On nyt vaivannut kuukauden jo vasemmassa kädessäni, ja tilanteeni ei ole helpottunut vaan pahentunut.
Olin pari viikkoa sitten sähkö ja neula kokeessa Neurologilla, ja todettiin hermoratavaurio kyynärpäänkohdalla, ja totesi että olen nukkunut sen päällä yhden yön.
Kysyin koska tämä menee ohi ja vastaus oli kuin shokki vasten kasvoja 12-14kk.
Vasen käsi on täysin voimaton, ei edes ovi aukea saati lompakosta pankkikorttia ulos saisin, muusta kotiaskareesta puhumattakaan.
Koko ajan kolme sormea ja kämmen puutuneet, ja kipua sormenpäästä olkapäähän asti.
Sain ensin lääkettä tulehdukseen, mutta ei siitä ole tehoa, ja nuo apteekin kautta ostetut kipulääkkeetkin turhia.
Herään useita kertoja yössä mokomaan käteen, alkaa jo tuntua jotta masennun tuon käden kanssa.
Ja sekin vielä että olen vasen kätinen, joka ei ole koskaan oikeaa kättään käyttänyt, joten tuon oikean käden käyttö myös toivotonta, eikä sekään vahva ole, kun ei edes koskaan ole työtä joutunut pääsääntöisesti tekemään, on vain ollut tuolle vasemmalle kädelle apuna.
Siis onko jollain sama ongelma ja onko jotain muuta lääkettä jota voisin kokeilla.
Tässä olen avuton ja tällä yksi käsi järjestelmällä tääkin kirjoitus kesti ikuisuuden.
HERMORATAVAURIO KÄDESSÄ
24
11962
Vastaukset
- vanha vaurio
Minulla on kuntoutunut vanha hermovaurio selässä. B-vitamiinia ja mangnesiumia täytyy syödä maksimi annokset, ne auttavat hermoratojen kuntoutukseen.
Ne hermonpäät hakevat toisiansa ja parantuminen on mahdollista ajan kanssa. Minun selkä kuntoutui kahdessa vuodessa.Uutta tietoa, kun noita B vitamiinejä on joka lähtöön niin mikä olisi paras vaihtoehto.
Kiitoksia kovasti, pitää kokeilla.- vanha vaurio
Toffe kirjoitti:
Uutta tietoa, kun noita B vitamiinejä on joka lähtöön niin mikä olisi paras vaihtoehto.
Kiitoksia kovasti, pitää kokeilla.Itse syön Beroccaa, magnesiumia ja Vitamar kalaöljy kapseleita, siinä on myös omegaa. Ja vielä kalkkia.
Ihmettelen jos ei sulle ole lääkäreissä kerrottu, että hermovikoihin auttaa b-vitamiini ja magnesium!
Itselläni on selässä neljännen ja viidennen nikaman kohdalla vanha vaurio ja todellakin nykyisin jopa pyöräilen ja tuntuu, että jalat ovat normaalit. Silloin kun se vaurio oli pahana, niukahteli nilkat ja tuntui että jalat ei aina pelaa.
Minulla on myös hermonpinteet varpaisiin menevissä hermoissa kun jalkaholvi on laskeutunut. Niissä on onneksi pohjalliset olleet apuna.
Selkävammasta on nyt noin kuusi vuotta. Ja tietysti on pakko kertoa vielä, että rakkaus auttoi myöskin kuntoutumisprosessissa. Rakastuin ja mies kannusti vaan pyöräilemään, vaikka pelotti kun en meinannut päästä pyörän päältä pois. Nyt sujuu alaslaskeutumisetkin aivan sutjakkaasti.
Joogasta olen oppinut sellaiset asennot, että saat hermopuristuksen laukeamaan selässäni. Nyt on myös sellainen työ, etää pikkujumpat keskelläpäivää onnistuu aina tarvittaessa.
Syö nyt säännöllisesti sitä b-vitamiinia ja magnesiumia noin puolivuotta niin huomaat, että hermot hakee toisiansa ja kuntoutusta todellakin tapahtuu.
Olen 50vuotias ja ei siis ikäkään ole esteenä hermovaurioiden kuntoutuksessa.
- lyrica
kipuun erikoistuneella lääkärillä. Kipu kroonistuu n.3 kuukaudessa. Hermokipuun ei tavalliset kipulääkkeet auta vaan keskushermostoon vaikuttavat. Itselläni meni liian kauan ennenkuin pääsin erikoislääkärille, kipuni kroonistui.
Lääkkeistä Lyrica (epilepsialääke) on tehokas ainakin itselleni. Pitää vain pienellä annoksella aloittaa.
Toinen jota oon syönyt on Noritren ja Triptyl(mielialalääkeet) jotka kohottaa kipukynnystä. Ja nämä myös auttavat että saat nukutuksi.
Tietenkin lääkäri ne määrää, mutta on siihen jotain apua saatavissa.
Onnea matkaan!- kansanparannuksella
mitään apua asiaan onko kukaan kokeillut
- seuraava,,
kansanparannuksella kirjoitti:
mitään apua asiaan onko kukaan kokeillut
olen käynyt vastaavan vaivan kanssa kansanparantajalla ja hän sanoi rehellisesti ettei voi helpottaa näissä vaivoissa.Hierojat sensijaan antavat ymmärtää että parantuisikin hieronnalla, mutta taitaapa olla vain rahan ottamista kipuilevalta ihmiseltä.En nimittäin ole kummempaa helpotusta sieltäkään saanut.Hetkeksi auttaa vain hieronta.
- Tainuli
Hei!
Itselläni oli hermopinne ranteessa väittivät lääkärit. Kolme sormea tunnottomat ei saanut koukkuun. Leputettiin ei auttanut mitään. Leikattin, pienen aikaa kohtalainen ja sitten vasta uskoin ja menin vyöhyketerapeutille Joka oli jossain Kiinassako lie opetellut. Joka sitten sanoi "ettei sulla tyttö kulta ole ranteessa vikaa ollutkaan, vaan hartiat huonossa kunnossa".
Silloin oli työ sellainen että oli kädet koko ajan pystyssä. Hän sai käden vähän parempaan kuntoon. Ja olisi pitänyt mennä hänelle ensimmäiseksi eikä viimeiseksi. Lääkäri ei tiennyt mistä vika tulee ja ei sille voi tehdä muuta kuin puukoa antaa. Avoivat ranteen ja nyppivät hermoa ja löivät kiinni. Nyt siinä on arpikudosta joka ahtauttaa. Leikkausviiva on tehty sydämmenauttajan (sydänpussin) linjan kohdalta, eli haittaa sit sitäkin. Kannattaa kokeilla useampaa hoitajaa tai kenties kansanparantajaa ja jos ei mistään apua saa nii sit leikkaukseen. Tekijöissä on eroa.- hoidettu
Kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksistasi! Viitsitkö laittaa postia:
parantunut@blondit.net
Keräilen vastaavia kokemuksia... - Tainuli
hoidettu kirjoitti:
parantunut@blondit.net
Keräilen vastaavia kokemuksia...Mitä kokemuksia haluat kuulla? Parantumista vaihtoehtoisella? Kyllä niitä on pari plakkarissa.
Omia kokemuksia/ niitä joita on voinut itse auttaa. - Tainuli
hoidettu kirjoitti:
parantunut@blondit.net
Keräilen vastaavia kokemuksia...Pitääkö olla luu-puolen juttuja vai mitä tahansa vaihtoehtois parantumisia?
- hoidettu
Tainuli kirjoitti:
Mitä kokemuksia haluat kuulla? Parantumista vaihtoehtoisella? Kyllä niitä on pari plakkarissa.
Omia kokemuksia/ niitä joita on voinut itse auttaa.Alkuun vaikka tuo ranneleikkausjuttu.
Tietenkin jos on muitakin. Kaikki kiinnostaa... - Tainuli
hoidettu kirjoitti:
Alkuun vaikka tuo ranneleikkausjuttu.
Tietenkin jos on muitakin. Kaikki kiinnostaa...Tuon ranne jutun voit vaikka poimia tästä sivuilta. Voi siirtää, kopioida ja spintata näillä nykyajan välineillä.
- ???????
ajan takia ei kannata masentua,itselläni hermojuuret vaurioituneet jalkoihin 6 vuotta sitten ja kivut seuraavat koko loppu elämän,ajatteleppa sitä niin eiköhän masennus mene ohitse.
Eilen kompastuin kotona kynnykseen, ja huomasin että pian on naama lattiassa, sehän on vaistomainen ele, että laitat peruskätesi eteen ottamaan vastaan.
Kun tuo on tuo kipee vasen käteni, jolla ei ole minkäänlaista voimaa, niin koko naama täysillä lattiaan, yhtä kiitän että olin juuri ottanut silmälasit pois.
Nyt luultavasti nenä murtunut ja naama turvoksissa ja mustana nenä ja silmänpielet, tuntuu että alkaa tummua isommalta alalta.
Huomenna nätti, ja kiva synttäri, luultavasti ei kuvia oteta karkuunhan mä meen.- Nimetön
miten homma edenny.itellä ollu vasta 4vrk samanlaiset oireet.ranne ei liiku mihkään,olin kans nukkunu sen päällä
Kaikki samaa kuin alussa, mikään ei ole parantunut vaan olen oppinut elämään sen kanssa.
Oikeaa kättä en edelleenkään osaa käyttää pää kätenä, joten vasemmalla koitan tulla toimeen.
Kirjoitukset harakanvarpaita,
pankkikortin otan hampailla lompakosta, mitää en kanna vasemmalla kädellä aivan voimaton,
rasvan laittaminen, kuin hiusten pesu ja harjaus vaatii hermoja.
Nyt menen uudestaan syyskuussa hermorata tutkimukseen.
Toivon sinulle tsemppiä, ja muista ettet ole ainoa.
Sen sanon alussa meni hermot käden kanssa.
Tuliko sinulle myös perus käteesi.
Toivon että sinulla kävisi paremmin.- peduliikki
Toffe kirjoitti:
Kaikki samaa kuin alussa, mikään ei ole parantunut vaan olen oppinut elämään sen kanssa.
Oikeaa kättä en edelleenkään osaa käyttää pää kätenä, joten vasemmalla koitan tulla toimeen.
Kirjoitukset harakanvarpaita,
pankkikortin otan hampailla lompakosta, mitää en kanna vasemmalla kädellä aivan voimaton,
rasvan laittaminen, kuin hiusten pesu ja harjaus vaatii hermoja.
Nyt menen uudestaan syyskuussa hermorata tutkimukseen.
Toivon sinulle tsemppiä, ja muista ettet ole ainoa.
Sen sanon alussa meni hermot käden kanssa.
Tuliko sinulle myös perus käteesi.
Toivon että sinulla kävisi paremmin.joo perus käteenhän se tuli tietenkin.nukuin vaan yks la päivä joku 5 tuntia sohvalla,sit heräsin ja naureskelin et ompas käsi puutunu.on ruvennu hymy hyytymää.mulle sanottii et oi joku lauantai illan halvaus,et kestäs joitain viikkoja.
peduliikki kirjoitti:
joo perus käteenhän se tuli tietenkin.nukuin vaan yks la päivä joku 5 tuntia sohvalla,sit heräsin ja naureskelin et ompas käsi puutunu.on ruvennu hymy hyytymää.mulle sanottii et oi joku lauantai illan halvaus,et kestäs joitain viikkoja.
1 vuotta 2kuukautta.
ei ihan vielä puolet ole mennyt- peduliikki
Toffe kirjoitti:
1 vuotta 2kuukautta.
ei ihan vielä puolet ole mennytmä pystyn liikkuttamaan sormia jotenkuten sillon ku se ranne on niinku vääntäytyneenä siihe ihme asentoo,ja puristusvoimaaki on.ja jos autan toisellä kädellä ranteen suoraan ,ni pystyy ihan nyrkkiin puristamaan kans.huomenna ois lääkäri taas.kesälomaki alkais maanantaina,voi olla et siirtyy varmaanki.on tää muute vaikee kirjottaa vasurilla
peduliikki kirjoitti:
mä pystyn liikkuttamaan sormia jotenkuten sillon ku se ranne on niinku vääntäytyneenä siihe ihme asentoo,ja puristusvoimaaki on.ja jos autan toisellä kädellä ranteen suoraan ,ni pystyy ihan nyrkkiin puristamaan kans.huomenna ois lääkäri taas.kesälomaki alkais maanantaina,voi olla et siirtyy varmaanki.on tää muute vaikee kirjottaa vasurilla
sormet mulla ovat kuin nippu tottelemattomia nakkeja, vihkisormukset ovat muurautuneet kiinni alusta asti, ne ei liiku milliäkään mihinkään suuntaan.
Mut mul meni myös voimat kädestä, saan jotenkuten jotain kun käsi menee pöhköön asentoon.
Ja mulla toi oikealla kädellä kirjoitus ei suju ollenkaan.- marduk88
peduliikki kirjoitti:
mä pystyn liikkuttamaan sormia jotenkuten sillon ku se ranne on niinku vääntäytyneenä siihe ihme asentoo,ja puristusvoimaaki on.ja jos autan toisellä kädellä ranteen suoraan ,ni pystyy ihan nyrkkiin puristamaan kans.huomenna ois lääkäri taas.kesälomaki alkais maanantaina,voi olla et siirtyy varmaanki.on tää muute vaikee kirjottaa vasurilla
Kun tehdään hermorata tutkimus niin sattuuko se....miten se tehdään ....?
- peduliikki
marduk88 kirjoitti:
Kun tehdään hermorata tutkimus niin sattuuko se....miten se tehdään ....?
ei mitään tietoo,itellä käsi ollu kohta kolme viikkoo lepo,mut pikkuhiljaa ruvennu toimimaa.hyvin vähän kuitenki
peduliikki kirjoitti:
ei mitään tietoo,itellä käsi ollu kohta kolme viikkoo lepo,mut pikkuhiljaa ruvennu toimimaa.hyvin vähän kuitenki
Nyt on kulunut jo pitkälti yli puolivuotta hermorata vauriosta ja sama jatkuu, kivuliaampana.
Nyt leikkaus jonossa.
Arvio fifti fifti onnistuuko vai ei.
Uudestaan olin tuossa ilkeässä neula ja sähkökokeessa.
Joten ajattelin vaan ilmoittaa.- pallokalakukko
Toffe kirjoitti:
Nyt on kulunut jo pitkälti yli puolivuotta hermorata vauriosta ja sama jatkuu, kivuliaampana.
Nyt leikkaus jonossa.
Arvio fifti fifti onnistuuko vai ei.
Uudestaan olin tuossa ilkeässä neula ja sähkökokeessa.
Joten ajattelin vaan ilmoittaa.itsellä meni ranne pari viikkoa sitten, parin viikon päästä olisi neula-akupunktio edessä. ranne toimii alaspäin ja voin puristaa nyrkkiin, mutta sormia en saa nostettua ylöspäin ja ranne roikkuu vaan alaspäin. Välillä siihen alkaa pakottaa ja joudun ottamaan kipulääkettä (vähän vahvempia mitä lääkärin määräämät 800mg buranat)
Kun taas käännän kämmenpuolen ylöspäin niin näkyy kun ranne on vinossa oikealle, enkä saa taivutettua sitä edes rennoksi alaspäin.
Lyricaa lääkäri määräsi myös minulle, mutta se johtui siitä että pyysin itse koska se oli tehostelääkkeenä unilääkkeisiin.
Kun menin ekan kerran lääkäriin niin antoi 2 päivää sairaslomaa ruhjevamman takia, sit menin työterveyslääkäriin niin antoi samantien sairaslomaa 3 viikkoa ja ohjasi kirurgin arvioitavaksi uudestaan. Nyt siis hoito 2 viikon päästä. Mutta pitäisikö minun vaatia hermorata tutkimuksia??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706