Naiset palvovat aviomiestä

missä?

Missä kulttuurissa aviovaimot eniten palvelevat aviomiestään?

Laittavat ruokaa ja pitävät vuoteen kuumana..

Ilmeisesti Afrikka tai Latinalainen Amerikka olisi sellainen paikka. Myös Aasiasta olen kuullut hyvää puhuttavan.

Mutta kertokaapa kokemuksista - palvelevaa vaimoa kaipaillessa!

67

7111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietnamista

Itselläni on vaimo Vietnamista - kotityöt ja sänkytyöt sujuu ja ero entiseen (suomi-vaimo) on niin suuri ettei sitä voi edes vertailla.

Voi niitä aikoja kun oli tiskin tiskausta, roskan vientiä, imurointia, haravoimista, ruuan laittoa, auton huoltamista ja pesemistä jne. kaikki ns. tasa-arvon nimissä - sitten ei energiaa enää riittänytkään makuuhuoneeseen!

• rallaa...

Toihan on sun kannalta loistava tilanne! Happy for you!

Tossa vaan tulee itselleni mieleen että suomalainen nainen on aikamoinen työjuhta, Eli kodin ja lasten lisäksi käy myös töissä. Vaikka onkin suht itseppäinen, tempperamenttinen lättäjalka. Mutta siitä huolimatta monasti laittaa kaiken muun itsensä edelle.

Ja voin kyllä myöntää ettei minulla ainenkaan energia riittäisi tuohon kaikeen yksin isoa omakotitaloa hoitaessa samalla. Todellakin miehen apu on kullanarvoisen tärkeää.
        Siksi vähän sivaltaa tuo, kun itselleni tulee olo että olisin "laiska" kun en pysty tuota kaikkea yksin tekemään.

Tietysti asia olisi eri jos töissä ei tarvitsisi käydä, että voisin hoitaa kodin ja olla "vain" kotiäitinä.
        Mutta sitten taas toisaalta OSA leimaisi minut kyllä laiskaksi suomi-akaksi joka lypsää miehen rahoja vetämällä lonkkaa kotona...

Välillä tää "suomi naisen" rooli on kyllä pottumaista. Teet miten tahansa, aina on jotain sanomista. *huokaus*.

• huom...

"Voi niitä aikoja kun oli tiskin tiskausta, roskan vientiä, imurointia, haravoimista, ruuan laittoa, auton huoltamista ja pesemistä jne. kaikki ns. tasa-arvon nimissä - sitten ei energiaa enää riittänytkään makuuhuoneeseen!"

Siis sinulla ei riittänyt energiaa näiden hommien jälkeen? Mutta vaimollasi pitää riittää?

_USKOMATONTA_

• Oho...
        rallaa... kirjoitti:

Toihan on sun kannalta loistava tilanne! Happy for you!

Tossa vaan tulee itselleni mieleen että suomalainen nainen on aikamoinen työjuhta, Eli kodin ja lasten lisäksi käy myös töissä. Vaikka onkin suht itseppäinen, tempperamenttinen lättäjalka. Mutta siitä huolimatta monasti laittaa kaiken muun itsensä edelle.

Ja voin kyllä myöntää ettei minulla ainenkaan energia riittäisi tuohon kaikeen yksin isoa omakotitaloa hoitaessa samalla. Todellakin miehen apu on kullanarvoisen tärkeää.
        Siksi vähän sivaltaa tuo, kun itselleni tulee olo että olisin "laiska" kun en pysty tuota kaikkea yksin tekemään.

Tietysti asia olisi eri jos töissä ei tarvitsisi käydä, että voisin hoitaa kodin ja olla "vain" kotiäitinä.
        Mutta sitten taas toisaalta OSA leimaisi minut kyllä laiskaksi suomi-akaksi joka lypsää miehen rahoja vetämällä lonkkaa kotona...

Välillä tää "suomi naisen" rooli on kyllä pottumaista. Teet miten tahansa, aina on jotain sanomista. *huokaus*.

"Mutta siitä huolimatta monasti laittaa kaiken muun itsensä edelle."

Huvittavia harhaluuloja suominaisesta... Ikään kuin muualla maailmassa naiset eivät kävisi töissä ollenkaan, vaan pyyhkisivät pikkuisen pölyä silloin piirongin päältä ja lopun aikaa makoilisivat divaanilla viinirypäleitä syöden. :-D

Suomalaisille naisille on järkätty sellaiset tukiverkostot että suurin osa maailman naisista voi vaan unelmoida sellaisesta. Silti (tai ehkä juuri siitä johtuen), ja en ole yksin tämän mielipiteeni kanssa, suomalaiset naiset tuntuvat usein olevan harvinaisen itsekeskeisiä. Piloille hemmoteltuja, ehkä.

• _I_S_
        Oho... kirjoitti:

Huvittavia harhaluuloja suominaisesta... Ikään kuin muualla maailmassa naiset eivät kävisi töissä ollenkaan, vaan pyyhkisivät pikkuisen pölyä silloin piirongin päältä ja lopun aikaa makoilisivat divaanilla viinirypäleitä syöden. :-D

Suomalaisille naisille on järkätty sellaiset tukiverkostot että suurin osa maailman naisista voi vaan unelmoida sellaisesta. Silti (tai ehkä juuri siitä johtuen), ja en ole yksin tämän mielipiteeni kanssa, suomalaiset naiset tuntuvat usein olevan harvinaisen itsekeskeisiä. Piloille hemmoteltuja, ehkä.

Kukahan se täällä on itsekäs ja piloille hemmoteltu; nainen joka haluaa miehen auttavan kotitöissä vai mies, joka haaveilee sellaisesta naisesta, joka saapuisi häntä vartavasten palvomaan ja palvelemaan...

• rallaa....
        Oho... kirjoitti:

Khröm...

Teen 8.5 h/6 pvä viikossa töitä. Vastuullisessa esimiestehtävässä.

80%sti hoidan kodinhommat. Lapset, lasten harrastuksiin kuskaukset, siivoamiset, pihatyöt, raha-asiat ja pikku nikkaroinnin kotona. Autonrenkaatkin vaihdan tässä perheessä.
        Mies hoitelee saunan lämmitykset, isommat nikkaroinnit ja auttelee roskien viemisessä ja joskus laittaa ruokaa jos en ehdi. Joten kauheasti ei hommaa hänellä ole. Mielestäni hän tekee kotona suhteellisen vähän.

Voin sinulle kertoa että en todellakaan tunne olevani hemmoteltu!!
        itse ihmettelen mistä olet saanut päähäsi että me perheelliset, työssäkäyvät suomiakat olemme sellaisia.

Pikku haave olisi, jos joskus olisi vähän rahaa ostaa jotain kivaa itselleni. Kuten kivoja vaikkapa alusvaatteita, jotain ihania voiteita. Tai jotain muuta hemmotteluhommaa...
        Ehkäpä joskus keritä käymään ystävättären kanssa syömässä tai elokuvissa. (viime kerrasta muistin mukaan on jo melkein vuosi)
        Mutta rahat menevät, talolainaan, remontointiin, ruokaan ja muuhun elämiseen, lapsiin, lasten ja miehen harrastuksiin. Joten eipä siitä siivusta enää mitään minulle jää.

Viikot ovat niin täynnä ettei ole yhtään hetkeä jolloin voisin vaikka sohvalle istahtaa ja kaivaa kirjan esille ja nauttia vain omasta olemisesta.
        Muut kyllä laitan itseni edelle, omasta mielestäni.
        Jos joskus rahaa jää niin ehkä sitten voin ostaa jotain pientä myös itselleni (viimeksi sain ostettua kunnon laatushamppoota, voi mahotonta).
        Kaikki harrastukset olen jättänyt. Miehellä on niitä on muutama, joka on oikein hyvä homma. Mutta ehkä minäkin EHKÄ voisin haluta vaikka käydä kerran viikossa vaikka jumpassa tai vastaavaa. Mutta kun ei kerkiä kun on niin paljon tekemistä.

