KIITÄN SAAMASTANI POIKKEUKSELLISEN SUURESTA HENK.KOHT. HUOMIOSTA - MIELENKIINNOSTA KIRJOITTAJAN PERSOONAA KOHTAAN !
Ohessa näytteitä saamastani huomiosta. Kertakäyttönimellisiä ei voi henkilökohtaisesti kiittää, joten kiitän tälleen yleisesti; näitä:
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Oletko paholaisen
Kirjoittanut: alainen, 23.4.2007 klo 08.04
Mitä rienaaja tekee adventistien sivuilla?
Kirjoittanut: Mistä olet karannut? 26.4.2007 klo 00.19
Oletko entinen satanisti?
-------------------------Kuuleppas antti kantola kuulema sinulla on
Kirjoittanut: pitää varoa 28.4.2007 klo 01.21
hallussasi niitä saastaisia henkiä. Joten en lue enempää sinun saastaasi ettei se tarttuisi. Mua kun ei ole vielä rokotettu sinun saastasi tartunnalle. Hyvästi Antti!
Mene muualle mäkättämään ja omavanhurskauttasi julistamaan.
Kirjoittanut: et ole edes uskovainen 27.4.2007 klo 22.11
saati sitten uskossa. Olet vain kaunainen fariseus, joka on tietävinään kaikki paremmin toisista, kuin asianomaiset itse.
Vaahtosuussa siinä vain määit ja päkätät, vanha vuohi, joka ei ole itse taivastiellä, eikä sallisi niidenkään olevan, jotka ovat.
Harvoin näkee noin tyhjänpäiväistä kirjoittelijaa, jonka tarkoituksena on ainoastaan ITSENSÄ KOROITTAMINEN.
Ei adventisteja
Kirjoittanut: valvo muut 27.4.2007 klo 20.27
kuin ei-adventistit.
Sapatin Herra on Jeesus jos et sitä tiennyt.
Antin tekstit ovat yleensä aika ala-astetasoa.
puhut taas
Kirjoittanut: ihan mitä sattuu 27.4.2007 klo 20.09
Ei tuossa ollut taaskaan mitään tolkkua.
Kukaan ei ole
Kirjoittanut: liian tyhmä 27.4.2007 klo 20.01
Neuvomaan!!!!.
VALETTA TAAS !
Kirjoittanut: ISO VALE 28.4.2007 klo 07.49
pääsi taas vanhalta pukilta!!! Adventistit odottaa Jeesustansa, kuten koko kritikunta. Adventisi nimikin tarkoittaa odottamista. 1844 oli suuri pettymys, silloin EI Jeesus todellakaan tullut tänne maanpäälle. Vaikka turhapa se tuollaiselle satanistille on mitään selittää.
Sanoit olevasi jonkinlaisena hoiturina mielisairaalassa, olet imenyt vähän liikaa sitä potilaitesi henkeä itseesi, tai ehkäpä se olikin niin päin, että olet itse potilaana? Olet vain saatanan apuri, syyttäjä hengessä toimiva vääristelijä.
Lue vähän paremmin mitä adventistit ovat ja uskovat, ennenkuin lähdet syyttelemään, senkin valehteleva, mäkättävä vuohipukki!
Vejä tuohon leukaasi pukinparta, se sopii sinulle mielestäni erittäin hyvin!
Sinä et todellakaan ylennä Jeesusta, vaan itseäsi!
Kirjoittanut: Minä, minä, minä!!!!!! 28.4.2007 klo 07.56
Sellaita ylistystä sinulta saa kuulla päivästä toiseen! Jos on kanttia lähteä toisia haukkumaan ja syyllistämään, niin pitäisi edes tietää jotakin, eikä jauhaa PELKKÄÄ PASKAA: Sinulta ei ole tullut ainuttakaan asiallista kirjettä, vaan kaikki on ollut pelkää adventisteista paskan puhumista! Mene paskan jauhaja takaisin sinne luterilaisten palstalle! Eipä sinusta tykätty sielläkään, kun et osaa muuta kuin itseäsi kehua ja toisia moittia.
Käskyt ovat
Kirjoittanut: ikuiset... 28.4.2007 klo 14.46
Kuinka kauan poljet Jumalan lokaan. Kuule Herra sinun Jumalasi ääntä.
Ps. 149. Kuule minun ääneni ARMOSI jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
150. Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.
151. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun KÄSKYSI ovat todet.
152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.
Hyvä Antti Kantola voisitko vastata
Kirjoittanut: Aivan Rehellisesti 2.5.2007 klo 07.05
Kysymykseeni: Vastaa aivan rehellisesti kysymykeeni? Oletko sinä se oikea Annti Kristus, vai pitääkö meidän vielä toista odottaman?
Näet sinulla näyttää olevan silmät kuin ihmisen silmät, Kuitenkin suusi herjaten puhuu! Pitääkö meidän vielä toista Antti kristusta odottaa. Ole hyvä ja vastaa. Olen vain Utelias?
Täähän on kauheeta! Seuraako A K
Kirjoittanut: Vielä(*) 2.5.2007 klo 08.13
EGW kirjoituksiakin. Kyllä hän on varmasti Tuo Antti Kristus josta on varoitettu! Hyvä että toit tuonkin julki. Näet Tämä Antti Kristus on erittäin taitava pettäjä. Parempi on olla lukematta näitä Anttikristuksen tarinoita, koska
niissä on taitavan petoksen henki! Paljon kiitoksia sinulle, että kirkastit hieman hänen luonnettaan. Olen edelleenkin Utelias kuulemaan
Hänen oman tunnustuksensa. Sehän melko varmaa, ettei Anttikristus itseään tunnusta ja näin on asia varmistettu!
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Itse olen näiden viikkojen aikana joutunut syventymään Raamattuun antoisammin kuin koko elämäni aikana yhteensä. Aika näyttää, olenko lukijoille voinut tarjota paljonkaan.Mutta ainakin yhden asian olen saanut kiistattomasti osoitetuksi. Sen, että pakanuudesta kääntyneiden taakaksi ei voida asettaa Mooseksen lakia. (Apt 15. luku).
Laitan linkin OMASTA mielestäni tärkeimpään kirjoitukseeni, " `Kirkkomme` käsky kaikille seurakunnille":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025931036
AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE KIRJOITTAJILLE JA LUKIJOILLE !
Matt. 5:45 b
HÄN antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]
Kuka ikinä oletkin, tervehdithän minuakin, jos jossain kohdataan ja tunnistetaan?
Matt. 5:43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.' [3. Moos. 19:8; 5. Moos. 23:6; Matt. 19:19]
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, [2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9]
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]
46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]
47 Jos te TERVEHDITTE vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
_AnttiVKantola_
Kiitän saamastani huomiosta
30
558
Vastaukset
- syytäjä on voitettu
SYYTTÄJÄ KULKEE PIMEYDESSÄ JA RAKASTAA SYYTTÄMISTÄ.
TOSI SURULLISTA KUN TEIDÄN SYNTINNE PYSYY....?
(mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy.")
Jumalan Pyhä Henki ei ole häntä valaissut, luulee ansaitsevansa teoillaan Jumalan suosion tai ainakin kuvittelee, että hänen olisi se omilla teoillaan hankittava. Tämä on suurta hengellistä pimeyttä. Vapahtaja lausuu: "Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!" (Matt. 6:23.) ja toisessa paikassa: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy." (Joh. 9:41.) Niin, suuri on tuo luontomme synnin pimeys. Se on iäisen kuoleman ja loputtoman piinan pimeyttä, joka tulee niiden osaksi, jotka jäävät epäuskonsa pimeyteen, kuten apostoli Juuda sanoo: "Pimeyden synkeys on (heille) ikuisiksi ajoiksi varattu" (Juuda 13).
Tähän toivottomaan pimeyteen loistaa kuitenkin toivon valo. Apostoli Johannes kirjoittaa iankaikkisesta Sanasta, Kristuksesta Jeesuksesta: "Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt." (Joh. 1:4-5.) Jeesus kulki läpi meidän pimeytemme, kun hän sälytti meidän syntimme päälleen ja kantoi niistä tulevan Jumalan vihan. Sitä kuvasi koko luonto, sitä kuvasi Kristuksen tuskan huuto. Tästä Raamattu sanoo: "Mutta kuudennesta hetkestä alkaen tuli pimeys yli kaiken maan, ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen. Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: 'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" (Matt. 27:45.)- syyttäminen
Juuri niin. Syyttelijällä ei ole toivoa.
Jeesus ei asetu syyttelijän puolelle - hänhän on kuollut kaikkien puolesta.
Sitäpaitsi vain armollinen saa armon.
Eiköhän anttia ole jo turha valistaa, eiköhän Jumala ole hänet jo lopullisesti hyljännyt? Niinkuin jääräpäiset juutalaiset. Ettei vaan anttikin olisi juutalainen? Mutta taisi jättää meidät rauhaan lopultakin.
- on tapana
vetää jakeita omaan korvasyyhyysi.
Kuten nytkin.
Toivottavasti Jumala muuttaa sydämesi ennenkuin on myöhäistä. - mitä tilaa !
Mitä metsään huudat, niin sitähän se kaiku vastaa, vai kuis on?
- kutris
Adventistien vastausviestit ovat täysiä rimanalituksia. Niissä ei ole mitään asiaa. Ne eivät edes koske mitään hengellistä asiaa. Muutenkin, adventismin kannattajat puhuvat puolustellen vain adventismista. Näyttääkin sille, että heidän esiintymisensäkään perusteella adventismi ei kuulu Raamattuun perustuviin oppeihin.
- syyttäjän asialla
kutris kirjoitti:
Adventistien vastausviestit ovat täysiä rimanalituksia. Niissä ei ole mitään asiaa. Ne eivät edes koske mitään hengellistä asiaa. Muutenkin, adventismin kannattajat puhuvat puolustellen vain adventismista. Näyttääkin sille, että heidän esiintymisensäkään perusteella adventismi ei kuulu Raamattuun perustuviin oppeihin.
Ap. t. 25:15 soveltaen:
Käydessäni tällä foorumilla adventisti "ylipapit" ja vanhimmat ilmoittivat syyttävänsä häntä ja pyysivät, että hänet tuomittaisiin. - ei kuulu
kutris kirjoitti:
Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 kalenteri on väärennös.
Harhaoppia myös on, naispappeus, ikuisen piinan oppi, sielun kuolemattomuus oppi, Jeesuksen tulon jouduttaminen viimeisimpien Raamatun käännösten mukaan, seitsen vuotinen vaivan aika, homo ja lesbo liittojen hyväksyminen, Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen, Joh.5:18 perusteella tehdään vääristellysti Jeesuksesta sapatin kumoaja, vaikka ajatus oli Juutalaisista lähtöisin, kun Jeesus paransi sapattina sairaita.
Terveyslait kumotaan ja tehdään kaikki eläimet syötäväksi kelpaaviksi, vaikka Jumala jaottelee puhtaat ja saastaiset eläimet eri kastiin.
Jo ala-asteella opetetaan kehitysoppia, että ihminen on kehittynyt apinasta Jne.. jne.. - kirjotettu on
ei kuulu kirjoitti:
Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 kalenteri on väärennös.
Harhaoppia myös on, naispappeus, ikuisen piinan oppi, sielun kuolemattomuus oppi, Jeesuksen tulon jouduttaminen viimeisimpien Raamatun käännösten mukaan, seitsen vuotinen vaivan aika, homo ja lesbo liittojen hyväksyminen, Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen, Joh.5:18 perusteella tehdään vääristellysti Jeesuksesta sapatin kumoaja, vaikka ajatus oli Juutalaisista lähtöisin, kun Jeesus paransi sapattina sairaita.
Terveyslait kumotaan ja tehdään kaikki eläimet syötäväksi kelpaaviksi, vaikka Jumala jaottelee puhtaat ja saastaiset eläimet eri kastiin.
Jo ala-asteella opetetaan kehitysoppia, että ihminen on kehittynyt apinasta Jne.. jne..Jeesus jopa perusteli sapatinrikkomista. Hän ei pitänyt siis juutalaisten tapaa sapatinviettona vaikka kävikin synagoogassa opettamassa. SYNAGOOGATOIMINTAHAN EI PERUSTU EDES JUUTALAISILLA MOOSEKSEN LAKIIN. ADVENTISTIEN perustelut synagoogalla ovat siten juutalaisten perinnäissääntöjen puolustamista eikä sapatin pyhitykseen liittyvää. Matteuksen evankeliumi:
12:5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? saako pappi tappaa yhtä poikkeuksellisesti, koska hän saa rikkoa sapattiakin? Jokainen käskyhän on adventistien opetuksessa yhtäläinen voimassaololtaan!
12:8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra." - että Minä
kirjotettu on kirjoitti:
Jeesus jopa perusteli sapatinrikkomista. Hän ei pitänyt siis juutalaisten tapaa sapatinviettona vaikka kävikin synagoogassa opettamassa. SYNAGOOGATOIMINTAHAN EI PERUSTU EDES JUUTALAISILLA MOOSEKSEN LAKIIN. ADVENTISTIEN perustelut synagoogalla ovat siten juutalaisten perinnäissääntöjen puolustamista eikä sapatin pyhitykseen liittyvää. Matteuksen evankeliumi:
12:5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? saako pappi tappaa yhtä poikkeuksellisesti, koska hän saa rikkoa sapattiakin? Jokainen käskyhän on adventistien opetuksessa yhtäläinen voimassaololtaan!
12:8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."Olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en Ole tullut kumoamaan niitä vaan täyttämään ne, eikä laista katoa pieninkään piirto.
Lakiin ja todistuksiin, ellei he näin sano ei heillä aamun koittoa ole, sanoo Herra. - vai saako adventisti
että Minä kirjoitti:
Olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en Ole tullut kumoamaan niitä vaan täyttämään ne, eikä laista katoa pieninkään piirto.
Lakiin ja todistuksiin, ellei he näin sano ei heillä aamun koittoa ole, sanoo Herra.Eihän vääryyttä saa tehdä kenellekään ihmiselle minään päivänä. Ja uskossa pitää olla seitsemänä päivänä viikossa. Mitä sinun pyhittämisesi on, kun et tee kuitenkaan mitään sen hyväksi itsekään? Voitko mainita yhtäkään pyhää tekoasi minään päivänä? Sinä puhut vain adventismin tekojen puolesta, mutta et löydä kymmenestä käskystä mitään puolustusta omillekaan tekemisillesi. Ei kymmenessä käskyssä määrätä käymään adventtikirkossa sapattina. Silloinhan pitää olla kotona Raamatun mukaan.
- pidä paikkaansa
"Sitä saa mitä tilaa."
Ei ole niin - eihän täällä ole antilta syytöksiä tilattu!
Mutta hän syyttelee.
Mutta jos antti on meiltä tilannut syytöksiä, niin emmehän me ole langenneet vastaamaan samalla mitalla!
Kyllä se antti yksin rypee syytösten suossa.
Mutta nyt taisi foorumi rauhoittua, kun syntipukki - vuohipukki - väsähti. - seitsemänä päivänä
vai saako adventisti kirjoitti:
Eihän vääryyttä saa tehdä kenellekään ihmiselle minään päivänä. Ja uskossa pitää olla seitsemänä päivänä viikossa. Mitä sinun pyhittämisesi on, kun et tee kuitenkaan mitään sen hyväksi itsekään? Voitko mainita yhtäkään pyhää tekoasi minään päivänä? Sinä puhut vain adventismin tekojen puolesta, mutta et löydä kymmenestä käskystä mitään puolustusta omillekaan tekemisillesi. Ei kymmenessä käskyssä määrätä käymään adventtikirkossa sapattina. Silloinhan pitää olla kotona Raamatun mukaan.
Adventistina (olen ns. seitsemän päivän adventisti ts. odotan Jeesusta joka päivä) voin vain sanoa, että mistäs tiedät hyvät tekoni?
En kerskaile netissä esim sapatinviettopäivästäni, en taloudellisista uhraamisistanikaan tai hyväntekeväisyydestä.
Sillä Isä maksaa palkan VAIN siitä, minkä teen salassa, muiden tietämättä.
Matt. 6:4 jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Matt. 6:6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]
Matt. 6:18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Mark. 7:24 Jeesus lähti sieltä Tyroksen alueelle. Hän meni erääseen taloon ja halusi pysytellä tuntemattomana, mutta hänen tulonsa ei pysynyt salassa. [7:24-30: Matt. 15:21-28]
Luuk. 8:47 Kun nainen huomasi, ettei hän voinut pysyä salassa, hän tuli vavisten esiin ja heittäytyi Jeesuksen jalkojen juureen. Kaiken kansan kuullen hän kertoi, miksi oli koskenut Jeesukseen ja miten hän heti oli tullut terveeksi. - minun osuuteni
että Minä kirjoitti:
Olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en Ole tullut kumoamaan niitä vaan täyttämään ne, eikä laista katoa pieninkään piirto.
Lakiin ja todistuksiin, ellei he näin sano ei heillä aamun koittoa ole, sanoo Herra.Täyttämään tuli ja viimeistä piirtoa myöden. Kun mitta on täynnä, niin mitä vielä puuttuu???
Aivan. Paavali havaitsi, että jotain puuttuu; Kristuksen kärsimyksiin tulee lisätä vielä seuraajienkin ahdistukset.
Room. 10:2 Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys. [Ap. t. 22:3; Gal. 1:14]
Kol. 1:24 Nyt iloitsen saadessani kärsiä teidän hyväksenne. Sen, mitä Kristuksen ahdistuksista vielä puuttuu, minä täytän omassa ruumiissani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27; 2. Kor. 1:5, 4:12; Ef. 3:13; Fil. 2:17]
1. Tess. 3:10 Yötä päivää me rukoilemme kaikesta sydämestämme, että pääsisimme tapaamaan teitä ja voisimme antaa teille sen, mitä uskostanne vielä puuttuu. [Room. 1:10,11]
Mutta laki ja profeetat tulivat täytetyksi Pitkäperjantaina, siinä olet oikeassa, Luuk 16:16. - paljon muuta
kirjotettu on kirjoitti:
Jeesus jopa perusteli sapatinrikkomista. Hän ei pitänyt siis juutalaisten tapaa sapatinviettona vaikka kävikin synagoogassa opettamassa. SYNAGOOGATOIMINTAHAN EI PERUSTU EDES JUUTALAISILLA MOOSEKSEN LAKIIN. ADVENTISTIEN perustelut synagoogalla ovat siten juutalaisten perinnäissääntöjen puolustamista eikä sapatin pyhitykseen liittyvää. Matteuksen evankeliumi:
12:8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."LISÄKSI ON KIRJOITETTU MYÖS
Matt. 4:7
Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'" [5. Moos. 6:16 ]
HERRAN KIUSAAMISTA SE, ETTÄ SYDÄN ON KIINNI SIINÄ AINOASSA OIKEASSA KIRKOSSA, EIKÄ JEESUKSESSA
Mark. 7:6
Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. [7:6,7: Jes. 29:13 ]
SE ON OMAHYVÄISTÄ ITSEKSEEN RUKOILEMISTA - EI NOUSE KIRKON KATTOA YLEMMÄS PYYNNÖT (PYYNTÖJÄ EI EDES OLE, VAAN VAIN O M A K E H U A ).
Luuk 18:11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo
publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ] - Olet typerys
ei kuulu kirjoitti:
Jo ala-asteella opetetaan kehitysoppia, että ihminen on kehittynyt apinasta Jne.. jne..Olethan täysi tolvana, jos väität väärennökseksi viikonpäiväjärjestystämme.
Olet sokea todellisuudelle - et usko edes sitä, minkä jo näet. Mehän ELÄMME sen mukaan, että sunnuntai on 7. pvä. Ei sitä voi kumota ellen, ei Raamattu, ei Jumaala - ei kukaan todellisuutta voi kumota.
Muuttaa toki voi. Tuleekin ehkä aika, jolloin adventistien johdolla "muutetaan ajat ja lait", kuten Sana sanoo. Ellenhän on kaiken alku, vai mitä?
SUNNUNTAINA alkaa työt ja vasta lauantaina saa levätä. Älä sentään vielä ehdota 7-päiväistä työviikkoa, hyvä advari, ettet suututa ay-liikettä.
Toistaiseksi maailma on arkimaailma, eikä sapatinviettopaikka. - sunnuntain
Olet typerys kirjoitti:
Olethan täysi tolvana, jos väität väärennökseksi viikonpäiväjärjestystämme.
Olet sokea todellisuudelle - et usko edes sitä, minkä jo näet. Mehän ELÄMME sen mukaan, että sunnuntai on 7. pvä. Ei sitä voi kumota ellen, ei Raamattu, ei Jumaala - ei kukaan todellisuutta voi kumota.
Muuttaa toki voi. Tuleekin ehkä aika, jolloin adventistien johdolla "muutetaan ajat ja lait", kuten Sana sanoo. Ellenhän on kaiken alku, vai mitä?
SUNNUNTAINA alkaa työt ja vasta lauantaina saa levätä. Älä sentään vielä ehdota 7-päiväistä työviikkoa, hyvä advari, ettet suututa ay-liikettä.
Toistaiseksi maailma on arkimaailma, eikä sapatinviettopaikka.Viikon seitsemänneksi päiväksi kalenterissa v. 1973?.
- ovat...
paljon muuta kirjoitti:
LISÄKSI ON KIRJOITETTU MYÖS
Matt. 4:7
Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'" [5. Moos. 6:16 ]
HERRAN KIUSAAMISTA SE, ETTÄ SYDÄN ON KIINNI SIINÄ AINOASSA OIKEASSA KIRKOSSA, EIKÄ JEESUKSESSA
Mark. 7:6
Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. [7:6,7: Jes. 29:13 ]
SE ON OMAHYVÄISTÄ ITSEKSEEN RUKOILEMISTA - EI NOUSE KIRKON KATTOA YLEMMÄS PYYNNÖT (PYYNTÖJÄ EI EDES OLE, VAAN VAIN O M A K E H U A ).
Luuk 18:11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo
publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]Ihan mielenkiintoisia persoonia, itse en pidä noista polkupyörän varastajista, rosvoja ovat.
- Esivalta kunniaan
sunnuntain kirjoitti:
Viikon seitsemänneksi päiväksi kalenterissa v. 1973?.
Mitä helvetin merkitystä tai taivaan merkitystä sillä on, että sunnuntai on 7. pvä? Tai kuka muutti.
Amerikalla on oma viikkokatkojärjestyksensä ja kellä mitäkin. Pohjoismaissa on näin. EIKÄ SE OLE LAINKAAN HENGELLINEN ASIA. Jumala ei asetu kenenkään puolelle eikä ketään vastaan tässä arkielämän asiassa.
Mutta se synti tuomitaan, se että sanotaan laittomuuden tekijöiksi niitä, jotka esivaltaa totellen alkavat työviikkonsa maanantaina.
Mutta voit sinä oikeuslaitoksen kautta tai Euroopan tuomioistuimen kautta vaatia uutta viikkorytmitystä. Silti asia ei muutu hengelliseksi eikä adventismilal ole mitään tekemsitä sen asian kanssa.
Odota hetki, niin saat esittää pedolle ehdotuksen, eetä josko laitettaisiin lauantai viimeiseksi.
Ja samantien ajanlasku alkamaan Ellenin pettymysestä, v. 1844. - rotanloukku
ovat... kirjoitti:
Ihan mielenkiintoisia persoonia, itse en pidä noista polkupyörän varastajista, rosvoja ovat.
Matt. 9:11
Tämän nähdessään fariseukset sanoivat Jeesuksen opetuslapsille: "Kuinka teidän opettajanne syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" [Matt. 11:19 ]
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!' Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!" [Luuk. 15:1,2 | Sananl. 8:27-31; Sir. 24:22]
Mark. 2:16
Kun fariseuksiin* kuuluvat lainopettajat näkivät Jeesuksen syövän syntisten ja publikaanien seurassa, he sanoivat hänen opetuslapsilleen: "Kuinka hän syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [Luuk. 15:1,2 ]
Mark. 2:16
Kun fariseuksiin* kuuluvat lainopettajat näkivät Jeesuksen syövän syntisten ja publikaanien seurassa, he sanoivat hänen opetuslapsilleen: "Kuinka hän syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [Luuk. 15:1,2 ] - että...
Esivalta kunniaan kirjoitti:
Mitä helvetin merkitystä tai taivaan merkitystä sillä on, että sunnuntai on 7. pvä? Tai kuka muutti.
Amerikalla on oma viikkokatkojärjestyksensä ja kellä mitäkin. Pohjoismaissa on näin. EIKÄ SE OLE LAINKAAN HENGELLINEN ASIA. Jumala ei asetu kenenkään puolelle eikä ketään vastaan tässä arkielämän asiassa.
Mutta se synti tuomitaan, se että sanotaan laittomuuden tekijöiksi niitä, jotka esivaltaa totellen alkavat työviikkonsa maanantaina.
Mutta voit sinä oikeuslaitoksen kautta tai Euroopan tuomioistuimen kautta vaatia uutta viikkorytmitystä. Silti asia ei muutu hengelliseksi eikä adventismilal ole mitään tekemsitä sen asian kanssa.
Odota hetki, niin saat esittää pedolle ehdotuksen, eetä josko laitettaisiin lauantai viimeiseksi.
Ja samantien ajanlasku alkamaan Ellenin pettymysestä, v. 1844.Suuri viisaus on äänessä, sinä kuulut varmaan niihin viisaisiin ja ymmärtäväisiin hyvä niin.
- sen
että... kirjoitti:
Suuri viisaus on äänessä, sinä kuulut varmaan niihin viisaisiin ja ymmärtäväisiin hyvä niin.
Mutta turhaan viisaus huutaa kaduilla, ellei ole ketään ymmärtäväistä, joka kuulisi sydämeen asti.
Asian suhteen jäit sanattomaksi, mutta se että nälvit minua, paljastaa, ettet kuitenkaan käsittänyt vastausta, jonka jollekin kirjoitin - en tiedä, olitko se sinä.
Sananl. 1:20
Viisaus huutaa kaduilla, antaa toreilla puheensa kaikua, [1:20,21: Sananl. 8:1-3]
Sananl. 2:6
sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen. [Job 32:8; Sir. 1:1; Jaak. 1:5]
Sananl. 2:10
Silloin viisaus tulee sydämeesi ja tieto ilahduttaa mieltäsi.
Sananl. 8:1
Kuulkaa! Viisaus kutsuu, ymmärrys korottaa äänensä.
Sananl. 8:11
sillä viisaus on koralleja arvokkaampaa, mitkään aarteet eivät vedä sille vertaa.
Sananl. 8:12
"Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.
Sananl. 9:11
"Minä, viisaus, lisään elinpäiviäsi, kartutan elämäsi vuosia. [Sananl. 3:16 ]
Sananl. 10:31
Vanhurskaan suusta viisaus versoo, mutta myrkyllinen kieli leikataan poikki.
Sananl. 11:2
Missä on ylpeys, sinne tulee häpeä, nöyrien kumppani on viisaus. [Sananl. 16:18, 18:12]
Sananl. 11:14
Johtoa vailla kansa kulkee tuhoon, neuvonantajien viisaus tuo menestyksen.
Sananl. 14:1
Vaimon viisaus talon rakentaa, vaimon tyhmyyteen talo sortuu. [Sananl. 12:4]
Sananl. 14:8
Viisaan viisaus on elämäntaitoa, tyhmän tyhmyys itsensä pettämistä.
Sananl. 14:33
Ymmärtäväisen sydämessä viisaus asuu, tyhmien sisimmästä sitä ei tapaa.
Sananl. 16:22
Viisaus on viisaalle elämän lähde, tyhmyys tyhmälle rangaistus.
Sananl. 19:11
Viisaus tekee ihmisen pitkämieliseksi, kunnia sille, joka loukkauksen unohtaa!
Sananl. 21:30
Ei auta viisaus Herran edessä, ei ymmärrys, ei ihmisen harkinta.
Sananl. 24:5
Viisaus on väkevyyttä, kokemus tuo voimaa.
Sananl. 24:14
Yhtä lailla on viisaus sinulle hyväksi: kun löydät sen, sinulla on tulevaisuus, toivosi ei raukea tyhjiin.
Saarn. 2:13
niin totesin, että viisaus on kyllä tyhmyyttä hyödyllisempi niin kuin valo on hyödyllisempi pimeyttä,
Saarn. 7:11
Viisaus on yhtä arvokas kuin peritty omaisuus, vieläpä arvokkaampikin täällä auringon alla elävälle,
Saarn. 7:19
Viisaus on viisaalle vahvempi apu kuin kaupungin kymmenen mahtimiestä.
- eräs kirjoittaja
Käskyt ovat
Kirjoittanut: ikuiset... 28.4.2007 klo 14.46
Kuinka kauan poljet Jumalan lokaan. Kuule Herra sinun Jumalasi ääntä.
Ps. 149. Kuule minun ääneni ARMOSI jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
150. Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.
151. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun KÄSKYSI ovat todet.
152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.
Näin on, muutamien kuukausien (4) aikana, jolloin olen satunnaisesti, useammin tai harvemmin seurannut tätä palstaa käsitykseni vahvistunut, että KÄSKYT OVAT IKUISET.
Mikään tai kukaan joka ei halua elää käskyjen mukaan taivaassa, ei voi sinne päästä, ei syntiä taivaassa enää jatketa. Syntiähän oli lain rikkomus, jonka on Jeesus sovittanut verellään.
Jokaisella on mahdollisuus tämän sovituksen myötä päästä ikuiseen elämään.
Täällä on mahdottomuus elää synnitöntä elämää, kun paholainen riehuu ja ainoa toivo on ylösnoussut Kristus.
Taivaassa taas on oltava Jumalan jalostama mielenlaatu ja siihen ei synti sovi. Olisihan se todella rasittavaa elää iankaikkisesti, jos jatkuisi panettelu, valehtelu, varastelu tai muuta vastaavaa.
Se on vaan jokaisen polven on notkistuttava Herran eteen ja jättäydyttävä hänen muovattavaksi.
HERRA ON HERRA TAIVAAN JA MAAN LUOJA!
Jumalan armon ja suuren laupeuden tähden on kaikki mahdollista.- Apt 15
Antti toitotti täällä apost.teot 15. lukua.
Höpö höpö luku se. Mooseksen laki on IKUINEN.
Ei oikeat apostolit olis kirjottannu kirjettä, että Mooseksen laki on taakka ja ettei sitä saa kääntyneille määrätä. Paavi varmaankin on sen lisännyt raamattuun.
Oikein ne uskoon tulleet fariseukset tekivät, kun ne Apost. tek. 15:5 vaativat Mooseksen Lain ehdotonta noudattamista.
- turhamaista
riitelyä, puolin ja toisin.
Olen lukenut viestejäsi ja voin vain todeta että niin kaiku vastaa kun siihen huutaa, molemmin puolin. ´Joten parannahan oma käytöksesi ensin niin uskon että loppuu kaikki parjaaminen siihen puolin ja toisin.
Asioista voi keskustella myös lähimmäistä arvostaen, vaikka ei samaa mielstä oltaisikaan. (ASIALLISESTI - on sana).- myöntäkö
Älkää ihmeessä myöntäkö, että se Antti olisi jossain kohdassa ollut oikeassa. Anttihan on itsensä kanssa täällä riidellyt ja tuputtanut sitä Paavalia, joka oli mikä oli. Emmehän me voi vaatia sapatin pitämistä, jos myönnämme, että se jälkeenpäin lisätty Ap.teot 15 olisi aitoa raamattua.
Eikä koskaan pidä antaa piiruakaan periksi noin pahansuopaiselle tyrkyttäjälle. Mikä lie - ihan oikeita nimityksiä olemme hänelle antaneet - vain toisten virheiden osoittelija. Voineeko Jeesus edes armahtaa sellaista, joka ei pidä Mooseksen lakia? - .... mutta......
myöntäkö kirjoitti:
Älkää ihmeessä myöntäkö, että se Antti olisi jossain kohdassa ollut oikeassa. Anttihan on itsensä kanssa täällä riidellyt ja tuputtanut sitä Paavalia, joka oli mikä oli. Emmehän me voi vaatia sapatin pitämistä, jos myönnämme, että se jälkeenpäin lisätty Ap.teot 15 olisi aitoa raamattua.
Eikä koskaan pidä antaa piiruakaan periksi noin pahansuopaiselle tyrkyttäjälle. Mikä lie - ihan oikeita nimityksiä olemme hänelle antaneet - vain toisten virheiden osoittelija. Voineeko Jeesus edes armahtaa sellaista, joka ei pidä Mooseksen lakia?Kaikkihan sen tietävät etteivät adventistit usko Uuteen Testamenttiin. He vain ovat myötäsukaa kristittyjen kanssa siksi että saisivat heistä itselleen käännynnäisiä. Sinä paljastit sen hengen joka teissä vaikuttaa.
- Joka vielä
.... mutta...... kirjoitti:
Kaikkihan sen tietävät etteivät adventistit usko Uuteen Testamenttiin. He vain ovat myötäsukaa kristittyjen kanssa siksi että saisivat heistä itselleen käännynnäisiä. Sinä paljastit sen hengen joka teissä vaikuttaa.
Luottaa Raamattuun ja Jeeuksen opetukseen. Näitä Raamatun mitätöinti yhtiöitä näyttää olevan ihan koko kunnon protestantti uskonto, Joka asentelee kaiken Jeesuksen opetuksen itselleen sopiviin kaavoihin. Kuka ei todella usko Raamattuun ja Raamatun opetuksiin, niin tämäkin asia on todistettu. Itse Heidän omilla todistuksillaan. Adventisteissa löytyy vielä tervettä oppia, Joka on jo kadonnut pitkän aikaa sitten syyttäjiltä.
Sivullisena huomannut. - Uskovalla on Jeesus
Joka vielä kirjoitti:
Luottaa Raamattuun ja Jeeuksen opetukseen. Näitä Raamatun mitätöinti yhtiöitä näyttää olevan ihan koko kunnon protestantti uskonto, Joka asentelee kaiken Jeesuksen opetuksen itselleen sopiviin kaavoihin. Kuka ei todella usko Raamattuun ja Raamatun opetuksiin, niin tämäkin asia on todistettu. Itse Heidän omilla todistuksillaan. Adventisteissa löytyy vielä tervettä oppia, Joka on jo kadonnut pitkän aikaa sitten syyttäjiltä.
Sivullisena huomannut.Sinäpä sen sanoit. Että adventismi uskoo lain kuolleeseen kírjaimeen ja hoitaa ns. kuoleman virkaa - Ellen on kuin "nainen tummissaan".
Mutta uskova on laittanut toivonsa yksin Elämän Herraan.
2. Kor. 3:6
ja hän on myös tehnyt meidät kykeneviksi palvelemaan uutta liittoa, jota ei hallitse kirjain vaan Henki. Kirjain näet tuo kuoleman, mutta Henki tekee eläväksi. [Luuk. 22:20 | Joh. 6:63]
Joh. 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]
Toki on myös uskovaisia adventisteja:
Apt 15:5-7
Apt.15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.
6 Apostolit ja vanhimmat kokoontuivat käsittelemään tätä kysymystä.
7 Kun väittelyä oli kestänyt pitkään, Pietari nousi puhumaan ja sanoi: "Veljet, te tiedätte, että Jumala on jo aikoja sitten teidän keskuudessanne tehnyt valintansa: hän on antanut pakanoiden kuulla minun suustani evankeliumin ja tulla uskoon. [Ap. t. 11:18]
Heidän tulisi lukea kokonaan Apt 15. luku, jotta ellenistinen aivopesu kumoutuisi.
- Antikristus(*)
vai pitääkö meidän vielä toista odottaman. ole hyvä ja vastaa. Utelias tietämään
- tietämään
Onko kielitaitosi isältä ... vaiko Isältä?
Jaak 3:6 Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450