Kannattaako ottaa käteistä vai Electron?

Juuso

Olen menossa Ruotsiin ja matkalta olisi tarkoitus ostaa suhteellisen kallis instrumentti (n.1000€).

Onko minun edullisempaa ostaa soitin käteisellä, ja missä tällöin kannattaa vaihtaa eurot kruunuiksi, vai pääsenkö halvemmalla/helpommalla jos maksan Visa Electronilla? Liittyykö Electronilla maksuun jotain mitä kokemattoman ulkomailta ostajan pitäisi tietää?

Kiitokset jo etukäteen!

6

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

sillä harvoin tuo lasten visa käy. Miksi sinulla ei ole oikeata luottokorttia sillä tuo lelu on maksukortti ja tarkoitettu teineille jotta pappa betala kun ostaa jotain mäkkäristä.

• Juuso

Koska ohitin teini-iän itsekin vasta aivan äskettäin. Mikäli lasten visa on kuitenkin kyseisessä liikkeessä käypää valuuttaa, niin pitäisikö sitten vielä huomioida jotain?

• ruotsissa asuva

Visa Electron kortin keksi aikoinaan ruotsalainen pankki Nordea. Nordea sillä lailla sitoi nuoret pankkinsa asiakkaiksi. Koska Ruotsissa saa kortit pankilta niin Nordea tietää että jos kerran on avnnut tilin jossain pankissa niin yleensä ihmis et eivät vaihda pankkia vaan jatkossakin pysyvät saman pankin asiakkaina. Kun Ruotsissa sitten vaihtaa Electronin tavalliseen visaan muutaman vuoden päästä niin tili pysyy samana, kortti ja ehdot vaan muuttuvat.

Olen kuullut ettei suomalaiset kortit aina toimi ulkomailla, samoin ulkomaalaisten kortit ei pelaa Suomessa. Siihenkin on selityksensä mutta en nyt ala sitä tässä selittelemään.

Mielestäni sinun on ensin kokeiltava nostaa rahaa automaatista. Ruotsissa voi nostaa kaikilla korteilla kaikista automaateista. Ja jos nyt jostain syystä sinun suomalaisella Electron kortilla ei onnistu nostaa käteistä niin voit kävellä Nordean pankkiin ja sieltä nostaa käteistä.

Automaatilla sinun on nostettava kruunuja sillä euroja ei herkee ruotsalaisista automaateista. Silloin on otetava selvää euron ja kruunun valuttakurssista joka vaihtelee hieman päivittäin. Tänään 1000 euroa on 9211.5 ruunua. Siis nostat 10000 kruunua. Myöhemmin tiliotteessasi tulee nosto näkymään euroina.

Ruotsalainen Visa Electron on tämän näköinen ja se on chip-kortti ihan niinkuin muutkin visat nykyään.

http://www.nordea.se/sitemod/default/index.aspx?pid=200294

Sillä pitäisi pystyä ostamaan myös kaupoissa paitsi ei niissä joissa ei ole korttimaksupalvelua lainkaan. Olen kuullut että tämä uusi Visa Electron chip-kortti käy myös netissä maksuvälineenä.

Lykkyä tykö!

• tietoa

sillä tietyissä pankkiautomaateissa voi myös nostaa euroja.... siis Ruotsissa

• tullut semmoista
        tietoa kirjoitti:

sillä tietyissä pankkiautomaateissa voi myös nostaa euroja.... siis Ruotsissa

automaattia vastaan vaikka asun Tukholamssa, josta saisi eroja. Ehkä lentokentiltä tai jostain missä on paljon turisteja.

• lentokentälle
        tullut semmoista kirjoitti:

automaattia vastaan vaikka asun Tukholamssa, josta saisi eroja. Ehkä lentokentiltä tai jostain missä on paljon turisteja.

En tiedä Tukholman kestustasta mutta Södertäjestä saa... niin täytyy sitä saada Tukholman keskustastaki jossain automaatilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1668
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1435
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1153
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      60
      1110
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1035
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      950
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      942
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      811
    Aihe