Lempi lintunne minä olen pienestä pitäen pitänyt pajulinnusta etenkin sen laulusta se heleästi alkaa ja vaipuen vähän surullisen kuuloisesti pois. Paljon olen limingan lahdella pongaillut vaan tänään eka kerran sain kaukoputken läpi katsella mustapyrstokuiria ja matkaa oli vain noin 50 m puoli tuntia siinä sitä katselin kunnes meni paremmille ruoka maille.
Mikä on
40
1447
Vastaukset
Tuo laji tullut muutaman kerran nähtyä. Ehdottomasti suosikkini on metsien jättiläinen Tetrao urogallus, siinä on uljautta muille jakaa.
- Sarahfiina
kaikista , mutta ehkä odotan kuitenkin eniten peipposta, joka pesii mökillä. Vielä en sitä havainnut, kun viime pyhänä piipahdin. Se on seuralaisenani koko kesän. Onkohan tuolla Tetrao urogalluksella tutumpaa nimeä, kyselee blondi.
Harmi, kun jäin välille sukuloimaan, jäi tuo mustapyrstökuiri näkemättä. - Sarahfiina
meyri kirjoitti:
taas viisautesi. Tarkoitit ilmeisesti Metsoa. Minä tunnustan, lunttasin lintukirjasta.:D
ehti luntata! Kiitos vastauksesta. Onhan tullut nähtyä ja aika läheltäkin kerran metillä, kun alkoivat koiran kans tappelemaan. Kyllä pääsi hengestään, kun koira vähän loittoni, että uskalsi kaveri ampua.
Sarahfiina kirjoitti:
ehti luntata! Kiitos vastauksesta. Onhan tullut nähtyä ja aika läheltäkin kerran metillä, kun alkoivat koiran kans tappelemaan. Kyllä pääsi hengestään, kun koira vähän loittoni, että uskalsi kaveri ampua.
Oletpa ollut "rajussa" tilanteessa. Metso on kuulema aika kiivas sille päälle sattuessa. Milloin tulet Haapavedelle?
meyri kirjoitti:
taas viisautesi. Tarkoitit ilmeisesti Metsoa. Minä tunnustan, lunttasin lintukirjasta.:D
Oli Metsoa tarjota, ihan ilkeyksissään panin Latinaksi, saattaa tämä viisastelu kostautua joskus, menee sormi suuhun. Silloin ei itkut auta, onkin viisainta olla vaiti hetken aikaa. Oletko saanut tartunnan, joutunut hommaamaan lintuatlaksen, saako olla utelias ja kysyä kenen tekemä opus on.
kerbiili62 kirjoitti:
Oli Metsoa tarjota, ihan ilkeyksissään panin Latinaksi, saattaa tämä viisastelu kostautua joskus, menee sormi suuhun. Silloin ei itkut auta, onkin viisainta olla vaiti hetken aikaa. Oletko saanut tartunnan, joutunut hommaamaan lintuatlaksen, saako olla utelias ja kysyä kenen tekemä opus on.
normaali pihapiirin lintu.
- Sarahfiina
meyri kirjoitti:
Oletpa ollut "rajussa" tilanteessa. Metso on kuulema aika kiivas sille päälle sattuessa. Milloin tulet Haapavedelle?
tappelua seurattiin.Pelkäsin jo,että käy meidänkin kimppuun.
Tulen joko vappupäivänä tai keskiviikkona. kerbiili62 kirjoitti:
Olen hankkinut tämän lintukirjan varmaan 5 vuotta sitten. Kohtalo oli pelissä, sillä oli ollut epäselvyyksiä, jonkun linnun suhteen ja kävelin erään suurkaupungin kävelykatua. Ohittaessani kirjakaupan silmiini osui tämä kirja, joka oli tarjouksessa ikkunassa.
Kirjan nimi on Suomen ja euroopan linnut. Kirjan on kääntänyt ja Suomen oloihin toimittaneet ornitologit Hannu Jännes ja Juha Laakkonen.
Mielestäni hyvä peruskirja. Tässä yritin etsiä sitä Sinisuohaukkaa ja en ollut usko nähneeni sen, mutta sinähän varmistit asian. Löysinhän minä täältä sen Turkinkyyhkynkin, jonka yritän kesän aikana nähdä. On muuten kaunis lintu.Sarahfiina kirjoitti:
Saaliini sain ollessani 12 vuotias, tulin koulusta, salaa otin isoveljeni haulikon ja menin metsälle. Olin vain jotain purkkia ennen ampunut, enpä kerennä kauaa siinä kääskennellä, kun Koppelo nousi edestäni puuhun. Ammuin heti ykspiippuisella, hanallisella, mustaruuti Husqvarnalla naarasmetsoa, tuli alas kuin kivi. Sitä sitten juoksun kanssa kotiin viemään, mieli oli taivaissa. Noh episodi sai hiukan ikävämmän käänteen kotiin päästyäni, turpiin tuli ja tukka lähti, mutta metsästys kipinä oli syttynyt. Metsästyskortin hankin heti seuraavana syksynä, tämmönen tapaus tällä kertaa.
meyri kirjoitti:
Olen hankkinut tämän lintukirjan varmaan 5 vuotta sitten. Kohtalo oli pelissä, sillä oli ollut epäselvyyksiä, jonkun linnun suhteen ja kävelin erään suurkaupungin kävelykatua. Ohittaessani kirjakaupan silmiini osui tämä kirja, joka oli tarjouksessa ikkunassa.
Kirjan nimi on Suomen ja euroopan linnut. Kirjan on kääntänyt ja Suomen oloihin toimittaneet ornitologit Hannu Jännes ja Juha Laakkonen.
Mielestäni hyvä peruskirja. Tässä yritin etsiä sitä Sinisuohaukkaa ja en ollut usko nähneeni sen, mutta sinähän varmistit asian. Löysinhän minä täältä sen Turkinkyyhkynkin, jonka yritän kesän aikana nähdä. On muuten kaunis lintu.Kirja, on muitakin lintuja mitä suomalaisessa peruslintukirjassa. Onpa hyvä, että omistat lintukirjan, mun kanssa keskustellessa saattas muuten väliin olla ulkona. Aina sitä jotain on tarttunut päähän aikainsaatossa. Ihmekyllä Biologia oli mieli aineeni koulussa, oli aina 9 tai 10, myöhemmin on kaduttanut koulujen käymättömyys, tyhmäksi jääminen, voisihan terveystilannekkin olla toinen. Sitä tikulla silmään, joka vanhoja kaivelee, olkoonpa sitten näin. Kaunis on Turturikyyhkykin.
kerbiili62 kirjoitti:
Kirja, on muitakin lintuja mitä suomalaisessa peruslintukirjassa. Onpa hyvä, että omistat lintukirjan, mun kanssa keskustellessa saattas muuten väliin olla ulkona. Aina sitä jotain on tarttunut päähän aikainsaatossa. Ihmekyllä Biologia oli mieli aineeni koulussa, oli aina 9 tai 10, myöhemmin on kaduttanut koulujen käymättömyys, tyhmäksi jääminen, voisihan terveystilannekkin olla toinen. Sitä tikulla silmään, joka vanhoja kaivelee, olkoonpa sitten näin. Kaunis on Turturikyyhkykin.
Minulla oli ilmeisesti hyvä tuuri, kun kohtalo minulle tuon kirjan antoi.
Itselenikin oli biologia lukuaineista helpoin. Joskus haaveilin ihan biologia opettajaksi ryhtymisestä, mutta tähänkin oli kohtalolla sormet pelissä. Enkä tällä hetkellä asiaa edes harmittelen. Tykkään nykyisestä ammatistani.
Sanoilla millä itseäsi kuvaat eivät kylläkään käy ilmi kirjoituksistasi vaan päin vastoin. En kylläkään tarkoita terveyden tilaasi.
Nyt haluni bongata tuo lintu sen kuin kasvaa.meyri kirjoitti:
Itselenikin oli biologia lukuaineista helpoin. Joskus haaveilin ihan biologia opettajaksi ryhtymisestä, mutta tähänkin oli kohtalolla sormet pelissä. Enkä tällä hetkellä asiaa edes harmittelen. Tykkään nykyisestä ammatistani.
Sanoilla millä itseäsi kuvaat eivät kylläkään käy ilmi kirjoituksistasi vaan päin vastoin. En kylläkään tarkoita terveyden tilaasi.
Nyt haluni bongata tuo lintu sen kuin kasvaa.Kijoitusvirheeni, kirjoitin Turturikyyhky, sen bongaus on sattuman kauppaa. Itsellä kävi säkä syksyllä 2004, pääsin seuraileen lintua hyvin läheltä, muutama metrin päästä, traktorinlasin läpi. Kyseinen tirpunen vielä harvinaisempi, kuin Turkinkyyhky, melkein Lottovoitto nähtynä. Kirjoitustaitokin oli unholassa liki 30 vuotta, nyt pikkuhiljaa jotain saa raapusteltua. Pilkkujakin koitan käyttää vähintään riittävästi, en vain ole varma ovatko ne oikeassa paikoissa. Täytyy myöntää, että hauskaahan tämä on, saa muistella vanhoja kantapäänkautta opittuja asioita, jotka olin aikojasitten luokitellut ö-mappiin.
kerbiili62 kirjoitti:
Kijoitusvirheeni, kirjoitin Turturikyyhky, sen bongaus on sattuman kauppaa. Itsellä kävi säkä syksyllä 2004, pääsin seuraileen lintua hyvin läheltä, muutama metrin päästä, traktorinlasin läpi. Kyseinen tirpunen vielä harvinaisempi, kuin Turkinkyyhky, melkein Lottovoitto nähtynä. Kirjoitustaitokin oli unholassa liki 30 vuotta, nyt pikkuhiljaa jotain saa raapusteltua. Pilkkujakin koitan käyttää vähintään riittävästi, en vain ole varma ovatko ne oikeassa paikoissa. Täytyy myöntää, että hauskaahan tämä on, saa muistella vanhoja kantapäänkautta opittuja asioita, jotka olin aikojasitten luokitellut ö-mappiin.
En huomannut. Tämä on tätä aloittelijan helposti vipuun menemistä;D Olen luvannut, joten ei M:koulua. Ilman lupausta olisit sen saannut. :D
meyri kirjoitti:
En huomannut. Tämä on tätä aloittelijan helposti vipuun menemistä;D Olen luvannut, joten ei M:koulua. Ilman lupausta olisit sen saannut. :D
Varmaan, jonkinsortin kiksejä, kun saan jonkun harhautettua, kuuluu minun sairaaseen mieleeni. Hyväntahtoisena ihmisenä, tavallisesti oikaisen kyllä asian jossain vaiheessa. Pyydän jälleen nöyrimmästi anteeksi, mutten polviltaan.
kerbiili62 kirjoitti:
Varmaan, jonkinsortin kiksejä, kun saan jonkun harhautettua, kuuluu minun sairaaseen mieleeni. Hyväntahtoisena ihmisenä, tavallisesti oikaisen kyllä asian jossain vaiheessa. Pyydän jälleen nöyrimmästi anteeksi, mutten polviltaan.
Saat tällä kertaan anteeksi ilman polvilleen menoa, mutta seuraavalla kerralla tulen vaatimaan kunnon anteeksi pyyntö eli polvistumaan. Sopii miettiä etukäteen kannattaako ne kiksit minua avulla hankkija:D
meyri kirjoitti:
Saat tällä kertaan anteeksi ilman polvilleen menoa, mutta seuraavalla kerralla tulen vaatimaan kunnon anteeksi pyyntö eli polvistumaan. Sopii miettiä etukäteen kannattaako ne kiksit minua avulla hankkija:D
Huomenissa soitella hoitavalle lääkärille, kysyä lupaa polvistumiseen, en malta kuitenkaan olla ihmisiksi. Luitko muuten tämän pojan ensimmäisestä saaliista metsästämällä, harrastusten aloitus vaatii joskus jopa ruumiillista kuritusta. Onneksi ajat ovat hiukan muuttuneet, tuskin tuommoinen tänä päivänä edes onnistuisi. Olen vähän kahden vaiheilla, opetanko omat pojat metsälle vai pelkästään luontoihmisiksi. Kovasti ovat kiinnostuneet minun touhuista, mutta lopullisen päätöksenhän he tekevät itse.
kerbiili62 kirjoitti:
Huomenissa soitella hoitavalle lääkärille, kysyä lupaa polvistumiseen, en malta kuitenkaan olla ihmisiksi. Luitko muuten tämän pojan ensimmäisestä saaliista metsästämällä, harrastusten aloitus vaatii joskus jopa ruumiillista kuritusta. Onneksi ajat ovat hiukan muuttuneet, tuskin tuommoinen tänä päivänä edes onnistuisi. Olen vähän kahden vaiheilla, opetanko omat pojat metsälle vai pelkästään luontoihmisiksi. Kovasti ovat kiinnostuneet minun touhuista, mutta lopullisen päätöksenhän he tekevät itse.
soittamaan. Eihän kukaan lääkäri voi virtuaali polvistumisia kieltää. Täytyy minunkin vain niellä tämäkin tappio:D Täytyneen terästäytyä ja lopettaa blondina oleminen;D
Viisautta mennä poikien ehdoilla.meyri kirjoitti:
soittamaan. Eihän kukaan lääkäri voi virtuaali polvistumisia kieltää. Täytyy minunkin vain niellä tämäkin tappio:D Täytyneen terästäytyä ja lopettaa blondina oleminen;D
Viisautta mennä poikien ehdoilla.Järjestyksessä, menin ja soitin, kielsi ehdottomasti polvistumasta virtuaalisesti. Vaikuttaa kuulemma liikaa henkiseen kanttiin, ennemmin kuulemma ruumiillisesti, sehän aiheuttaa vain kipua. Tappiosta en tiedä, mutta siihen blontiuteesi, apu löytyy hiusväreistä, muttei punaista, menee se kuuluisa taivasmatka. Viimeiseen lauseeseen yhdyn täysin, tämä tietohan löytyy historiankirjoista. Mitä nyt tänäpäivänä tytöt koittavat vallankaappausta, nooh yrittäähän aina saa. Viisaita ovat tämänpäivän tytöt, eivät enää suostu pelkästään hellan ääreen. Niin ne ajat muuttuu, oi niitä aikoja....
kerbiili62 kirjoitti:
Järjestyksessä, menin ja soitin, kielsi ehdottomasti polvistumasta virtuaalisesti. Vaikuttaa kuulemma liikaa henkiseen kanttiin, ennemmin kuulemma ruumiillisesti, sehän aiheuttaa vain kipua. Tappiosta en tiedä, mutta siihen blontiuteesi, apu löytyy hiusväreistä, muttei punaista, menee se kuuluisa taivasmatka. Viimeiseen lauseeseen yhdyn täysin, tämä tietohan löytyy historiankirjoista. Mitä nyt tänäpäivänä tytöt koittavat vallankaappausta, nooh yrittäähän aina saa. Viisaita ovat tämänpäivän tytöt, eivät enää suostu pelkästään hellan ääreen. Niin ne ajat muuttuu, oi niitä aikoja....
luettu liian myöhään. Roskiksessa tyhjä purkki ja hiuksissa uusi väri. Nyt vapautui jollekin paikka. Väri sen verran kirkuva, että toivoisin Vapuksi "pipokeliä" tai vietän sen sisällä peiton alla.:D
Muistele sinä vain menneitä kaiholla, naisenergia nousuun.meyri kirjoitti:
luettu liian myöhään. Roskiksessa tyhjä purkki ja hiuksissa uusi väri. Nyt vapautui jollekin paikka. Väri sen verran kirkuva, että toivoisin Vapuksi "pipokeliä" tai vietän sen sisällä peiton alla.:D
Muistele sinä vain menneitä kaiholla, naisenergia nousuun.Kiire sulla porteille, onneksi olkoon punapää, Vapun kunniaksiko? Noh ilmeisemmin pipokeli on tulossa, voisinkin lainata omaani, tekstillistä "kävelevä katastrofi", sopiiko ominaisuuksiisi. Kaihollahan sitä on muisteltava menneitä, kun tuota jyräämistä jatkuu ja jatkuu. Suurin osa Suomen valtion rahasalkuistakin naisten hallussa, voi voi mihin tämä johtaakaan. Toivottavasti emme ole perikadon tiellä.
kerbiili62 kirjoitti:
Kiire sulla porteille, onneksi olkoon punapää, Vapun kunniaksiko? Noh ilmeisemmin pipokeli on tulossa, voisinkin lainata omaani, tekstillistä "kävelevä katastrofi", sopiiko ominaisuuksiisi. Kaihollahan sitä on muisteltava menneitä, kun tuota jyräämistä jatkuu ja jatkuu. Suurin osa Suomen valtion rahasalkuistakin naisten hallussa, voi voi mihin tämä johtaakaan. Toivottavasti emme ole perikadon tiellä.
Vapun kunniaksi hyvinkin ja muiden riemuksi. Voisin kyllä paremman puutteesta pipoasi lainata.
Nyt on kyllä mielenkiintoista seurata, mihin rahaa suunnataan, joko löytyvät pehmeät arvot. Toivottavasti olemme inhimillisyyden tiellä.meyri kirjoitti:
Vapun kunniaksi hyvinkin ja muiden riemuksi. Voisin kyllä paremman puutteesta pipoasi lainata.
Nyt on kyllä mielenkiintoista seurata, mihin rahaa suunnataan, joko löytyvät pehmeät arvot. Toivottavasti olemme inhimillisyyden tiellä.Vaan sullekkin, nyt se peräänkuuluttamasi naisenergia punnitaan. Kyllähän terveydenhoito, vanhustenhoito kaipaa lisää kapasiteettia, rahaa tässä ikääntyvässä, yhä vanhemmaksi elävissä kansalaisissa. Toivokaamme niitä pehmeitä naisellisia arvoja, nyt lienee viimeiset hetket korjata asioita. Aina on nousukautta seurannut lama, jolloin karsitaan vähän jokaiselta, mutta nyt ois vielä varaa parannuksiin. Kolminkertainen eläköön huuto naisille!!!
kerbiili62 kirjoitti:
Vaan sullekkin, nyt se peräänkuuluttamasi naisenergia punnitaan. Kyllähän terveydenhoito, vanhustenhoito kaipaa lisää kapasiteettia, rahaa tässä ikääntyvässä, yhä vanhemmaksi elävissä kansalaisissa. Toivokaamme niitä pehmeitä naisellisia arvoja, nyt lienee viimeiset hetket korjata asioita. Aina on nousukautta seurannut lama, jolloin karsitaan vähän jokaiselta, mutta nyt ois vielä varaa parannuksiin. Kolminkertainen eläköön huuto naisille!!!
Nyt kyllä pidit Vapun parhaan puheen, mitä olen ikinä kuullut. Kilistelläänkö sen kunniaksi?
Ei muutakuin tällekin palstalle lisää naisenergiaa niin eiköhän ilme muutuisi.meyri kirjoitti:
Nyt haluni bongata tuo lintu sen kuin kasvaa.Liian syvä, vastaan tänne. Ehdottomasti skoolaamme naisenergialle, ilman sitä en olisi tässä kirjoittelemassa. Oikein hauska tunnelma menossa, seurailen ohimennen "vittulan jänkhää", siis filmiä. Hieman outo filmi, mutta menee näin Vapun kunniaksi, pienessä kaasussa.
kerbiili62 kirjoitti:
Liian syvä, vastaan tänne. Ehdottomasti skoolaamme naisenergialle, ilman sitä en olisi tässä kirjoittelemassa. Oikein hauska tunnelma menossa, seurailen ohimennen "vittulan jänkhää", siis filmiä. Hieman outo filmi, mutta menee näin Vapun kunniaksi, pienessä kaasussa.
tutulta filmiltä. Taitaa olla tehty kirjan pohjalta ja kertoo jostain pohjoisen kylästä. Olenko oikeilla jäljillä? Jos olen niin en ole lukenut enkä katsonut, muistelevan mitä lehdestä olisin lukenut.
meyri kirjoitti:
tutulta filmiltä. Taitaa olla tehty kirjan pohjalta ja kertoo jostain pohjoisen kylästä. Olenko oikeilla jäljillä? Jos olen niin en ole lukenut enkä katsonut, muistelevan mitä lehdestä olisin lukenut.
Oikeassa olet, Ruotsin Pajalassa kuvattu filmi. Joskus vähän erilaistakin katsottavaa paremmanpuutteessa. Sai valmistuessaan kovastikkin arvostusta, mainetta ja kunniaa. Onpahan sitten sekin nähty, jos sattuu joskus tätäkin filmitietoa tarvitsemaan. Laitan kuitenkin sinne ö-mappiin puolivälin huonommallepuolelle. Onpahan sivistyksestä paikattu tämäkin aukko.
kerbiili62 kirjoitti:
Oikeassa olet, Ruotsin Pajalassa kuvattu filmi. Joskus vähän erilaistakin katsottavaa paremmanpuutteessa. Sai valmistuessaan kovastikkin arvostusta, mainetta ja kunniaa. Onpahan sitten sekin nähty, jos sattuu joskus tätäkin filmitietoa tarvitsemaan. Laitan kuitenkin sinne ö-mappiin puolivälin huonommallepuolelle. Onpahan sivistyksestä paikattu tämäkin aukko.
Nyt ei harmita vaikkei sitä ole tullut katsottua. Jäännyt nykyisin elokuvat vähemmälle huomiolle, enemmin hyvää kirjaa luen.
meyri kirjoitti:
Nyt ei harmita vaikkei sitä ole tullut katsottua. Jäännyt nykyisin elokuvat vähemmälle huomiolle, enemmin hyvää kirjaa luen.
Sextailu kohtaus juuri menossa, hieman omituisissa merkeissä tehtynä. Kirja mullakin kesken, pitkästäaikaa aloittanut lukemisen. Vuosi vierähti, eikä yhtään kirjaa tullut luettua, mutta jospa se innostus taas löytyis. Ennen meni n. 3 kirjaa viikossa, eikä niin väliä mitä luki, kunhan oli lukemista.
kerbiili62 kirjoitti:
Sextailu kohtaus juuri menossa, hieman omituisissa merkeissä tehtynä. Kirja mullakin kesken, pitkästäaikaa aloittanut lukemisen. Vuosi vierähti, eikä yhtään kirjaa tullut luettua, mutta jospa se innostus taas löytyis. Ennen meni n. 3 kirjaa viikossa, eikä niin väliä mitä luki, kunhan oli lukemista.
tätä voi lapset lukea, joten sivutan äskeisen. Miten on onko jäljellä millä skoolattais kaheltatoista. Voitais samaa aikaan vaikkapa Vappu päivälle nostaa malja.
meyri kirjoitti:
tätä voi lapset lukea, joten sivutan äskeisen. Miten on onko jäljellä millä skoolattais kaheltatoista. Voitais samaa aikaan vaikkapa Vappu päivälle nostaa malja.
Avasin toisen upciderin, että passaa kyllä. Pieni kevennys myös Vapun kunniaksi. Mitä eroa kommarien vappukulkueella ja tukkikuormalla? Vastaan itse, kommarien vappukulkueessa punainen lippu edellä pölkkypäät perässä, tukkikuormassa taas pölkkypäät edellä punainen lippu perässä. Skoolaus aika lähenee uhkaavasti, että skool vaan.
kerbiili62 kirjoitti:
Avasin toisen upciderin, että passaa kyllä. Pieni kevennys myös Vapun kunniaksi. Mitä eroa kommarien vappukulkueella ja tukkikuormalla? Vastaan itse, kommarien vappukulkueessa punainen lippu edellä pölkkypäät perässä, tukkikuormassa taas pölkkypäät edellä punainen lippu perässä. Skoolaus aika lähenee uhkaavasti, että skool vaan.
onnistui. Oletko nopea vai hidas juomaan? Meinaan minulla vähän jäljellä ja sitten lähden tuutimaan, että huome siis tänään jaksaa viellä juhlia oikein kunnolla.
meyri kirjoitti:
onnistui. Oletko nopea vai hidas juomaan? Meinaan minulla vähän jäljellä ja sitten lähden tuutimaan, että huome siis tänään jaksaa viellä juhlia oikein kunnolla.
Totuuden, kuten tiedät olen umpirehellinen pojankossi. Useamman omakotitalon juoneena, olen ollut nopea juomaan, mitänyt joskus talonnurkka yrittänyt tarttua kurkkuun. Nyt juopottelen toista kertaa tälle vuodelle, saa nähdä meneekö toinen edes loppuun. Miten kuutamon kanssa?
kerbiili62 kirjoitti:
Totuuden, kuten tiedät olen umpirehellinen pojankossi. Useamman omakotitalon juoneena, olen ollut nopea juomaan, mitänyt joskus talonnurkka yrittänyt tarttua kurkkuun. Nyt juopottelen toista kertaa tälle vuodelle, saa nähdä meneekö toinen edes loppuun. Miten kuutamon kanssa?
onko nyt kuutamo? Tänne, kun paistaa niin hyvin noi katuvalot, ettei kuu-ukkoa tule huomattua.
meyri kirjoitti:
onko nyt kuutamo? Tänne, kun paistaa niin hyvin noi katuvalot, ettei kuu-ukkoa tule huomattua.
Ottamasi unilääke auttaa nukkumaan, Keskiviikkona vissiin täysikuu.
kerbiili62 kirjoitti:
Ottamasi unilääke auttaa nukkumaan, Keskiviikkona vissiin täysikuu.
varotit. Nyt voikin keskiviikona asenoitua, ettei uni tule. Sitten voi aamulla todeta, ettei saannut nukuttua viime yönä:D
Hyvää yötä. Minä lähden koisaan, kun kerran ei viellä ole täyskuu, jopa tulee nukuttua makoisat unet.
Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti
on tärkeä varpunen. Vaatimaton, hyvin sopeutuva ja sulautuva lintu. Laulaa iloisesti "tsilp" ja "tsirp". Lisäksi viihtyy ihmisten lähetyvillä.
- Luontoaseuraava
Liminganlahden reissusta mulle uus ja hauska tappaus kaukoputken läpi kateltuna kotka pari oli ilmeisesti saanut hanhen kynsiinsä ja sitä repivät ruokapöydällään ja se hauskuus siinä oli kun korpit ja varikset roikku kotkien pyrstösulissa koittivat ilmeisesti saaha herrasväkeä luopumaan saaliistaan ja lähtemään.
Joskus seuraillut samantyyppistä tapahtumaa Lohtajalla. Saaliina Kotkalla oli tarhasta karannut sinikettu, joka lähisaaresta oli lähtenyt mantereelle, mutta tullut yllätetyksi ilmasta käsin. Haaskan näköistä katseltavaa, niitä omia luontodokkareita.
- kova
kolmen kärki joutsen, taivaanvuohi ja mustarastas. Myös pääskysen näkeminen keväällä saa mielen niin kesäiseksi :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431