Eli missä kohtaa olen hemmoteltu?

Mielestäni OLEN aika juhta tekemään oman osani. Mutta jos olisin kotiäitinä, kerkiäisin varmasti tekemään kotona olevat hommat paljon tehokkaammin, panostamaan enemmän ulkonäkööni ja hemmottelemaan miestä enemmän ja olemaan parempi äiti lapsille. MUTTA KUN EI KERKIÄ, eikä tällä hetkellä pysty ihan kaikkea tekemään, ja illalla on niin puhki kun sänkyyn katuu, on jo unessa ennenkun pää tyynyyn koskettaa.

En sano tätä sen takia että valittaisin! Itse olen osani valinnut ja sen hoidan! Ja mieheni on muuten mitä parhain, vaikka saisikin minua vähän enemmän auttaa. Ja todella yritän ja koitan ottaa häntä huomioon niin paljon kuin mahdollista, vaikka tiedän sen tällä hetkellä olevan liian vähän.

Mutta sanoppa miksi en voisi pyytää tämän rumban pyörittämiseen mieheltäni apua?
        Pitäisikö minun tämän jälkeen vielä tarjoilla miehelle hänen työpäivänsä jälkeen ateria sohvalle ja syöttää häntä?

Jos tekisin täysin yksin tämän kaiken, siihen pitäisi vielä jotenkin saada energiaa lisää että viihdytän miestäni makuuhuoneen puolella.

Pienenä ajatuksena sinulle....
        Olen varmasti ihan erinlainen vaimo kun vietnamista naitu.
        Varmasti on upeaa että vaimo passaa.
        HITTO, kyllä minäkin ottaisin sellaisen miehen joka minua passaisi, palvelisi, ylistäisi kauniiksi ja ihanaksi. Mutta arki on arkea ja sen pyörittämistä. Heh, no toisaalta, en kyllä vaihtasi nytkyistä mihinkään.

Mutta on minussakin omat hyvät puoleni... Hoidan kodin lisäksi työt, ja tuon saman verran rahaa taloon. Mies myös tietää etten ole hänestä riippuvainen, joka vapauttaa hänet tietyistä huolista ja vastuista.

Mutta tuskin sinä mielipidettäsi muutat meistä suomiakoista.. Olen edelleen se kiitämätön, ruma, lihava, valittava, hemmoteltu, itsekeskeinen suomiakka. Joka keskittyy vain itseenä ja alistaa nalkutuksellaan omaa miestään. Ja pilaa jo pelkällä olemassa olollaan ilmapiirin. Niin laiskakin satun olemaan kun en kaikkeen kykenemättömyyttäni pysty venymään.
        Joten säästän sinut vastaamisen vaivalta.

• Taasnäitä

On vaikeaa kuvailla vietnamilaisen naisen eroa suomalaiseen verrattuna. Vietnamilaisen kulttuurin ja kasvatuksen keskeisenä sisältönä on suvun luoma turva. Pojat tulevat pitämään vanhemmista huolta kun nämä ovat vanhoja, tyttäret pitävät huolta appivanhemmista aviomiehensä kanssa mutta hätätilanteessa he huolehtivat myös omista vanhemmistaan. Siksi lapsista pidetään hyvää huolta; jos lapsia kohdellaan huonosti tai ollaan häpeäksi omille lapsille eivät nämä aikanaan huolehdi vanhemmistaan, eikä heistä silloin huolehdi kukaan. Siksi naisen on ehdottomasti mentävä naimisiin ja lapsia on sen jälkeen tultava aika pian; kolmen lapsettoman vuoden jälkeen mies voi ottaa avioeron. Nainen ei yleensä pysty yksin elättämään lapsia joten aviomiehen tuoma taloudellinen turva on välttämättöntä. Toisaalta myös miehen joka eroaa perheestään voi olla optimistista odottaa, että lapset huolehtisivat hänestä sitten aikanaan joten perhe on pidettävä koossa ja huikentelu jätettävä sikseen.

Lopputuloksena on perheitä joissa pyritään välttämään riitoja ja jotka pyritään pitämään pitämään koossa koko eliniän. Samoin myös esiaviollisia suhteita ei juuri ole, varsinkin naiset pelkäävät kuollakseen tilannetta jossa mies hääyönä kysyy: kuka se on ollut. Se voi varjostaa koko (loppuelämän kestävää) avioliittoa ja johtaa jopa eroon.

Vietnamilainen mies ei ehkä sovi suomalaiselle naiselle koska suomalainen nainen ei tapaa sitoutua yhteen mieheen koko loppuiäkseen ja avioero ja lasten menettäminen on vietnamilaiselle miehelle kuin perheenjäsenen kuolema. Sen sijaan vietnamilainen nainen sopii suomalaiselle miehelle joka on yleensä tyytyväinen jos perhe pysyy koossa ja jossa miehen tavoitteet ovat taloudelliseen hyvinvointiin ja naisen lasten kasvatukseen liittyviä eivätkä ongelmat pyöri 'navan' ympärillä.

• sinunkin
        rallaa.... kirjoitti:

Khröm...

80%sti hoidan kodinhommat. Lapset, lasten harrastuksiin kuskaukset, siivoamiset, pihatyöt, raha-asiat ja pikku nikkaroinnin kotona. Autonrenkaatkin vaihdan tässä perheessä.
        Mies hoitelee saunan lämmitykset, isommat nikkaroinnit ja auttelee roskien viemisessä ja joskus laittaa ruokaa jos en ehdi. Joten kauheasti ei hommaa hänellä ole. Mielestäni hän tekee kotona suhteellisen vähän.

itse ihmettelen mistä olet saanut päähäsi että me perheelliset, työssäkäyvät suomiakat olemme sellaisia.

Pikku haave olisi, jos joskus olisi vähän rahaa ostaa jotain kivaa itselleni. Kuten kivoja vaikkapa alusvaatteita, jotain ihania voiteita. Tai jotain muuta hemmotteluhommaa...
        Ehkäpä joskus keritä käymään ystävättären kanssa syömässä tai elokuvissa. (viime kerrasta muistin mukaan on jo melkein vuosi)
        Mutta rahat menevät, talolainaan, remontointiin, ruokaan ja muuhun elämiseen, lapsiin, lasten ja miehen harrastuksiin. Joten eipä siitä siivusta enää mitään minulle jää.

Viikot ovat niin täynnä ettei ole yhtään hetkeä jolloin voisin vaikka sohvalle istahtaa ja kaivaa kirjan esille ja nauttia vain omasta olemisesta.
        Jos joskus rahaa jää niin ehkä sitten voin ostaa jotain pientä myös itselleni (viimeksi sain ostettua kunnon laatushamppoota, voi mahotonta).
        Kaikki harrastukset olen jättänyt. Miehellä on niitä on muutama, joka on oikein hyvä homma. Mutta ehkä minäkin EHKÄ voisin haluta vaikka käydä kerran viikossa vaikka jumpassa tai vastaavaa. Mutta kun ei kerkiä kun on niin paljon tekemistä.

Mielestäni OLEN aika juhta tekemään oman osani. Mutta jos olisin kotiäitinä, kerkiäisin varmasti tekemään kotona olevat hommat paljon tehokkaammin, panostamaan enemmän ulkonäkööni ja hemmottelemaan miestä enemmän ja olemaan parempi äiti lapsille. MUTTA KUN EI KERKIÄ, eikä tällä hetkellä pysty ihan kaikkea tekemään, ja illalla on niin puhki kun sänkyyn katuu, on jo unessa ennenkun pää tyynyyn koskettaa.

En sano tätä sen takia että valittaisin! Itse olen osani valinnut ja sen hoidan! Ja mieheni on muuten mitä parhain, vaikka saisikin minua vähän enemmän auttaa. Ja todella yritän ja koitan ottaa häntä huomioon niin paljon kuin mahdollista, vaikka tiedän sen tällä hetkellä olevan liian vähän.

Mutta sanoppa miksi en voisi pyytää tämän rumban pyörittämiseen mieheltäni apua?
        Pitäisikö minun tämän jälkeen vielä tarjoilla miehelle hänen työpäivänsä jälkeen ateria sohvalle ja syöttää häntä?

Jos tekisin täysin yksin tämän kaiken, siihen pitäisi vielä jotenkin saada energiaa lisää että viihdytän miestäni makuuhuoneen puolella.

HITTO, kyllä minäkin ottaisin sellaisen miehen joka minua passaisi, palvelisi, ylistäisi kauniiksi ja ihanaksi. Mutta arki on arkea ja sen pyörittämistä. Heh, no toisaalta, en kyllä vaihtasi nytkyistä mihinkään.

Mutta on minussakin omat hyvät puoleni... Hoidan kodin lisäksi työt, ja tuon saman verran rahaa taloon. Mies myös tietää etten ole hänestä riippuvainen, joka vapauttaa hänet tietyistä huolista ja vastuista.

Mutta tuskin sinä mielipidettäsi muutat meistä suomiakoista.. Olen edelleen se kiitämätön, ruma, lihava, valittava, hemmoteltu, itsekeskeinen suomiakka. Joka keskittyy vain itseenä ja alistaa nalkutuksellaan omaa miestään. Ja pilaa jo pelkällä olemassa olollaan ilmapiirin. Niin laiskakin satun olemaan kun en kaikkeen kykenemättömyyttäni pysty venymään.

pitäisi ottaa aikaa itselleni ihan vaan oman itsesi takia. Pidä yksi vapaailta viikossa, käy elokuvissa, tapaa ystävättäriä tai muuta sellaista. Rahaa tähän harrastukseen täytyy löytyä. Mitä varten muuten elät ? Taloa, lainaa vai perhettä varten ? Kuuluu sinunkin saada rentoutua. Muuten on vaara, että katkeroidut omasta uhrauksestasi ja purat kiukkuasi perheeseesi. Ei sinun pidä vastata 80 % kotitöistä työpäiväsi jälkeen ja vielä niin, että hankkimallasi rahalla et voi itsellesi mitään suoda! Ei kukaan mies voi sellaista vaatia.

• tralla lala lalllaaaa
        rallaa.... kirjoitti:

Khröm...

"""Teen 8.5 h/6 pvä viikossa töitä. Vastuullisessa esimiestehtävässä."""

EIKÖS SUOMESSA OLEKKAAN 5 PÄIVÄINEN TYÖVIIKKO;)

Laiska töitään luettelee, terveisin toinen esimies..

ps. kai nyt kunnon sopparin oot osannut uurastuksellesi pyytää?

• tiedoksi
        tralla lala lalllaaaa kirjoitti:

"""Teen 8.5 h/6 pvä viikossa töitä. Vastuullisessa esimiestehtävässä."""

EIKÖS SUOMESSA OLEKKAAN 5 PÄIVÄINEN TYÖVIIKKO;)

Laiska töitään luettelee, terveisin toinen esimies..

ps. kai nyt kunnon sopparin oot osannut uurastuksellesi pyytää?

ajattelin ihan vain tiedoksesi kertoa, että ei ne 5 päiväiset työviikot ole kaikille mahdollisia, kyllä minullakin monesti ne venyy 5 tai jopa 6 päiväsiksi. Että kyllä se vähän riippuu siittä missä sitä työtä tekee.

• hehehhehe
        tiedoksi kirjoitti:

ajattelin ihan vain tiedoksesi kertoa, että ei ne 5 päiväiset työviikot ole kaikille mahdollisia, kyllä minullakin monesti ne venyy 5 tai jopa 6 päiväsiksi. Että kyllä se vähän riippuu siittä missä sitä työtä tekee.

mainitsit vain tekeväsi jatkuvasti 6 päiväistä viikkoa? :D

Ihan tiedoksi, älä ruikuta!

Osasi olet valinnut, itse painan helvetisti ylitöitä, ja ainut ongelma on miten vois tehdä vielä lisää, mut kun pitää kai nukkuakin ja työsuojeluvaltuutetut tanssivat pöydällä ripaskaa, jos teen vielä enemmän.

• rallaa..
        hehehhehe kirjoitti:

mainitsit vain tekeväsi jatkuvasti 6 päiväistä viikkoa? :D

Ihan tiedoksi, älä ruikuta!

Osasi olet valinnut, itse painan helvetisti ylitöitä, ja ainut ongelma on miten vois tehdä vielä lisää, mut kun pitää kai nukkuakin ja työsuojeluvaltuutetut tanssivat pöydällä ripaskaa, jos teen vielä enemmän.

Minä olin se joka kirjoitin tuon "pitkän tilityksen".

Ensinäkin, kuten siinä jo mainitsin etten valita.

Koko kirjoitukseni pointti oli se että joku valopää sanoi aikaisemmin että me suomalaiset naiset olemme hemmoteltuja akkoja jotka ovat itsekkäitä. Ja hellalettas kun jotkut miehet joutuu joskus kotona töitä tekemään.
        Joten kirjoitin vain mitä minun elämäni on. Ei sen kummempaa. En ehkä ole se miestäni palvova ja palveleva vaimo. Mutta tässä paketissa tulee sitten paljon muutakin hyvää sen tilalla.

Vaikka kuinka irvailet tuosta työstä.. Sen olen minä itese valinnut, ja pidän siitä, vaikkakin voisin vähän vähemmällä työmäärällä olla.

En näe että valitan työstäni jos vain mainitsen Sanoin teen 8,5h/6pvä viikossa töitä.
        Katsos kun hotelli- ja ravintolaalalla ei minkäänlaista lainsäädäntöä noudateta.
        Mikä on sinänsä tosi p*****stä. Ja liittokin on hampaattomin mitä olen ikinä nähnyt. Joka kerta se neuvottelee huonommat ja huonommat edut. Taitaa olla ravintola-alan liitto ravintoloitsijoiden omistuksessa.

Olen edelleen osani valinnut, ja siihen ihan tyytyväinen. Mutta missään kohdassa en voi sitä sietää että minut leimataan laiskaksi, itsekkääksi akaksi.

Hyvä jos miehet löytävät etsimänsä ulkomailta. Mutta on meissä suomalaisissa naisissa silti monta hyvää puolta ja ominaisuutta, jonka takia meitä ei nyt ihan maanrakoon pitäisi lytätä.

• työmarkkinoille
        rallaa.. kirjoitti:

Minä olin se joka kirjoitin tuon "pitkän tilityksen".

Ensinäkin, kuten siinä jo mainitsin etten valita.

Koko kirjoitukseni pointti oli se että joku valopää sanoi aikaisemmin että me suomalaiset naiset olemme hemmoteltuja akkoja jotka ovat itsekkäitä. Ja hellalettas kun jotkut miehet joutuu joskus kotona töitä tekemään.
        Joten kirjoitin vain mitä minun elämäni on. Ei sen kummempaa. En ehkä ole se miestäni palvova ja palveleva vaimo. Mutta tässä paketissa tulee sitten paljon muutakin hyvää sen tilalla.

Vaikka kuinka irvailet tuosta työstä.. Sen olen minä itese valinnut, ja pidän siitä, vaikkakin voisin vähän vähemmällä työmäärällä olla.

En näe että valitan työstäni jos vain mainitsen Sanoin teen 8,5h/6pvä viikossa töitä.
        Katsos kun hotelli- ja ravintolaalalla ei minkäänlaista lainsäädäntöä noudateta.
        Mikä on sinänsä tosi p*****stä. Ja liittokin on hampaattomin mitä olen ikinä nähnyt. Joka kerta se neuvottelee huonommat ja huonommat edut. Taitaa olla ravintola-alan liitto ravintoloitsijoiden omistuksessa.

Olen edelleen osani valinnut, ja siihen ihan tyytyväinen. Mutta missään kohdassa en voi sitä sietää että minut leimataan laiskaksi, itsekkääksi akaksi.

Hyvä jos miehet löytävät etsimänsä ulkomailta. Mutta on meissä suomalaisissa naisissa silti monta hyvää puolta ja ominaisuutta, jonka takia meitä ei nyt ihan maanrakoon pitäisi lytätä.

"En näe että valitan työstäni jos vain mainitsen Sanoin teen 8,5h/6pvä viikossa töitä.
        Katsos kun hotelli- ja ravintolaalalla ei minkäänlaista lainsäädäntöä noudateta"

On ihan omaa hölmöyttään jos ei edes voimassaolevaa työaikalakia ja työehtosopimuksia tunne. Vai teetkö pimeää työtä koska sujuvasti painat ylipitkiä päiviä?

Hotelli- ja ravintola-ala: Työehtosopimuksen keskeiset määräykset 2005-2007:
        Työaika
        Työajan pituus kokoaikatyöntekijällä on 111t/ 3vkoa.
        111t ylittävä osa on lisätyötä 120t/3vkoa asti. Tämän yli menevä työaika on ylityötä.

Eli alittaa lakisääteisen maksimityöajan joka on:

- Säännöllinen työaika on enintään kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja 40 tuntia viikossa.

- Säännöllinen työaika saadaan 6 §:ssä säädetystä poiketen järjestää niin, että se on kolmen viikon pituisena ajanjaksona enintään 120 tuntia tai kahden viikon pituisena ajanjaksona enintään 80 tuntia:

• rallaa....
        työmarkkinoille kirjoitti:

"En näe että valitan työstäni jos vain mainitsen Sanoin teen 8,5h/6pvä viikossa töitä.
        Katsos kun hotelli- ja ravintolaalalla ei minkäänlaista lainsäädäntöä noudateta"

On ihan omaa hölmöyttään jos ei edes voimassaolevaa työaikalakia ja työehtosopimuksia tunne. Vai teetkö pimeää työtä koska sujuvasti painat ylipitkiä päiviä?

Hotelli- ja ravintola-ala: Työehtosopimuksen keskeiset määräykset 2005-2007:
        Työaika
        Työajan pituus kokoaikatyöntekijällä on 111t/ 3vkoa.
        111t ylittävä osa on lisätyötä 120t/3vkoa asti. Tämän yli menevä työaika on ylityötä.

Eli alittaa lakisääteisen maksimityöajan joka on:

- Säännöllinen työaika on enintään kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja 40 tuntia viikossa.

- Säännöllinen työaika saadaan 6 §:ssä säädetystä poiketen järjestää niin, että se on kolmen viikon pituisena ajanjaksona enintään 120 tuntia tai kahden viikon pituisena ajanjaksona enintään 80 tuntia:

Niin...
        Kyllähän minä nuo lait tunnen.
        Hotelli ja ravintola alla kun niitä vaan ei noudateta.
        Jutteleppa joskus jonkun ravintola alan kehäraakin kanssa niin varmistuken asialle saat.

Suurimmat ketjut suunnilleen lakeja noudattavat. Mutta mitä pienempi pulju, sitä vähemmän lakeja noudatetaan. Monet alan ihmiset eivät edes saa ylityökorvauksia.

Pidän kovasti tästä alasta, mutta on kurjaa miten paljon näkee tällä alalla etuja poljettavan. Voisin kertoa vaikka kuinka monta esimerkkiä ja kertomusta miten hommat toimii tällä alalla toimii, mutta se ei liene tarpeen.

Enkä minä halua alaa vaihtaa kun siitä kuitenkin pidan kovasti. Ja jos minä en tee noita hommia tee sen tekee joku muu hullu sitten... Mutta elämä on...

Hyvää kevättä kaikille.

• Puhelu
        rallaa.... kirjoitti:

Niin...
        Kyllähän minä nuo lait tunnen.
        Hotelli ja ravintola alla kun niitä vaan ei noudateta.
        Jutteleppa joskus jonkun ravintola alan kehäraakin kanssa niin varmistuken asialle saat.

Suurimmat ketjut suunnilleen lakeja noudattavat. Mutta mitä pienempi pulju, sitä vähemmän lakeja noudatetaan. Monet alan ihmiset eivät edes saa ylityökorvauksia.

Pidän kovasti tästä alasta, mutta on kurjaa miten paljon näkee tällä alalla etuja poljettavan. Voisin kertoa vaikka kuinka monta esimerkkiä ja kertomusta miten hommat toimii tällä alalla toimii, mutta se ei liene tarpeen.

Enkä minä halua alaa vaihtaa kun siitä kuitenkin pidan kovasti. Ja jos minä en tee noita hommia tee sen tekee joku muu hullu sitten... Mutta elämä on...

Hyvää kevättä kaikille.

Paikkakuntasi työsuojeluviranomaiselle että tulee tarkastamaan työntekijöiden työtuntilistat niin johan rupeaa tapahtumaan!
        Tekee sen vielä siten ettei paljasta mistä vinkki tuli joten ihan turvallisin mielin voit tuon puhelun soittaa :).
        Kai sinäkin mieluummin ylityökorvaukset noista ylimääräisistä työtunneistasi ihan mielellään kuittaisit...?

• rallaa.....
        Puhelu kirjoitti:

Paikkakuntasi työsuojeluviranomaiselle että tulee tarkastamaan työntekijöiden työtuntilistat niin johan rupeaa tapahtumaan!
        Tekee sen vielä siten ettei paljasta mistä vinkki tuli joten ihan turvallisin mielin voit tuon puhelun soittaa :).
        Kai sinäkin mieluummin ylityökorvaukset noista ylimääräisistä työtunneistasi ihan mielellään kuittaisit...?

Eikä mulla ole työnpuolesta mitään valitettavaa. Kyllä minä voin halutessani delegoida alemmas noita töitä. Mutta kun on ne lainat yms... Muutaman vuoden painan vielä täysillä ja sitten hellitän tahtia =). Onhan tää vähän tällasta "perse edellä puuhun kiipeämistä", mutta kun on niin paksu pää ja suorittajaluonne.

Siis kyllä minä saan ylityökorvaukset. Mutta tällä alalla on paljon tekijöitä jotka niitä eivät saa.
        Esim on olemassa paljon ravintoloita jossa KOKO henkilökunta on vuokratyövoimaa eli extroja.
        Heillä voit teettää niin paljon kuin haluat töitä, eikä ylityökorvauksia tarvitse maksaa, kun eivät ole firman kirjoilla. Potkutkin voit antaa vaikka työvuoron aikana. Muutenkin he tulevat halvemmaksi ja kätevästi pääset heistä eroon.
        Esim niinhän se Sedu poikakin teki... Perusti extratyövoima firman joittekin muitten binesmiesten kanssa, ja vuokrasi sitä kautta työntekijät omaan yritykseen. Heh heh, luihua, eikö totta?

Ongelmahan minun alallani on kyllä tuo hampaaton liitto, joka ei näy eikä kuulu missään, ja harva siihen edes kuuluu.
        Muutenkin oman alan ihmiset ovat vaan alistuneet siihen että etuja tai lainsäädäntöä ei ole. Voi kuullostaa todella hullulle sellaiselle ihmiselle joka on tottunut että omalla alalla noudatetaan TES:siä.

Ala on muuten ihan kiva, jahka ihmiset saisivat vaan ne edut mitä heille kuuluu. Itselläni on asiat hyvin, koska en ole enää tuolla ruohonjuuritasolla.

Liiton ryhdistäytymistä odotellessa ;-)

• Yang
        Taasnäitä kirjoitti:

On vaikeaa kuvailla vietnamilaisen naisen eroa suomalaiseen verrattuna. Vietnamilaisen kulttuurin ja kasvatuksen keskeisenä sisältönä on suvun luoma turva. Pojat tulevat pitämään vanhemmista huolta kun nämä ovat vanhoja, tyttäret pitävät huolta appivanhemmista aviomiehensä kanssa mutta hätätilanteessa he huolehtivat myös omista vanhemmistaan. Siksi lapsista pidetään hyvää huolta; jos lapsia kohdellaan huonosti tai ollaan häpeäksi omille lapsille eivät nämä aikanaan huolehdi vanhemmistaan, eikä heistä silloin huolehdi kukaan. Siksi naisen on ehdottomasti mentävä naimisiin ja lapsia on sen jälkeen tultava aika pian; kolmen lapsettoman vuoden jälkeen mies voi ottaa avioeron. Nainen ei yleensä pysty yksin elättämään lapsia joten aviomiehen tuoma taloudellinen turva on välttämättöntä. Toisaalta myös miehen joka eroaa perheestään voi olla optimistista odottaa, että lapset huolehtisivat hänestä sitten aikanaan joten perhe on pidettävä koossa ja huikentelu jätettävä sikseen.

Lopputuloksena on perheitä joissa pyritään välttämään riitoja ja jotka pyritään pitämään pitämään koossa koko eliniän. Samoin myös esiaviollisia suhteita ei juuri ole, varsinkin naiset pelkäävät kuollakseen tilannetta jossa mies hääyönä kysyy: kuka se on ollut. Se voi varjostaa koko (loppuelämän kestävää) avioliittoa ja johtaa jopa eroon.

Vietnamilainen mies ei ehkä sovi suomalaiselle naiselle koska suomalainen nainen ei tapaa sitoutua yhteen mieheen koko loppuiäkseen ja avioero ja lasten menettäminen on vietnamilaiselle miehelle kuin perheenjäsenen kuolema. Sen sijaan vietnamilainen nainen sopii suomalaiselle miehelle joka on yleensä tyytyväinen jos perhe pysyy koossa ja jossa miehen tavoitteet ovat taloudelliseen hyvinvointiin ja naisen lasten kasvatukseen liittyviä eivätkä ongelmat pyöri 'navan' ympärillä.

Ja kiinalaista miestäni, joten ei se aina mahdotonta ole suomalaiselle naisellekaan, lisäksi toiveena saada perheenlisäystä:)

• työkaverini

Intialainen työkaverini, joka yllätys yllätys oli ajautunut Suomeen naisen takia ja eronnut pian, kehoitti minua ottamaan intialaisen naisen.

Kuulemma sen ahkerampaa palvelijaa ja miehen miellyttäjää ei tältä planeetalta löydy. Lisäksi ovat erittäin kauniita.

• ...

Intialaiset miehet taitavat olla kivoja: kehuvat oman maansa naisia.

Vähän jokaisen maan miehet tuntuvat aina haukkuvan oman maansa naisia. Itse olen kuullut mm. kiinalaisten miesten haukkuvan kiinalaisia naisia piloille hemmotelluiksi krantuiksi, jotka eivät vilkaisekkaan mieheen jollei tällä ole vähintään omaa autoa ja asuntoa. Ja lisää esimerkkejä tuntuu tälläkin palstalla löytyvän :D

• käyttää

julmetun paljon meikkia :-/

• Diilia daalia
        ... kirjoitti:

Vähän jokaisen maan miehet tuntuvat aina haukkuvan oman maansa naisia. Itse olen kuullut mm. kiinalaisten miesten haukkuvan kiinalaisia naisia piloille hemmotelluiksi krantuiksi, jotka eivät vilkaisekkaan mieheen jollei tällä ole vähintään omaa autoa ja asuntoa. Ja lisää esimerkkejä tuntuu tälläkin palstalla löytyvän :D

Teen talon työt yksin ja hoidan vielä kaksi lasta, mutta olen tyytyväinen elämääni, enkä viitsi turhista valittaa, aurinkoista kevättä:)

• Kiinassa on naisten markkinat
        ... kirjoitti:

Jotka eivät vilkaisekkaan miehiin, ellei ole omaa asuntoa tai/ ja autoa.

• Yang
        ... kirjoitti:

Vara valita, siellä kun on ylitarjontaa miehistä:)

• yli 30 kymppinen

Ota Brasiliasta hyvin säilynyt, mutta ehdottomasti yli 30 vuotias nainen. Siellä on tosi kova kilpailu miehistä ja vain nuorilla ja todella kauniilla on mahdollisuus saada ns. länsimies tai mies ylipäätään.

Siellä joku 30 nainen, jonka siis lupaudut ottamaan vaimoksesi, palvelee sinua yötä päivää...

• obrigado

Heheeheeeeeeh...meinasin tipahtaa tuoliltani, kun repesin kommentistasi. Pitkiä aikoja Brasiliassa asustelleena persoonana tohdin epäillä vinkkiäsi ilkeäksi vitsiksi.

Muistetaan nyt kuitenkin, että Brasilia on iso maa eikä ole syytä yleistää yhden käytöstä koskemaan koko maata. Mutta kyllä siellä vaan semmoista on vähän ilmassa, että en laittaisi kovin kovia odotuksia tuohon mainitsemaasi palveluun 24/7...siis brassi-naiselta.

• ööööööööööööö
        obrigado kirjoitti:

Heheeheeeeeeh...meinasin tipahtaa tuoliltani, kun repesin kommentistasi. Pitkiä aikoja Brasiliassa asustelleena persoonana tohdin epäillä vinkkiäsi ilkeäksi vitsiksi.

Muistetaan nyt kuitenkin, että Brasilia on iso maa eikä ole syytä yleistää yhden käytöstä koskemaan koko maata. Mutta kyllä siellä vaan semmoista on vähän ilmassa, että en laittaisi kovin kovia odotuksia tuohon mainitsemaasi palveluun 24/7...siis brassi-naiselta.

minkälaisia brassia naiset on sitten? Eikös siellä ole pulaa kunnollisista miehistä, kerta paljon nuoriamiehiä kuolee rikollisuudessa ja köyhyydessä.

• .....

jos et viitsi käydä paperisotaa ja muita vaikeuksia mitä kehitysmaalaisen tuominen aiheuttaa ja etsit vain euroopasta, niin kannattaa eurobarometrin mukaan ottaa kreikkalainen. ovat kaikkein ahkerimpia tekemään kotitöitä ja kondomifirman tutkimuksen mukaan kreikkalaiset myös harrastavat eniten seksiä koko maailmassa. http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_273_en.pdf
      sivulta 18 lisätiedot kotitöistä. seksitilastoa en jaksa tähän hätään etsiä.

• ...

Yksi lempparikeittokirjoistani on Kirsti Lakopulosin keittokirja 'tie miehen sydämeen kreikkalaisittain'. Kannattaa lukea, jos sattuu löytämään.

Siellä lukee näin: 'Kreikkalaisessa kansanperinteessä suku, tekee naisesta mestarikokin, ei aviomies.' 'Minut siis nöyryytettiin tässä kokkikoulussa perinpohjin ja useita kertoja. Se kaiketi kuului asiaan. Miniän kasvatus kaikenkestäväksi kreikkalaisvaimoksi on kova koulu.' 'Mutta täyspäiväistä vaimon uraa ei terveyteni olisi kestänyt. Ruoan laiton tahdissa nimittäin rumbataan koko päivä.'

• -Destiny-
        ... kirjoitti:

Yksi lempparikeittokirjoistani on Kirsti Lakopulosin keittokirja 'tie miehen sydämeen kreikkalaisittain'. Kannattaa lukea, jos sattuu löytämään.

Siellä lukee näin: 'Kreikkalaisessa kansanperinteessä suku, tekee naisesta mestarikokin, ei aviomies.' 'Minut siis nöyryytettiin tässä kokkikoulussa perinpohjin ja useita kertoja. Se kaiketi kuului asiaan. Miniän kasvatus kaikenkestäväksi kreikkalaisvaimoksi on kova koulu.' 'Mutta täyspäiväistä vaimon uraa ei terveyteni olisi kestänyt. Ruoan laiton tahdissa nimittäin rumbataan koko päivä.'

mutta tilastojen mukaan kreikkalaiset ovat Euroopan ylipainoisimpia ihmisiä. Ja siellä suurempi prosenttiosuus ylipainoisista on naisia kuin miehiä, toisin kuin täällä Suomessa. En halua haukkua kreikkalaisia, mutta piti vain huomauttaa, kun yleensä suomalaiset miehet haluavat ulkomaalaisen naisen nimenomaan sen takia, että suomalaiset ovat kuulemma liian lihavia. Mutta varmasti kreikkalaiset naiset osaavat tehdä ihania ruokia ja hoitaa kotityöt. Joten siitä vain kreikkalainen jumalatar Afrodite jokaiselle suomalaiselle halukkaalle :) Hus hus, menkää jo, mitä vielä täällä unelmoitte!

• xenomania
        -Destiny- kirjoitti:

mutta tilastojen mukaan kreikkalaiset ovat Euroopan ylipainoisimpia ihmisiä. Ja siellä suurempi prosenttiosuus ylipainoisista on naisia kuin miehiä, toisin kuin täällä Suomessa. En halua haukkua kreikkalaisia, mutta piti vain huomauttaa, kun yleensä suomalaiset miehet haluavat ulkomaalaisen naisen nimenomaan sen takia, että suomalaiset ovat kuulemma liian lihavia. Mutta varmasti kreikkalaiset naiset osaavat tehdä ihania ruokia ja hoitaa kotityöt. Joten siitä vain kreikkalainen jumalatar Afrodite jokaiselle suomalaiselle halukkaalle :) Hus hus, menkää jo, mitä vielä täällä unelmoitte!

on enemmän lievästi ylipainoisia miehiä, eli painoindeksi 25-30, kuin naisia, mutta huomattavan ylipainon omaavia naisia on enemmän eli painoindeksi 30

• -Destiny-
        xenomania kirjoitti:

on enemmän lievästi ylipainoisia miehiä, eli painoindeksi 25-30, kuin naisia, mutta huomattavan ylipainon omaavia naisia on enemmän eli painoindeksi 30

Tilastojen mukaan näitä yli 30 painoindeksin omaavia miehiä on paljon enemmän kuin naisia Suomessa.

• xenomania
        -Destiny- kirjoitti:

Tilastojen mukaan näitä yli 30 painoindeksin omaavia miehiä on paljon enemmän kuin naisia Suomessa.

"Tilastojen mukaan näitä yli 30 painoindeksin omaavia miehiä on paljon enemmän kuin naisia Suomessa."

-Aha? Minkäköhän tilaston?

• goo
        xenomania kirjoitti:

"Tilastojen mukaan näitä yli 30 painoindeksin omaavia miehiä on paljon enemmän kuin naisia Suomessa."

-Aha? Minkäköhän tilaston?

Googleta suomalaisten painoindeksi. Selkeitä sivuja löytyy heti. Sieltäpä asiaa tutkailemaan, jos kiinnostaa tingata.

• xenomania
        goo kirjoitti:

Googleta suomalaisten painoindeksi. Selkeitä sivuja löytyy heti. Sieltäpä asiaa tutkailemaan, jos kiinnostaa tingata.

mutta heti eka linkki väitti sitä, mitä arvelinkin, eli naisissa on enemmän BMI 30 tapauksia. Ei se ero tosin ollut kuin prosentti tai pari, mutta en jaksa nyt tutkia asiaa enempää.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=sae65000

• ulkosuomalainen nainen

Minä ainakin palvoisin ja pitäisin vuoteen kuumana - haluan itsekin hyvää seksiä. Toisaalta odotan myös miehen palvovan minua ja pitävän vuoteen kuumana.

• Thaimaalainen nainen

Kyllä thaimaalainen nainen osaa miellyttää miestä vuorokauden jokaisena sekunttina. Jotenkin miesten, erityisesti länsimaisten miesten miellyttäminen on heille niin luonnollista!

Omat kokemukseni rajoittuvat kuitenkin vain muutaman viikon mittaiseen "miellyttämiseen", joten pitempiaikaisesta miellyttämisestä kokemuksia ei ole.

• Elätä minua niin lupaan pal...

Niin kauan kuin suomalaisen miehen kukkaron nyörit aukeavat, thaimaalainen nainen miellyttää ja palvelee.

• kuitenkaan
        Elätä minua niin lupaan pal... kirjoitti:

Niin kauan kuin suomalaisen miehen kukkaron nyörit aukeavat, thaimaalainen nainen miellyttää ja palvelee.

Ei tule niin kalliiksi elättää kuin muslimimiehet teillä.
        Ai niin - ja teidän pitää vielä kaikenlisäksi palvellakkin niitä...

• löytyy

Ghanasta (Länsi-Afrikka) löytyy paljon parikymppisiä tyttöjä, jotka ovat palvelevat erittäin hyvin oli kyseessä millainen "länsi-pappa" tahansa, kunhan on se "länsi".

Kuikkaa esimerkkejä tarjolla olevista esimerkiksi sellaisesta osoitteesta kuin www.blackgirl.com - jotkut todella hyvännäköisiä!

• rules..

sieltä löytyy sängyn kuumottaja

• Mä 75
        rules.. kirjoitti:

sieltä löytyy sängyn kuumottaja

Joo mustasta afrikasta löytyy myös kuumat ympärileikatut uroot sänkyyn ;o)

• parhaat oltavat

Arabimaiden muslimimiehillä on varmasta tämän maailman parhaat oltavat: kotona voi ihan koraanin suomin oikeuksin naida kymmenkunta naista, jotka varmasti joutuvat kilpailemaan aviomiehen suosiosta. Mieti, maanantaina sitä, tiistaina toista, keskiviikkona, torstaina jne.

Lisäksi Länsi-Euroopan naiset erityisesti Englannista ja Scandinaviasta kuolaa perään...

Ja jos satut kuolemaan, niin taivaassa odottaa kymmeniä neitsyitä, näin koraani lupaa...

• sulle

että vaikka arabimaissa miehellä saakin ola useampi vaimo, miehellä pitää olla myös rahaa ja paljon. Jokaiselle vaimolle oma talo jne... ei ole helppoa. Mutta esim. Tunisiassa on laissa kielletty pitää useampaa, kuin yhtä vaimoa.
        Siinä on miehen fysiikka ja psyyke kovilla kun koittaa kaikki vaimot tyytyväisinä pitää, mikä onkin muuten ensiarvoisen tärkeää, vaimon on oltava ehdottomasti tyytyväinen elämäänsä!

• parisuhteen?

Olenkin ajatellut rekisteröidä parisuhteen samaa sukupuolta olevan sellaisen naisen kanssa, joka hoitaisi taloushommat. En itse ole kodinhoitajatyyppiä, ja kun täällä noita erimaalaisia naisia niin kehutaan, niin mikpä ei? Voinhan sitten pitää rakastajaa siinä sivussa. Minun kanssa olisi kyseisellä morsiolla varmaan myös miellyttävämpää ja vähätöisempää se yötyöpuolikin, joten luulisi halukkaita riittävän.
      Varokaa siis miehet: suominaiset vievät jo teidän nöyrät ulkkisnaisetkin!

• .....

"Varokaa siis miehet: suominaiset vievät jo teidän nöyrät ulkkisnaisetkin!"

ainahan suomalaiset naiset kertovat miten vaikea ulkomaalaisiin naisiin on tutustua koska he eivät arvosta suomalaista naista eivätkä halua puhua tälle. ulkomaalaisia miehiä suomalaisten naisten on tunnetusti helppo miellyttää, ilmeisesti heille naisella on jotain annettavaa, mutta ulkomaalainen nainen ei koe saavansa suomalaiselta naiselta yhtään mitään elämäänsä eikä siksi halua tutustuakaan. nyt vain mietityttää mikä on se asia jota mies suomalaisesta naisesta haluaa, ja mitä suomalaiselta naiselta puuttuu, etteivät naiset halua tutustua.

• _I_S_

En ehkä noin pitkälle menisi, mutta hyvän taloudenhoitajan voisin minäkin Thaimaasta käydä hakemassa. Sitten täytyisi vaan silmä kovana vahtia, ettei se vaan tapaisi ketään miestä Suomessa...

• toki
        ..... kirjoitti:

ainahan suomalaiset naiset kertovat miten vaikea ulkomaalaisiin naisiin on tutustua koska he eivät arvosta suomalaista naista eivätkä halua puhua tälle. ulkomaalaisia miehiä suomalaisten naisten on tunnetusti helppo miellyttää, ilmeisesti heille naisella on jotain annettavaa, mutta ulkomaalainen nainen ei koe saavansa suomalaiselta naiselta yhtään mitään elämäänsä eikä siksi halua tutustuakaan. nyt vain mietityttää mikä on se asia jota mies suomalaisesta naisesta haluaa, ja mitä suomalaiselta naiselta puuttuu, etteivät naiset halua tutustua.

Enhän minä mitään juttuseuraa olisi hakemassakaan vaan kotitöiden tekijää pientä taskurahaa vastaan. Mitä hiljempää on, sen parempi. Eivät kai ne tuppisuu-suomalaismiehetkään niille ruunepereiksi rupea.

Tutustuminenko vaikeus? Netistähän noita löytyy helposti, eikös sitä täällä ole niin mainostettu? Sanoiko joku, että pitäis olla rakkauttakin? Hei, mutta NEHÄN ovat taas jo ihan toisia juttuja! No, mutta jos se siitä kiikastaa, niin voinhan pari kertaa vuodessa sanoa, että rakastan sitä. Nyt puhuttiin vain palvelemisesta ja palvomisesta. Mä tarjoaisin vähemmän työtä ja reilusti taskurahan. Ei tarvitsisi ruokarahasta jemmata salaa sivuun.
        Oisko tää orjatyötä? Ei kait. Rekisteröidyssä parisuhteessa on kai samat pelisäännöt kuin avioliitossakin, vai onko?

• tarkennus
        ..... kirjoitti:

Siis ketkä suomalaiset naiset ovat sinulle ressukalle näin kertoneet ? Ja sanoit vielä, että "aina" on asiat näin olleet ? Eli kuinka pitkälle historiaan ? 50-luvulle ? 40-luvulle ?

Ja ketkä ulkomaalaiset naiset eivät koe saavansa suomalaiselta naiselta mitään ? Siis minkämaalaiset ?

"Etteivät naiset halua tutustua."
        Siis puhutko nyt suomalaisista naisista vai keistä ? Väität siis, että ulkomaalaisten ja suomalaisten miesten lisäksi myöskään suomalaiset naiset eivät halua tutustua suomalaisiin naisiin eli itseensä ????

Voi jeesus mikä sekoboltsi olet ! Keep dreaming.

• bidrali

Melkein kuka tahansa ja mistä tahansa kunhan maksat tarpeeksi... joillakin voi olla ulkonäkökin kriteerinä... Nimittäin, jos palvelijaa kaipaat etkä rakastavaa vaimoa.

Mummoni on palvellut ukkia jo 53 vuotta (ukki on juuri niitä inhottuja "perusmiehiä" jotka eivät pistä tikkuakaan ristiin kotitöissä´, nykyisin hän elää sohvan ja tv:n välistä elämää ja mummo tuo edelleen kaikki tarvittavan sorsasta lähtien nokan alle... jos haluat sellaista, niin siitä vain;D Ota heili Karjalasta. Ukki on saanut kaikki syrjähyppynsäkin anteeksi, mutta mummo ei edes sitä että kävi kaupasta ukille ruokaa ilmoittamatta.

Jos tosiaan haluat nähdä kieroutuneen orja-isäntä ihmissuhteen tervetuloa mummolaan;D Joskus mummon puheesta paistaa katkeruus ja kaikki ovat miettineet miksi hän ei lähde... nyt se on, kasvintasolle taantunut, paisunut, muodoton, jalaton peruna ja mummo tuntee syyllisyyttä, jos käy vaikka vessassa sanomatta siitä ukille:( Sääli ja syyllisyys on pitänyt suhdetta kasassa sen kolmisenkymmentä vuotta kun ukki lopetti liikkumisen sitä ennen ukkia pelättiin ja hänellä oli auktoriteettia hän juoksi kokouksissa ja käveli jopa puujaloilla. Nyt voidaan alkaa säälimään mummoa mutta osaltaan myös hänessä on vikaa, hänen palvova ja omistushaluinen "rakkautensa" (mustasukkaisuus) pakotti lopulta ukin lopettamaan kokouksensa ja toisaalta kun mummo palveli häntä 24h/7vrk ei hänen enää tarvinnut tehdä mitään itse. Itse ainakin pidän huolen etten anna kenenkään passata minua pilalle (tosin mummo kerkisi tehdä sen jo lapsuudessani mutta nyt pyrin siitä eroon;D) enkä passaa itse ketään pilalle.

• kommentistasi...

Kiitos sinulle kommentistasi. Se toi sopivasti suhteellisuutta tämän palstan keskusteluihin.

• Mä 75

Ei varmasti missään ilman vastapalvelua ;o) rahaa,oleskelulupaa, hellyttä ym ... ym...pauhahahah..Siinähän kaipailet!!!;)

• tahansa...

Missä tahansa, kunhan hyötyvät siitä tarpeeksi suhteessa uhraukseen. Älä unelmoikaan, että ne sitä hyvää hyvyyttään tekevät.

• sa-virtu-m-atire

ETTEI AINAKAAN MINUN KOTONANI:D

• siinäkö naisen rooli?

tuntui tosi pahalta lukea tätä ketjua missä itsekkyys kukoistaa. Eikös parisuhteen kulmakiviä olekin keskenäinen rakkaus ja toisen ihmisen pyytteetön kunnioitus? erityisen pahalta tuntui se seikka että naisen oletetaan palvovan miestä ja olevan miehen palvelija. En näe kenenkää ihmisen roolin missään suhteessa olevan semmoinen. Semmoisesta on ihmisarvo kaukana. Tulee vanha orja meininki mieleen.

pohjimmiltaan sääliksi käy niitä aasialaisia,afrikkalaisia,etelä-amerikkalaisia naisia, jotka joutuvat turvatun elämän saamiseksi palvelemaan muita (esim. länsi-miehiä) nöyrästi ja elämään tavalla jota eivät varmasti muuten valitsisi jos olisi vaihtoehtoja omassa kulttuurissa turvattuun itsenäiseen elämään. Uskon että tuommoisista suhteista aitoa pyytteetöntä rakkautta ei löydy.
      Toisaalta kun ajattelee niin miehet jotka haluavat tämmöisen palvelevan "ihanan" vaimon ei varmaan semmoista edes kaipaa...

• Olen ihan samaa mieltä kanssasi!
        Vaikka useiden maiden kulttuuriin kuuluukin että vaimo tekee kaikki kotityöt niin minusta on törkeää etsiä "kotiorjaa" itselleen.
        Meidän perhessäkin oli kyllä alkuun suuria ongelmia kotitöiden järjestelystä koska vaimoni kulttuuriin kuului, että vaimo hoitaa kodin ja mies ei puutu siihen. Hänellä meni pitkän aikaa ennenkuin uskalti kotimaahansa vanhemmilleen edes kertoa, että myös minä teen ruokaa, siivoan, tiskaan ja pesen pyykkiä ym :).
        No haukkumisethan minun vaimoni siitä äidiltään tietysti sai, mutta on hän yrittänyt kertoa että näin on Suomessa tapana :).
        Nykyisin hän pitääkin Suomea paratiisina naisille, mutta samalla kyllä miettinyt että kuinkahan miehet hänen maastaan tänne Suomeen sopeutuisivat :)

• Yang
        Minä_täällä kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä kanssasi!
        Vaikka useiden maiden kulttuuriin kuuluukin että vaimo tekee kaikki kotityöt niin minusta on törkeää etsiä "kotiorjaa" itselleen.
        Meidän perhessäkin oli kyllä alkuun suuria ongelmia kotitöiden järjestelystä koska vaimoni kulttuuriin kuului, että vaimo hoitaa kodin ja mies ei puutu siihen. Hänellä meni pitkän aikaa ennenkuin uskalti kotimaahansa vanhemmilleen edes kertoa, että myös minä teen ruokaa, siivoan, tiskaan ja pesen pyykkiä ym :).
        No haukkumisethan minun vaimoni siitä äidiltään tietysti sai, mutta on hän yrittänyt kertoa että näin on Suomessa tapana :).
        Nykyisin hän pitääkin Suomea paratiisina naisille, mutta samalla kyllä miettinyt että kuinkahan miehet hänen maastaan tänne Suomeen sopeutuisivat :)

Ihan kiinnostaa, kun minun mieheni on kiinalainen:)

• Yang kirjoitti:

Ihan kiinnostaa, kun minun mieheni on kiinalainen:)

:) Joko miehesi on Suomeen päässyt?
        Jos vaan vaimoani on uskominen, niin sinulla kova kouluttaminen vielä edessä ..

Paikallinen päivärymi siellä kuulemma:
        Vaimo: Aamulla töihin. Sitten kotona ruuan laitto, tiskaus, pyykin pesua ja siivoamista. Siinä sivussa lasten (lapsen) hoito.

Mies: Aamulla töihin. Sitten lehden lukua, syöminen, television katsomista tai kavereiden luokse..:(.

Toivotaan kuitenkin että sanonta "vanha koira ei opi uusia temppuja" ei pidä sinun miehesi osalta paikkaansa :)

• Yang
        Minä_täällä kirjoitti:

:) Joko miehesi on Suomeen päässyt?
        Jos vaan vaimoani on uskominen, niin sinulla kova kouluttaminen vielä edessä ..

Paikallinen päivärymi siellä kuulemma:
        Vaimo: Aamulla töihin. Sitten kotona ruuan laitto, tiskaus, pyykin pesua ja siivoamista. Siinä sivussa lasten (lapsen) hoito.

Mies: Aamulla töihin. Sitten lehden lukua, syöminen, television katsomista tai kavereiden luokse..:(.

Toivotaan kuitenkin että sanonta "vanha koira ei opi uusia temppuja" ei pidä sinun miehesi osalta paikkaansa :)

Päässyt suomeen, mutta toivon mukaan pääsee pian:) Periksi ei anneta ja kärsivällisyyttä on kummallakin. Minulle ei tuota vaikeuksia tehdä kotitöitä ja käydä töissä, olenhan tähänkin asti tehnyt kaiken yksin, ei ole helppo elämä ollut.

• on palvelukulttuuri

Thaimaa on palvelukulttuuri ja siellä palvellaan niin länsimaisia naisia ja kaikkia miehiä - erityisesti länsimaisia miehiä.

Olin thaimaassa parturissa ja ei mennyt kuin 5 minuuttia, kun parturi halusi tehdä minulle lisäpalveluksia... kuulemma olin niin "handsome man"... tiedä siitä

• länsimainen

Tottahan se on, länsimainen mies ei voi yksin Thaimaassa liikkuessaan olla kuin korkeintaan minuutin ettei seuraa ja palveluksia tarjottaisi.

Eivät muuten välitä edes vaimosta/tyttöystävästä, kun tulevat länsimiehelle palveluksiaan tarjoilemaan.

• ei ole pelkkä bangkok
        länsimainen kirjoitti:

Tottahan se on, länsimainen mies ei voi yksin Thaimaassa liikkuessaan olla kuin korkeintaan minuutin ettei seuraa ja palveluksia tarjottaisi.

Eivät muuten välitä edes vaimosta/tyttöystävästä, kun tulevat länsimiehelle palveluksiaan tarjoilemaan.

Jostain syystä kaikki Thaimaalaiset naiset luokitellaan täällä samaan kastiin :(.

Ihan sama jos sopivalle alueelle menet esim. Brysselissä tai missä tahansa Saksan kaupungeista niin kyllä määrätynlaista palvelua tarjoamaan tullaan. Jostain syystä täällä ei kuitenkaan kaikkia Belgian ja Saksan naisia huoriksi luokitella vaikkei eroa vastaaviin paikkoihin Thaimaassa ole!

Ja Thaimaalaisista naisista pitää myös osata erottaa pelkkä kohteliaisuus ja avuliaisuus itsensä myymisestä!

Jos esim parturi ehdottaa "lisäpalveluksia" niin ei se aina tarkoita itsensä myymistä, vaan useimmiten tukan pesu, sekä pään, käsien ja hartioiden hierontaa jotka on ihan normaaleja lisäpalveluita :)

• .....
        ei ole pelkkä bangkok kirjoitti:

Jostain syystä kaikki Thaimaalaiset naiset luokitellaan täällä samaan kastiin :(.

Ihan sama jos sopivalle alueelle menet esim. Brysselissä tai missä tahansa Saksan kaupungeista niin kyllä määrätynlaista palvelua tarjoamaan tullaan. Jostain syystä täällä ei kuitenkaan kaikkia Belgian ja Saksan naisia huoriksi luokitella vaikkei eroa vastaaviin paikkoihin Thaimaassa ole!

Ja Thaimaalaisista naisista pitää myös osata erottaa pelkkä kohteliaisuus ja avuliaisuus itsensä myymisestä!

Jos esim parturi ehdottaa "lisäpalveluksia" niin ei se aina tarkoita itsensä myymistä, vaan useimmiten tukan pesu, sekä pään, käsien ja hartioiden hierontaa jotka on ihan normaaleja lisäpalveluita :)

Et sinä nyt mitenkään voi verrata pientä kadunpätkää jossa työskentelee ehkä satakunta ammattilaista miljoonakaupunkeihin jossa ns. tavallisetkin naiset tarjoavat seuraa rahasta.

• .....................
        ..... kirjoitti:

Et sinä nyt mitenkään voi verrata pientä kadunpätkää jossa työskentelee ehkä satakunta ammattilaista miljoonakaupunkeihin jossa ns. tavallisetkin naiset tarjoavat seuraa rahasta.

ottaen huomioon elintason läntisissä maissa, kuten Suomessa, niin meillä ei pitäisi olla prostituutiota, kuitenkin meillä on supi Suomalaisia prostituoituja, eikä ole salaisuus varmaan, että moni nuori opiskelija neitonen tienaa ekstraa opintorahan päälle tai vuokra kuitataan luonnossa.

Mitä tämäå kertoo silloin Suomesta ja meidän naisista?

Mietippäs sitä hetken aikaa:D

• hj1
        ei ole pelkkä bangkok kirjoitti:

Jo on kumma, etta joillakin ihmisilla, kuten sinulla tuntuu olevan pakonomainen tarve haukkua Thaimaata. Thaimaa on paljon muutakin kuin seksia. Siella on upeita ihmisia, mielenkiintoinen kulttuuri ja erinomainen ruoka ja luonto.On valitettavaa, jos omat ajatuksesi liikkuvat vain sen yhden asian ymparilla.

• olen-

ihan vaan Suomesta, ulkonäköäkin olisi muttei suomipojille kelpaa. Tähänastiset suomalaiset kun eivät halua naista joka palvoo heitä, tuntuu kuulemma pahalta.

• kuinka olet palvonut

Selitä tarkemmin kuinka olet yrittänyt Suomi-poikaa palvella?

• kulttuurikysymys

Kyllä se on siellä kulttuurin antamassa taustassa,osaako ottaa "palvontaa" vastaan,vai.
        Kokemusta omaavana voin sanoa että muslimimies kyllä osaa ottaa palvonnan vastaan,hän haluaa olla jalustalla Jumalasta seuraavana.
        Vaikeahan suomalaisen miehen,joka on tottunut kohtelemaan naista tasa-arvoisesti olisi samalla tavalla käyttäytyä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe