elikkä 9m teräsveneen köliin on päässyt vettä mitä en ole huomannut muuta kun vasta pohjan hionnan ja uuudelleen maalauksen yhteydessä.köli oli täynnä vettä joka oli päässyt sisään huonosta hitsisaumasta.kysymys kuuluu mitä laitan köliin nyt sisälle kun olen valuttanut veden pois koska ei tiedä onko ruostunut kuinka pahasti,miten ois pellavaöjy!!?? .apua kaivatataan.
köliin päässyt vettä
3
646
Vastaukset
Nosta veneesi ylös vedestä ja tyhjennä köli ja hiekkapuhalla se sisäpuolelta sekä sen jälkeen heti valat betonia täyteen ja valun yhteydessä täytät sen samalla tavaralla mitä siellä olikin, terästä tai lyijyä.
Ainoastaan näin saat estettyä kölisi ruostumisen sisäpuolelta koska betoni tarttuu hyvin puhtaaseen juuri hiekkapuhallettuun teräkseen ja betoni on emäksistä elikä se ruostuta terästä.
Vaikka laittaisit mitä öljyä tai muuta sinne köliin sisälle niin ruostuminen jatkuu aina jostain paikasta ja joskus se on sitten läpi ruostunut, tietysti teräs veneessä on mahdollisuus hitsata ulkopuolelle jatkuvasti uutta teräslevyä entisten ruostuneiden tilalle ja päälle.- R K-S
jättää tyhjäksi. Hitsaa kuntoon.Tee sisälle kaksi täyttötulppa. Hiekkapuhalla ja maalaa hyvin.
Täytä köli pakkasnesteellä tai öljyllä.
Tuo betonitäyttö on hyvä konsti, mutta se olisi pitänyt tehdä jo venettä valmistettaessa. En usko, että se onnituuu näin jälkikäteen. - Toivo
jos saat kölinpaikattua ilmatiiviksi niin sitä ei tarvitse täyttää millään, koska sen sisältä loppuu happi ja ruostuminen pysähtyy Eikä sitä sen takia tarvitse sisäpuolelta maalata.Tuskin se köli sisältä kovin pahoin on ruostunut. Jos vesi siellä sisällä ei ole kovin hyvin vaihtunut, niin ei se ole kovin paljon ruostunutkaan. Ruostuminen vaatii happea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164