen virhe?

////Tässä on se ero, uudestisyntyneen Jumalan lapsen ja uudestisyntymättömän maailman lapsen välillä!////Lähdetään purkamaan vähitellen takaperin. Tuo väite kohdensi huomion väärään kohteeseen!

• ja samaan hengenvetoon kirjoitti:

haukut toista uudestisyntynyttä Jumalan lasta käärmeeksi! Mitäs luulet Jeesuksen tästä sanovan? Oletpa sinä todella ollaksesi!

Älä väännä sanojani, käärme - joka luikertelet melkein jokaisen kirjoitukseni perään.

TUNNETTU-sanalla tarkoitin sitä, etten ole nimetön, kasvoton puskan takaa ampuja.
        Vaan esiinnyn avoimesti ja asiallisesti nimelläni.
        Rististä kerskaamisen olen oppinut Raamatun Paavalista - se saa lain puolesta raivoajat takajaloillaan ruopimaan maata, valmiina hyökkäämään kohti punaista vaatetta.
        Vaate oli tässä tapauksessa juuri tuo sana: ristin hullutus ts. armo.

"Oletpa sinä todella ollaksesi". Jaahas, että nöyryyskin jo on ollakseen olemista, se että on autuas Herramme ristintyön ansiosta, yksin siitä.

• vastaa jos haluat kirjoitti:

ja voit tehdä sen Jeesuksen kunniaksi, muuten kehoitan olemaan vastaamatta. Koska viimeksi olet täytynyt Pyhällä Hengellä, vai oletko täyttynyt ollenkaan?

ONKO UUSI TESTAMENTTI JULISTETTU PANNAAN?

Muutaman jakeen laitoin Hebrealaiskirjeestä ja yllytin teitä, arvoisat foorumilaiset, perehtymään koko 11. lukuun.
        Sain kovat haukut - yksi ja sama henkilö lienee niiden kaikkien takana.
        Mutta herää kysymys: onko tällä kristillisellä foorumilla Sanan saarna puolittain kiellettyä?

VASTAANOTTAMISEN ARVOISTA

Miksi uskon ja mitä uskon? Hbr-kirje siihen vastaa laajemmin, mutta laitan tähän 2 irtojaetta.

1. Tim. 1:15    Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin. [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]    
        1. Tim. 4:9    Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen.   

antti ansioton armahdettu

• Sinun leuhkimisesi
        AnttiVKantola kirjoitti:

ONKO UUSI TESTAMENTTI JULISTETTU PANNAAN?

Muutaman jakeen laitoin Hebrealaiskirjeestä ja yllytin teitä, arvoisat foorumilaiset, perehtymään koko 11. lukuun.
        Sain kovat haukut - yksi ja sama henkilö lienee niiden kaikkien takana.
        Mutta herää kysymys: onko tällä kristillisellä foorumilla Sanan saarna puolittain kiellettyä?

VASTAANOTTAMISEN ARVOISTA

Miksi uskon ja mitä uskon? Hbr-kirje siihen vastaa laajemmin, mutta laitan tähän 2 irtojaetta.

1. Tim. 1:15    Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin. [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]    
        1. Tim. 4:9    Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen.   

antti ansioton armahdettu

ylittää jo adventistitkin!

Kuka viitsii lukea jatkuvaa omakehuasi, että miten täydellinen olet?

Minä olen vain kurja syntinen ihminen, niin että tohtinenko edes silmiäni nostaa Jumalan puoleen.

Herra ole meille kaikille armollinen, koska sinä vain näet sydämeen ja tiedät, että joskus voi se kaikista leuhkin ollakkin se kaikista heikoin ja tarvita eniten sinun armoasi!

Siunaa ihan erikoisesti ANTTIA! Aamen.

• Sinun leuhkimisesi kirjoitti:

Minä olen vain kurja syntinen ihminen, niin että tohtinenko edes silmiäni nostaa Jumalan puoleen.

Herra ole meille kaikille armollinen, koska sinä vain näet sydämeen ja tiedät, että joskus voi se kaikista leuhkin ollakkin se kaikista heikoin ja tarvita eniten sinun armoasi!

TÄHTÄIMESSÄ TAIVAALLINEN ISÄNMAA

Missä kohden leuhkin ITSESTÄNI? Nimeäni käytän ahkeraan vain siitä syystä, että tahdon olla avoin ja vastaan kirjoituksistani henkilökohtaisesti. (En edusta mitään järjestöä foorumilla).
        Vai olenkohan väärä osoite? Sillä tiedän, kuka on foorumin leuhkija! Sinäkö se lienet?

*** SUURI SUOSIONI ON ..."
        Kirjoittanut: kolme-enkeliä 9.4.2007 klo 17.26

. . . teidän ansiotanne. Siksi jaksan jatkaa totuuden tuomista. ***

Mitä minuun tulee, niin todellinen totuuden puhuja ei saa edes yösijaa, kuten sanonta kuulu. Suosiosta puhumattakaan.
        Minä jaksan ilman suosiotakin ja paree on, ettei ihmissuosio kihahda päähän.

OLEN SUURPERIJÄ - SUUREN ARMON PERINYT

EF 3:3-6 :

Ef.3:3 Minulle on ilmestyksessä annettu tiedoksi tämä salaisuus, niin kuin olen edellä lyhyesti kirjoittanut. [Ap. t. 22:21, 26:17; Gal. 1:12 | Ef. 1:9,10]   
        4 Tätä lukiessanne voitte huomata, kuinka hyvin minä olen perillä Kristuksen salaisuudesta.   
        5 Sitä ei menneiden sukupolvien aikana annettu ihmisten tietoon, mutta nyt Henki on ilmoittanut sen Kristuksen pyhille apostoleille ja profeetoille: [Ap. t. 10:28; Kol. 1:26; 2. Piet. 1:21]

6 muihin kansoihin kuuluvilla on SAMA OIKEUS PERINTÖÖN kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen. [Gal. 3:14,28,29; Ef. 2:15]   

Lainaan tähän tuntemattoman foorumilaisen hyvän rukouksen, joka on täysin sopusoinnussa Luuk 18:9-14 kanssa.
        "Herra ole meille kaikille armollinen, koska sinä vain näet sydämeen ja tiedät, että joskus voi se kaikista leuhkin ollakkin se kaikista heikoin ja tarvita eniten sinun armoasi!"

MUTTA AIHEHAN OLI HEBREALAISKIRJEEN 11. LUKU

HEBR 11:16-19 :

16 Ei, he odottivat parempaa, taivaallista isänmaata. Sen tähden ei Jumalakaan häpeä heitä, vaan sallii itseään kutsuttavan heidän Jumalakseen, sillä hän on heitä varten jo rakentanut valmiin kaupungin. [2. Moos. 3:6; Hepr. 2:11]   
        17 Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset, [1. Moos. 22:1,2; Jaak. 2:21]

18 vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." [1. Moos. 21:12; Room. 9:7]   
        19 Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä.   

antti

• kuomaseni
        Sinun leuhkimisesi kirjoitti:

Ja sinun punottava niskasiko hehkuu rakkauden voimasta?

• kuomaseni kirjoitti:

Ja sinun punottava niskasiko hehkuu rakkauden voimasta?

Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Ap. t. 9:4
        ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

1. Moos 4:5-8 :

1.Ms.4:5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.

6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

8 Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle". Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.

• tarkemmin kirjoitti:

Adventismin opillinen virhe on siinä, että Uusi Testamentti ei ole se perusoppikirja, minkä pohjalta katsottaisiin toisarvoista kirjallisuutta. Tästä syntyy toivotonta soppaa.

Kuten että pyhittymisen sijasta pyhitetään jokin viikonpäivä.

Kuten myös, että Jeesus alennetaan enkeli Miikaeliksi.

Laki korotetaan jopa Jeesuksen yläpuolelle.

Raamattua tulkitaan Ellenin teosten pohjalta, vaikka tulisi olla toisin päin: Ellen tulisi kumota Raamatun nojalla.

Ellenillä ei ole enää kykyä rakastaa, mutta sapatin Herra, Ihmisen Poika, Jumalan Poika - Isä itse - rakastaa niinkuin entisaikoina.

• puretaan pikkuhiljaa kirjoitti:

////Tässä on se ero, uudestisyntyneen Jumalan lapsen ja uudestisyntymättömän maailman lapsen välillä!////Lähdetään purkamaan vähitellen takaperin. Tuo väite kohdensi huomion väärään kohteeseen!

Lainnoudattajien omahyväinen pelastus on pian purettu - sekä etuperin, että takaperin.

Mutta armoliittoa ei koskaan, sillä Kristuksesta ei voi erottaa mikään. Ei syvyys, ei leveys, ei korkeus, ei pituus.

Ja Hänessä me opimme tuntemaan rakkauden syvyyttä, pituutta, leveyttä ja korkeutta.

• oletko perillä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Lainnoudattajien omahyväinen pelastus on pian purettu - sekä etuperin, että takaperin.

Mutta armoliittoa ei koskaan, sillä Kristuksesta ei voi erottaa mikään. Ei syvyys, ei leveys, ei korkeus, ei pituus.

Ja Hänessä me opimme tuntemaan rakkauden syvyyttä, pituutta, leveyttä ja korkeutta.

Se viesti johon "Itse asiassa" viestilläni viittasin, on poistettu. Sen kirjoittajakin huomasi ilmeisesti siihen sisältyneen virheen?! Niin tai näin! Linkki tuohon viestiin on nyt ;(" Tässä sinulle asiallinen ja
        Kirjoittanut: ajankohtainen....... 20.4.2007 klo 17.57

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025618678

• oletko perillä kirjoitti:

Se viesti johon "Itse asiassa" viestilläni viittasin, on poistettu. Sen kirjoittajakin huomasi ilmeisesti siihen sisältyneen virheen?! Niin tai näin! Linkki tuohon viestiin on nyt ;(" Tässä sinulle asiallinen ja
        Kirjoittanut: ajankohtainen....... 20.4.2007 klo 17.57

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025618678

Ehkä se olikin asiaton, se "tässä sinulle asiallinen..." - jos se poistettu on.

Tuskin mitään Raamattuun perustautuvaa poistettaisiin kristilliseltä foorumilta.

• vaan

Tännekin on sensuuri iskenyt!

• Luulenpa, että on kyse väärinkäsityksestä, sillä en minä ainakaan ole havainnut mitään linkin poistoa. Luotan valvojien harkintaan ja asiallisuuteen. Eivät he vastusta ajatusten vaihtoa, vaan pikemminkin päinvastoin.

• KERRALLA PYHÄKSI - JEESUKSEN RUUMIIN KAUTTA
      Uskomalla se sovitus omalle kohdalle!

HEBR 10:8-10 :

Hbr.10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,

9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Etköhän, Antti, nyt liioittele? Eikös lainnoudattaminen - sapattilaki, kymmenyslaki ja kaikki muu - eikös sillä sentään ole yhä tärkeä osa jumalanpalveluksessa?

Eiköhän tutkivalla tuomiollakin ole sanansa sanottavana, niin että ensin on lakia noudatettava?
      Raamattu vastatkoon, minkä verran ihmisen omaa vaivaa lisäksi tarvitaan:

HEBR 10:14 Sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. [Hepr. 9:26].

antti

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3237
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2957
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2465
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2293
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1753
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe