Itselle tosiaan tullut tällainen jännä ajatus hirnyrkeistä, kun niistä puheltiin että olisi 7 kappaletta.. Ja että elävä olento itsessään voi olla hirnyrkki.. Tästä syystä tullut kummasti mieleeni että Harry itse saataisi olla se viimeinen hirnyrkki. Kun ajattelee että hirnyrkin luomiseen vaaditaan, että pitää tappaa ihminen ja harryn vanhemmathan kuoli silloin...(En jaksa tässä nyt tarkemmi perustella epäilyjäni, mutta jokainen voisi tutkiskella asiaa ja kertoa oman mielipiteensä tästä ja seuraavasta). Toinen asia mikä ollut mielessä on Kalkaros. En usko että hän on Voldemortin puolella.(Kenties jopa loogisesti ajateltu) hänhän oli tehnyt rikkoutumattoman lupauksen(vai mikä oli?), eli hänen oli pakko auttaa Malfoyta tai kuolisi itse. Ja Dumbledore tiesi tämän joten hän vaati että Kalkaros auttaisi Malfoyta(kirjassa puhuttiin että Dumbledore ja Kalkaros oli riidellyt jostain. Kenties juuri tästä?) ja Dumbledor "aneli" Kalkarosta lopussa, että "minä pyydän.." eli ei kerrota pyysikö hän säästämään hänen henkensä, vai tappamaan hänet.. luulen että se mitä Dumbledore on Kalkaroksesta tiennyt, se miksi hän Kalkarokseen luotti, tulee paljastumaan viimeisessä kirjassa(luonnolisesti..dah!)ja että hän tulee vielä kenties auttamana Harrya, vaikkei tästä liiemmin pitäisikkään. Ja jos ennustus pitää paikkansa(kumpikaan ei voi elää jos toinen on elossa tai jotain sinne päin.. en jaksa tarkastaa..)pitää paikkansa(mikä ei välttämättä pidä) on hyvin mahdollista, että Harry kuolee lopussa myös..
Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä ja ikävää kirjoitusasua, mutta toivottavasti pointtini tulee riittävän selkeästi esille.. En tiedä onko aiheesta aikaisempia keskusteluja, mutta toivoisin että muut kertoisivat mielipiteitään asiasta.
Viimeistä kirjaa ja seuraavaa elokuvaa odotellessa
T:Puaski
hirnyrkkit
2
366
Vastaukset
on kylläkin vain kuusi kappaletta, joista kaksi on varmuudella tuhottu. Voldemort kyllä jakoi sielunsa seitsemään osaan. Hirnyrkki-nimeä käytetään kohteesta-johon henkilö on kätkenyt osan sieluaan. Itse en usko Harryn/Harryn arven olevan hirnyrkki, koska silloihan Harryn olisi tapettava itsensä, ja miten hän silloin voi tuhota Voldemortin.
- animagus
Onhan näistä asioista puhuttu jo moneen kertaan. Muistaakseni Rowling on itse kieltänyt että Harry olisi hirnyrkki, joten et suinkaan ole ensimmäinen joka niin ajattelee.
Kalkarosta käsittelevästä kohdasta olen melko lailla samaa mieltä. Minäkään en usko, että hän olisi Voldemortin puolella. Eihän siinä olisi mitään JÄRKEÄ jos niin olisi. Mutta se täytyy kyllä sanoa, että Dumbledoren tappamista ei voi perustella millään valoilla tai lupauksilla. Kunnollinen ihminen ei tapa toista vain siksi, että oma henki säästyy. Sankari ei toimisi niin. Luulen, että syy on monimutkaisempi kuin vain se, että Kalkaros säästäisi oman henkensä. Dumbledore ehkä vaati tätä tappamaan hänet, mutta siitä syystä, että a) Draco ei joutuisi tekemään sitä eikä hänestä tulisi siten vielä murhaajaa b) Kalkaroksen asema vakoojana ei paljastuisi c) Kalkaros saavuttaisi Voldemortin täydellisen luottamuksen. Ehkä Dumbledore tiesi kuolevansa joka tapauksessa (muistakaa hänen kätensä), joten miksei kannattaisi yrittää saada siitä kaikki hyöty irti?
En myöskään usko, että Draco olisi vielä pahuudelle kokonaan menetetty. Toivon ja luotan, että hän kääntyy lopulta Voldemortia vastaan. Mutta jos itse olisin Rowling, minä luultavasti tappaisi Dracon, vaikka en millään haluaisi, mutta onneksenne en ole... ja Rowling on aina osannut yllättää, joten ehkä juttu ei ratkea niin kuin mitä minä ajattelen. Itse asiassa se on jopa todennäköistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286