CAIRNS

-------

Onko kukaan käynyt Cairns nimisessä kaupungissa? Olisi kiva kuulla teidän kokemuksia paikasta. Itse olen lähdössä sinne pian kokonaiseksi kuukaudeksi, mutta kaupunki on minulle vielä tuntematon. (mitä nyt olen netissä surffaillut) Siellä on varmaan ihan mukavat säätkin, vaikka talvihan siellä on samaan aikaan kun meillä kesä.
kiitoksia vastauksista!

4

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reissaaja nr5

Ei Cairnsissa ole varsinaista talvea, kun on niin subtrooppisella alueella. Kaupunki ei mielestäni ole kaksinen, mutta sen lähistöllä on upeita saaria ja lomarannikkoa. Osa seudun luonnosta on pilaantunut tolkuttoman metsänhakkuun seurauksena eroosion takia.

Kannattaa lennellä sieltä ainakin Alice Springsiin ja Uluruun (Ayers Rockille) ja ehkä Hamilton Islandillekin.
      Jos haluaa halpoja lentoja, niin kannattaa etsiä pika pikaa Qantaksen punaisilta vuoroilta.

• todella hyvin

Tosin olin siellä vain viikon verran. Great barrier reef on tietysti ykköskohde, kannattaa lähteä snorklaamaan tai sukeltamaan, suosittelen Ocean Free-purjevenettä, erinomainen hinta-laatusuhde. Niitä retkiähän riutalle tehdään kymmeniä päivittäin joten valinnanvaraa riittää. Night market pitää ehdottomasti nähdä, siellä on vaikka mitä kivaa ostettavaa... Jos on extreme-henkinen, AJ Hackett bungy park kannattaa tsekata, hypätä joko bungy tai swing (joka on mun suosikkini). Lähistöllä on vaikka mitä paikkoja jonne voi tehdä päivän reissun ja tietoa niistä saa joka hotellista, hostellista tai turistiliikkeistä joita on keskusta pullollaan. Tekeminen ei varmasti lopu! Kaupunki on kooltaan sopiva, keskusta on aika tiiviisti yhdessä kasassa.

• Mie vaav

Aivan ihana paikka. Olin siellä syksyllä. Kannattaa myös käydä Pourt douglasissa joka on 40 km ylempänä! Siellä on aivan mahtava beachi ja muutenkin kiva rauhallinen paikka! Pääsispä sinne takasin!

• minila

Cairns on todella nätti paikka. Se on aika pieni, olin siellä itse vain 5 päivää ja se jo riitti. Todella hyvä ostoskeskus siellä on ja paikka on muutenkin mukava! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe