Niin sanotusta suonenveto kohtauksesta.
Miten hoidat krampin sattuessa,kumma kun yleensä
iskee öisin.
Miten selviät
21
1210
Vastaukset
- se auttaa kramppiin
Sillen niitä kramppeja ei tule, hae vaikka luontaiskaupasta taikka apteekista :))
Nainen ja kuntoilija 51v- tähän
vaivaan, ei tartte hyppiä yöllä ylös sängystä.
Tuttavallani oli levottomat jalat ja alkoi käyttää kalkkia, ne auttoi. - Kramppia
Syöty magnesiumia ja muitakin kiilteitä eikä auta.
- Krampista
tähän kirjoitti:
Tuttavallani oli levottomat jalat ja alkoi käyttää kalkkia, ne auttoi.Yleislääke Calcichew*500mg
- Levottomiin
tähän kirjoitti:
Tuttavallani oli levottomat jalat ja alkoi käyttää kalkkia, ne auttoi.Käsiinkin.:)
- pahaa
Levottomiin kirjoitti:
Käsiinkin.:)
tee,,,,,,levottomat kädet on kyllä itse hillittävä. :))
- noin vain
käyttää "lisäaineita" tutkimatta? Jos on jo liikaakin .
- jatkuvaan
noin vain kirjoitti:
käyttää "lisäaineita" tutkimatta? Jos on jo liikaakin .
käyttöön.
- jartsev
Kramppia kirjoitti:
Minulla on ollut pahoja kramppeja reisien lihaksissa. Ne ovat olleet noissa suurissa lihaksissa niin voimakkaita että on mennyt usein tajuntakin. Luonto on kuitenkin järjestänyt asian niin että sen aikana kramppi on kyllä aina lauennut.
Minulla on kokemuksia krampeista pitkältä ajalta. Magnesiumin ja kalkkia kannattaa käyttää pitempiaikaisesti, samoin urheilujuomia ja vichyä. niiden käyttö vähentää kramppien mahdollisuutta. Harjoitusten tai lenkin jälkeen lihasten venyttely ehkäisee myöskin kramppeja. Suola, kuten tuossa aikaisemmin kerrottiin auttaa syntyneen krampin laukaisussa yleensä varsin pian, samoin lasillinen vichyä.
Jos on taipumusta öisin tuleviin kramppeihin on harjoituksen jälkeen ja iltaisin hyvä välttää kahvin ja alkoholijuomien käyttöä. Iltakahvi, olut tai siideri selvästi lisää krampin mahdollisuutta yöllä. Jokaisella nämä krampitkin ovat varmaan omanlaisiaan, mutta näin minulla. Kerroin jos joku saa näistä mun kokemuksista apua tähän harmilliseen vaivaan. - jartsev
jartsev kirjoitti:
Minulla on ollut pahoja kramppeja reisien lihaksissa. Ne ovat olleet noissa suurissa lihaksissa niin voimakkaita että on mennyt usein tajuntakin. Luonto on kuitenkin järjestänyt asian niin että sen aikana kramppi on kyllä aina lauennut.
Minulla on kokemuksia krampeista pitkältä ajalta. Magnesiumin ja kalkkia kannattaa käyttää pitempiaikaisesti, samoin urheilujuomia ja vichyä. niiden käyttö vähentää kramppien mahdollisuutta. Harjoitusten tai lenkin jälkeen lihasten venyttely ehkäisee myöskin kramppeja. Suola, kuten tuossa aikaisemmin kerrottiin auttaa syntyneen krampin laukaisussa yleensä varsin pian, samoin lasillinen vichyä.
Jos on taipumusta öisin tuleviin kramppeihin on harjoituksen jälkeen ja iltaisin hyvä välttää kahvin ja alkoholijuomien käyttöä. Iltakahvi, olut tai siideri selvästi lisää krampin mahdollisuutta yöllä. Jokaisella nämä krampitkin ovat varmaan omanlaisiaan, mutta näin minulla. Kerroin jos joku saa näistä mun kokemuksista apua tähän harmilliseen vaivaan.Unohtui tuossa edellä. Krampanneen lihaksen jäähdyttäminen talouspaperiin kääräistyllä kylmäkallella tai muulla kylmä tuotteella auttaa laukaisemaan kramppia.
Siis kylmä, vichy juonti ja suola, niillä laukeaa kramppi vähitellen minulla. - kokeillut
Kramppia kirjoitti:
sellaista kuin Bioteekin Teho-Pii Kalkki-D, niitä saa ihan ruokakaupan hyllyiltä ja 300 tabletin purkki maksaa alle kympin.
Itse aikanaan kokeilin kramppeihin joko pelkkää kalkkia tai mangnesiumia, niistä ei ollut mitään apua, mutta tästä valmisteesta löytyi apu. - Kramppia
kokeillut kirjoitti:
sellaista kuin Bioteekin Teho-Pii Kalkki-D, niitä saa ihan ruokakaupan hyllyiltä ja 300 tabletin purkki maksaa alle kympin.
Itse aikanaan kokeilin kramppeihin joko pelkkää kalkkia tai mangnesiumia, niistä ei ollut mitään apua, mutta tästä valmisteesta löytyi apu.Nyt just lähden kyllä ostamaan.
- imeskelen
*Silliä*kummasti auttaa tilapäiseen suonen vetoon;)
- kyllä
jäykkyys tilapäisesti. :))
- Sitten erikoinen
kyllä kirjoitti:
*Silli* aiheuttaa kovemman suonen veto kohtauksen;)
- Kutv M
kyllä kirjoitti:
Mites sattu.Minulla on suonenvetoa "joskus"muualla.
Viime yö oli poikkeus,heräsin kun vasen jalka oli ihan koukussa ja kipu pirunmoinen.(tulikohan nyt tarpeeksi voimakkaasti ilmaistua)
Aamulla piti mennä vessaan vasen jalka,polvi lattiassa ja oikea normaalsti ojennuksessa.Pikkasen pakkas niinkuin ontumaan.
Kuumalla vesisuihkulla ja hieronnalla sain sen verran oikaistua jalkaa,että pystyin päivän olemaan liikenteessä.
- Anskuliini
se on vanhankansan ohje.
- Pussit
Silmien alla kun kun kova kramppi.
- AUTTAA
Pika konstina,kielenpälle vähän suolaa niin helpottaa.
enemmän suolaa lauloi fakiiri Gromblom joskus tv:ssä.
Pikainen apu suonenvetoon on pikkulusikallinen suolaa kahvikupilliseen vettä. Kamalan makuista on juoda, mutta auttaa heti.
Crampiton-tabletit reseptillä auttavat myös, mutta ovat kuulemma vähän niin kuin huume, ettei lääkärit niitä oikein suosittele.
Siksi varmaan ovatkin reseptillä.- Tarpeeksi
Nestettä päivän aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164