Kuka OIKEESTI, siis aikuisten oikeesti, ajattelee ettei sisäinen kauneus ois tärkeintä?
Sitä ei sentään voi ostaa rahalla, niin kuin melkeinpä kaiken muun..
Ja sitten: Ei polttaminen ja dokaaminen oo cuulia,
eikä sekoilu.
"Pidetään hauskaa, mennää baariin tuulettuu!" Isketään joku. Ja voih.
No kun kerran nuoria ollaan.
Vai miten se menee.
Anteeksi avauduin. Meitä kaikkia ei kiinnosta olla jotenkin niin helvetin makee.
Miks suurin osa ihmisistä/nuorista saa nautintonsa ihan jostain muusta ku aitoudesta?
Voi sitä juoda sivistyneetki kännit jos niikseen tulee.
Ylimielisyyttä ei silti kannateta!!!
Mikähän on elämän tärkein asia..ja miks
4
771
Vastaukset
Mikään ei ole coolia, jos sen tekee siksi, että yrittää olla mahdollisimman kül. Toisaalta melkein mikä vaan voi olla coolia, jos sen osaa tehdä küülisti.
Siis aitous loppujen lopuksi on sitä tyylikkyyttä - tai ainakin sen edellytys.
Mutta en usko, että asiat ovat oikeasti niin huonosti kuin annat ymmärtää. Tai sitten en vain ole huomannut...- Vihreät_silmät
PikkuNäätä tiivistikin tuon hyvin; aitous on sitä todellista tyylikkyyttä. Itse vihaan teeskentelyä ja elitismiä yli kaiken, mutta en jaksa päivitellä jokaista kadulla vastaan kulkevaa itseään täynnä olevaa tusinateiniä. Aito kun erottuu halpojen kopioiden meressä pelkästään edukseen.
- hera 18
Niin, mutta monet nuoret eivät osaa olla teeskentelemättä. Eivät he vielä oikein itsekään tiedä, mitä arvostavat, eivätkä sitä, miten he olisivat aitoja. Minäkin mietin pari vuotta sitten, että haluasin olla niin "itseni", mutta miten se käytännössä pystyi onnistua. Yritin miettiä, olenko haaveilija tyyppi tai minkälainen... siis en osannut olla esittämättä.
Yritin keksiä, milloin olen itseni ja aito. Jos olisin samanlainen kuin kotona, niin seuraani ei kestäisi kukaan ja moni loukkaantuisi. Meillä kun kotona se huumori on sitä perheen jäsenten huonoille puolille naumramista ja samalla omilla huonoille puolille nauramista. Tavallaan se on hyvä ja tuntuu ihan hyväksyttävältä, että on huonoja piirteitä. Ja aina kun toinen mokaa jotain, niin voi siitä vääntä pikku vitsin ja naureskella yhdessä. Mutta mitäpä, jos vaikka koulukavereiden kanssa tuollaista huumoria harrastaisin? Siitä tulisi yksipuolista minun muille nauramista. Tietenkin he voisivat ottaa sen pilkkana. Eli kuinka sitten olla aidosti huumorintajuinen?
Tai se, kun kotona olen aito ja möläytän kaikki asiat päin naamaa. Se kun ei vain ole suotavaa vieraitten ihmisten kanssa. Enhän voi vain toimia niin. Ja paljon muutakin. Halusin olla aito, mutten tiennyt miten...
Ja lisäksi olin ujo. Jännitin sen verran ihmisten kanssa, että minun oli mahdoton olla aito. Yksinkertaisesti oli helpompaa olla muiden kanssa enemmän samanlainen. Tiesin, että sillä tavalla minulle oli kuitenkin kavereita. En todellakaan uskaltanut ottaa sitä riskiä, että kaverit olisivat häipyneet. Toimin niin kuin parhaaksi näin, eikös niin ole hyvä? Kun ikää tuli lisää, opin olemaan enemmän itseni ja tuntemaan itseni paremmin. Niin varmaan melkein kaikille käy. Varmaan jokainen haluaa olla myöhemmin se aito itsensä.
Miksipä ne tusina teinit olisivat niin itseään täynnä? Se kaikki voi olla peittämässä epävarmuutta, tosin ei kaikilla. Ja eikö ole toisaalta hyvä, kun on helppo pukeutua samalla tavalla ja se on nuorten keskuudessa ihan suotavaakin. Myöhemmin kyllä alkaa itsestä tuntua, että haluankin näyttää muulta, niin ok.
On turvallista tuntea olevansa samanlainen, samannäköinen ja tietäen, että ainakin tämä käyttäytymistapa on yleisesti hyväksytty. Se helpottaa kaiken epävarmuuden keskellä. Kaikki jotka haluavat elää ulkoisesti noin, niin minun mielestäni ok:) Sisäisesti jokainen varmaan käy läpi omia myrskyjään, vaikka ehkei sitä päällepäin niin näy.
Kun ikää tulee lisää, niin luultavasti se aitouskin pääsee sieltä pilkistämään. Ja uskaltaa olla paremmin itsensä.
T: Ihan tavallisen massateinin näköinen tyttö.
- heaven_of_heavy
oon samaa mieltä siitä et miks aina pitää olla niin helvetin cool!?
sellanen ihminen on oikeesti cool, joka ei välitä siitä onko hän cool vai ei!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069