Jumala auttaa

uskovainen mies

Paras lääke masennukseen on rukoileminen. Taivaan isä kyllä kuulee kun häntä lähestyy.

Pois kaikki lääkkeet ja lumenaineet. Ihminen ei pysty masennusta parantamaan vaan Kaikkivaltias Jumala.

15

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhatyttö

kun tänne tullaan kertomaan miten usko on auttanut omalla kohdalla/miten se varmaankin auttaisi masennuksesta selviämisessä, mutta koska en usko että kukaan epä-uskovainen todella piittaa niistä viesteistä, haluan vain ilmaista kuinka tällaiset viestit harmittavat minua: eivät itsessään, vaan siksi että loukkaannun siitä kun ihmiset alkavat töykeään sävyyn pilkkaamaan uskontoani turhautuessaan tällaisista viesteistä, siltikin, vaikka niiden lähettäjä olisikin tarkoittanut vain hyvää.

Tarkoitan, että viestit tuskin toimivat, siis saavat ketään kääntymään Jumalan puoleen, mutta niistä aiheutuu pahaa mieltä niin ei-kristinuskossa oleville jotka eivät halua toisten kertovan heille näkemyksiään ja olettavan heidän hyväksyvän ne, kuin kristinuskossa olevillekin kun he joutuvat lukemaan toisten ihmisten kristinuskoon kohdistuvaa pilkkaa, jota tällaisista hivenen provosoivista viesteistä usein seuraa.

• ajatuksen,

että: "Ihminen ei pysty masennusta parantamaan vaan Kaikkivaltias Jumala."

Maailma on täynnä esimerkkejä, joissa masentunut on parantunut sairaudestaan lääkkeiden ja terapian avulla. Kaskun se Jumala saattaa toisinaan käyttää niitä lääkkeitä ja terapeutteja parantamisen välikappaleina.

Rukoilla sopii silti ja voi myös turvautua Jumalaan, mutta lääkäreitä, lääkkeitä ja terapiaa ei kannata väheksyä ollenkaan.

• mejuu

Rukous voi paljon se on totta ,mutta uskon niin että rukouksiin vastataan myös niin että jumlaa antaa viisauttaa lääkäreille jotka määräävät oikeat lääkkeet.

Uskovat sairastavat samoihin tauteihin kuin uskomattomat ja tarvitsevat lääkärien apua vaikka meillä onkin ylimmäinen lääkäri tuolla taivaassa .

Sairautta on helpompi kestää kun tietää että meillä on kaikesta tuskasta huolimatta auttaja joka ymmärtää tuskaistakin ihmistä ja aikanaan pääsee jokainen pois ahdingostaan .

Minulla oli ystävä jolla kasvoi kasvaimia pää täyteen ,viime lauantaina saatoimme hänet viimeiseen lepoon .Kävimme yhdessä lääkärin tarkastuksessa koska hän ei enään pystynyt yksin liikkumaan.ystäväni kysyi lääkäriltä "montako kasvia hänellä on päässään" ,lääkäri snaoi ettei niitä voi lukea ksoka on niin paljon .Siihen ystäävni vastasi "voisitteko sanoa edes jonkin luvun" Lääkäri sanoi"no sanottaan 16"

Romahtiko ystäväni ,ei totisesti ...hän meni lääkärin luo ja halasi häntä sanoen "voi kiitos paljon" ,ei hän kiittänyt niistä kasvaimista mutta kiitti tiedosta.Lääkärin silmät täyttyi kyynelistä ja sanoi ei ole ennen tavannut tälläistä potilasta .

Kiittäkää joka tilassa ......näin sanotaan raamatussa .Meidän ei tarvitse kiittää sairaudentilasta mutta Jeesus on aina kiittämisen arvoinen ja hän tulee vierellesi silloin kun tilanteesi on yhtä kaaosmainen kuin ystävälläni ja näyttää heikossa voimansa .

Sinä joka koet ettet jaksa tänään muista tämä kertomukseni joka ei ole satua ja usko saat uutta voimaa ja apua joko lääkärin kautta tai muuten ,rukouksiin aina vastataan !

Lämmöllä meju

• mejuu

http://p1.foorumi.info/majis/

Jos sinua kiinostaa kuinka olen päässyt ahdistuksesta avaralle ,olen kirjoittanut tänne mjaikseen osiolle "Todistukset" näin Jumala minua kutsui ,siinä kerron miten pääsin ahdistuksesta avarelle ,mut se oli vuosien pitkä tunneli ....

• Mikä ihme teitä aina vaivaa? Masennus on sairaus siinä missä syöpäkin. Syöpäkään ei paljoa hihhuloimalla parane.

• mejuu

Jokainen varmaan täällä tahtoo auttaa toinen toisiaan kertomalla mistä itse on avun saanut .
        Joku on saanut avun uskosta toinen lääkkeistä tai ehkä kummastakin .

Hihhuloimaan tuskin kukaan tänne tulee ,tosin myönnän että taitoa ei aina ole asetella sanoja niin ettei ne ketään loukkaisi .

Apu tulee minulle ylhäältä näin uskon ,mutta Jumala käyttää meitä ihmisiä myös välikappaleina niinpä lääkäreitä ja lääkkeitäkin .

En voi kertoa muuta kuin mitä itse olen kokenut ,ja olenkin kertonut monesti niistä vaikeista ajoistani ja tänään tahdon rohkaista ihmisiä että valoa on synkimmänkin tunnelin päässä.

Särkyneille on puhuttava hiljaa ja sanoin, jotka eivät lyö, kuin tuuli, joka vaalii viljaa, kuin lemppeä ja lämmin yö.

"Särkyneitä on kuunneltava hiljaa, ei mielin jyrkin, ankarin, vaan katsein vastaanottavaisin ja kasvoin herkin, avoimin.

Särkyneille on olemassa suoja, sen hoivaan heikot kannetaan. Jo vierellä on avun tuoja, Hän murtui vuoksi kaiken maan.

Särkyneille soi Jumalamme tuuli, niin hellin herkin sävelin.Hän kaikki huokaukset kuuli. Hän hoitaa käsin siunaavin. "

Anne-Mari Kaskinen

• asia on niin
        mejuu kirjoitti:

Jokainen varmaan täällä tahtoo auttaa toinen toisiaan kertomalla mistä itse on avun saanut .
        Joku on saanut avun uskosta toinen lääkkeistä tai ehkä kummastakin .

Hihhuloimaan tuskin kukaan tänne tulee ,tosin myönnän että taitoa ei aina ole asetella sanoja niin ettei ne ketään loukkaisi .

Apu tulee minulle ylhäältä näin uskon ,mutta Jumala käyttää meitä ihmisiä myös välikappaleina niinpä lääkäreitä ja lääkkeitäkin .

En voi kertoa muuta kuin mitä itse olen kokenut ,ja olenkin kertonut monesti niistä vaikeista ajoistani ja tänään tahdon rohkaista ihmisiä että valoa on synkimmänkin tunnelin päässä.

Särkyneille on puhuttava hiljaa ja sanoin, jotka eivät lyö, kuin tuuli, joka vaalii viljaa, kuin lemppeä ja lämmin yö.

"Särkyneitä on kuunneltava hiljaa, ei mielin jyrkin, ankarin, vaan katsein vastaanottavaisin ja kasvoin herkin, avoimin.

Särkyneille on olemassa suoja, sen hoivaan heikot kannetaan. Jo vierellä on avun tuoja, Hän murtui vuoksi kaiken maan.

Särkyneille soi Jumalamme tuuli, niin hellin herkin sävelin.Hän kaikki huokaukset kuuli. Hän hoitaa käsin siunaavin. "

Anne-Mari Kaskinen

Että jokainen saa etsiä apua sieltä mistä sitä uskoo saavansa mutta uskonnon tuputtaminen saa oikeesti näkemään punaista. Ei meille kukaan mainosta lääkkeitäkään. Aloitusviesti oli varmaan hyvää tarkoittava, mutta ei viitsitä tarjota toisille lääkkeeksi uskontoa koska toisinkaan päin ei ole sopivaa tehdä. Toivon että keskustelu myös pysyy asiallisena eikä aleta "hihhuloimaan" koska juuri se taas saattaa loukata sellaisia jotka eivät koe uskonasioita itsellen sopivaksi.

• Arska

näin juuri, jos on niin tyhmä, että uskoo satuihin.
        Ja tuputtaa niitä muillekin.

• mejuu
        Arska kirjoitti:

näin juuri, jos on niin tyhmä, että uskoo satuihin.
        Ja tuputtaa niitä muillekin.

Tuputtaa!
        Minua ihmetyttää jos uskovat tunnustaa mistä on avun saanett niin se on heti tuputtamista ,voihan joku kertoa että hän sai avun kapakasta ahdistukseensa en koe että hän tuputtaa minulle kapakaa.

Muutenkin ihmeellistä esimerkiksi työpaikoilla on on paha jos esim kahvitunnilla kerrot kuinka hyvässä kokouksessa olit ja sait Jumalan sanasta virvoitusta ,niin heti se on tuputtamista tai jopa ilon pilaajaksi leimataan .Taas jutut kännissä heilumisesta ja rellestämisestä on ihan jees.

Itse olen kokenut uskoon tulon eikä se ole mikään satu vaan todellinen tapahtuma .

Olisko syy monien masennukseen tämä kun ei uskalleta olla sellaisia kuin on pelkäämättä pilkkaa .Ei meitä voi muotittaa samaan muottiin ei uskoviakaan ....

• Erkki V
        mejuu kirjoitti:

Tuputtaa!
        Minua ihmetyttää jos uskovat tunnustaa mistä on avun saanett niin se on heti tuputtamista ,voihan joku kertoa että hän sai avun kapakasta ahdistukseensa en koe että hän tuputtaa minulle kapakaa.

Muutenkin ihmeellistä esimerkiksi työpaikoilla on on paha jos esim kahvitunnilla kerrot kuinka hyvässä kokouksessa olit ja sait Jumalan sanasta virvoitusta ,niin heti se on tuputtamista tai jopa ilon pilaajaksi leimataan .Taas jutut kännissä heilumisesta ja rellestämisestä on ihan jees.

Itse olen kokenut uskoon tulon eikä se ole mikään satu vaan todellinen tapahtuma .

Olisko syy monien masennukseen tämä kun ei uskalleta olla sellaisia kuin on pelkäämättä pilkkaa .Ei meitä voi muotittaa samaan muottiin ei uskoviakaan ....

Olin kauan aikanaan uskossa. Niin kauan, että se muutti aivotoimintaani pysyvästi. Ja se tarkoittaan sitä, että luulen edelleen jumalan olevan jossain tuolla, vaikka tiedän hyvin, että se on mielikuvituksen tuotetta. Ja tähän myös perustuu "uskolla parantuminen". Kun luulee ja uskoo tarpeeksi, niin se vaikuttaa niinkuin lumelääkkeet.
        Älkääkö tulko mulle enää selittämään tai käännyttämään. Tiedän niin hyvin kun sen voi tietää, mistä puhun.

• asia on niin kirjoitti:

Että jokainen saa etsiä apua sieltä mistä sitä uskoo saavansa mutta uskonnon tuputtaminen saa oikeesti näkemään punaista. Ei meille kukaan mainosta lääkkeitäkään. Aloitusviesti oli varmaan hyvää tarkoittava, mutta ei viitsitä tarjota toisille lääkkeeksi uskontoa koska toisinkaan päin ei ole sopivaa tehdä. Toivon että keskustelu myös pysyy asiallisena eikä aleta "hihhuloimaan" koska juuri se taas saattaa loukata sellaisia jotka eivät koe uskonasioita itsellen sopivaksi.

No, sellainen joka ei näistä Jeesus asioista halua tietää, niin ei varmaan tulekaan lukemaan tällaista ketjua, kun näkee avauksen otsikon...
        Kyllä täällä kerrotaan myös lääkkeiden vaikutuksista, niin että miksei sitten kerrottaisi myös Jumalan vaikutuksista. Ja onpa täällä näkynyt sellaisiakin kirjoituksia, joissa on todellakin oikein tuputtamalla tuputettu itsemurhaa yleispäteväksi ratkaisuksi kaikkiin maailman ongelmiin. Sitä minä pidän todella törkeänä tuputtamisena.

• uskovainen nuori

Olen kyllä täysin samaa mieltä, että ruokoilemalla ja Taivaan Isän avulla masennuskin menee ohi, jos sellainen nyt jollakin on. Kiitos taivaan Isän, joka meillä on.

• Erkki V

Mutta kun kaikki eivät silti parane sillä rukoilemallakaan. Itseasiassa se on ihan yhtä suuri todennäköisyys kuin arpomalla. Osa paranee ja osa ei. Miksi nämä loput eivät parane? Ovatko he huonompia ihmisiä, jotka eivät ansaitse?

Tälläistä ruvetaan selittämään sitten "jumala on sen näin tarkoittanut" -teemalla, jossa ei ole järjen häivääkään. Sillä vain kuitataan se, kun huomataan, että se joku ei parantunutakaan sairaudesta tai muuta vastaavaa, vaikka rukoiltiin. Ja saadaan näin ympyrä sulkeutumaan ja jättämään pois mahdollisuus, että jumala ei muka pystyisi tehdä sitä, tai jumala olisi epäoikeudenmukainen, whatever.

• Erkki V kirjoitti:

Mutta kun kaikki eivät silti parane sillä rukoilemallakaan. Itseasiassa se on ihan yhtä suuri todennäköisyys kuin arpomalla. Osa paranee ja osa ei. Miksi nämä loput eivät parane? Ovatko he huonompia ihmisiä, jotka eivät ansaitse?

Tälläistä ruvetaan selittämään sitten "jumala on sen näin tarkoittanut" -teemalla, jossa ei ole järjen häivääkään. Sillä vain kuitataan se, kun huomataan, että se joku ei parantunutakaan sairaudesta tai muuta vastaavaa, vaikka rukoiltiin. Ja saadaan näin ympyrä sulkeutumaan ja jättämään pois mahdollisuus, että jumala ei muka pystyisi tehdä sitä, tai jumala olisi epäoikeudenmukainen, whatever.

Ei ikinä, ihminen tule ymmärtämään Jumalan aivoituksia, tässä ajassa. Näin asia ilmaistaan kyllä ihan raamatussakin. Mutta kun ihmisen on vain niin vikea hyväksä sitä, ettei kaikki ole hänen piskuisella järjellään selitettävissä...

• Erkki V
        wayofcross kirjoitti:

Ei ikinä, ihminen tule ymmärtämään Jumalan aivoituksia, tässä ajassa. Näin asia ilmaistaan kyllä ihan raamatussakin. Mutta kun ihmisen on vain niin vikea hyväksä sitä, ettei kaikki ole hänen piskuisella järjellään selitettävissä...

Siinä nyt ole mitään yllättävää, että kaikkea ei osata selittää. Tulikin oli muutama sata vuotta sitten ties minkä pirulaisen aikaansaannoksia mukamas.
        Vähänkin vaan kun omaa järkeä käyttää, eikä usko kaikkea mitä sanotaan ja raamatussa lukee, niin alkaa tajuta, että mitään Jumalaa eikä jumalaa ole.
        Esimerkiksi kukaan "rakastava isä" - puhumattamakaan jostakin kaikkivaltiaasta - ei anna lastensa kärsiä turhaan. Täyttä paskanjauhamista kuitata jollain "emme voi tietää Jumalan aivoituksia".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      98
      3413
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3107
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2403
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2056
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      40
      1634
    Aihe