perjantai illan

kunniaksi tulimme juhlimaan tälle palstalle. Keskustelu olkoot vapaa ja aiheet maan ja taivaan väliltä. Ollaan saatu omalla palstalla liikaa kärsiä rajotuksista. En kehtaa kertoa palstaamme. Nyt alkoi hauskan pito.

34

3205

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heti ranttaliksi vai meinataanko kehdata tulla vielä huomennakin. Kelle kaadetaan shamppanjaa, muitakin juomia löytyy. Meyri ehkä tietää, perhosbaariin on pitänyt juomia hankkia, jos baarinpitäjäkin pitäs puolensa.

• Minä luin ne ohjeet siitä perhosbaarista, mutta paljon oli aukkoja ja esitinkin kysymyksiä.

Olisiko sulla tarjota shampanjaa. (Pistätkö muistiin, se ovat mun lempiväri ruusuissa). Hyvää ruusunpäivää.

• meyri kirjoitti:

Minä luin ne ohjeet siitä perhosbaarista, mutta paljon oli aukkoja ja esitinkin kysymyksiä.

Olisiko sulla tarjota shampanjaa. (Pistätkö muistiin, se ovat mun lempiväri ruusuissa). Hyvää ruusunpäivää.

Uus lempinimi tullut tienattua, eihän siinä mitään. Pannaan ruusujen väri korvantaakse, koskaan ei tiedä. Ne shamppanjat on perhosille, mutta tiedäthän loppasuun, en millään malta juottaa niitä Suruvaipoille.

• kerbiili62 kirjoitti:

Uus lempinimi tullut tienattua, eihän siinä mitään. Pannaan ruusujen väri korvantaakse, koskaan ei tiedä. Ne shamppanjat on perhosille, mutta tiedäthän loppasuun, en millään malta juottaa niitä Suruvaipoille.

itsehän tiedät kenelle juoma kuuluu, mutta on se väärin ,ettei perhonen saa maistaa tuota juhlajuomaa. Pieni pyyntö (en tiedä mones) jätä edes haju perhoselle.

• viiksimonni

täällä ainakin tarina lentää!!!

• anna tarinan lentää. Me ollaan saatu tarpeeksi tosikoista.

• Sarahfiina*

tuntuu olevan hyvät bileet siellä meneillään! Harmi kun en jaksa mukaan. Tämä haapavetinen ilma on niin ramasevaa! Pitäkää hauskaa!

• lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon tää on viimeinen kerta.

• Näin uskon sinun tietävän rajasi, ota nyt opikses. Huommenna vasta tiedät, miten kovat pirskeet menitte heti ensiltana pitämään. Saattapi ohimolla hiukka jyskyttää, minen tiiä, mutta isot pojat on kertonu.

• kerbiili62 kirjoitti:

Näin uskon sinun tietävän rajasi, ota nyt opikses. Huommenna vasta tiedät, miten kovat pirskeet menitte heti ensiltana pitämään. Saattapi ohimolla hiukka jyskyttää, minen tiiä, mutta isot pojat on kertonu.

muistuta. Tai hyvä on mää kerron koko tottuuven. Eihän ne poijat tiijä siis... jyskyttää ohimoa, kurkkupa*ka yökkäyttää, valo arakkuutta, palelee, ranteita vihiloo, janottaa yms. Eiköhän tuossa tarpeeksi rangaistusta.

Täytynee yrittää vedellä ja suolasella estää kamis. Alkoi jo onneksi pää selvetä. En kyllä tupakkaa ennään polta.

• meyri kirjoitti:

muistuta. Tai hyvä on mää kerron koko tottuuven. Eihän ne poijat tiijä siis... jyskyttää ohimoa, kurkkupa*ka yökkäyttää, valo arakkuutta, palelee, ranteita vihiloo, janottaa yms. Eiköhän tuossa tarpeeksi rangaistusta.

Täytynee yrittää vedellä ja suolasella estää kamis. Alkoi jo onneksi pää selvetä. En kyllä tupakkaa ennään polta.

Uskot sanonnan paikkansa pitävyyen "viina on viisasten juoma", voihan sitä tietenniin aamulla vähän loiventaa esim. muutamalla lonkulla. Jos lipsahtaa muutama ylimääräinen korjaussarjasta, elikkä menee koko seuraava päivä, on homma aloitettava seuraavana aamuna uudelleen.

• kerbiili62 kirjoitti:

Uskot sanonnan paikkansa pitävyyen "viina on viisasten juoma", voihan sitä tietenniin aamulla vähän loiventaa esim. muutamalla lonkulla. Jos lipsahtaa muutama ylimääräinen korjaussarjasta, elikkä menee koko seuraava päivä, on homma aloitettava seuraavana aamuna uudelleen.

loistavan kuuloinen kierre. Minulle, kun ei pysy tuo ensimmäinenkään kulaus, saati sitten koko pullo sisällä. On vähän vaikea alkaa korjaussarjaa kokeilemaan.

• meyri kirjoitti:

loistavan kuuloinen kierre. Minulle, kun ei pysy tuo ensimmäinenkään kulaus, saati sitten koko pullo sisällä. On vähän vaikea alkaa korjaussarjaa kokeilemaan.

Putkia on tullut harrastettua, toisista on vähän parempia muistoja jäänyt, niistä toisita ei nimeksikään mainittavaa. Kaikki on kokeiltu, niin voi puhua kokemuksista, en kylläkään kehu niillä.

• kerbiili62 kirjoitti:

Putkia on tullut harrastettua, toisista on vähän parempia muistoja jäänyt, niistä toisita ei nimeksikään mainittavaa. Kaikki on kokeiltu, niin voi puhua kokemuksista, en kylläkään kehu niillä.

minua, jos sanon, että kyllä aika kultaa muistot ja joskus ne ikävät jutut jää taka-alalle ja parhaat nousevat kirkkaiksi. Tähänkin auttaa asennoituminen elämään ja tietenkin se, että oppii antamaan anteeksi myös itselle.

• meyri kirjoitti:

minua, jos sanon, että kyllä aika kultaa muistot ja joskus ne ikävät jutut jää taka-alalle ja parhaat nousevat kirkkaiksi. Tähänkin auttaa asennoituminen elämään ja tietenkin se, että oppii antamaan anteeksi myös itselle.

Minä sinulle olen yrittänyt selitellä, mutta sanat olleet hukassa, sulta ne löytyi kuin Apteekin hyllyltä. Se minun mielilause " tuleen ei saa jäädä makaamaan ", lienee osuva, vai kuinka.

• kerbiili62 kirjoitti:

Minä sinulle olen yrittänyt selitellä, mutta sanat olleet hukassa, sulta ne löytyi kuin Apteekin hyllyltä. Se minun mielilause " tuleen ei saa jäädä makaamaan ", lienee osuva, vai kuinka.

osuuva on. On muuten aika moni sellitteinen sanonta. Pääasia lieneen liikkeelle lähtö. Liikkeellä olo tuntuu helpolta, mutta se anteeksi anto itselle. Se on välillä tuottanut minulle itselleni vaikeutta. Siksi olenkin hankkinut valmiiksi keinutuolin, jotta voisin alkaa harjoittelemaan seesteisyyttä.

• meyri kirjoitti:

osuuva on. On muuten aika moni sellitteinen sanonta. Pääasia lieneen liikkeelle lähtö. Liikkeellä olo tuntuu helpolta, mutta se anteeksi anto itselle. Se on välillä tuottanut minulle itselleni vaikeutta. Siksi olenkin hankkinut valmiiksi keinutuolin, jotta voisin alkaa harjoittelemaan seesteisyyttä.

Kokemuksesta sanon, että sen löytämiseen menee toisilla kauemmin, jotkut eivät löydä sitä koskaan. Tai löytävät sen liian myöhään, viimeisellä matkalla, onko se silloinkaan myöhäistä. Itselle, jos ei pysty antamaan anteeksi, miten se toisillekkaan onnistuu. Olen ainakin omalla kohdallani asioissa " toisissa " voiton puolella ja tyytynyt kohtalooni, en turhaan enää pyristele vastaan joka on jo varmaa.

• kerbiili62 kirjoitti:

Kokemuksesta sanon, että sen löytämiseen menee toisilla kauemmin, jotkut eivät löydä sitä koskaan. Tai löytävät sen liian myöhään, viimeisellä matkalla, onko se silloinkaan myöhäistä. Itselle, jos ei pysty antamaan anteeksi, miten se toisillekkaan onnistuu. Olen ainakin omalla kohdallani asioissa " toisissa " voiton puolella ja tyytynyt kohtalooni, en turhaan enää pyristele vastaan joka on jo varmaa.

ei voi oikein lisätä mitään. Oletko kuullut Aki Sirkesalon laulua "Sanansa mittainen mies", jos vastaus kielteinen niin etsi kappale käsiisi niin hyvät ovat sanat, että kannattaa.

• meyri kirjoitti:

ei voi oikein lisätä mitään. Oletko kuullut Aki Sirkesalon laulua "Sanansa mittainen mies", jos vastaus kielteinen niin etsi kappale käsiisi niin hyvät ovat sanat, että kannattaa.

Kaupata, jotain muuta Sirkesalon kappaletta, silloin huonona päivänä, kun kaikki tuntui menevän vähän ristiin. Onneksi on oppinut varmistamaan asiat, ennenkuin tekee tyhmiä päätöksiä. Tuttu kappale, oikeistaan yksi lemppari, mitä jaksaa kuunnella vuodesta toiseen ja aina sanat pitävät paikkansa.

• meyri
        kerbiili62 kirjoitti:

Kaupata, jotain muuta Sirkesalon kappaletta, silloin huonona päivänä, kun kaikki tuntui menevän vähän ristiin. Onneksi on oppinut varmistamaan asiat, ennenkuin tekee tyhmiä päätöksiä. Tuttu kappale, oikeistaan yksi lemppari, mitä jaksaa kuunnella vuodesta toiseen ja aina sanat pitävät paikkansa.

poistumaan, sillä on treffit Nukku Matin kanssa. Ei muuta kuin levollista yötä ja,
        kun aamulla heräät, niin kuuntele Akia, niin minäkin teen. Minä käväsen aamusella, ennen kylille lähtö tarkistamassa, oletko käynnyt kirjoittamassa jotain äidistäsi.

Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti poistun peräkammariin.

• meyri kirjoitti:

poistumaan, sillä on treffit Nukku Matin kanssa. Ei muuta kuin levollista yötä ja,
        kun aamulla heräät, niin kuuntele Akia, niin minäkin teen. Minä käväsen aamusella, ennen kylille lähtö tarkistamassa, oletko käynnyt kirjoittamassa jotain äidistäsi.

Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti poistun peräkammariin.

Minunkin puolesta.

• kerbiili62 kirjoitti:

tuon levyn ja sen laulut kuulostivat jotenkin erilaiselta. On tullut taas erilaista tietoa elämästä ja sen rajallisuudesta. Yksi kappale, jota en ole aikasemmin huomannut nousi tajuntaani.

Sinähän tykkäät arvoituksista, joten yritätkö arvata?

• meyri kirjoitti:

tuon levyn ja sen laulut kuulostivat jotenkin erilaiselta. On tullut taas erilaista tietoa elämästä ja sen rajallisuudesta. Yksi kappale, jota en ole aikasemmin huomannut nousi tajuntaani.

Sinähän tykkäät arvoituksista, joten yritätkö arvata?

Tuskin on muuttuneet mitenkään, vika täytyy olla kuulian korvissa. Oletko viimeaikoina toiminut jotenkin poikkeuksellisesti, sattunut jotain erityistä, siksi kuunnellut kappaletta uusin aattein. En osaa musiikki kysymyksiin vastata, joten voisitko päästää piinasta.

• kerbiili62 kirjoitti:

Tuskin on muuttuneet mitenkään, vika täytyy olla kuulian korvissa. Oletko viimeaikoina toiminut jotenkin poikkeuksellisesti, sattunut jotain erityistä, siksi kuunnellut kappaletta uusin aattein. En osaa musiikki kysymyksiin vastata, joten voisitko päästää piinasta.

kieltäydyn päästämästä sinua piinasta. Voi olla, että joskus kerron. Tuntui vaan niin oudolta, että levyn huomaamattomin laulu (siis minulle) nousee tajuntaan.

Vika on oikein paikallistettu, korvien välissä. Ehkä olen päässyt eroon tsunamista. Se kosketti erilailla, kun asustelin etelässä ja kuulin oikeista uhreista elämän tarinoita. Kyllä Suomi on pieni, aina joku tuntee jonkun.

• meyri kirjoitti:

kieltäydyn päästämästä sinua piinasta. Voi olla, että joskus kerron. Tuntui vaan niin oudolta, että levyn huomaamattomin laulu (siis minulle) nousee tajuntaan.

Vika on oikein paikallistettu, korvien välissä. Ehkä olen päässyt eroon tsunamista. Se kosketti erilailla, kun asustelin etelässä ja kuulin oikeista uhreista elämän tarinoita. Kyllä Suomi on pieni, aina joku tuntee jonkun.

Ja aika lienevät näitä parantavia elementtejä vaikeissa asioissa. Jostakin tutun kumminkaiman kautta, näistä uhreista kuuli täälläkin, kylmässä pohjolassa. Traakinen tapaus kaikkinensa, enkä olisi ollenkaan varma etteikö pahempaa silläsuunnalla olisi vielä tulossa. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, siellä maailman kolkassa, toista se on täällä turvallisessa pohjolassa.

• kerbiili62 kirjoitti:

Ja aika lienevät näitä parantavia elementtejä vaikeissa asioissa. Jostakin tutun kumminkaiman kautta, näistä uhreista kuuli täälläkin, kylmässä pohjolassa. Traakinen tapaus kaikkinensa, enkä olisi ollenkaan varma etteikö pahempaa silläsuunnalla olisi vielä tulossa. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, siellä maailman kolkassa, toista se on täällä turvallisessa pohjolassa.

yksi syy, että täällä asustaa niin eripuraisia ihmisiä. Liika turvallisuus antaa mahdollisuuden olla kelju. Ei tarvi turvautua kehenkään. Lisäksi nykyään, kun ei ole puute mistään ja kaikki on helposti saatavana, niin on aikaa ja energia käyttää vaikkapa toisten herjaamiseen. Täällä netissähän on helppo huudella, kun on näyttö, johon laittaa teksti. Ei tarvise huomioda, että herjat lukee lähimmäinen.

Tähän lopetan nämä syvälliset. Onhan niitä iloisimpiakin asiota lauantaihin.

• Remuelkku

pittää ihan kysästä, jotta tiälläkös ne kemut on pystyssä joissa haaskaa pijettään!!!???

• Remuelkku

kovinkaan ärreet kinkerit nää..

jaahas..mihinköhän sit seuraavaksi....??

• joukkoon vähäiseen. odotellaan lisää ja onhan noita uteliaita liikkunut, mutta ei kehtaa mukaan tulla. Eilen aloitettiin ja tänään jatketaan. Anteeksi juomista en tiedä, kun olen vesilinjalla.

• Remuelkku
        meyri kirjoitti:

joukkoon vähäiseen. odotellaan lisää ja onhan noita uteliaita liikkunut, mutta ei kehtaa mukaan tulla. Eilen aloitettiin ja tänään jatketaan. Anteeksi juomista en tiedä, kun olen vesilinjalla.

täällä yksi elävä sentäs.. avaus lupasi vaikka mitä vaan laimeeks tuo jäi.

• Remuelkku kirjoitti:

täällä yksi elävä sentäs.. avaus lupasi vaikka mitä vaan laimeeks tuo jäi.

vähän olemaan jutut hukassa, kun tuli eilen juhlittua vapautta kunnolla. Mutta vastailen tai kuuntelen, jos vaikka kertoisit kuulumiset.

• Remuelkku
        meyri kirjoitti:

vähän olemaan jutut hukassa, kun tuli eilen juhlittua vapautta kunnolla. Mutta vastailen tai kuuntelen, jos vaikka kertoisit kuulumiset.

liikaa juhlia. Jaa vapautta????

No mitäpä minulle...työtä tekevälle..muuta kuin töitä töitä, paljon töitä. Mutta nyt avasin, juuri töistä tultuani, viinipullon ja on aika unohtaa huolet.

• Remuelkku kirjoitti:

liikaa juhlia. Jaa vapautta????

No mitäpä minulle...työtä tekevälle..muuta kuin töitä töitä, paljon töitä. Mutta nyt avasin, juuri töistä tultuani, viinipullon ja on aika unohtaa huolet.

se niin rentoutavaa olla ja jutella. On täällä niin hyvä porukka. Tuntuu kuin olisi tarkkailusta vapautunut. Tälläiset mietteet nyt päällimäisenä.

• kävi täällä

raivoamassa kun haapavesipalstalta kirjoittajat häipyy muille palstoille, sinne jää jussi ja se yksi synkkä- yksinpuhelija.

Ketjusta on poistettu 125 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe