Nettikiusaaminen

Tämäkään aloitus ei kuulu tänne, arvelen jonkun ajattelevan. Siksi haluankin, että tähän osallistuisi mahdollisemman moni ja kertoisivat näkemyksensä, kiusaataanko tällä palstalla vaan ollaanko pelkästään ryhdytty leikkiin, joka pitää kestää.
Itse määrittelisin
nettikiusaaminen = usein toistuvaa häiriköintiä, joka kohdistuu tiettyyn kirjoittajaan.
Häiriköinnillä en tarkoita erimieltä olemista (asiallista) vaan puuttumista epäasiallisuuksiin.

Toivoisin eteenkin muutamia, jotka antoivat talkoisiin nasevia vasta kommenteja kertovan taas mielipiteensä.

Poistun tästä sivuun seuraamaan. Olen paikalla, mutta hiljaa.

Viellä heitän ajatelman:
Kun pelaat varman päälle, et ole edes pelikentällä.

Siinäpä pohtimista....

41

3092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sympiaatti

Kaikki haluavat sanoa asiaan kuin asiaan oman mielipiteen kuten minä sinun aloitukseen, ei siinä ole mitään pahaa ja eriävät mielipiteet ja kovatkin väitökset pitää kestää.

Mutta on sitten myös tyyppejä jotka roikkuu täällä juuri vain nälvimässä muita. Yhtään aloitusta ne ei itse saa aikaan, vaan ainoastaan haukkuvat ja haastavat riitaa.

Pitää varmasti paikkaansa myös se, että jotkut ovat ärsyyntyneet joihinkin palstan vakoikirjoittajiin joihin sinäkin Meyri kuulut. Esim. Jussi saa aloituksesta kuin aloituksesta kiusaamista ja haukkuja, koska se ärsyttää monia.
      Mutta jos kokee kiusaamista jonkun nimimerkin takana, niin täällähän voit vaihtaa aina nimimerkkiä. Kirjoitellaan kaikki eri nimimerkeillä ja anonyymina niin ongelma poistuu.

• tuntuu olevan

paikka , jossa kaikista asioista aletaan muuntelemaan nälvintää.Asiallisetkin aloitukset kaäännetään ja nälviminen on valmiina alkamaan:(.
        Olen itsekkin muutamia aloituksia tehnyt ja niistä asiallisista kysymyksistä on käännetty jos jonkinlaisia juttuja.

Annetaanko nämä keskustelupalstat meille siksi, että saisimme haukkua kaikki täällä kirjoittavat?

Mielestäni tämänkin aloituksen tehnyt nimimerkki on ollut asialinjalla vaan ei saanut asiallista kohtelua.

Kauniit tavat kunniaan myös netissä ja ihmisille oikeus kirjoittaa ja olla asioista jotakin mieltä .
        Pitäähän meidän jokaisen ja jokapäiväisessä elämässä kunnioittaa kanssaihmisten mielipidevapautta.
        Netissä se vaan on helpompaa haukkua toista kun ei tarvitse olla kasvotusten.

• aloittaja hermostuu
        tuntuu olevan kirjoitti:

paikka , jossa kaikista asioista aletaan muuntelemaan nälvintää.Asiallisetkin aloitukset kaäännetään ja nälviminen on valmiina alkamaan:(.
        Olen itsekkin muutamia aloituksia tehnyt ja niistä asiallisista kysymyksistä on käännetty jos jonkinlaisia juttuja.

Annetaanko nämä keskustelupalstat meille siksi, että saisimme haukkua kaikki täällä kirjoittavat?

Mielestäni tämänkin aloituksen tehnyt nimimerkki on ollut asialinjalla vaan ei saanut asiallista kohtelua.

Kauniit tavat kunniaan myös netissä ja ihmisille oikeus kirjoittaa ja olla asioista jotakin mieltä .
        Pitäähän meidän jokaisen ja jokapäiväisessä elämässä kunnioittaa kanssaihmisten mielipidevapautta.

tosi helposti ja eksyy itse ensimmäisenä siltä vaatimaltaan asialinjalta.

• katsoo taas.............
        tuntuu olevan kirjoitti:

noita useita aloituksia,onko mitää järkeä aloittaa uusien otsikoiden alla jo kerran kaluttuja asioita.No joku ilmeisesti haluaa Haapaveden olevan luetuin palsta,silläkin uhalla,että joku jauhaa nonstoppina täyttä paskaa.

• alotukset
        katsoo taas............. kirjoitti:

noita useita aloituksia,onko mitää järkeä aloittaa uusien otsikoiden alla jo kerran kaluttuja asioita.No joku ilmeisesti haluaa Haapaveden olevan luetuin palsta,silläkin uhalla,että joku jauhaa nonstoppina täyttä paskaa.

joita on tänään tehty on aivan järkeviä eriasioista, ne koululautakuntajutut on ollu aivan ilmanaikuisia.

• revitelleet monet
        alotukset kirjoitti:

joita on tänään tehty on aivan järkeviä eriasioista, ne koululautakuntajutut on ollu aivan ilmanaikuisia.

mutta ison tempauksehan se lautalaiskaarti järjesti en yhtää ihimettele että kommenttia on tullu

• kommentit
        revitelleet monet kirjoitti:

mutta ison tempauksehan se lautalaiskaarti järjesti en yhtää ihimettele että kommenttia on tullu

on tullu samasta paikasta.

• siittä
        kommentit kirjoitti:

on tullu samasta paikasta.

puhhuu koko kylä ja naapuritki.

• tarkotakko
        siittä kirjoitti:

puhhuu koko kylä ja naapuritki.

että siitä kirjoittajasta puhuvat, vai?

• pikkutekijöitä
        tarkotakko kirjoitti:

että siitä kirjoittajasta puhuvat, vai?

ja täysin harmittomia kaupunkilaisia. kyllä koululautakunta on nyt todella vahingonteoistaan kuuluisa koko maakunnassa

• Todellakin olisi helppoa, jos kiusaamisen saisi loppumaan kirjoittelemalla erinimimerkeillä. Luulenpa, että pitemmän päälle ei toimi, koska mielestäni kukaan ei kiusaa nimen takia vaan halusta tehdä toiselle "pahamieli", purkaa omaa pahaa muihin kirjoittajiin.

Lisäksi olen kirjoitellut nimimerkeillä ja todennut, että ei ole minun juttu. Haluan, että jätän taakseni tunnistettavia viestejä, niin että muut kirjoittajat tietävät, kenen kanssa ovat keskustelemassa. Täältä on tullut muutama hyvä kaveri rekisteröityneistä ja muutaman ei rekisteröityneen kirjoituksia on ollut ilo lukea. Harmi vaan, että aina on se pelko, että häiriköt "kaappaavat" vapaasti käytössä olevat nimimerkit. Siksi pidän, että rekisteröityminen on kannattavaa. Kaikki tietävät, että minä juuri kirjoitin tämänkin viestin.

• aloittaja hermostuu kirjoitti:

tosi helposti ja eksyy itse ensimmäisenä siltä vaatimaltaan asialinjalta.

Tähän viestiin kaipaan kyllä todisteita, joten kerrohan missä näin on tapahtunut ja tarkemminkin, missä kaikki alla...

Luulisi olevan helppoa, kun tuntuu olevan minulle "yleinen keskustelu piirre".

Ei muutakuin päivämääriä kehiin niin katson, mitä oikein tarkoitat? Minä kyllä vastaan omista kirjoitteluistani ja, jos olen toiminut väärin, niin tulen oikaisemaan, mutta ensin todisteet!

• Lonely_Wolf

tulee helposti esiin pienellä lueskelulla. Ilmapiiri on ratkaisevassa asemassa - ainakin omalta kohdaltani - kuinka jaksaa kirjoittaa ja mitä kirjoittaa.

Tälle palstalle en paljoa enää anna painoarvoa mitä tulee kirjallisiin tuotoksiin. Ilmapiiri on sen verran raskas ettei kiinnosta. Tuolla vakiopalstallani voin päästää ilmoille mitä kummallisempia ajatuksia, enkä ole kertaakaan saanutpilkkaa niskaani.

Useat ovat ihmetelleet kuinka joku voi olla noin katkera sekoittamalla viestinsä asiallisiin keskusteluihin. Onhan se niinkin että on hankala riidellä itsensä kanssa. On kerrassaan pöyristyttävää sivullisten ihmisten vetäminen näihin 'keskusteluihin' epäasiattomuuksilla 'höystettynä'. jos olisin saanut kohdalleni (siis minä ihan livessä) moisia väitteitä, olisi käräjäsalin ovi varmasti auennut.

Ja se 'suuri' paljastus. Pahoittelen Symppis, että jotkut ovat yrittäneet Mr Jonesia liittää Sinuun. He olivat väärässä - minä vaatimaton hukka se olin (olen).

Nyt on aika Mr. Jonesin eli minun, aika siirtyä paremmille 'reviireille' . Tantereella tömisee (linkki profiilissani) - se parempi vaihtoehto.

Voimia asialliset kirjoittajat. Ja seuraavat kirjoittajat saavat täysin vilpittömät kevätterveiset : Sakkeus, HekoHeko Ozea (taisteluparini), Meyri, Symppis, Kerbiili (jonka tuotoksia on ollut ilo lukea), Konemies ja Neitokainen ja Mies Etelästä (en ole Sinustakaan kuullut aikoihin).

Pahoittelen jos jonkun unohdin.

t: hukka

p.s. onhan teitä asiallisia kirjoittajia paljonkin, yrittäkää puhaltaa yhteiseen hiileen
      (välttäen turhia roihuja kuitenkin).

• uusintaan,kun minä vastaan tähän sinun kommenttiisi?

• mitä sinä
        j.jussiW-T kirjoitti:

uusintaan,kun minä vastaan tähän sinun kommenttiisi?

nyt sitten vastasit, säälittävää.

• Lonely_Wolf
        j.jussiW-T kirjoitti:

uusintaan,kun minä vastaan tähän sinun kommenttiisi?

Koska en halua vetää näihin viesteihin ylimääräisiä henkilöitä.

• Lonely_Wolf kirjoitti:

tunnelma teillä on sillä foorumilla.

• etelän mies

samoin toivottelen hyvät keväät ja tulevan kesän alkua Wolfille.Olen kans siirtynyt lueskelemaan vähän muita palstoja ,sattuneesta syystä.Mutta mäkillä ollaan käyty ja taas kesällä tullaan lomille sinne.

• kannattaa oitis

tälläistä ilmapiiriä,ja minä se olin sunnuntaina, joka näytti kaapin paikan minusta löytyy monta puolta. terkkuja asiallisille kirjoituksille kun myös huumoria unohtamatta.

• kaapin paikka
        kannattaa oitis kirjoitti:

tälläistä ilmapiiriä,ja minä se olin sunnuntaina, joka näytti kaapin paikan minusta löytyy monta puolta. terkkuja asiallisille kirjoituksille kun myös huumoria unohtamatta.

mimmosesta ilimapiiristä nää tykkäät?

• ammu joka
        kaapin paikka kirjoitti:

mimmosesta ilimapiiristä nää tykkäät?

paikkaan silimät kiinni. Huumori keskustelu on lempilaji.

• iso ongelma
        Lonely_Wolf kirjoitti:

täällä johon jonkun pitäisi puuttua. Omaa nimeään jokainen käyttäköön niin kuin haluaa, mutta minun mielestä täällä ei saisi puhua toisista edes peitenimillä - jotka kaikki kyllä osaa yhdistää oikeaan persoonaan. Ei nimiä, koska kaikki ne kirjoitukset joissa nimi esiintyy, on kirjoitettu solvaavasti tai herjaavasti. Enpä muista ketä täällä olisi nimellä kehuttu!

• iso ongelma kirjoitti:

täällä johon jonkun pitäisi puuttua. Omaa nimeään jokainen käyttäköön niin kuin haluaa, mutta minun mielestä täällä ei saisi puhua toisista edes peitenimillä - jotka kaikki kyllä osaa yhdistää oikeaan persoonaan. Ei nimiä, koska kaikki ne kirjoitukset joissa nimi esiintyy, on kirjoitettu solvaavasti tai herjaavasti. Enpä muista ketä täällä olisi nimellä kehuttu!

kehutaan sekä haukutaan,mutta väliäkö tuolla kunhan vaan puhutaan hyvää vaikko pahaa.

• itsekeskeisesti
        j.jussiW-T kirjoitti:

kehutaan sekä haukutaan,mutta väliäkö tuolla kunhan vaan puhutaan hyvää vaikko pahaa.

ajattelet ja olenko huomaavinani tässä myös psyykkistä masokismia..
        Joka tapauksessa palstalla on ihan tarpeeksi "ahtistusta", vasuri-eskoa, palli-satea ym. malliesimerkkeinä edelliseen kirjoitukseeni.

• itsekeskeisesti kirjoitti:

ajattelet ja olenko huomaavinani tässä myös psyykkistä masokismia..
        Joka tapauksessa palstalla on ihan tarpeeksi "ahtistusta", vasuri-eskoa, palli-satea ym. malliesimerkkeinä edelliseen kirjoitukseeni.

käy sinulle täydestä työstä.

• Jussiseni
        j.jussiW-T kirjoitti:

käy sinulle täydestä työstä.

nyt pahemman kerran henkilöstä. Harvemmin kanssasi edes saman aloituksen alla olen ja vielä harvemmin kanssasi ajatuksia vaihdan. Nytkin se olit sinä, joka viestiini vastasi.
        Leipätyöni teen muualla, kuin tällä palstalla.

• j.jussiW-T
        Jussiseni kirjoitti:

nyt pahemman kerran henkilöstä. Harvemmin kanssasi edes saman aloituksen alla olen ja vielä harvemmin kanssasi ajatuksia vaihdan. Nytkin se olit sinä, joka viestiini vastasi.
        Leipätyöni teen muualla, kuin tällä palstalla.

leipätyöni tällä omalla tontilla.

• työn?
        j.jussiW-T kirjoitti:

Mee Jussi kunnon töihin.

• huomata
        j.jussiW-T kirjoitti:

erehtyneesi henkilöstä, mutta et sanallakaan viitsinyt kommentoida. Syytöksesi oli mitä ilmeisin - "sorittelua" odottelen.

• työn? kirjoitti:

Mee Jussi kunnon töihin.

tietosi tuosta sossunluukun käyttämisestä.

• Kriteerit
        työn? kirjoitti:

Mee Jussi kunnon töihin.

Lisäksi, mikäli väitteesi sossustakin on perätön, on aihetta miettiä syyllistyitkö julkiseen herjaukseen.

• Kriteerit kirjoitti:

Lisäksi, mikäli väitteesi sossustakin on perätön, on aihetta miettiä syyllistyitkö julkiseen herjaukseen.

julkiseen herjaukseen,sillä minä en ole koskaan ollut enkä tule olemaan SOSSUN ASIAKAS.

• Sanon lyhyesti, että kiitos ja huomasin kyllä sinun viisauden. Eipä kauaa ollut kolmannen osapuolen nimi viestisi alla. Tälläista suora selkäisyyttä, kun olisi enempi.

• kannattaa oitis kirjoitti:

sinä se, joka ei osaa erossakaan olla vai sattumalla, kun löysit itsesi eri palstalta. (Ei minun tekstejä ole pakko lukea).

Olitkohan sinä se SIR SF?

• Mathias Ryyppymäki

aina kokee kokevansa vääryyttä. Joskus on joissain medioissa ihmetelty kepulaisten menestystä erilaisissa vaaleissa verrattuna esim. muiden Eurooppalaisten agraari puolueiden menestykseen omissa kansallisissa vaaleissa. Mutta Suomen kepulaisten menestyminen ei ole mikään ihme kun suomalaiseen sielunmaisemaan kuluu alakulo, apatia ja alemmuden tunto sekä huono viinapää. Siinä ne yhdistävät tekijät jotka nuoressa kultturissamme yhdistävät samanmieliset; siis kepulaiset Suomalaiseksi kansan liikkeeksi, koittakaa kestää siellä Haapavedelläkin, muutama sukupolvi pitää vielä kestää näitä sähkö- ja jätehuolto pakkososialisoijia.

• puhuit varmaan

noista vasureista, joo ei mee enään montaa vuotta ovat aaveita vain.

• enpä lukenut kunnolla, kait se kirjoitus jotenkin liittyi aiheeseen.

• nu_shu

että täällä on tietyllä tavalla jossain kohti nettikiusaamista. Puun takaa on helppo ampua. On aikaa kun olen täällä käynyt mutta sama meno ja samat tai melkein samat aiheet näyttävät olevan :) hm.

Olen huomannut myös sen, että jos joku yrittää jotain asiallista tai positiivista, niin kohta asiat muuttuvat tai eivät kiinnosta. No se siitä.:)

• ihmiset

ymmärtää, että monelle tänne kirjoittelijalle tämä on harrastus., jolla monikin arkista aherrustaan vapaa-aikoinaan koettaa keventää. Ihmiset eivät ole mieltymyksiltään samanlaisia, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta tavasta viettää vapaa-aikaansa. Internet ja nämä keskustelupalstat ovat oivallinen paikka, jossa "kirjoitusviettiä" voi käytäntöön soveltaa. Miksi joidenkin henkilöiden välttämättä pitää olla joidenkin toisten kirjoitusilo tuhoamassa. Ei jaksa ajoittain käsittää, miten aikuiset ihmiset saattavat joskus olla kuin pahaisia kakaroita. Onko se nautinto vai mikä, jos saa aiheutettua toiselle ihmiselle hänen harrastuksensa vuoksi pahan mielen. Muistakaa ja koettakaa ymmärtää, että jokaisen kirjoituksen taustalla on ihminen. Olkaa tekin ihmisiä ja suhtautukaa ystävällisesti kanssaihmisiinne.

• hyvin kiteytetty

palstalla kirjoittamisen tarkoitus. Annetaan kaikkien kirjoittaa, kukin tyylillään ja palstan sääntöjä noidattaen. Suvaitaan erilaisuutta, mutta tunnetaan yhteenkuuluvaisuutta. Annetaan kaikille tilaa ja mahdollisuus. Mutta vältetään loukkaamasta toisia ja täältä poissaolevia.

• Minulle ainakin tämä palsta on vasta painoa työelämälle. Täytyy kyllä sanoa, että työstäni johtuen täytyy pitää jonkinlaista kontrollia yllä, mitä kirjoittaa. Itse en ainakaan kehtaa täällä toisia alkaa haukkumaan ja mennä seuraavana päivän töihin. Eihän sitä loppu peleissä tiedä kenen kanssa kirjoittelee. Saattaa olla hyvin tuttu ihminen;D

Sinä kirjoitit tosi asillisen kommentin. Ei muutakuin lisää kirjoitusiloa ja palaillaan.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe