ei taas!

kaDoTeTTu

Joo,kevät. Ihanaa aikaa,linnut laulaa ja kaikki on kohta niin vihreetä et koskee. Paskat! Inhoan kevättä, valoa ja yli-iloisia ihmisiä.Se hiipii taas pikkuhiljaa,tunnen sen....musta pilvi pääni päälle.Synkkiä ajatuksia siitä kuinka olen niin paljo huonompi ja ala-arvoisempi kuin muut.Miten ne ei vittu nää ja ymmärrä et mä en haluu olla kenenkään kaa tekemisis vaa vetää peiton korviin ja herätä sit ku on syksy!

Onks pakko mennä töihi, ku mä vaan kihisen jossai nurkassa raivona...kaikki ärsyttää mua.Mä en haluu herätä,en nousta sängystä enkä varsikaan tavata ketää.Mua ei kiinnosta toisten tekemiset tai tekemättä jättämiset ei se et voittaako suomi jotai mitalii vai ei.

Ainoo pikkunen valopilkku on mun lapsi ja voi jumalauta et mä tällä tavalla kohtelen sitä väärin.Hammasta purren mä vien sen puistoon ja saatana hymyilen muille äideille jotka hehkuttaa mite ihana on ku tulee kesä.Mä kasaan itteni päiväks ja voi vittu,ku kello tulee yheksä illalla.MÄ romahdan....katon, ku mun ihana lapsi nukkuu rauhallisesti annan suukon otsalle ja painun olkkariin itkemään.Mä en oo koskaa vahingoittanu lastani,en koskaan edes huutanut hänelle..ja voi saatana et se on joskus työn takana.Mä rakastan lastani,en vaan siedä tätä omaa henkistä vireyttäni yhtään ja kulutan itteni loppuun esittämällä jotai mitä mä en todellakaa oo.

Oisko kohtalotovereita?

6

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apu olis tarpeen

Jos oikeesti sulla on noin kamalaa kevään tultua. Ei ole häpeä, jos käyt vaikka terveysaseman lääkärillä, masennus on niin yleinen juttu ja vielä jos olet yksinhuoltaja. Etkä koe, että kehtaat kertoa sun asioista kenellekkään.
      Ei ole todellakaan oikein antaa sinun tai lapsesi kärsiä tuollaisista tuntemuksista ja vielä kamalampaa jos ympäristö näyttää nauttivan kesän odotuksesta... siihen on oikeus sinullakin.
      En tarkoita pelkiä pilleri-iloja vaan löytyisi varmaan ihan terapia puoltakin.
      Minä vain olen elänyt tyttäreni rinnalla kun kaikki "vituttaa" Ja on nyt vihdoin tunnustanut sen ja on ollut sairiksella pari kk:tta.
      Rohkeutta, että uskallat hakea apua, Kesä kuuluu kaikille, myös lapsellesi.

• ymmärrän

voi paska.
      ymmärrän tilanteesi täysin.
      olet väsynyt ja turhautunut ja haluat maatua pois.
      mä olen kahden lapsen äiti. itse en ole ihan yhtä pahassa jamassa. enää. mutta takapakkeja näyttää tulevan itse kullekin...
      mä en ole koskaan hakenut apua, ainakaan tarpeeksi. mä olen aina selviytynyt yksin. mulla on siihen syyni. en luota ihmisiin ja turvallisuuden tunteessa on selkeitä puutteita.
      mutta.
      jotain sun täytyis tilanteelles tehdä, niin se nyt vaan on. tämä on yks tietenkin yksi hyvä kanava purkaa tuntojaan. mutta ei taida ihan riittää?
      käyt ilmeisesti töissä? ja olet yksin lapsesi kanssa? lapsen isä on jossain?
      onko sulla yhtään vapaata aikaa omille ajatuksilles?
      vähän kyllä huolestuttavassa jamassa olet. mitä jos yrittäisit saada jostain apua? neuvolasta? perheneuvolasta? auttavasta puhelimesta?
      nykyään on onneks semmonen meininki, että apua on saatavilla eikä tartte mitään huostaanottoja ja muita pelätä.
      olet liian yksinäinen.
      nyt kuulostaa siltä että et sä ainakaan lastas ole väärin kohdellu. mistähän semmoset ajatukset oikein kumpuaa? vaikka sä olet äiti ei sun ittes tarvi lakata olla olemasta ihminen. tiedän omasta kokemuksesta että ei o aina todellakaan helppoa olla äiti ja nainen varsinkaan jos on jäänyt yksin ilman tukea.
      et sä ole yksin. kirjota tänne lisää tai koita ottaa yhteyttä johonkin muualle. onko sulla perhettä tai ketään ystäviä joille voisit uskoutua. pään silitystä ja olkapäätä sä nyt tarttisit. tästä tulee sulle virtuaalihali, mutta laiha lohtu se on sillon kun on tarpeeks yksinäinen...
      sulla on henkilöhistoriassas jotain mikä estää sua nauttimasta, se kuuluu tuolta rivien välistä. sulla on mahdollisesti tapahtunut jotain turhan traumaattista. liittyy kevään aikaan, kesän tuloon.
      voi, älä syytä itseäsi kaikesta ja anna nyt vähän itselles armoa. voi olla yllättävää, mutta tuskin sä siel hiekkalaatikolla olet ainoa äiti joka on epätoivonen ja väsynyt ja kokee huonommuutta. usko pois. me vaan tupataan me ihmiset kaikki selviytyyn näyttämällä naamioita jotka on valheellisia.
      et ole yksin.

• apua selvästi

Jos noin kurja olo on sinulla kestänyt jo kauankin,ja jatkuu joka päivä,olet ihan selvästi masentunut.Tarvitset apua.Ei kannata liian kauan sinnitellä pahan olon kanssa,se on kärsimystä teille molemmille,sinulle ja lapsellesi.Sinä et ole huonompi kuin muut,olet tasan yhtä arvokas kuin muutkin maailman ihmiset.Hoidat lapsesi,suukotat ja rakastat,miten voisit olla huono??Masennus on siitäkin pirullinen sairaus että se syyllistää ja saa ihmisen kuvittelemaan että ei ole arvokas sellaisena kuin on.Se myös saa vetäytymään,näyttelemään,katkeroitumaan,mikään ei huvita,ei naurata,ja muu maailma on kuin jossain kaukana itsestä.Itse on kuin kuplassa vankina.Hae rakas ihminen apua.Soita terveyskeskukseen,kerro vastaanotolla lääkärille kaikki,itke ja purkaudu.Lääkäreille nämä asiat eivät ole tänäpäivänä outoja,vaan ihan jokapäiväisiä. Meitä masentuneita on paljon,apua on saatavissa.Lääkkeet ovat hyviä ja terapia ohessa olisi varmaan myös hyväksi.Älä anna elämän mennä ohi masennuksen takia.

• älä syyllistä itsees

niin, totta olet kyllä selvästi masentunut. ja olisi kyllä parempi hakea apua kuin jäädä yksin noitten fiilisten kanssa. eri tahoja on, aloittaa voit varmasti terveyskeskuslääkäriltä, mutta jatkossa vois olla parempi että otat muutakin apua ja tukea ja vertaistukea vastaan (ensimmäisen askeleenhan otit jo kun kirjotit tänne) kuin pelkästään "pillereitä". mulla on itsellä vähän huonoja kokemuksia "virallisista" auttamistahoista, ja sen takia kannustaisin suhtautumaan pienellä varauksella tietynlaisiin lääkäreihin tai kehen vaan jotka tarjoavat pelkästään reseptiä. asia on meinaan niin että meitä masentuneita ja ahdistuneita alkaa todella olla niin paljon, että meitäkin aletaan julkisella puolella käsitellä ihan liukuhihnatavarana. että todellakaan et ole yksin synkkien tunnelmies kanssa!!!!yhteiskunnan resurssit tarjota apua ovat rajalliset, vapaaehtoiset tahot ovat myös varteenotettava vaihtoehto!sunkin paikkakunnallas on varmasti apua tarjolla. sitä pitää ikävä kyllä osata vaatia ja etsiä, ja sillon kun on syvimmässä kuopassa niitä voimia ei aina ole...
        sinä olet ihana ihminen kun sinulla on voimia rakastaa lastasi, kiitä itseäsi ensimmäisenä siitä!!!joillakin menee vielä huonommin.
        toivottavasti näistä viesteistä on jotain apua ja saat voimia ryhtyä ottamaan ensimmäisiä askeleita. et sinä ole todellakaan niin epäonnistunut kuin miltä ehkä tällä hetkellä tuntuu.
        hymy täältä sumun seasta!!!

• Niin paljon on yhteistä mun elämän kanssa. Paitsi ettei lasta ole, mutta siis henkisellä puolella. Sai ainakin ajattelemaan tuo teksti.

• pahimmoillaan

..taikka sitten vaan sillon kun kaikki tuntuu kertakaikkiaan kaatuvan päälle.
      Kevät ja kesä kuitenkin parasta aikaa: alkaa olla valoisaa ja eloisampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe