Tupakan orja

v.-40

tästä orjuudesta yritän päästä pois lääkärin avulla. Minulla on Zyban kuuri, Neljäs päivä menossa kertokaa kokemuksia, kiitos.

21

1737

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

välissä on paras "lääke". Lopetin sillä tavoin, että aina kun teki mieli savuketta, katsoin kelloa. Ellei se näyttänyt tasatuntia, odotin seuraavaa. Alku oli tietenkin vaikeaa, tuli vilkaistua kelloa tiheään. Mutta touhutessa kaikenlaista, unohtui kellokin. Niin sitten unohtui tupakkakin.

• v.-40

minä en ole niin vahva. Tarvitsen tukea.

• KristaTee
        v.-40 kirjoitti:

minä en ole niin vahva. Tarvitsen tukea.

Jos kyseessä on oma terveytesi, jaksat kyllä. Tuen näin virtuaalisesti jos tukea haluat.

• KristaTee kirjoitti:

Jos kyseessä on oma terveytesi, jaksat kyllä. Tuen näin virtuaalisesti jos tukea haluat.

30 sätkää 20 vuotta aiheutti sellaisen riippuvuuden ettei omalla terveydellä ollut motivoivaa vaikutusta.
        Kokeilin myös kevytsavukkeita mutta palasin pikaisesti normaaliin Cameliin.

Vasta kun lasten lääkäri kertoi allergioiden saattavan muuttua astmaksi niin siirsin seuraavan savukkeen sytytystä.
        Olin aiemmin lopettanut monta kertaa.
        Tulin kipeäksi. Kävin lääkärissä päänsäryn vuoksi.
        Kädet vapaisvat, vatsa sekaisin, hiotti, vilutti.
        Heräsin joka yö pari kertaa unissa polttamiseen. Natsa alkoi polttaa sormia.
        Ostelin tupakkaa unissani. Yrittäessäni sytytystä heräsin huonoon omaantuntoon.

Tätä kesti puolisen vuotta.

Vuosikausia jouduin varomaan ajatustakin tupakasta.
        Nyt saatan olla "kuivilla".

Minulle on useampikin sanonut että hän poltti 20-vuotta viisi toppaa vihreää norttia päivässä.
        Päätti lopetta ja pani tupakat ja tikut takan reunalle eikä ole mieli tehnyt.
        VALEHTELEVAT KUIN SIAT!!!

• KristaTee
        laiska-lasse kirjoitti:

30 sätkää 20 vuotta aiheutti sellaisen riippuvuuden ettei omalla terveydellä ollut motivoivaa vaikutusta.

Vasta kun lasten lääkäri kertoi allergioiden saattavan muuttua astmaksi niin siirsin seuraavan savukkeen sytytystä.

Minulle on useampikin sanonut että hän poltti 20-vuotta viisi toppaa vihreää norttia päivässä.

valehtelevatko. Kyllä tupakoinnin voi lopettaa kertalaakista. Tunnen ainakin kaksi, jotka ovat sen tehneet. Se, että ei muka mieli tekisi, on luultavasti puppua. Kyllä savuke mielessä mukana kulkee pitkään.

• jenkaten
        KristaTee kirjoitti:

valehtelevatko. Kyllä tupakoinnin voi lopettaa kertalaakista. Tunnen ainakin kaksi, jotka ovat sen tehneet. Se, että ei muka mieli tekisi, on luultavasti puppua. Kyllä savuke mielessä mukana kulkee pitkään.

Poltin noin pari askia norttia päivässä.Sitten
        aloin miettiä,että kaikkea paskaa sitä sisälleen
        vetää.Aamuisin koski aina päähän.Aloin miettiä,
        että tästä on päästävä eroon.Sitten eräänä aa-
        muna päätin,että"me ei tarvita toisiamme."Lope-
        tin heti.Menihän siinä aika paljon appelsiinejä
        ja taisi mennä suklaatakin,mutta periksi en an-
        tanut."Minä voitin."
        Minun mottoni on tupakan polton lopettamisel-
        le,"ensimmäisestä se on alkanut ja viimeiseen
        se loppuu."
        Kyllä tupakasta eroon pääsee,jos vain haluja
        on.Ei siihen tarvitse mitään "nikorettoja."

• lindroos
        laiska-lasse kirjoitti:

Yli 40 vuotta meni suurtupakoitsijana, niin addikti kuin olla voi. Lopetin, mutta - ei jumalauta - ollut helppoa. Mulla sama toi unennäköhomma: poltin noin metrin pituisia röökejä posket klommolla ja aamulla oli hirveen huono olo, kunnes muisti, että ihanaa, enhän mä ole polttanut,se oli unta!

• valmennusta melkein

vuoden etukäteen ja päätin, että pystyn.
      Kun valitsin päivän, se oli helppoa.
      Yhtään ei tehnyt mieli ja tupakansavukin alkoi ällötää jo viikon päästä.
      Zemppiä.

• Multa loppui vähän niin kuin vahingossa polttaminen, kun odotin ensimmäistä lasta - lakkasi vaan maistumasta.
      Ja onneksi loppui eikä tehnyt jälkeen päinkään mieli muulloin kuin vähän juhliessa, mutta ei sitten enempää, vaikka pari polttaisinkin.

Moni ei uskalla ensimmäistäkään polttaa sen jälkeen kun on saanut lakkaamaan.

• v-40

haluaisin tietoa ja kokemuksia

• fidinka

Zybanin avulla.
        Olin polttanut 45 v. ja nyt olen ollut polttamatta 11 kk. Ja voin sanoa että olisin lopetanut jo aikaisemmin jos olisin tiennyt tämän olevan näin helppoa.

Tietysti kaikki on yksilöllistä, mutta minulle tämä on helppoa.
        Välillä tulee tupakka mieleen, mutta mieliteko ei omalla kohdallani ole paha ja hetken kuluttua se on jo ohi.
        Ainoa mikä ehkä Zybanista oli haittana voisi kohdallani olla että nukuin huonosti, siitäkään en ole varma koska nukun aina huonosti.

Siis yksin kertaisesti lopettaminen oli kohdallani yllättävän helppoa.

• folk
        fidinka kirjoitti:

Zybanin avulla.
        Olin polttanut 45 v. ja nyt olen ollut polttamatta 11 kk. Ja voin sanoa että olisin lopetanut jo aikaisemmin jos olisin tiennyt tämän olevan näin helppoa.

Välillä tulee tupakka mieleen, mutta mieliteko ei omalla kohdallani ole paha ja hetken kuluttua se on jo ohi.
        Ainoa mikä ehkä Zybanista oli haittana voisi kohdallani olla että nukuin huonosti, siitäkään en ole varma koska nukun aina huonosti.

Tässä minun onnistumis tarina.
        5v.takaperin olin sairaalassa leikattiin lonkka.
        Tyttäreni on hoitajana sillä osastolla,ja koska tiesi paheeni toi minulle nikotiini laastarin ensin vahvempi ja sitten miedompi.
        Kotiin tultua ajattelin,en nyt sitten polta täälläkään.
        Käytin nikotiini purkkaa,no sitten jäin joksikin aikaa koukkuun siihen.
        Jossain vaiheessa nekin jäi pois.
        Kyllä vieläkin tekee joskus mieli sauhuja,onneksi se menee ohi.
        Toivon Sinulle tsemmpiä älä anna periksi!

• sitroen.
        folk kirjoitti:

Tässä minun onnistumis tarina.
        5v.takaperin olin sairaalassa leikattiin lonkka.
        Tyttäreni on hoitajana sillä osastolla,ja koska tiesi paheeni toi minulle nikotiini laastarin ensin vahvempi ja sitten miedompi.
        Kotiin tultua ajattelin,en nyt sitten polta täälläkään.
        Käytin nikotiini purkkaa,no sitten jäin joksikin aikaa koukkuun siihen.
        Jossain vaiheessa nekin jäi pois.
        Kyllä vieläkin tekee joskus mieli sauhuja,onneksi se menee ohi.
        Toivon Sinulle tsemmpiä älä anna periksi!

itsellesi ja kulje se päällä, jos annat tupakan itseäsi määräillä, että muutkin näkevät vielä selvemmin, mikä olet miehiäsi! Itsekseenkö se haiseva pötkö sinne naamaasi uppoaa ja vielä syttyy?

• OliviaKoo
        sitroen. kirjoitti:

itsellesi ja kulje se päällä, jos annat tupakan itseäsi määräillä, että muutkin näkevät vielä selvemmin, mikä olet miehiäsi! Itsekseenkö se haiseva pötkö sinne naamaasi uppoaa ja vielä syttyy?

Olipa törkeästi sanottu! Itse et ilmeisesti ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa missään asiassa, muuten pystyisit kyllä edes hieman samastumaan.

Saakohan sinusta koskaan kukaan tukea mihinkään muuhunkaan? Empatiatasosi taitaa olla...no, olkoon sanomatta, vertailut sikseen.

• sitroen.
        OliviaKoo kirjoitti:

Olipa törkeästi sanottu! Itse et ilmeisesti ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa missään asiassa, muuten pystyisit kyllä edes hieman samastumaan.

Saakohan sinusta koskaan kukaan tukea mihinkään muuhunkaan? Empatiatasosi taitaa olla...no, olkoon sanomatta, vertailut sikseen.

Olivia hyvä, herneen nenääsi?
        Näinhän se juuri on, kuin sanoin!
        Vai onko Sinulla tupakkapötkö itsekseen suuhun mennyt ja siinä syttynyt, mitä?
        Taatusti ei yksikään tupakoija minulta sympatiaa saa, niin paljon olen saanut sitä löyhkää kärsiä!

• KristaTee
        sitroen. kirjoitti:

Olivia hyvä, herneen nenääsi?
        Näinhän se juuri on, kuin sanoin!
        Vai onko Sinulla tupakkapötkö itsekseen suuhun mennyt ja siinä syttynyt, mitä?
        Taatusti ei yksikään tupakoija minulta sympatiaa saa, niin paljon olen saanut sitä löyhkää kärsiä!

Älä ole noin kärttyisä, kevät ja kaikki. On niitä muuten muitakin löyhkiä, mutta niistä ei välitetä. Ei tupakka kaikkein pahin ole.

• fidinka
        fidinka kirjoitti:

Zybanin avulla.

Jatkan vielä tuohon edelliseen kirjoitukseen lopettamisen alku vaiheessa loukkasin jalkani enkä päässyt liikkumaan "lenkille" kahden koiran kanssa joka tuotti siinä vaiheessa ongelmia. Silloin teki tupakkaa tosi paljon mieli, mutta päätin että EI EN POLTA. En myöskään polttanut. Seuraava koettelemus tuli n. kk kuluttua toinen koirani sairastui ja jouduttiin lopettamaan, muuta tehtavää ei ollut.
        Koville otti mutta kestin sen hammastapurren.

• miia...
        sitroen. kirjoitti:

ilmeisesti vastasit miehen viestiin,ei noin törkeästi voi sanoa.Ei sukupuolella ole mitään
        olennaista merkitystä sauhutteluun.

• Pelle1Peloton

Mutta varmasti kovin yksilöllistä.
        Lujaa päätöstäkin siinä tarvitaan.

Itse olen polttanut 15-vuotiaasta alkaen. Taitaa tulla viitisenkymmentä vuotta.

Sitten viime kesänä pyysin lääkäriltä Zyban- reseptin. Parisen viikkoa lääkepakkaus pyöriskeli ruokapöydällä katseltavana.

Eräänä päivänä sitten söin pillerin ja menin tupakille.
        1. viikon aikana Zsyban teki tupakasta pahan makuista. 2. viikon aikana siitä hävisi kaikki maku. Vaikka miten pitkällä kekäleellä ja posket lontolla imit, mitään siitä et saanut.
        Näin oli helppo lopettaa se imeminen la lisätä annos kahteen pilleriin.

Kahdeksan viikkoa kuuri kesti ja sen jälkeen olin melko vapaa rupakasta. En sano, etteikö mieleen olisi tullut, mutta mieliteot oli helppo torjua.
        Yksi taysi ja yksi puolikas L&M-aski on edelleen hyllyllä näkyvissä, mutta niihin ei ole tarvinnut koskea. Nicorette-inhallattoria olen joskus imekellyt, mutta nyt sekin alkaa jäädä.

Tässä tarinani Zyban'ista. Ilman sitä en olisi pystynyt lopettamaan. Hyvä lääke! Minulla ei ollut haittavaikutuksia.

Mutta nyt: Hyvää Vappua! Taidan soittaa torvigramofoonilla muutaman vappulaulun.

• sivulle

tohtori.fi. Osio tupakka, ja kirjaudu, tuki ryhmä auttaa, jotka itse ovat lopettelemassa, tai lopettaneet. Minua auttoi, lopetin ilman mitään korvaushoitoja.

• miia...

mä kyllä tykkäsin,että zuban auttoi minua,kun lopetin tupakoinnin. Se on niin henkilökohtainen
      asia,että on vaikea neuvoa toista.LOpettamiseen
      tarvitaan mahdottomasta SISUA.ja ylpeyttä!
      Ei kehtaa sanoa ettei pärjää,kun on kerran aloittanut.Vie kuuri läpi, et kadu.Mutta sisun
      täytyy tulla sinusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe