Muistuttaisin teitä, nuoret, äitienpäivästä. Ette tiedä, kuinka paha on sellaisen äidin mieli äitienpäivänä, jota eivät lapset muista mitenkään. Varsinkaan ne kotoa jo pois muuttaneet. Ei tarvita lahjoja eikä kukkia. Tärkeintä on muistaminen. Yksi sana: onnea. Vaikka puhelimitse tai tekstiviestillä, jos ei pääse tai halua mennä äidin luo.
Minulla on kaksikymppinen muualla asuva poika, jolla on elämässä tyttöystävä ja paljon muuta aikaa vievää. Harvoin hän välittää minuun ottaa yhteyttä, yleensä vain silloin kun tarvitsee rahaa. Minä äitinä rakastan häntä kuitenkin kaikkine iloineen ja suruineen, jotka hän on elämääni tuonut.
Te nuoret ymmärrätte vanhempien rakkauden parhaiten vasta kun saatte omia lapsia.
Muista äitiä
8
1082
Vastaukset
Enpä taida muistaa.
En voi sanoa että mulla olisi enää äitiä tai isää. En muista heitä,eiväthän hekään muista minua.- Niin metsä ...
Enpä tiedä taustaasi, miksi noin kylmästi kirjoitat. Mitäs jos nyt yllättäisit äitisi muistamalla äitienpäivän, ehkäpä hän muistaisi sinua seuraavan kerran? Vanha sanonta sanoo: Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
- pieni.ehka.viisaskin
Aivan oikein. ^^ Yllätin oman äitini kauniilla kortilla ja runolla ja hän piristyi selvästi. Eli nuoret, jos vasta nyt muistatte, on vielä tämä iltapäivä aikaa. Ja aikuisetkin, jos äitinne on vielä elossa, niin kortteja ja kukkia heille vaan! :)
- Nöyhtämies
Meinasin kyllä ostaa äitienpäivälahjan, mutta sitten muistin millainen paskiainen se on niin päätin mennä istuun päiväksi paikalliseen pubiin.
- Äidiksi tulossa
...kerjätä huomiota täällä, etenkin jos oma lapsi on jo aikuisiässä. Mitä oikein oletit, kun lapsesi sait? Sitä että sinut julistetaan pyhimykseksi? Sitä että sinua juhlitaan joka vuosi kakkukahveilla ilonkyyneleet silmissä?
Se, että poikasi ei muista sinua mitenkään, voi johtua mahdollisesta poissaolostasi hänen elämässään. Ehkäpä et itsekään ole kiinnostunut hänen asioistaan tai käyttäydyt niin rasittavasti, ettei poikaa kiinnosta juttusi?- ksjdhsuyarw
Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.
Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.
Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä. - Äiti, aikuiset lapset
ksjdhsuyarw kirjoitti:
Jos on sellainen äiti, joka ei ansaitse äitienpäiväonnitteluja, niin turha sitä on hampaat irvessä sanoa, vaikka ei tarkottaisi sitä.
Oma äitini on kylmä kuin mikä, joten päätin suosiolla jättää sanomatta mitään hänelle. Tuskin edes yllättyi. Tai tuskin edes tajusi olevansa äiti.
Ja sinuna en syyttäisi poikaasi. Ota itse yhteyttä häneen. Pojallasi on jo oma elämä.En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.
Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.
Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia! - Taas vaihteeksi...
Äiti, aikuiset lapset kirjoitti:
En syytä poikaani, ja välimme ovat ihan hyvät. Itse asiassahan se olenkin aina ollut minä, joka ottaa yhteyden. Voi melkein sanoa, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, kun poika on ottanut yhteyttä itse, on hän ollut pyytämässä rahaa. Ymmärrän kyllä, että hänellä on oma elämänsä, mutta ei minusta ole liikaa, että lähettää edes tekstiviestillä onnittelun äitienpäivänä.
Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet.
Poikani muuten muisti minut tänä äitienpäivänä, ja lähetti siskonsa kautta kukkia!"Te nuoret naiset, ymmärrätte kyllä pointin, kun teillä itsellä on lapsia, ja ehkä he ovat kotoakin pois muuttaneet."
Mistäköhän arvon mamma päättelee, ettei meillä olisi jo lapsia? ;) Tai että olisimme kaikki nuoria? Kirjoitithan sinäkin tänne nuorten puolelle...
Ps. Ne nuoret vanhemmat taitavat ymmärtää lapsiaan paremmin, kun eivät koe tarvetta vinkua täällä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164