onko jätkillä TUNTEET?

lumikk1

onko teillä saakelin rautahermoilla tunteita ollenkaa?:) jos on ni miten ihmeessä pystytte peittää ne?! meikä on nii herkkä ja kaikkee mut haluaisin olla jäätävä, sellanen jota mikää pikkujuttu ei hetkauta. tahtosin näyttää et ei tää maailma muhun vaikuta. haluisin olla YKSIN, olla HYYTÄVÄ joka paskat mistää välittää!!

mite pystytte siihen!? kertokaa!! mua ahistaa!!

57

6368

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkasukko

säilytä se herkkyys, se on söpöä. voin antaa sulle olkapään jota vasten itkeä ja purkaa tunteita:)

• lumikk1

mul on oikeesti niin paha olla!! itken aina, vaivun epätoivoon, ahistaa. tää on tuskaa!! mun tarvis saaha näyttää et en mä oo mikää vollottaja. en mä halua!! haluan olla niin viilee ja näyttää et selviydyn kyllä yksin!

miten siihen pystyy!

neuvokaa oikeesti te jotka tiedätte!

millä/mikä tappaa tunteet?

• pakkasukko
        lumikk1 kirjoitti:

mul on oikeesti niin paha olla!! itken aina, vaivun epätoivoon, ahistaa. tää on tuskaa!! mun tarvis saaha näyttää et en mä oo mikää vollottaja. en mä halua!! haluan olla niin viilee ja näyttää et selviydyn kyllä yksin!

miten siihen pystyy!

et sulla menee noin huonosti.
        mä en voi nyt auttaa jos toi edellämainittu apu ei kelpaa..:):(

en tiedä millä tunteet voi tappaa. se ei varmasti ole helppoa, enkä ite usko ollenkaa et tarpeellista. mut jos nyt täs tapaukses ei aatella sitä!

joku kumma siinä kuitenki on ku sanotaa et pohjalainen mies on jääkylmä, siis kerrassaan jäässä. ja se on totta!! ei tietenkää saa yleistää, mut kuitenki...

et vois olettaa et siihen joku keino on , mut mikä, ni sitä en osaa sanoa!:(

• johtaja93
        lumikk1 kirjoitti:

miten siihen pystyy!

vaan että ottaa itteään niskast kiinni ja kestää mua on itekki kiusattu pikkasen alaasteel olin aika herkkä mut kutosel ja seiskal olin oppinu sietämään paskaa

• voimistumassa
        pakkasukko kirjoitti:

et sulla menee noin huonosti.
        mä en voi nyt auttaa jos toi edellämainittu apu ei kelpaa..:):(

en tiedä millä tunteet voi tappaa. se ei varmasti ole helppoa, enkä ite usko ollenkaa et tarpeellista. mut jos nyt täs tapaukses ei aatella sitä!

joku kumma siinä kuitenki on ku sanotaa et pohjalainen mies on jääkylmä, siis kerrassaan jäässä. ja se on totta!! ei tietenkää saa yleistää, mut kuitenki...

et vois olettaa et siihen joku keino on , mut mikä, ni sitä en osaa sanoa!:(

Tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. Mäkin oon itkeny yhen kundin perään, vaik en halua. Mäkin haluaisin olla kova ja kylmä, mut en tiedä onnistuuko se. Oon yrittäny unohtaa juoksemalla hulluja lenkkejä ja bailaamalla kavereitten kanssa. Kundeil on tunteet, mut ne unohtaa ne joskus. Aina ku oon unohtamassa sen niin se vetää mut takaisin olemalla ihana. ja tää kundi on vaarallinen koska se sanoo mitä mä haluun kuulla. Ja mä tiedän et se on tehnyt sen muillekki. Se on vaikeeta, mut ajattele et se joku on täys kusipää ja liian huono sulle. Mun mielestä sä oot hieno ihminen jo sun viestin perusteella. Elämä on kuin puutarha joten kaiva ja kasvata!

• Onneksi olet tyttö. Jos et olisi, niin asiat olisivat huonosti: Kun näytät tunteitasi tai olet herkkä, niin heti huudetaan, että kuinka säälittävä olet, poikien pitäisi olla vahvoja ja kestää kaikki.

Se on sitä kulttuuria.

• lumikk1

mäkin haluisin pystyä kestää kaikki!

• nikke#
        lumikk1 kirjoitti:

mäkin haluisin pystyä kestää kaikki!

elä sinä tyttötukka kadehdi tunteettomia miehiä. ei se ole helppoa. kaikilla on sisällä on ahistunu olo vaik ulospäin oli viilee!
        jos sua ei ookkaa tarkotettu yksin selviytyy. ottaisit vastaa sen tarjotun olkapään! :)
        uskoisin et ne tuntee kuolee vasta ku sieluki kuolee...
        tsemppiä ja voimia sulle!:)

• nikke#
        nikke# kirjoitti:

elä sinä tyttötukka kadehdi tunteettomia miehiä. ei se ole helppoa. kaikilla on sisällä on ahistunu olo vaik ulospäin oli viilee!
        jos sua ei ookkaa tarkotettu yksin selviytyy. ottaisit vastaa sen tarjotun olkapään! :)
        uskoisin et ne tuntee kuolee vasta ku sieluki kuolee...
        tsemppiä ja voimia sulle!:)

*tyttörukka, tietysti!:)

• .............................

En ymmärrä mistä olet käsityksesi saanut.

Poikia saatetaan moittia lähinnä turhasta pillityksestä.

• kuuma veri

Nää pohjois miehet on aivan varmaanki semmoset et ne pystyy helposti peittää tunteensa, mut ei kaikki! Meneppä etelää ja katsoppas mitä ne miehet siellä tekee jos suru ottaa tai masentaa. Ei ne siellä peitä tunteita, vaan päinvastoin, kuuma veri saa ne karjumaan tuskasta.

• lumikk1

tuo on mun mielestä just kuvaavasti sanotuu, "karjumaan tuskasta"

ihan järkyttävää!!

mun pälli leviääääääää!!

• hra. jäätävä

ei kannata ruveta esittämään. se "tunteettomuus" on pelkästään teeskentelyä, joka on helpompaa kuin tunteidensa näyttäminen. ei se ahdistus mihinkään häviä, se vaan pahenee ja jossain vaiheessa se pitää hoitaa puhumalla jollekin siitä. ite oon just esittäny hirveen kauan ja nyt on vaikee puhua ahistuksestaan terapeutillekaan. mene ihmeessä puhumaan jollekin luotettavalle. jos ei ole oikeasti ketään luotettavaa (niin kuin mulla) niin sitten terapeutille. se on muuten ihan ok keino.

tunteiden jäädyttäminen on kuitenkin väärä keino, sillä et pysty enää nauttimaan mistään ja se jää pitää lopulta kuitenkin "sulattaa".

• blessedchild

Ajattelin ehottaa et purkaisit asias muulla tavoin, mut älä ihmeessä tunteiden näyttäminen on vaa hyvä juttu, paitsi voi se joskus olla huono, mut yritä vaa olla ajattelemat niit asioit ja ku oot yksin kotona voit ajatella niit, nii mäki teen, ja oon siis jätkä

• --------

Jos et halua minkään pikkujutun hetkauttavan sinua niin älä anna sen hetkauttaa. Yksinkertainen neuvo mutta pitää paikkansa. Voi mennä sellaset 10 vuotta "harjoittelua", että saat tunteet suljettua pois silloin kun haluat. Ei ole kuitenkaan mitään hohtoa poistaa muita kuin negatiivisia tunteita :)

• Moimoimoimoi---

Siis mulla tulee sellanen: "IHIHIHII!!11"-olo, jos ajattelen että jätkä itkee.

Älkää kysykö.

• fgfghfrthfgh

Valitettavasti minä ainakin tutustun sellaiseen ihmiseen mieluummin, jolla näen olevan tunteita, että jos nyt yrität tunteettoman oloiseksi. Ei oikeasti ihan hirveästi kiinnosta ihmiset, joilla ei näytä olevan kuin yksi tunnetila. Tai jos heillä ei näy mitään negatiivisia tunteita, niin tulee olo, että miksi ihmeessä noiden pitää olla noin epäaitoja. Tai jos ei näy positiivisia tunteita. Ei tietenkään paikassa missä on miljoona ihmistä niin kannata naama punaisena alkaa karjumaan, että mua ärsyttää... mutta ei kyllä niinkään, että joka tilanteessa hymyhymy ei tässä mitään.

Ei kyllä kannata opetella peittämään kaikkia negatiivisia tunteita, minusta se tekee ihmisestä hyvin epäaidon oloisen. Voisi mennä hermot ihmiseen, joka ei näyttäisi negatiivisia tunteita, ehkäpä se olisi ahdistavaa seuraa. Koska tunteet vaihtelee ja se on normaalia.

• lalalla

Jos elämä on pelkkää helvettiä niin sehän parantaa huomattavasti elämänlaatua jos oppii ajattelemaan positiivisesti. Ei tarvitse aina olla poru kurkussa!

• positiivinen posse
        lalalla kirjoitti:

Jos elämä on pelkkää helvettiä niin sehän parantaa huomattavasti elämänlaatua jos oppii ajattelemaan positiivisesti. Ei tarvitse aina olla poru kurkussa!

"Voi mennä sellaset 10 vuotta "harjoittelua", että saat tunteet suljettua pois silloin kun haluat. "

Siinäpä vasta postiivisen ajattelun aatelia:D Eikö ole yksinkertaisesti helpompaa oppia suvaitsemaan, että itse ja muutkin saa olla ärsyyntyneitä. Vai ehkä se on liian pelottavaa ja ahdistavaa... Ja siksipä pitää käyttää 10 vuotta elämästään oppiakseen tukahduttamaan tunteet, jolloin ei tarvitse pelätä ristiriitoja omien tunteiden kanssa, kun ei tiedä, miten toimisi, jos toinen suuttuu. Tai itseä suututtaa.

Positiivinen ajattelut ok:)

• --------
        positiivinen posse kirjoitti:

"Voi mennä sellaset 10 vuotta "harjoittelua", että saat tunteet suljettua pois silloin kun haluat. "

Siinäpä vasta postiivisen ajattelun aatelia:D Eikö ole yksinkertaisesti helpompaa oppia suvaitsemaan, että itse ja muutkin saa olla ärsyyntyneitä. Vai ehkä se on liian pelottavaa ja ahdistavaa... Ja siksipä pitää käyttää 10 vuotta elämästään oppiakseen tukahduttamaan tunteet, jolloin ei tarvitse pelätä ristiriitoja omien tunteiden kanssa, kun ei tiedä, miten toimisi, jos toinen suuttuu. Tai itseä suututtaa.

Positiivinen ajattelut ok:)

Siksi siinä oli lainausmerkit ettei tämä "taito" ole tullut tarkoituksella vaan olen kasvanut siihen.

• lumikk1

nimenomaan olla yksin, pärjätä ilman muita. en halua tutustua kehenkää, koska aina joutuu pettyy ja sit taas joutuu märisee!!!!!!!!!!!!!!!!!
        en mä vaan tiiä mitä mä tekisin oon varmaa aivan sairas, mielisairas. ei tämmösiä oo varmaan ku minä. voi #*%£@!!

• Petteriliini
        lumikk1 kirjoitti:

nimenomaan olla yksin, pärjätä ilman muita. en halua tutustua kehenkää, koska aina joutuu pettyy ja sit taas joutuu märisee!!!!!!!!!!!!!!!!!
        en mä vaan tiiä mitä mä tekisin oon varmaa aivan sairas, mielisairas. ei tämmösiä oo varmaan ku minä. voi #*%£@!!

Se on aina vaikeeta kun ellää muitten ihmisten kanssa. Mutta sannoi joku mitä tahansa, kaikki niitä muita ihmisiä tarvii. Ei kukkaan selviä yksin.
        Kyllä minäkin aina välissä ajattelen noin. Et sää oo ainoa. Mutta sitte sitä taas kallistuu siihen, että ei tässä olisi ilman muita ihmisiä. Pittää vaan luottaa siihen, että kyllä joku joskus tulee joka ymmärtää ja joka ei petä.
        Vaikka se osaa olla tosi vaikeaa. Varsinkin jos tuntee, että on monesti joutunu pettyyn muihin tai johonkin. Jos tuntuu ettei mihinkään voi luottaa.

• Wlwd
        lumikk1 kirjoitti:

Ihminen on laumaeläin ja tarvitsee läheisyyttä. Ihmiset jotka hakeutuvat yksinäisyyteen eivät halua tavata muita lainkaan ovat häiriintyneitä; jos ihminen ei saisi lapsena rakkautta ja läheisyyttä olisi tuloksena epäkehittynyt lapsi.

Kukaan ei välttämättä osaa tuhota kasantuneita tunteitaan, he vain osaavat pitää ne sisällään ja purkaa ne jälkeenpäin toisessa paikassa, "eiväthän miehet itke"...

• :))

Itteänikin kiusattiin ala-asteella ku olin nii herkkä esim itkin ku tyttöystävä (ala-asteel mikää tyttöystävä ollu :P) jätti ja aloin itkee muutenki liian helposti. Ei se kyl enää oo haitannu vaa tytötki on tykänny ku kaikki ei oo nii kovii vaa joku oikeesti näyttää tunteensaki joskus

• nikke#

kyl kaikilla varmaa on tunteet. toiset pystyy peittää ne paremmin. en tiiä mite mä sen teen jos joskus tulee jotai tuntee purkauksia ni mä vaan hillitsen ne ajattelemalla et, oot iha luuseri jos nyt tässä alat itkee, ekkö pysty olee niinku miehet, ym. itteeni siitä syyllistän jos nolaan itteni. sit jos en kestä tilannetta vihaan ja inhoon itteeni tosi kauan. ei kai tää oo tervettä sillee.. niinku joku tos mainihti et se jää pitää joskus sulattaa kuitenki. se on varmasti totta. mut jotenki sitä on vaa nii epävarma itestä et ei tohi niitä tunteita näytttää... ja musta tuntuu et näi nuorena tää on mulle henk.koht. hyvä ratkasu. jotkut on varmaan erimieltä, mut tää on mun näkemys..

• hra. jäätävä

itsetunnon voi myös saada takaisin. ei pidä syyllistää itseä kun et ole mikään syyllinen sen enempää kuin kukaan muukaan

• Olemalla, karkasemalla ja karkeella elämäntavalla

• lumikk1

kiitos kaikille vastauksista!!

mä koitan tuota et piiskaan, haukun ja kuritan itteeni aina ku tunteen purkaus meinaa tulla... viha ihtiä kohtaan vois auttaa. karkee elämäntapa, se kuulostaa hyvältä! otan sen tavotteeks, menköö siinä sit vaikka 10 vuotta.

• hra. jäätävä
        lumikk1 kirjoitti:

kiitos kaikille vastauksista!!

mä koitan tuota et piiskaan, haukun ja kuritan itteeni aina ku tunteen purkaus meinaa tulla... viha ihtiä kohtaan vois auttaa. karkee elämäntapa, se kuulostaa hyvältä! otan sen tavotteeks, menköö siinä sit vaikka 10 vuotta.

älä nyt ala esittään jos kerran olet tähänkin asti noin selvinnyt. pahennat vaan omaa oloasi. koeta jaksaa! :)

• lumikk1
        hra. jäätävä kirjoitti:

älä nyt ala esittään jos kerran olet tähänkin asti noin selvinnyt. pahennat vaan omaa oloasi. koeta jaksaa! :)

tuntuu melkee uskomattomalta et joku voi oikeasti sanoa noin ku sä, positiivista:) siis neuvoo mua. ei kukaa yleensä neuvo tai kerro miten kannattas tehä. kaikki vaa jälkeepäin sanoo et miks teit noin... mul on nyt kertakaikkiaan pallo ihan hukassa, en tiä mitä tekisin... tapan vaa aikaa ja ootan et oon vanhempi ja ehkä joskus löydän omanitteni.. :`/ aika tulee nii hemmetin pitkäksi!!! elämä karkaa käsistä! en mä vaan tajuu et mikä merkitys tällä on!! mä koitan jaksaaaa...

• hra. jäätävä
        lumikk1 kirjoitti:

tuntuu melkee uskomattomalta et joku voi oikeasti sanoa noin ku sä, positiivista:) siis neuvoo mua. ei kukaa yleensä neuvo tai kerro miten kannattas tehä. kaikki vaa jälkeepäin sanoo et miks teit noin... mul on nyt kertakaikkiaan pallo ihan hukassa, en tiä mitä tekisin... tapan vaa aikaa ja ootan et oon vanhempi ja ehkä joskus löydän omanitteni.. :`/ aika tulee nii hemmetin pitkäksi!!! elämä karkaa käsistä! en mä vaan tajuu et mikä merkitys tällä on!! mä koitan jaksaaaa...

oot vaan murrosikänen ja kaikki muutkin on vaikka ne esittäis mitä. oon aika varma että oot koulus vielä joten mee jutteleen jollekin kaverilles tai opettajalle tai terkkarille. ne on tottunu murrosikäsiin, ei noi sun juttus tuu kauheena järkytyksenä niille :). niitä v*tuttaa kun kaikki ei uskalla puhua niille vaik kaikki haluis (taas se esittäminen).

• lumikk1
        hra. jäätävä kirjoitti:

oot vaan murrosikänen ja kaikki muutkin on vaikka ne esittäis mitä. oon aika varma että oot koulus vielä joten mee jutteleen jollekin kaverilles tai opettajalle tai terkkarille. ne on tottunu murrosikäsiin, ei noi sun juttus tuu kauheena järkytyksenä niille :). niitä v*tuttaa kun kaikki ei uskalla puhua niille vaik kaikki haluis (taas se esittäminen).

en mä viitti kavereille puhua, emmä pysty. enkä halua kuormittaa ketää liikaa, en halua et joku muu ku ammatti auttaja joutuu terapeutin asemaa.. mite sitä pystys jollekki mennä puhuu, ku joutuu ihtiä häpeää kokoajan, ekis se oo aika mahotonta..?

• hra. jäätävä
        lumikk1 kirjoitti:

en mä viitti kavereille puhua, emmä pysty. enkä halua kuormittaa ketää liikaa, en halua et joku muu ku ammatti auttaja joutuu terapeutin asemaa.. mite sitä pystys jollekki mennä puhuu, ku joutuu ihtiä häpeää kokoajan, ekis se oo aika mahotonta..?

mee nyt kumminkin puhuun jollekin, vaikka sitten ammattiauttajalle. voit aloittaa vaikka sillä, että sanot häpeäväs itseäsi. sen onkelman voi kyllä hoitaa... älä nyt ota paineita, mut se ittesä häpeeminen kuormittaa muita enemmän kuin tunteiden purkaminen. kyl ne sun kaveris ymmärtää, jos vaan jaksat selittää... :)

• lumikk1
        hra. jäätävä kirjoitti:

mee nyt kumminkin puhuun jollekin, vaikka sitten ammattiauttajalle. voit aloittaa vaikka sillä, että sanot häpeäväs itseäsi. sen onkelman voi kyllä hoitaa... älä nyt ota paineita, mut se ittesä häpeeminen kuormittaa muita enemmän kuin tunteiden purkaminen. kyl ne sun kaveris ymmärtää, jos vaan jaksat selittää... :)

mä kokeilen. huh, syke nousee ku aatteleeki asiaa.. joutuu ikäänku nöyryytettynä menee terkan tykö.. siltä se vaan tuntuu.. kai mä oon nii paska et ei täs voi enää alemmas joutua, sama mitä tekee...

• hra. jäätävä
        lumikk1 kirjoitti:

mä kokeilen. huh, syke nousee ku aatteleeki asiaa.. joutuu ikäänku nöyryytettynä menee terkan tykö.. siltä se vaan tuntuu.. kai mä oon nii paska et ei täs voi enää alemmas joutua, sama mitä tekee...

toivottavasti oot ssanu kerrottua, mutta jos et niin mee heti vaik se tuntuu vaikeelta. et oo mikään paska vaan hieno ihminen parhaasta päästä :)

• lumikk1
        hra. jäätävä kirjoitti:

toivottavasti oot ssanu kerrottua, mutta jos et niin mee heti vaik se tuntuu vaikeelta. et oo mikään paska vaan hieno ihminen parhaasta päästä :)

joka pvä mä oon menossa, mut käännyn ovelta takas. rohkeus ei riitä, ei vielä. Mut kyl mä sen vielä teen, mä meen sinne, mun on pakko... Pikkuhiljaa.."/

• elina

pojat esittää kovaa vaikka ei ne sitä oo

• ei_pervo_poika

no kyllä yhdellä sadasta on tunteet :)

• "saakelin rautahermo...

tuntuis tosi oudolta jos pojista olis suurin osa herkkiä ja tytöt olis niitä "rautahermoja" ja voit ihan vapaasti nyt olla se mikä oot eli vähän herkistelijä, eiköhän pojillakin jotkut tunteet löydy jostain

• pieni.ehka.viisaskin

Vaikka olen tyttö, yritän auttaa, nimittäin minulla sanotaan olevan kyky katsoa suoraan ihmisten sydämeen. :)
      Pojilla tosiaan on tunteet. Esimerkiksi: Meidän luokallamme on yksi poika, hän on aika kypsä ja mukava. Hän kuitenkin suutahtaa tai tulee surulliseksi nopeasti. Olen nähnyt hänet usein itkemässä. Se ei ole heikkoutta, ihailen sitä millä tavalla hän pystyy näyttämään tunteensa.
      On sitten joitakin poikia joiden tunteista on älyttömän vaikea ottaa selvää!
      Ja sitten sinun toiveestasi olla HYYTÄVÄ. Toivon että unohdat sen. Ymmärrän halun olla kova, mutta siihen ei tarvita HYYTÄVYYTTÄ. Voit olla iloinen, aurinkoinen optimisti, mutta silti olla välittämättä muiden mielipiteistä. Keskity omiin hyviin puoliisi ja ajattele, että se joka haukkuu toista, haukkuu itseään! Ole iloinen! :) Nimittäin muuten menetät ystävät, ja ilman ystäviä... ei selviä mitenkään!

• onethought

Mä pystyn peittää mun tunteet tosi hyvin, mut kuitenki mä itte tiiän miltä musta tuntuu. Ja mulle tulee oikeesti ihan vitun paha olo, ku en kerro kenellekkään miltä musta oikeesti tuntuu. Oikeesti tekis mieli oksentaa, ja välillä mä oksennankin sen takia, kun ahdistaa niin paljon. Mä oon yleensä positiivinen ja ilonen kavereitten seurassa, mut sit ku mä pääsen kotiin, mua alkaa vituttaa aivan suunnattomasti. Mun on tosi vaikee puhuu mun tunteista kenellekkään. Joskus mä kirjotin päiväkirjaa, mut lopetin sen, koska mun veljet kävi lukemassa sitä kavereidensa kanssa. Se oikeesti jotenkin helpotti, kun sai purkaa OIKEITA tunteitaan edes paperille. Ehkä jätkillä on jotenkin sama juttu et, ne pitää tunteensa piilossa muilta ja purkaa ne jollain muilla keinoilla. En nyt kyllä sitten tarkoita kaikkia jätkiä. Ehkäpä jätkät tappelevatkin sen takia paljon useammin kuin tytöt purkaakseen tunteitaan sillä tavalla?

• ja tyttö oon sit :D

Mä itken ku itkettää ja se helpottaa :) Ku itku tuntuu siltä että se on tulossa se on taattu että en estele sen tuloa, ei kiinosta mitä muut ajattelee :D Mä en peitä omia tunteita ja se helpottaa. On koko ajan aika avoin olo :)

• Ermandoo

Ne tunteet tapetaan vain ns. unohtamalla. Keskittymällä johonkin vtn paskaan joka ei kiinnosta , siinä ei tunnetta tuu.

Sori , tuost ei saanu mtn selvää mut toivottavasti ymmärsit jtn. (:

~~ Olen tyttö , mutta tiiän miten tunteet voi piilottaa.

~~ Herkät pojat ON söpöjä...

• Razelam

Oon jätkä, oon tunteellinen ja en todellakaan suosittele jäädyttämään tunteita, kokemusta on.
      Oon luonteeltani ehkä vähän tunteellisempi ja sellane ehkä syvällisempi ku muut jätkät, mutta sain joskus erään lääkityksen joka sitten tappoi melkein kaikki tunteet multa. En tuntenu iloa enkä surua mistään muusta puhumattakaan. Jos kaveri mollas niin mikäs siinä, normaalista poiketen heitin solvaukset sivuun ja pistin kahta kauheammin takas. Eikä edelleenkään tuntunu missään. Olin kavereiden kanssa ja normaalisti olisin viettänyt elämäni iloisimman viikon, mutta en tuntenut suurtakaan iloa, se oli vain sarja tapahtumia. Kaikki oli tylsää ja harmaata. Kaiken huippu oli se kun puoliksi vahingossa lipsautin ihastukselleni pitäväni tästä. No, käytiin ulkona (oli ollut toiveena jo piiiiitkään), mutta en tuntenut juurikaan mitään, korkeintaan vähän iloa. Illalla kuitenkin sain pakit mutta eipä tuo mitään, en tuntenut pettymystä joten pystyin vain jatkamaan normaalisti päivän hommia.
      Lääkkeiden käytön kun lopetin oli alku aika sekavaa. Tunteet pamahtivat viikossa takaisin ja ne oli vissiin vähän niinku patoutunu, tajusin menettäneeni kaverin ja saaneeni uusia, tehneeni niin hyviä kuin huonoja asioita ja päällimmäisenä mieleeni tuli tämä ihastus. Teki mieli samalla nauraa, karjua ja itkeä.
      Nyt on siitäkin päästy yli ja jopa lääkkeet uusittu, tosin lievempänä omasta toiveesta ja nyt taas tunnen.

Sori jos on tylsää ja laimeeta emoilua mutta minkäs mahdat kun aiheeseen piti nyt vastata ajan kuluksi :D

• joo-ooohh

Mietit ja katsot kaikkea paskaa ympärilläsi ja kuvittelet sisimmässäsi kuinka sairasta elämä ja ihmiset ovat, niin helposti tulee tunteet tapettua. Ainakin näin omalla kohdalla. Kaverit pitävät minua kylmänä ja kovana, mutta pimeän yön tullen, käperryn pimeään huoneeseeni musan pauhatessa ja saatan itkeä ja vuodattaa yksinäni kaiken paskan ulos. =)

• Vessansiivooja

Ei tunteita kannata tappaa. Mikään ei ahdista niin paljon kuin se, että ei voi tuntea mitään.

Mitä väliä sillä kavereiden arvostuksella on, jos liian tunteeton nauttimaan siitä?

Kyse ei ole tunteettomuudesta vaan siitä, että ne osaa peittää. Se on helppoa ihmisillä, joilla on hyvä itsetunto.

• .......

Kun mikään ei tunnu miltään, vaan ilot ja surut ovat kaikki samaa laimeaa paskaa, muuttuu elämä päämäärättömäksi haahuiluksi. Tunteiden kokeminen on se, mikä saa ihmisen toimimaan. Ihminen ei halua saavuttaa tai kokea mitään, ellei saavutus tai kokemus saa aikaan mitään olematonta voimakkaampaa mielihyväntuntemusta.

• Henkilö92

Itsekkin kärsin aina kaikesta ja itkin usein, kunnes tajusin että "Vittu eihän mun tarvi" "Ei mun tarvi välittää mistään. Voin vaan olla oma itteni, ilman että mun tarvii koko ajan miettiä kaikkia pikku asioita" En nyt tarkkaan tiiä, että mikä saa sut itkemään ja mikä on se sun "tuska" mutta se, että elää vaan hetkessä ja pyrkii siihen mitä oikeesti haluaa, eikä välitä muusta ainakin autto mua jossain määrin.

• nahka paska kives

no jumalaut, jätkät, mulla tänä aamuna oli käsi niin tunnoton, että se ei liikkunu. ni kyllä mää jumalaut heti tunsin ku siinä ei ollu tuntoa. JUMALAUT.

• fbfujfikbbfn

On jätkil tunteet. Aloittaja ei ilmeisesti tunne muit jätkii ku niit jotka haluu vaan pilluu.

• ffvbvb

se on vaan että onko syntyny jäätäväksi. mä ite oon poika ja oon syntyny jokseenki tunteettomaks. se vielä on avittanu asiaa ku mun entine isäpuoli oli sadisti ja en ole paljoa rakkautta saanu. mutta voin sanoo ettei tää ny niin kovin ihanaa ole...

• beyouandliveyourlife

Hei camoon pysy vaan entiselläs mä oon miettiny muuttavani pois suomest just tän tunteettomuuden.(oonki puoliverine...) takii mä oon herkkä ja empaattinen ja välil haluisin ollakki tunteeton koska mua kiusataa helposti mut iha sama oon vaa oma itteni. must on ihanaa nähä jos jätkä itkee tai nauraa...en vois kuvitella ikinä ees tuntevani ketää tyyppii joka ei ikin tunne mtn,kiroilee, haukkuu...ÄLä MUUTU ! oo ihana oma ittes...! :) Sillä mä ainakin pidän sust :) hihi

• ÖRörörrörör

Aina se tunteiden sisällä pitäminenkään ei ole hyvä juttu :X
      Välillä tuntuu että sydämeni on puhdasta jäätä.

• asdasdasd3333

Itse en osoita ulospäin juurikaan tunteita jos en tietoisesti niin halua tai jos se ei sovi tilanteeseen. Yleensä kuitenkin reagoin voimakkaasti sisälläni kaikenlaisiin tapahtumiin, mutta ei muiden tarvitse tietää mitä ajattelen eri asioista.

• IdontCare

Julkisil paikoil pystyn pitämään itteni pokkana sillee etten vaan välitä mut sitte ku oon yksin kotona pillitän ku mikäki vauva ja kukaan ei tiiä siitä :D

• DASAUTOaaa

Tämä on aika merkillistä, mutta kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa. Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä ja onnea!
      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!
      Vain 3 minuuttia ja tulet hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ FUSKAA!!! Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia: Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi, valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!
      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
      Älä katso etukäteen, silloin tulos on vaara!!!
      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa nimet (esim.ystävät, perhe jne.).
      Älä fuskaa tai tulet katumaan että teit sen!!!
      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden 8, 9, 10 ja 11 viereen.
      6. Ja nyt, toivo jotain.
      Tulokset tulossa!
      Tässä avain tähän kaikkeen:
      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota rakastat.
      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta pidät kovasti mutta et oikein ota hänestä selvää.
      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut erittäin hyvin.
      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 6 tuo sinulle onnea.
      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön kanssa.
      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja ajatuksistasi.
      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi elämään.
      Nyt kopioi tämä itsellesi tunnin kuluessa siitä, kun olet sen itse lukenut.
      Silloin toiveesi toteutuu.
      Ellet kopioi käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä, mutta se tuntuu toimivan!

• CP

Kyllähän meillä tunteet on, mut katokku joku viisas kaveri kerto ett se on helpompaa piilottaa ne ku näyttää ja sillee, ainaki suurimmalla osalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe