Koulukaverit

OliviaKoo

Onko kukaan teistä käynyt Koulukaverit-sivustolla?
Sieltä voi löytää koulukavereita menneiltä vuosilta.
Mielenkiintoinen katsaus menneeseen.

Omat koulut löytyvät ja sinne voi rekisteröityä ja tavata ystäviä menneisyydestä.
Suosittelen.

11

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari vuotta sitten etsittiin koulukaverin kanssa oma koulu, se löydettiin, muttei tuttuja nimiä. Rekisteröidyin ja kirje tulee kuukausittain sähkäriin.

Onnetonta se, että olen unohtanut salasanan, kun en enää aikoihin ole siellä käynyt.

• vaihtelee

Eräs tuttavani kertoi miten hän oli ollut luokkansa luokkakokouksessa (kirjoitukset -63). Kahta lukuunottamatta kaikki olivat koossa. Olipa yksi senaikainen opettajakin ollut mukana.

No, minä kirjaannin koulukaverit palstalle ja aloin elättelemään toivoa, että mekin. Yhtään yhteydenottoa ei ole tullut, eli se siitä.

• Atolfia

sinne kauan, kauan sitten. Elättelin toivoa, että sinne olisi ilmestynyt samaa ikäluokkaa olevia koulutovereita, mutta mitä vielä. Ainoana olen siellä.

Nuorempi ikäpolvi tuntuu käyttävän sitä ahkerasti.
      70-80-luvulla koulua käyneet ovat siellä lukuisasti mukana.

En ole nyt pitkään aikaan käynyt siellä, mutta minulla on kyllä salasana tallella, jos joskus sinne intoudun taas menemään.

• sitroen.

laitoin tietoni kolmeen kouluun.
        Nyt on yksi entinen koulukaveri pannut nimensä yhteen näistä. En saa yhteyttä, kun en aio maksaa sähköpostiosoitteesta enkä väestörekisterikeskuksen osoitetoimistoon ja puhelinnumeronsakin pitää salaisena. Oli kyllä aikanaan tolokun ihiminen.

• KristaTee

kävin minäkin siellä. Rekisteröidyin ja unohdin salasanan. Mitään ei ole kuulunut enkä silloin löytänyt yhtään koulukaveria. Voisihan sitä mennä uudelleen sinne, jos nyt vaikka löytyisi.

• Ei sieltä löytynyt kuin yksi kansakoulussa aikoinaan samaan aikaan ollut, oli ylemmillä luokilla, ei oikeastaan kaverikaan.
        Muiden koulujen sivuilla oli aika hiljaista, kun en ole käynyt silloista yhteiskoulua - ehkä enemmän opiskelleet kirjautuvat paremmin tai en tiedä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Ei sieltä löytynyt kuin yksi kansakoulussa aikoinaan samaan aikaan ollut, oli ylemmillä luokilla, ei oikeastaan kaverikaan.
        Muiden koulujen sivuilla oli aika hiljaista, kun en ole käynyt silloista yhteiskoulua - ehkä enemmän opiskelleet kirjautuvat paremmin tai en tiedä.

ovat tietojeni mukaan hajaantuneet pitkin maailmaa, joten tuskin heitä sieltä löytyy. Olen itsekin kulkenut melko pitkän tien kotiseuduilta. Mutta idea oli hyvä, käynpä kirjautumassa ja jään odottamaan. Tuskin se vuosien takainen kirjautumiseni mitään siihen vaikuttaa.

• OliviaKoo ek
        KristaTee kirjoitti:

ovat tietojeni mukaan hajaantuneet pitkin maailmaa, joten tuskin heitä sieltä löytyy. Olen itsekin kulkenut melko pitkän tien kotiseuduilta. Mutta idea oli hyvä, käynpä kirjautumassa ja jään odottamaan. Tuskin se vuosien takainen kirjautumiseni mitään siihen vaikuttaa.

Jos olet unohtanut salasanasi, sinulla on mahdollisuus saada se tietoosi sivun ylläpitäjältä.
        Siellä on sellainen kohta .

• KristaTee
        OliviaKoo ek kirjoitti:

Jos olet unohtanut salasanasi, sinulla on mahdollisuus saada se tietoosi sivun ylläpitäjältä.
        Siellä on sellainen kohta .

Kiitos tiedosta. Olen niin hätäinen lukija, että en todennäköisesti olisi sitä huomannut.

• Annaliisa

OliviaKoo iski minulle ajankohtaiseen kysymykseen. Koulukaverit ovat selkeästi menneet. Takavuosina kaupassa eräs tuntematon nainen esitteli itsensä. Oli ollut koulukaverini alemmalla luokalla. Ei mitään muistikuvaa minulla.

Nyt ylioppilasluokkani aktiivit touhuavat luokkakokousta v.62 kirjoitusten kunniaksi ilmeisesti. Miksiköhän? Olen luvannut mennä sinne kohteliaisuutena järjestäjiä kohtaan. onkohan turhaa koreilua?

En edes muista ketä kaikkia luokallamme silloin oli. Silloin monet tulivat kouluun pitkältäkin matkalta. Olivat vuoden pari ja perhe muutti. Pääkaupunkiseudun vähäisistä kouluista valittiin se, jonne pääsi parhaiten julkisilla. Käytäntönä oli myös jättää oppilaita luokalle. Väki vaihtui.

Elämä alkoi koulun jälkeen ja muisteltavat tapahtumat myös. Ne ystävät, jotka koulusta jäivät, ovat edelleen mukana. Mitä voi saada (antaa)45v sitten eri suuntiin lähteneiltä luokkatovereilta. Uteliaisuus ei ole meillä peruste.

• Siellä missä olen käynyt rippikouluni on tapana kokoontua viidenkymmenen vuoden päästä.
        Toivon hartaasti, että ensi kesänä joku sen järjestäisi, joskus on jäänyt väliin järjestäjien puutteessa.

Itse olen pois paikkakunnalta, mutta onhan niistä yli kuudestakymmenestä sinnekin joku jäänyt.

Mielestäni olisi ihan mielenkiintoista tavata, kun monen kanssa oltiin pitkään kavereita ja kirjoiteltiin, sitten vain on kaikki pikuhiljaa jääneet.
        Sekin on valitettavaa, että kirjeen kirjoitukset ovat jääneet, oli se kivaa saada kirjeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe