Päivän porinoita

Kirveli

Juttuja sieltä täältä. Mitä tänään mielessä pyörii. Vaatimatta vastauksia. Vuorollamme kertoisimme päivän tunnelmia. Miltä juuri minusta tänään tuntuu?
Itselläni on ollut leppoisan mukava päivä. Olen saanut pakkailtua kaikessa rauhassa kun muutto ei vielä ole aivan ajankohtainen, mutta tulossa kuitenkin. On mukava rauhassa siivoilla paikkoja uuden asujan tuloa varten ja toivottaa hänet sillä tavalla tervetulleeksi.

29

2035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vappunaamareita

tuskin tiistaina tarvitaan,
      jos juhlaa on jo alettu viettää.

• Hintriika1

Toisaalta moni voisi olla paljon viehättävämpi näky naamari päässä kuin ilman. Jos on takana neljän päivän ryyppyputki, niin se ei paljon naurata. Ei enää edes itseä.

En minäkään raittiusseuralaiseksi aio ruveta, mutta maltan odottaa maanantaita. Sitten voi illalla vieraitten kanssa kutoa vähän sisäistä villapaitaa, jos niin kylmäksi äityy kuin uhkailevat!

• Hintriika1 kirjoitti:

Toisaalta moni voisi olla paljon viehättävämpi näky naamari päässä kuin ilman. Jos on takana neljän päivän ryyppyputki, niin se ei paljon naurata. Ei enää edes itseä.

En minäkään raittiusseuralaiseksi aio ruveta, mutta maltan odottaa maanantaita. Sitten voi illalla vieraitten kanssa kutoa vähän sisäistä villapaitaa, jos niin kylmäksi äityy kuin uhkailevat!

Mieleni tekisi avata kuohuviinipullo ja juoda malja sisarentyttärelleni, joka eilen valmistui lääkäriksi.
        Lähetimme hänelle illalla sähköpostia, ja tänään tuli niin ihana vastaus, että tunnelmiamme ei sanoin voi kuvata.
        Pitkäkään välimatka ei estä läheisyyttä.

• Myöskin
        Venlastiina kirjoitti:

Mieleni tekisi avata kuohuviinipullo ja juoda malja sisarentyttärelleni, joka eilen valmistui lääkäriksi.
        Lähetimme hänelle illalla sähköpostia, ja tänään tuli niin ihana vastaus, että tunnelmiamme ei sanoin voi kuvata.
        Pitkäkään välimatka ei estä läheisyyttä.

minun sisarentyttäreni on lääkäri ja
        pitkästä välimatkasta huolimatta
        syntymästään saakka ollut kuin
        omatkin lapseni, läheinen ja rakas.
        Samoin kuin hänen kaksi lastaan
        ja miehensäkin.
        Läheiset ihmiset parasta
        täällä matoisessa maailmassa.
        Vattenklara vappen! :))

• Atolfia

on illassa. Nautimme ensimmäiset kahvit pihakeinussa ja ihailimme kukkaloistoa, joka on melkein kuin salaa ilmestynyt sinne tänne kukkapenkkeihin.

Poikani soitteli tuossa iltapäivällä ja kertoi, että voikukatkin jo kukkivat etelärinteellä, joten kesänmerkkihän se jo on.

Kylmän sään ennusteista huolimatta Hilpeää Vappua kaikille vapun viettäjille!!!

• onkkelis

Ollut lämmin päivä, tai näyttihän mittari lämmintä, mutta tuuli niin ettei meinannut pysyä pystyssä pyörällä ajaessa. Voimakas sivutuuli aiheutti sellaista vaappumista, että jos poliisi olis nähnyt, olis varmaan pysäyttänyt ja epäillyt minunkin aloittaneen vapunvieton. Harvoin tänne syrjäkylille poliisi kyllä eksyykään.
        Minäkin toivottelen hyvää vappua kaikille. Sisäisen lämmikkeen sijaan suosittelen lämpimiä varusteita ulkona liikkuville. Voihan toki vähän simaakin sitten nauttia. Ja 'simaa'!

• myynnissä!
        onkkelis kirjoitti:

Ollut lämmin päivä, tai näyttihän mittari lämmintä, mutta tuuli niin ettei meinannut pysyä pystyssä pyörällä ajaessa. Voimakas sivutuuli aiheutti sellaista vaappumista, että jos poliisi olis nähnyt, olis varmaan pysäyttänyt ja epäillyt minunkin aloittaneen vapunvieton. Harvoin tänne syrjäkylille poliisi kyllä eksyykään.
        Minäkin toivottelen hyvää vappua kaikille. Sisäisen lämmikkeen sijaan suosittelen lämpimiä varusteita ulkona liikkuville. Voihan toki vähän simaakin sitten nauttia. Ja 'simaa'!

Olisi kyllä kiva kokeilla,
        mikä re-aktio vastaantulijoilla.

• kirjoitukset
        myynnissä! kirjoitti:

Olisi kyllä kiva kokeilla,
        mikä re-aktio vastaantulijoilla.

siirretty huuhaa palstalta tänne ? Ei ainakkaan edellinen viesti vaikutta 70 kirjoitukselta, Sääli palstan tasoa.

• Kirveli
        kirjoitukset kirjoitti:

siirretty huuhaa palstalta tänne ? Ei ainakkaan edellinen viesti vaikutta 70 kirjoitukselta, Sääli palstan tasoa.

Ei anneta häiriköiden pilata koko palstaa, ohitetaan olankohautuksella heidän yrityksensä.
        Kyllä täällä ihan oikeita kirjoittajiakin on, ja kirjoitellaan me vain omia ajatuksiamme.

• tympiintynyt
        Kirveli kirjoitti:

Ei anneta häiriköiden pilata koko palstaa, ohitetaan olankohautuksella heidän yrityksensä.
        Kyllä täällä ihan oikeita kirjoittajiakin on, ja kirjoitellaan me vain omia ajatuksiamme.

tuommoiset muka vitsikkäät saavat vain uutta vettä myllyyn, kun niitten typwryyksiin otetaan kantaa. Paras vaib sivuutta ja jättää omaan arvoonsa.

• vielä vitsejä ruvetaan
        tympiintynyt kirjoitti:

tuommoiset muka vitsikkäät saavat vain uutta vettä myllyyn, kun niitten typwryyksiin otetaan kantaa. Paras vaib sivuutta ja jättää omaan arvoonsa.

rustaamaan! :((

• onkkelis

Seurasin kirjoittelua palstoilla ja tulin siihen tulokseen minäkin, että jos haluan kirjoitukseni säilyvän , en kirjoittele *häntiin* , sillä häiriköitä ja juopuneita varmaan pistäytyy välillä joukossamme.
      Ei silti , että minun ajatukseni niin säilyttämisen arvoisia ovat, mutta moni tuntuu olevan pahoillaan jos kirjoituksensa poistuu hänniltä 'roskapostin' mukana.

• opritar, näin

puhuivat taivaanrannan maalaamisesta. Kun en juo kahvia, en jäänyt tarinoimaankaan, mutta olen itsekin tavallaan taivaanrannanmaalari, sillä olen monet kerrat yrittänyt öljyväreillä kuvat taivaan värejä. Nykyään olen siirtynyt kameran käyttöön. Se kun on niin nopea konsti.
      Parasta taitaisi olla vain siirtyä taivaanrannan ihailijaksi.

• mummikka

Aurinkoinen kolea aamu. Matto pitää viedä ulos ja lattia pyyhkäistä. Odottelen iltapäivä kun saan hakea viisivuotiaan pikkuherran ensi kertaa yökylään hänen omasta pyynnöstä. Saapas nähdä miten menee. Lukemista on varattu ja tietsikalla saa pelata, syödään hänen lempiruokia ja eletään hänen ehdoilla. Yleensä mummi on se joka on yökylässä heillä lapsia hoitelemassa, silloin joutuu aina jakamaan huomion sisarusten kesken, heitä on kolme. Nyt saa mummin koko huomion.

Aina aikuinen ei ajattele miten lapsi reagoi asioihin. Ennen tämä pikkumies oli meillä vähintään kerran viikossa, useamminkin. Mieheni kuoleman myötä asiat muuttuivat ja tapaamiset harvenivat. Minulla ei yksinkertaisesti ollut voimia, käperryin siihen omaan suruun. Jokin aika sitten havahduin kun tämä pikkumies kysyi: ”Etkö sinä mummi enää tykkääkään minusta, kun sinä olet aina meillä niin vähän aikaa, etkä hae minua teille?”
      Hyvä kysymys, kaivoi minut ulos kuoresta, herätti ja sai ajattelemaan.

• on, mutta kylmä tuuli puhaltele.

Toivottelen mummikalle kivaa iltaa pikkumiehen kanssa. Itselläni on saman ikäinen pikkuprinsessa ja on ollut yökylässä puolitoista vuotiaasta asti silloin tällöin vaihtelevalla menestyksellä.

Ensimmäinen kerta meni hienosti, ei ai eikä ui sanottu kun nukuttiin koko yö.
        Myöhemmin on ollut vähän vaikeaakin, mutta ei enää, paitsi viimeksi hän oli sitä mieltä, että nukkuu yksin sohvalla ja näin tehtiin ja pienen päästä kuului, mummu, mä tuun sun vierees ja siinä se yö meni ihan hyvin.

Kyllä ne yövierailut ovat hienoja ja ei niitä kauan ole varsinkin, kun mekin asutaan niin lähekkäin.

Kaikkea hyvää mummikalle ja voimia jaksaa eteenpäin.

• ulpukka33

Taitaa olla palstalaisilla muutto vimma näin keväällä kun ei ole paljon aikaa kun joku muutti ja nyt Kirveli, muutatko kauaksikin vai sopiiko kysyä,minä muutin tähän asuntoon tulee viisi vuotta enkä varmaan enää muuta jos en pärjää enää kotona sitten viedään en itse muuta,
      muutin tähän sen vuoksi kun on ympärillä kaikki palvelut niin pystyy kauemmin olemaan kotona
      kysyit tämän päivän touhuja,
      pistäydyin kaupungissa (täältä on 8km) sitten kävin lenkillä ja suihkussa käytyäni lueskelin
      ja sitten tuli mieleen tämä palsta, pari puhelin soittoa on tullut ja muutaman naapurin tavannut
      onhan siinä yhdelle päivälle tapahtumia,
      jaa paistoin minä kinkkupiirakan kun pojanpoika
      joka siitä niin kovin tykkää tulee maanantaina
      käymään tyttöystävänsä kanssa, SKillan kyseli onko pohja muropohja ei ole siihen
      tulee voita ja juustoraastetta ja jauhoja,kai niitä tippaleipiäkin tulee tehtyä
      tai oikeastaan munkkirinkilöitä vaan samahan
      se on kunhan saa suunsa sokeriseksi,
      hauskaa vappua kaikille ja hyvää mieltä.

• Kirveli

Ulpukka33, olen muuttamassa Etelä-Suomeen takaisin, kun välillä yritin asua pienessä kirkonkylässä täällä n.400 km päässä
        Minähän olen tainnut koko alku- vuoden puhua tätä muuttoani, kun olen sitä niin odottanut, nyt se lähenee. Pääsen takaisin lasteni ja ystävieni luo.
        Paljon uusia kokemuksia sain täältä muutaman vuoden aikana, mutta mieli palaa takaisin paikkaan , missä on suurimman osan elämästään viettänyt.
        Mukava, että joku on käynyt täällä kirjoittelemassa. Aika hiljaista on. Ihmisillä on varmaan vieraita viikonloppuisin ja muuta puuhaa. Minä lepuutan jalkojani kirjoittelemalla.

• ulpukka33
        Kirveli kirjoitti:

Ulpukka33, olen muuttamassa Etelä-Suomeen takaisin, kun välillä yritin asua pienessä kirkonkylässä täällä n.400 km päässä
        Minähän olen tainnut koko alku- vuoden puhua tätä muuttoani, kun olen sitä niin odottanut, nyt se lähenee. Pääsen takaisin lasteni ja ystävieni luo.
        Paljon uusia kokemuksia sain täältä muutaman vuoden aikana, mutta mieli palaa takaisin paikkaan , missä on suurimman osan elämästään viettänyt.
        Mukava, että joku on käynyt täällä kirjoittelemassa. Aika hiljaista on. Ihmisillä on varmaan vieraita viikonloppuisin ja muuta puuhaa. Minä lepuutan jalkojani kirjoittelemalla.

Kirjoitellaampahan me vaikka kyllä minä kirkossa kävin ja sitten poikani tuli vaimoineen
        kun tulostin sanoi sopimuksen irti
        eikä se siitä parantunut olen tainnut
        rikkoa koko vehkeen kun näppäilen mistä
        sattuu, no omapahan on koneeni mutta kalliiksi
        tulee jos ammattimiestä pitää pyytää
        apuun, huomenna tulee yksi pojanpojista
        jos hän älyäisi mikä on vika, kyllä täällä
        Tampereen tienoilla koivut vihertää kauniisti
        ja nurmikkokin tämä on odotuksen aikaa
        tämä kevät, huomenna on vappuaatto ja monella
        isot juhlat tai menoa kumminkin meillä on ne
        ajat olleet menneet,mutta silti HAUSKAA VAPPUA !!!!!

• Likka321

Saima Harmaja:Lumous

"Oi kuulautta näiden kevätöiden,
      kun kaikki taivaan valo ikävöiden
      maan päällä viipyy, kuin hennomatta pois,
      kun heleimmillään hymyy kevään multa,
      kun puistot hohtavat jo arkaa tulta
      säteilee ikkunat , kuin lumotut ne ois.
      Ui punertuen pilvet meren yli,
      se syvään hengittää, niin kuultavana syli,
      se,kirkas, taivaan armautta juo.
      Hymyssä auerten en nähdä saata,
      mi vettä, valoa, mi taivasta tai maata."

• viivi-karoliina

Kiitos LIKKA 321,oli kaunis runo,kosketti ihan syvältä,en ole aikoihin runoja lukenut.Hyvää päivänjatkoa sinulle.

• Aleksanteri Viidestoista

Jotakin herkkää värähti sisikunnassa.
        Hieno runo ja hieno tunnelma.
        Jotkut ne osaa runoilla.

• Atolfia
        Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:

Jotakin herkkää värähti sisikunnassa.
        Hieno runo ja hieno tunnelma.
        Jotkut ne osaa runoilla.

oli lyhyt elämä, mutta hän ehti kirjoitella monia kauniita, tunnelmallisia runoja. Mitä olisikaan saanut aikaan, jos olisi ollut elinvuosia enemmän.

Olin tänään eräässä koulussa kuuntelemassa musiikkiluokkien konserttia. Laaja oli laulujen skaala ja hyviä esityksiä saimme kuulla. Nämä ovat meille sellaisia elämän valopilkuja muutaman kerran vuodessa. Ihanaa, että on vielä noita lastenlapsia vielä koulussa. Mukavaa on nähdä hyvin kasvatettua nuorisoa ja heidän elämän iloaan.
        Ihana on huomata, että löytyy vielä opettajia, jotka jaksavat työskennellä oppilaittensa kanssa ylimääräisesti vielä koulutuntien jälkeenkin.

"Laulu se on ollut mun elämäni ilo", näinhän kansalaulussakin lauletaan.

Näin päättyi tämä päivä ja huomenna, toivon mukaan, saamme taas herätä uuteen aamuun kuuntelemaan " Leave me alone".

Hyvää Yötä!!!

• Likka321
        Atolfia kirjoitti:

oli lyhyt elämä, mutta hän ehti kirjoitella monia kauniita, tunnelmallisia runoja. Mitä olisikaan saanut aikaan, jos olisi ollut elinvuosia enemmän.

Olin tänään eräässä koulussa kuuntelemassa musiikkiluokkien konserttia. Laaja oli laulujen skaala ja hyviä esityksiä saimme kuulla. Nämä ovat meille sellaisia elämän valopilkuja muutaman kerran vuodessa. Ihanaa, että on vielä noita lastenlapsia vielä koulussa. Mukavaa on nähdä hyvin kasvatettua nuorisoa ja heidän elämän iloaan.
        Ihana on huomata, että löytyy vielä opettajia, jotka jaksavat työskennellä oppilaittensa kanssa ylimääräisesti vielä koulutuntien jälkeenkin.

"Laulu se on ollut mun elämäni ilo", näinhän kansalaulussakin lauletaan.

Näin päättyi tämä päivä ja huomenna, toivon mukaan, saamme taas herätä uuteen aamuun kuuntelemaan " Leave me alone".

Hyvää Yötä!!!

Minulla tuo ilo laulavaisista ja soittavaisista lapsenlapsista on suureksi osaksi vielä edessäpäin, sillä vanhin seitsemästä on vasta 9-vuotias.Pianhan on koulujen kevätjuhlakin. Innostuneita ja luovia ohjaajia ja opettajia he tarvitsevat, ja ehkä hekin saavat intoa ja voimaa lasten onnistumisen ja kehittymisen ilosta sekä jälkikasvustaan onnellisista omaisista.Lastenlasten musiikkiesitykset herkistävät kummasti vaarejakin.
        Kun nyt runollisella päällä ollaan, tähän sopii Eino leinon sanat:
        Ja kiitospa vihdoin viimeinen
        kun laulun lahjan sa annoit,
        kun riemut ja murheet lapsosen
        näin sävelten siivillä kannoit.

Hyvää yötä , linnunlauluun on suloista herätä!

• porisehan

sinä emäntä ketjussasi myös, vai onko vesi kattilassa kiehunut kuiviin!

• Kirveli

Muuton takia en saanut heti laajakaistayhteyttä,
        ja olihan noita hommiakin kovasti. Nyt vasta päivänä muutamana on helpottanut. On mielenkiintoista tutustua uuteen ympäristöön. Jo kävin tuolla äiti-asioissa kirjoittelemassa.
        Olipa jännä jääkiekko-ottelu Suomi- Venäjä ! Huh!

• opritar......
        Kirveli kirjoitti:

Muuton takia en saanut heti laajakaistayhteyttä,
        ja olihan noita hommiakin kovasti. Nyt vasta päivänä muutamana on helpottanut. On mielenkiintoista tutustua uuteen ympäristöön. Jo kävin tuolla äiti-asioissa kirjoittelemassa.
        Olipa jännä jääkiekko-ottelu Suomi- Venäjä ! Huh!

Minullakin on muuttohommat ohi kuten tuntuu Kirvelilläkin olevan. Kotiutuminen uudelle paikkakunnalle on alkanut. Tämä on mielenkiintoista aikaa ja ihanaa kun on kevät ja valoa, toista olisi syksyllä ja pimeällä tämä tutustuminen.

• Kirveli
        opritar...... kirjoitti:

Minullakin on muuttohommat ohi kuten tuntuu Kirvelilläkin olevan. Kotiutuminen uudelle paikkakunnalle on alkanut. Tämä on mielenkiintoista aikaa ja ihanaa kun on kevät ja valoa, toista olisi syksyllä ja pimeällä tämä tutustuminen.

" Kaksi korvaa minulla on, että enemmän kuuntelisin,
        yksi suu, että vähemmän puhuisin.
        Ei ihminen muuta kaipaa kuin toisen kohtaamista"

Lainaan päivän porinoihin jonkun viisaan sanoja kun itsellä on ajatukset vain arkisissa asioissa;
        siivousta ja kauppalistan miettimistä, kuten monella muullakin näin aattopäivänä.

• Aamutuima
        Kirveli kirjoitti:

" Kaksi korvaa minulla on, että enemmän kuuntelisin,
        yksi suu, että vähemmän puhuisin.
        Ei ihminen muuta kaipaa kuin toisen kohtaamista"

Lainaan päivän porinoihin jonkun viisaan sanoja kun itsellä on ajatukset vain arkisissa asioissa;
        siivousta ja kauppalistan miettimistä, kuten monella muullakin näin aattopäivänä.

vihreyttä kesän tässä katselen. Luonto on niin kauniina, että silmät oikein lepäävät sitä ihastellessa.

Koivut ovat puhjenneet täyteen lehteensä. Tuometkin kukkivat aivan upeasti. Pihalla kukkivat Lemmikit, Bellikset ymt.

Aina tämä on yhtä ihmeellistä talven jälkeen.

Sää kuitenkin pysyttelee vielä melko viileänä.

Leppoisaa Helatorstaita päivän porisijoille!!!

• kun tämä kohta

siirtyy mutkaista tietä näkymättömiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe