Se koira älähtää

johonka

kalikka kalahtaa.

Kuulostaako tutulta?

Kertokaas arvon naiset, miksi teidän pitää niin kynsin ja hampain puolustaa mokusuhteitanne? Miksi pitää haukkua suomalaiset miehet aivan lyttyyn, olipa heillä suhde minkämaalaisen naisen kanssa tahansa?

Heitän tähän ihan lonkalta, että mahtaisiko johtua siitä että useimmilla MOKU suhteissa olevilla naisilla on jäätävä tarve todistaa itselleen sekä muille että he ovat tehneet sen ainoan ja oikean valinnan ja että kaikki muut ovat todellakin väärässä.

Asiallista keskustelua aiheesta, kiitos.

27

3344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarah87

Johtuisiko siitä että mokusuhteet ovat aina suurennuslasin alla ja arvostelun kohteena???? Ja voisi kysyä, että miksi mokusuhteita arvostellaan niin rankasti negatiiviseen sävyyn jo alun alkaen, vaikka ei olisi minkään sortin käsitystä näiden ihmisten välisistä todellisista (pari)suhteista???

• mistä johtuu

se että miesten mokusuhteet saa lytätä täysin ja jos erehdyt puolustautumaan niin johan on?

Sitäpaitsi miesten ja naisten mokusuhteiden ero YLEENSÄ on se että miehet eivät raahaa naisiaan Suomeen tai jos raahaavatkin niin elättävät myös, kun taas näyttää siltä että naisten mokut ovat KELAn hommissa.

Tiedän että suurin osa suomalaisista miehistä, jotka ovat ulkomaalaisen kanssa naimisissa, ovat sen verran varakkaita että vaimot eivät edes mitään KELAsta saisikaan.

• sa-virtu-m-atire

mikä on sellainen todellinen parisuhde.Minun parisuhteeni olipa se ulkomaalainen tai suomalainen on ollut aina yhtä huono.

Johtuu varmaankin siitä että olipa mies minkämaalainen hyvänsä jos nainen ei alistu miehen tahtoon ja passaa sitä tai osoittaa olevansa omilla aivoilla ajatteleva niin suhde loppuu ainaiseen valtataisteluun.

En sanoisi mokusuhteissa olevan mitään hyvää sen verran kun olen niitä itse kokenut(aika monta) ja sivusta seurannut.

Aina ei arabinainenkaan ole tyytyväinen osaansa vaikka passaa miestään ja alistuu miesten tahtoon.Minä en kestäisi sellaista elämää yhtä sekuntiakaan.Se on silleen että mihin tyytyy ja pesee aivonsa tyytymään..eihän silloin ole aihetta valittaa.Mutta heti kun näkemykset ja vaatimukset toisesta ei kohtaa alkaa ikävä elämä ja tahtojen taistelu.

Tasavertaisia ja älykkäitä miehiä on vaikea löytää.Ne ovat joko ääliöitä ja patriarkaalisia alistajia tai sitten täysiä lampaita.
        Niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin.Ulkkikset taitavat pistää enemmän hanttiin.

Niin totuutta suhteista ei ole olemassa koska sinun totuutesi ei ole kaiken totuus.Onko näin?

Sinun onni ei ole toisen onni.

• minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia suomalaisista miehistä. Olen tullut siihen tulokseen, että kaiken kaikkiaan kyse on kuitenkin aina vain yksilöistä, sukupuoleen ja kansallisuuteen katsomatta. Inhottavia ja ihania ihmisiä löytyy ihan jokaisesta maasta maapallon ympäri.

• kalikan suhteen

Tällaiseen viestiin ei ehkä kannattaisi vastata ollenkaan, mutta sanon että luultavasti ihminen puolustautuu kun häntä vastaan hyökätään. Täällä esitetään niin röyhkeitä ja halveksivia mielipiteitä milloin kenenkin suhteista, yleistetään sumeilematta ja niputetaan kaikki suhteet samanlaisiksi, joten ei olekaan ihme että pinna palaa. Ei niinkään kalikka kalahda.

Oletus tietyillä kirjoittajilla on, että kaikki suhteet on tietynlaisia, ja jos joku yrittää sanoa, ettei näin omalla kohdalla ole, ja hän elää tasa-arvoisessa suhteessa tavallista elämää, tulee vastaukseksi vaan loputonta "jep jep" "niin varmaan" ja "ei mene läpi". Mistä nämä jeputtelijat luulevat tietävänsä miten muut ihmiset elävät ja millaisissa suhteissa?

Miesten haukkumista tällä palstalla (eikä muillakaan, sen puoleen) ole niin paljon kuin vastaavaa naisiin kohdistuvaa. Nämä samaiset jeputtelijat vaan tulkitsevat aina niin, että jos joku sanoo elävänsä onnellisena ulkomaalaisen puolisonsa kanssa, se katsotaan suomalaisten miesten haukkumiseksi. Erittäin monissa kommenteissa on päinvastoin sanottu, ettei suomalaisia miehiä vastaan ole mitään, satuin vaan rakastumaan ulkomaalaiseen. Ja tätä taas nämä jeputtelijat kommentoivat että "niin varmaan "satuit", "jep, jep", mikä saa luultavasti aika monen korvista nousemaan savua. Ainakin minun.

Pientä kunnioitusta puolin ja toisin toivoisin, ja avoimuutta lukea sen vastapelurin kommentti ajatuksella läpi.

• kalahtaa taas

Vai tulee savua korvista.

Itseäni on haukuttu vaikka kuinka paljon ja epäilty vaikka miksi.... suhteesta puhumattakaan eikä vielä ole pienintäkään tuprahdusta tullut korvista.

Siksi olenkin kriittinen, sillä kun tiedän missä mennään ja tiedän että suhteeni on terveellä pohjalla ei tarvitse hermostua saatika puolustella.

• bidrali
        kalahtaa taas kirjoitti:

Vai tulee savua korvista.

Itseäni on haukuttu vaikka kuinka paljon ja epäilty vaikka miksi.... suhteesta puhumattakaan eikä vielä ole pienintäkään tuprahdusta tullut korvista.

Siksi olenkin kriittinen, sillä kun tiedän missä mennään ja tiedän että suhteeni on terveellä pohjalla ei tarvitse hermostua saatika puolustella.

No niin, tässähän on nähtävissä selvä tempperamentti ero. Toisia saa lyödä pesäpallo mailalla ja he vain pyytävät anteeksi (rasittavaa) toisia ei tarvitse kuin hipaista höyhenellä niin varmasta saa turpaansa (erittäin rasittavaa).

Varmaan itsekin olin aiemmin kärkkäänä puolustamassa omaa suhdettani (tark. oikeuttani tällä palstalla ilmoittaa olevani bangladeshilaisen kanssa ilman sen suurenpia tuomioita tai vääristelyitä suhteemme kulusta) varsinkin jeps jepsille, jonka palstalla olon syy onkin kiksien saaminen toisten ärsyttämisestä eikä oma monikulttuurinen suhde tai siitä keskusteleminen (jeps jeps tai jokin monista hänen variaatioistaan paljasti tämän itse).

Itse en ole haukkunut ketään (ainakaan tarkoituksellisesti) minulla ei ole siihen oikeutta semminkään ei kenelläkään muulla ole oikeutta haukkua minua. Lisäksi minulla ei ole tarvetta valehdella ei kaunistella eikä kurjistella omaa elämääni, se on mitä se on, se voisi olla parempaa ja se voisi olla huonompaa mutta pääosin se on kaikki muokattavissa ja elettävissä, ja minä elän sen omien ratkaisujeni kanssa oltiinpa niistä mitä mieltä tahansa (kuten myös jeps jeps, oltiin hänen palstalla olostaan mitä mieltä tahansa, hän itse vain voi vaikuttaa esittämiensä mietosten sisältöön).

Itse olen ärsykeherkkä ihminen ja myös muutenkin herkkä ja impulsiivinen ja useimmat ovat sanoneetkin, että minun kanssani on vaikea olla koska vaihdan mieltä kuin tuuliviiri vaihtaa suuntaa. Itse kuitenkin tiedostan tämän ja näin kirjoittaessa pystyn pysymään ainakin tekstillisesti tyynenä;D kukaanhan ei nää miten paiskon tavaroita seinään tai olen paiskomatta tai miten omatyytyväinen hymy karehtii suupielissäni kun joku on palstalla samaa mieltä kanssani;D

Enää ei tarvitse puolustella suhdettani tai palstalla olemistani minulla on yhtä oikeus olla palstalla kuin monella muullakin. mutta aloittaessa sitä ei vielä tiedä palstan systeemejä
        nyt on selvä, että kaikki mikä ei miellytä pitää tuomita heti ja mieluiten esittää asiansa subjektiivisesti "minusta tuntuu" -periaatteella hakematta objektiivisempaa näkökulmaa.
        Ja vaikka tämä kuinka olisi suomalaisten naisten tai miesten haukumiselle otollinen palsta minua ei siihen leikkiin saa;D Hiekka kakkuja voin viskoa jeps jepsin kanssa mutta oman kotimaan inehmojen haukkumiseen en ole taipuvainen enkä muutenkaan korottele ihmisiä rotunsa tai muun ominaisuutensa vuoksi.
        (no okei, Juice nyt on rokin jumala mutta se siitä, pitää kai minullakin joku idoli olla;D)

• Minä olen sitä mieltä, että Jos suhde on kunnossa ja oma itsetunto paikallaan, niin eihän noista arvosteluista edes tunnista itseään :).
        Ei kai kukaan sinuakaan vastaan henkilökohtaisesti hyökkää jos et anna siihen aihetta?

Jos ihan vakavasti asiaa ajattelee niin kaikkienhan on tunnustettava, että monikulttuurisessa suhteessa on huomattavasti suuremmat riskit epäonnistua kuin olisi puhtaasti kotimaisessa suhteessa!
        Siksi ihmettelenkin että miksi tilastoja vastaan niin kärkkäästi täällä hyökätään. Pikemminkin pitäisi tutustua noihin tilastoihin ja ottaa noista opiksi, jotta pystyisi välttämään karikot ja ainakin oma suhde onnistuisi!

Vaikka täällä kuinka vähätellään kulttuurieroja, niin onhan se toiseen maahan muuttavalle puolisolle melkoinen kulttuurishokki sopeutua maan tapoihin. Kielikin pitäisi opiskella ja kunnollinen työpaikka löytää. Pinnaa kuitenkin kysyy jos on koulutukseltaan lääkäri mutta kelpuutetaan vain iltaisin kauppojen käytäviä siivoamaan jne. :(.

Ja vai ei täällä miehiä ja heidän ulkolaisia vaimojaan haukuta?
        Lueppas tarkemmin niin huomaat että kommentit noihin vähiinkin miesten viesteihin on tällä suurelta osin sitä, että mukamas kaikki suomalaiset miehet vaan juoppoja, luusereita tai peräkammarin poikia. Avioliitotkin vanhan juopon ja nuoren aasiailaisen vaimon suhteita jossa naista sorretaan.
        Vaimotkin mukamas jostain "gatalogista" valittu tai joku paikallinen huora tänne suomeen lomamatkalta tuotu.
        Ja heidän vaimonsa mukamas pelkästään rahan takia avioituneet ja suhteessa vain sen aikaa kun on rahaa mieheltä lypsettäväksi! Jos vaimo on töissä niin heti ollaan sanomassa että ai sunkin vaimosi huoraamalla elantonsa hankkii :(.

Eikös tunnu tutulta tekstiltä? :)
        Miehet vain harvemmin nuo kommentit henkilökohtaisesti ottavat mutta hirveä poru kuitenkin syntyy jos vähänkään naisten muslimisuhteesta arvostelua tulee :).

• sa-virtu-m-atire

johtuukohan siitä missä yhteisössä ja millaisten kokemusten valossa asioista puhuu.Jokainen varmaan omasta puolestaan.

Yhtälailla minun korvistani nousee savu kun ylistetään koska se mitä minä olen nähnyt ja kokenut saa suorastaan raivon ja inhon valtaan ja kun kuvittelen jokun sitä vielä "ylistävän" niin ei voi muuta sanoa..

sopii varmaankin käänteisenäkin? :D

• sa-virtu-m-atire
        Minä_täällä kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että Jos suhde on kunnossa ja oma itsetunto paikallaan, niin eihän noista arvosteluista edes tunnista itseään :).
        Ei kai kukaan sinuakaan vastaan henkilökohtaisesti hyökkää jos et anna siihen aihetta?

Jos ihan vakavasti asiaa ajattelee niin kaikkienhan on tunnustettava, että monikulttuurisessa suhteessa on huomattavasti suuremmat riskit epäonnistua kuin olisi puhtaasti kotimaisessa suhteessa!
        Siksi ihmettelenkin että miksi tilastoja vastaan niin kärkkäästi täällä hyökätään. Pikemminkin pitäisi tutustua noihin tilastoihin ja ottaa noista opiksi, jotta pystyisi välttämään karikot ja ainakin oma suhde onnistuisi!

Vaikka täällä kuinka vähätellään kulttuurieroja, niin onhan se toiseen maahan muuttavalle puolisolle melkoinen kulttuurishokki sopeutua maan tapoihin. Kielikin pitäisi opiskella ja kunnollinen työpaikka löytää. Pinnaa kuitenkin kysyy jos on koulutukseltaan lääkäri mutta kelpuutetaan vain iltaisin kauppojen käytäviä siivoamaan jne. :(.

Ja vai ei täällä miehiä ja heidän ulkolaisia vaimojaan haukuta?
        Lueppas tarkemmin niin huomaat että kommentit noihin vähiinkin miesten viesteihin on tällä suurelta osin sitä, että mukamas kaikki suomalaiset miehet vaan juoppoja, luusereita tai peräkammarin poikia. Avioliitotkin vanhan juopon ja nuoren aasiailaisen vaimon suhteita jossa naista sorretaan.
        Vaimotkin mukamas jostain "gatalogista" valittu tai joku paikallinen huora tänne suomeen lomamatkalta tuotu.
        Ja heidän vaimonsa mukamas pelkästään rahan takia avioituneet ja suhteessa vain sen aikaa kun on rahaa mieheltä lypsettäväksi! Jos vaimo on töissä niin heti ollaan sanomassa että ai sunkin vaimosi huoraamalla elantonsa hankkii :(.

Eikös tunnu tutulta tekstiltä? :)
        Miehet vain harvemmin nuo kommentit henkilökohtaisesti ottavat mutta hirveä poru kuitenkin syntyy jos vähänkään naisten muslimisuhteesta arvostelua tulee :).

eri kulttuurien välisessä kommunikoinnissa on enemmän elementtejä eikä se vielä kerro onnistumisesta mitään.

Luulempa että on hyvinkin niin että millainen ja millaiset ihmiset ovat tuossa parisuhteessa.Jos siinä on kaksi jotka eivät anna näkemyksistään periksi ja eivät suvaitse toisiaan sellaisena kuin ovat ja jos näkemykset ovat hyvin erilaiset ei jutusta tule yhtikäs mitään ellei toinen alistu.Ja silloinkaan juttu ei tuota tyydytystä kuin toiselle osapuolelle.

Jos esimerkiksi on pariskunta jonka ulkomaalainen osapuoli ei suostu eikä kykene integroitumaan toiseen maahan ja kulttuuriin toinen osapuoli voi hurmioissaan venyä uskomattomiin sopeutumis systeemeihin mutta viimekädessä tulee seinä molemmille vastaan yhteiskunnassa..niin ulkomaalaiselle puolisolle kuin sopeutujallekkin ja parhaimmassa tapauksessa likaämpärin saa niskaansa sopeutuja puoliso...kun ei pystynyt toisen puolesta yhteiskuntaakaan muuttamaan että tyytyväisys olisi taattu.

Sitten on tapauksia jossa puoliso ei ole niin kiinni oman maansa kulttuuriin tai uskontoon tai perinteisiin ja sopeutuu hyvin toiseen maahan.Silloin parisuhde voi hyvinkin olla stressittömämpi ja onnistua.Samoin integraatio.

Riippuu paljon ihmisten asenteista.

• Garibp

niin kuin täällä moni jo totesi, että mokusuhde on aina syynin alla, hyvässä ja pahassa. Kun eroaa omanmaalaisestaan sei välttämättä aiheuta kummempaa spekulaatiota, mutta auta armias kun mokusuhde karahtaa kiveen, niin monesti se ulkomaalaisuus on ainoa eron syy mitä kukaan hyväksyy vaikka moku eroon voi olla ne ihan samat syyt.

Minä en henk.koht. loukkaannu arvostelusta tai parjaamisesta. Joskus huvitellut ajatuksella, että kun saisi nämä joopajoot ja justjustit kahvikupin ääreen niin voisi olla aikas mielenkiintoista. Että mitä keksittäisiin sen jälkeen, kun ei mahdu tähän ylipainoinenjokinorsu-kategoriaan tai näyttäisi cv:n ja tiliotteen ettei sieltä löydy niitä sossunrahoja.

Minussa, miehessäni ja suhteessamme on parantamisen varaa ja paljon opittavaa, mutta ainakin vielä se antaa minulle enemmän kuin ottaa. Samanlailla tuo ulkkispuolisoni minua v****ttaa kuin paras ystäväni, Suomealainen eksäni tai kukatahansa muukin. Joskus ärsyttää, kun ei löydä sanoja englanniksi kun ei osaa näpayttää englanniksi mielestään napakasti. Joskus ottaa aivoon miehen työnarkomania, muuttuvat suunnitelmat ja aikataulut. Perheen tarpeitten ja halujen ylimeneminen meidän suunnitelmiemme edelle.

Joskus tekisi mieli vain antaa periksi, kun ikävä syö kaiken kyvyn toimia. Mennä siitä mistä aita on matalin ja unohtaa mokuilut ja palata siihen tuttuun ja turvalliseen suomalaiseen. Mutta kun rakkaus ukkokultaan on kuitenkin se mikä saa jaksamaan pitkät erossa olot, luottamaan ja jaksamaan vielä jaksamisenkin jälkeen.

Ja kai sitä välillä puolustelee valintojaan, ainakin itselleen. Se olenko tehnyt hyvän vai todella huonon valinnan, selviää vain ajan kanssa. Jos kuolen mieheni vierellä onnellisena, hyvä niin. Jos raahaan vuodenpäästä silmämustana laukkujani Kanadasta niin silloin on pakkomyöntää haukanneensa paskaa...

• kuule...

Jokinorsuluulot voit helposti korjata laittamalla kuvan itsestäsi Suomi24-sivullesi.

En kuitenkaan pidätä hengitystä odotellessani... :-D

P.S. Tuo "ukkokulta" pistää joka kerta hihittämään. ;)

• JasminTea

Eli miksi niitä omia mokusuhteita pitää täällä itse kunkin puolustaa? En kuitenkaan kysy tätä niiltä puolustelijoilta, vaan niiltä kalikoiden heittelijöiltä, sillä minulle, kuten useimmille normaali ihmisille on aivan päivän selvää, miksi omaa suhdetta, omia arvoa, omia nakemyksiä, sitä mikä sinulle on rakasta täytyy puolustaa.

En minäkään ymmärrä miksi pitäisi Suomalainen mies tai nainen "haukkua lyttyyn" sen perusteella minkä maalaisen ihmisen kanssa viihtyy. Kokemukseni mukaan tätä harjoitetaan suurimmaksi osaksi naisiin kohdistuen tällä palstalla, joten ihmettelen suuresti kysymyksesi rajaamista.

Sitten se asia on taas erikseen, että joku loukkaantuu verisesti jo siitä, että toinen sanoo viihtyvänsä paremmin toisenlaisessa kulttuurissa. Lyttyyn haukkumiseksi se voi ymmärtää vai kovin herkkähipiäinen persoona.

• Jumna

Niin, luulen että jokainen koira älähtää kalikan kalahtaessa, riippumatta siitä kalahtaako kalikka moku- vaiko ihan "tavalliseen" suhteeseen. Ei siinä minun mielestäni mitään ihmeellistä ole.

• olisiolis

Ei kai kukaan kumppaninsa kanssa kimpassa olisi, jos ei siitä hyvää uskoisi.

Minua taas harmittaa jo sekin, että näen venäläisnaisen todella pahoittavan mielensä ihmisten ajattelemattomista pahoista puheista. Hän itse on aivan tavallinen ihminen ja elää arkista suomalaista elämää eikä omalta osaltaan kyllä ole ansainnut mitään pottuilua tai nälvintää. Ymmärrän hänen tunteitaan hyvin, koska olen ulkomailla joutunut kärsimään negatiivisesta käsityksestä suomalaisista, jonka jotkut meikäläiset ääliöt ovat siellä hankkineet.

Olen siis nainen ja tämän venäläisnaisen ystävä.

Jos joku ihminen tekee pahaa, saa sanoa, että se ihminen teki huonosti jne., mutta olisi reilumpaa, jos ei koko kansaa aina vedettäisi syytettyjen penkille.

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi puollustamaan jokaisen yksilön oikeutta olla kansaansa kohdistuvia ennakkoluuloja parempi.

• mamusuhteessa

itse, mutta hermostun välillä näihin kalikan heittäjiin. Heillä on niin kummalliset käsitykset ulkomaalaisista ja heidän kanssa suhteessa olevista, ja se on täysin stereotyyppinen ja kaikkia muita kulttuureja aliarvioiva ja vähättelevä. Jos joku uskaltautuu sanomaan ettei tämä stereotypia vastaa todellisuutta, on se sitten kalikan kalahtamista.

Yhtenä iltana esim tuli tv:stä dokumentti iranilaisista ihmisistä. Yksi soittaa death metallia, esiteltiin maan korkeakouluja ja opiskelleita naisia, sensuuriin varjossa työskentelevä taidemaalari jne. Kaikki ovat todellisia ihmisiä, mutta jos heistä kirjoitettaisiin tällä palstalla, tyrmättäisiin kaikki tämä "jep jep", "niin varmaan" tyyppisillä vähättelevillä kommenteilla.

Maailma on paljon monipuolisempi paikka kuin nämä kalikan heittäjät osaavat näköjään kuvitella. Kannattaisi katsoa maailmaa avoimin silmin, eikä ajatella että toisten onnistuminen on itseltä pois.

• sa-virtu-m-atire
        mamusuhteessa kirjoitti:

itse, mutta hermostun välillä näihin kalikan heittäjiin. Heillä on niin kummalliset käsitykset ulkomaalaisista ja heidän kanssa suhteessa olevista, ja se on täysin stereotyyppinen ja kaikkia muita kulttuureja aliarvioiva ja vähättelevä. Jos joku uskaltautuu sanomaan ettei tämä stereotypia vastaa todellisuutta, on se sitten kalikan kalahtamista.

Yhtenä iltana esim tuli tv:stä dokumentti iranilaisista ihmisistä. Yksi soittaa death metallia, esiteltiin maan korkeakouluja ja opiskelleita naisia, sensuuriin varjossa työskentelevä taidemaalari jne. Kaikki ovat todellisia ihmisiä, mutta jos heistä kirjoitettaisiin tällä palstalla, tyrmättäisiin kaikki tämä "jep jep", "niin varmaan" tyyppisillä vähättelevillä kommenteilla.

Maailma on paljon monipuolisempi paikka kuin nämä kalikan heittäjät osaavat näköjään kuvitella. Kannattaisi katsoa maailmaa avoimin silmin, eikä ajatella että toisten onnistuminen on itseltä pois.

"onnistuminen" sekö että käyttää toisia hyväkseen ja yhteiskuntaa, on rikollinen, käy kiinni moraalittomasti kuin sika limppuun kunhan vain itse hyötyy.

Avaa hyvä ihminen silmäsi jo.Minä olen suhtautunut aina "suvaitsevasti" kunnes tuli raja vastaan.

Tiedän mistä rasismi tulee mutta rasismia on myös ulkomaalaisilla meitä kohtaan.Miksi sellainen on heille sallittua?Rasismi ei koskaan saa olla sallittua!Epätasa-arvo luo rasismia!

Rasismi tulee eittämättä monen ulkomaalaisen kohdalla täällä Suomessa aivan heidän omista tekosistaan.

Rikollisuutta ja hyväksikäyttöä sekä mielenterveys ongelmaisten sekoilua ei pidä hyväksyä monikulttuurisuuden tai uskonnonvapauden nimissä!

• tosissasi?
        sa-virtu-m-atire kirjoitti:

"onnistuminen" sekö että käyttää toisia hyväkseen ja yhteiskuntaa, on rikollinen, käy kiinni moraalittomasti kuin sika limppuun kunhan vain itse hyötyy.

Avaa hyvä ihminen silmäsi jo.Minä olen suhtautunut aina "suvaitsevasti" kunnes tuli raja vastaan.

Tiedän mistä rasismi tulee mutta rasismia on myös ulkomaalaisilla meitä kohtaan.Miksi sellainen on heille sallittua?Rasismi ei koskaan saa olla sallittua!Epätasa-arvo luo rasismia!

Rasismi tulee eittämättä monen ulkomaalaisen kohdalla täällä Suomessa aivan heidän omista tekosistaan.

Rikollisuutta ja hyväksikäyttöä sekä mielenterveys ongelmaisten sekoilua ei pidä hyväksyä monikulttuurisuuden tai uskonnonvapauden nimissä!

Olenko jossain sanonut hyväksyväni ihmisten tai yhteiskunnan hyväksikäyttöä? En todellakaan. Onnistuminen tarkoittaa tässä yhteydessä onnellista ja vakiintunutta parisuhdetta.

Minkä asian suhteen minun pitäisi avata silmät? Tiedän että Suomessa on ulkomaalaisten tekemää rikollisuutta, ei se silti millään tavoin poista mahdollisutta onnelliseen parisuhteeseen. Ulkomaalaisia on joka junaan, eikä toisten tekemät teot vaikuta siihen mitä ajattelen muista. Se olisi rasismia, ja mielestäni henkistä köyhyyttä. Miksipä vaivautua tutustumaan yksilöihin, kun voi kätevästi niputtaa kaikki muut kuin suomalaiset saman, kielteisen määritelmän alle. Näin tälläkin palstalla moni ajattelee.

Jos tunnen tavallista perhe-elämää eläviä perheitä ja parisuhteita, miehiä ja naisia, joista toinen on suomalainen ja toinen ulkomaalainen, miksi nämä suhteet pitäisi tuomita siksi että jotkut muut ihmiset tekevät typeryyksiä?

• sa-virtu-m-atire
        tosissasi? kirjoitti:

Olenko jossain sanonut hyväksyväni ihmisten tai yhteiskunnan hyväksikäyttöä? En todellakaan. Onnistuminen tarkoittaa tässä yhteydessä onnellista ja vakiintunutta parisuhdetta.

Minkä asian suhteen minun pitäisi avata silmät? Tiedän että Suomessa on ulkomaalaisten tekemää rikollisuutta, ei se silti millään tavoin poista mahdollisutta onnelliseen parisuhteeseen. Ulkomaalaisia on joka junaan, eikä toisten tekemät teot vaikuta siihen mitä ajattelen muista. Se olisi rasismia, ja mielestäni henkistä köyhyyttä. Miksipä vaivautua tutustumaan yksilöihin, kun voi kätevästi niputtaa kaikki muut kuin suomalaiset saman, kielteisen määritelmän alle. Näin tälläkin palstalla moni ajattelee.

Jos tunnen tavallista perhe-elämää eläviä perheitä ja parisuhteita, miehiä ja naisia, joista toinen on suomalainen ja toinen ulkomaalainen, miksi nämä suhteet pitäisi tuomita siksi että jotkut muut ihmiset tekevät typeryyksiä?

Koska suurin osa on niitä pahiksia.

En kyllä katsoisi ketään rikollista vaikka kuinka yrittäisi leperrellä kotona romantiikkaa...

Esimerkiksi minun ex- oli tyypillinen rikollinen jolla oli diagnosoitu vakava mielenterveysongelma.Minun kanssa ei tullut yhtikäs mitään koska minä olen tiukkis kaiken suhteen enkä usko ihan mitä tahansa.

Ex-sä kanssa tuli toimeen koska tuo suomalainen parikymppinen oli maalaistyttöjen tapaan..

-naiivi
        -uskoi kaiken
        -hyväksyi kaiken
        -ei koskaan kyseenalaistanut
        -palvoi miestä vaikka olisi mies ollut kuinka -väärässä tahansa
        -passasi kaiken eteen eikä vaatinut koskaan mitään
        -sulki silmänsä miehen pettämiseltä
        -ainoa asia jota tyttö halusi oli naimisiin ja lapsia
        heh..heh..

Minä taasen en ole koskaan kenenkään kanssa tuollainen.Joten minun kanssa ei temput noin vaan onnistukkaan.

Hassuinta tilanteessa on se että tuollaiset oliot saavat jäädä suomeen kun heitä ei voi epäselvien henkilötietojen ja kansalaisuuksien vuoksi karkoittaakaan.

Tunsin bosnialaisen pariskunnan oikein herttaisia molemmat uskonnollisia, lapsettomuusongelmista kärsiviä, vaimo raiskattu(aviomieheltä salattu asia), ahkeria, kilttejä, sopeutuivat 17kk aikana niin hyvin tänne että osasivat molemmat hyvää suomenkieltä ja olivat työharjoittelussa josta saivat hyvätr arvostelut ja heidät karkoitettiin.

Se mistä minä puhun on huonon maahanmuuttopolitiikan hedelmiä, nuoria ja lähelle keski-ikää hipovia yhteiskunnan elättejä joita alkaa olla Suomi pullollaan.Heistä ei ole kuin riesaa ja kuluja.Heidän vuokseen on rasismia ja he itse pitävät itseään ylempinä muita.Johtuisiko siitä että näin ajattelee aina ihminen joka elää toisten siivellä.He käyttävät kaikkea hyväkseen antamatta mitään.
        Suomi on mahdollistanut väärinkäyttäjien tulemisen maahan ihmisoikeuksien ym. varjolla.Olen tosissani...olen nähnyt tätä todella paljon.Usko pois otos ei ole pieni.

Moskeijallamme on noin sata ihmistä jotka käy siellä kuka aktiivisesti kuka ei.Tunnen kaksi perhettä jota voi kutsua kunnolliseksi ja työtätekeväksi.Muut ovatkin sitten sen suomalaisen kanssa naimisissa ja oikeita roskaihmisiä, ylimielisiä,pettäjiä(marokkolaisen opiskelija miehen suusta kuultua) etnosentrisiä hyväksikäyttäjiä.Tosin huvittavaa vielä sekin että tuo marokkolainen joka kanssani jutteli ja paljasti että over 90% moroccons who are married finnish woman cheat their wifes...etsi itse aivan salailematta paperin antavaa naista itselleen kertomalla monelle yliopistonne tytölle minut mukaan lukien tarinaa että hänen ystävä oli mennyt naimisiin kun nainen oli halunnut lapsen ja mies vain oleskeluluvan, kuitenkin he olivat vielä tänäpäivänäkin yhdessä..eihän lypsävää lehmää kukaan hylkää jos se on vielä sellaista rotua joka ei valita :D

Samainen marokkolainen oli ollut kaverinsa kanssa matkalla Helsingissä ja tuon kaverin vaimo oli kuulemma yhtämittaa soitellut missä olet..mitä nyt teet..tuo marokkolainen opiskelija ihmetteli käytöstä...sanoin hänelle että kun naiset eivät luota miehiinsä eikä ihme jos he kerran sinun sanomasi mukaan miltei kaikki pettävät.

Se että keskustelimme asiasta liittyi meidän molempien opiskeluihin.

Näin täällä meillä ja jos olisin marokkolaisen vaimo tässä kaupungissa olisin todella huolissani :D

Eli tässä pieni esimerkki joita Suomi on pullollaan.Minun käy todella sääliksi niitä heikkoja tai tyhmiä naisia jotka tuollaisia ukkoja katselevat.Mutta kukaan ei kai ole täydellinen mutta voin kertoa että tyhmyydestä pääsee ja oppii kun on nöyrä ja ottaa opikseen samoin läheisriippuvuudestakin pääsee eroon kun opettelee olemaan ensin itse ihminen eikä aina nojaudu toisten apuun ja toisiin ihmisiin tai ihmissuhteisiin.

• sa-virtu-m-atire

Koska suurin osa on niitä pahiksia.

En kyllä katsoisi ketään rikollista vaikka kuinka yrittäisi leperrellä kotona romantiikkaa...

Esimerkiksi minun ex- oli tyypillinen rikollinen jolla oli diagnosoitu vakava mielenterveysongelma.Minun kanssa ei tullut yhtikäs mitään koska minä olen tiukkis kaiken suhteen enkä usko ihan mitä tahansa.

Ex-sä kanssa tuli toimeen koska tuo suomalainen parikymppinen oli maalaistyttöjen tapaan..

-naiivi
        -uskoi kaiken
        -hyväksyi kaiken
        -ei koskaan kyseenalaistanut
        -palvoi miestä vaikka olisi mies ollut kuinka -väärässä tahansa
        -passasi kaiken eteen eikä vaatinut koskaan mitään
        -sulki silmänsä miehen pettämiseltä
        -ainoa asia jota tyttö halusi oli naimisiin ja lapsia
        heh..heh..

Minä taasen en ole koskaan kenenkään kanssa tuollainen.Joten minun kanssa ei temput noin vaan onnistukkaan.

Hassuinta tilanteessa on se että tuollaiset oliot saavat jäädä suomeen kun heitä ei voi epäselvien henkilötietojen ja kansalaisuuksien vuoksi karkoittaakaan.

Tunsin bosnialaisen pariskunnan oikein herttaisia molemmat uskonnollisia, lapsettomuusongelmista kärsiviä, vaimo raiskattu(aviomieheltä salattu asia), ahkeria, kilttejä, sopeutuivat 17kk aikana niin hyvin tänne että osasivat molemmat hyvää suomenkieltä ja olivat työharjoittelussa josta saivat hyvätr arvostelut ja heidät karkoitettiin.

Se mistä minä puhun on huonon maahanmuuttopolitiikan hedelmiä, nuoria ja lähelle keski-ikää hipovia yhteiskunnan elättejä joita alkaa olla Suomi pullollaan.Heistä ei ole kuin riesaa ja kuluja.Heidän vuokseen on rasismia ja he itse pitävät itseään ylempinä muita.Johtuisiko siitä että näin ajattelee aina ihminen joka elää toisten siivellä.He käyttävät kaikkea hyväkseen antamatta mitään.
        Suomi on mahdollistanut väärinkäyttäjien tulemisen maahan ihmisoikeuksien ym. varjolla.Olen tosissani...olen nähnyt tätä todella paljon.Usko pois otos ei ole pieni.

Moskeijallamme on noin sata ihmistä jotka käy siellä kuka aktiivisesti kuka ei.Tunnen kaksi perhettä jota voi kutsua kunnolliseksi ja työtätekeväksi.Muut ovatkin sitten sen suomalaisen kanssa naimisissa ja oikeita roskaihmisiä, ylimielisiä,pettäjiä(marokkolaisen opiskelija miehen suusta kuultua) etnosentrisiä hyväksikäyttäjiä.Tosin huvittavaa vielä sekin että tuo marokkolainen joka kanssani jutteli ja paljasti että over 90% moroccons who are married finnish woman cheat their wifes...etsi itse aivan salailematta paperin antavaa naista itselleen kertomalla monelle yliopistonne tytölle minut mukaan lukien tarinaa että hänen ystävä oli mennyt naimisiin kun nainen oli halunnut lapsen ja mies vain oleskeluluvan, kuitenkin he olivat vielä tänäpäivänäkin yhdessä..eihän lypsävää lehmää kukaan hylkää jos se on vielä sellaista rotua joka ei valita :D

Samainen marokkolainen oli ollut kaverinsa kanssa matkalla Helsingissä ja tuon kaverin vaimo oli kuulemma yhtämittaa soitellut missä olet..mitä nyt teet..tuo marokkolainen opiskelija ihmetteli käytöstä...sanoin hänelle että kun naiset eivät luota miehiinsä eikä ihme jos he kerran sinun sanomasi mukaan miltei kaikki pettävät.

Se että keskustelimme asiasta liittyi meidän molempien opiskeluihin.

Näin täällä meillä ja jos olisin marokkolaisen vaimo tässä kaupungissa olisin todella huolissani :D

Eli tässä pieni esimerkki joita Suomi on pullollaan.Minun käy todella sääliksi niitä heikkoja tai tyhmiä naisia jotka tuollaisia ukkoja katselevat.Mutta kukaan ei kai ole täydellinen mutta voin kertoa että tyhmyydestä pääsee ja oppii kun on nöyrä ja ottaa opikseen samoin läheisriippuvuudestakin pääsee eroon kun opettelee olemaan ensin itse ihminen eikä aina nojaudu toisten apuun ja toisiin ihmisiin tai ihmissuhteisiin.

että miksi minulla oli moinen mies.

Koska olen muslimi ja ennen kuin on naimisissa ei saa viranomaisilta tietoja puolisostaan.

Toisekseen islamissa ei niin pintaa syvemmälle ihmistä pääse ettäkö hänet oppisi tuntemaan tarpeeksi hyvin pitkässäkään ajassa kuin sellainen pariskunta joka elää esim. yhdessä.Ja varsinkaan jos hyypiö on tullut jostain toiselta paikkakunnalta.

Ensimmäinen mieheni taas...tapasi minut kun olin vielä tuollainen sopeutuvainen naaivi idiootti :D

Mutta kokemukseni eivät suinkaan kerry näistä kahdesta ja kolmesta esimerkistä.Olen ollut paljon tekemisissä henkilökohtaisessa elämässäni, opintojen kautta ja työni kautta ulkomaalaisten ja maahanmuuttajien kanssa.Jopa maan rajojen ulkopuolella joten asenteet ja käytösmallit syyt ja seuraukset ovat tutumpia kuin haluaisikaan.

• tilastoilla
        tosissasi? kirjoitti:

Kuitenkin pieni ajatusleikki tilastoista:
        Esimerkissä kansalaiset maasta X. (Jätän maan kertomatta jottei kukaan loukkaantuisi). :)
        Suomessa n. 2800 X maan kansalaista.
        Heistä miehiä noin 75%.
        Jos arvioidaan että lasten ja vanhusten ryhmissä on yhtä paljon miehiä kuin naisiakin,
        niin saadaan n. 1600 20 - 50 vuotiasta miestä.

Lähdetään vielä ajatuksesta että lapset, vanhukset ja naiset ovat "lainkuuliaisia".
        Kuitenkin rikoksiin Suomessa syyllistyy n. 1100 X maan kansalaista vuosittain. Näin laskien saadaan tulokseksi että täällä asuu n. 500 lainkuuliaista 20 - 50 vuotiasta miestä maasta X :-O.
        Luku on huomattavasti pienempi kuin X maan miesten suomalaisen naisen kanssa avioliitossa eläväien, joten kaikille ei riitäkkään noita kunnollisia miehiä :(.

No eihän tätä minään totuutena voi pitää kun ei ole tietoa rikoksiin syyllistyneiden ikä- ja sukupuolirakenteesta. Myös samat henkilöt syyllistyvät rikoksiin useastikin samana vuotena jne. Mutta antaa kyllä ajattelemisen aihetta siitä, miksi ongelmat kohdistuvat aina määrättyihin kansanryhmiin, ja vastaavasti maan Y kansalaiset ovat tilastoissa jopa alle suomalaisten keskiarvon!!
        Tietysti yleistäminen on periaatteessa väärin, mutta jos ongelmat kohdistuvat yli 50% jonkun maan henkilöistä täällä, niin ei ihmekkään jos joku jo alkaa yleistämään :(.

• -Destiny-
        tilastoilla kirjoitti:

Kuitenkin pieni ajatusleikki tilastoista:
        Esimerkissä kansalaiset maasta X. (Jätän maan kertomatta jottei kukaan loukkaantuisi). :)
        Suomessa n. 2800 X maan kansalaista.
        Heistä miehiä noin 75%.
        Jos arvioidaan että lasten ja vanhusten ryhmissä on yhtä paljon miehiä kuin naisiakin,
        niin saadaan n. 1600 20 - 50 vuotiasta miestä.

Lähdetään vielä ajatuksesta että lapset, vanhukset ja naiset ovat "lainkuuliaisia".
        Kuitenkin rikoksiin Suomessa syyllistyy n. 1100 X maan kansalaista vuosittain. Näin laskien saadaan tulokseksi että täällä asuu n. 500 lainkuuliaista 20 - 50 vuotiasta miestä maasta X :-O.
        Luku on huomattavasti pienempi kuin X maan miesten suomalaisen naisen kanssa avioliitossa eläväien, joten kaikille ei riitäkkään noita kunnollisia miehiä :(.

No eihän tätä minään totuutena voi pitää kun ei ole tietoa rikoksiin syyllistyneiden ikä- ja sukupuolirakenteesta. Myös samat henkilöt syyllistyvät rikoksiin useastikin samana vuotena jne. Mutta antaa kyllä ajattelemisen aihetta siitä, miksi ongelmat kohdistuvat aina määrättyihin kansanryhmiin, ja vastaavasti maan Y kansalaiset ovat tilastoissa jopa alle suomalaisten keskiarvon!!
        Tietysti yleistäminen on periaatteessa väärin, mutta jos ongelmat kohdistuvat yli 50% jonkun maan henkilöistä täällä, niin ei ihmekkään jos joku jo alkaa yleistämään :(.

Kerro nyt, mikä maa on kyseessä, kun ettehän te tämän palstan miehet ennkään ole välittäneet, loukkaantuuko joku. Vai oliko kyseinen ajatusleikki vain omaa mielikuvitustasi eikä suinkaan perustunut mihinkään oikeaan tilastoon?

• ei keksitty
        -Destiny- kirjoitti:

Kerro nyt, mikä maa on kyseessä, kun ettehän te tämän palstan miehet ennkään ole välittäneet, loukkaantuuko joku. Vai oliko kyseinen ajatusleikki vain omaa mielikuvitustasi eikä suinkaan perustunut mihinkään oikeaan tilastoon?

Ainakin turkkilaisiin tuo n. 2800 näyttäisi osuvan.
        Myös turkkilaisten 40% rikollisuus vahvasti tukee tuota ettei "hatusta vetäisty" tai keksitty..

• sa-virtu-m-atire
        ei keksitty kirjoitti:

Ainakin turkkilaisiin tuo n. 2800 näyttäisi osuvan.
        Myös turkkilaisten 40% rikollisuus vahvasti tukee tuota ettei "hatusta vetäisty" tai keksitty..

noin ihmeellistä jos maahan ei tule kunnollisia vaan rikollisia pääosiltaan.

• bidrali

noin ihmeellistä jos maahan ei tule kunnollisia vaan rikollisia pääosiltaan.

Sinäkö poistit eilisen viestin vain seriffi? (oli sinun nikin alla ja rekatuilla on oikeus poistella omiaan (vaikka sit lähtisikin alta kjonkun toisen jutut)).
        Eipä tuo minua niin haittaa... ihmettelin vain kun mielestäni kirjoitin jotain mutta nyt ei löydy sitä... ehkäpä se meni liian henkilökohtaiseksi. Sinunkin viesti on hävinnyt...

• sa-virtu-m-atire
        bidrali kirjoitti:

Sinäkö poistit eilisen viestin vain seriffi? (oli sinun nikin alla ja rekatuilla on oikeus poistella omiaan (vaikka sit lähtisikin alta kjonkun toisen jutut)).
        Eipä tuo minua niin haittaa... ihmettelin vain kun mielestäni kirjoitin jotain mutta nyt ei löydy sitä... ehkäpä se meni liian henkilökohtaiseksi. Sinunkin viesti on hävinnyt...

itse poistin en ois halunnu mut tietäen muutaman tyypin Hesassa(naisia tietenkin) jotka kyttää näitä juttuja ja nalkuttaa niistä omissa piireissään ja nuo joista puhuimme niin arvelin paremmaksi poistaa.Jos eivät olisi sellaisia pirulaisia ei minullekkaan ole onkelma jos ne vaikka palstalla pysyisivätkin :D

Mielenkiintoista..jäikö jotain hampaankoloon noista veijareista vielä :D Voihan juttua jatkaa lisää..

• bidrali

itse poistin en ois halunnu mut tietäen muutaman tyypin Hesassa(naisia tietenkin) jotka kyttää näitä juttuja ja nalkuttaa niistä omissa piireissään ja nuo joista puhuimme niin arvelin paremmaksi poistaa.Jos eivät olisi sellaisia pirulaisia ei minullekkaan ole onkelma jos ne vaikka palstalla pysyisivätkin :D

Mielenkiintoista..jäikö jotain hampaankoloon noista veijareista vielä :D Voihan juttua jatkaa lisää..

en kyl kerinny mutta eipä se mitään eiköhän tässä taas törmätä aiheen vierestä... en muista enää mitä kirjotin, jotain bensasta ja varastetuista farkuista;D

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe