Minkälaiset todennäköisyydet on kouluttaa aikuista (reilu vuoden) rotikkaa ja onnistua siinä...? Ovatko vanhat "tavat"/kouluttamattomuudet "kitkettävissä" pois... Ei mikään ongelmakoira tms.
Aik. rotikan koulutus
11
1342
Vastaukset
- kodinvaihtaja
http://www.freewebs.com/camicase/topi.htm
Kyseinen sivu osui kohdalleni joskus. Ei ole minun koirani, eikä edes tuttavani. Mitä koirasta tulee on omistajasta ja koirasta kiinni. Vaikea sanoa etukäteen. Mutta kaikki on mahdollista ja ikä ei periaatteessa ole este.
Tämä kannustukseksi. - fanja84
itselleni on tullut aikuisia koiria ja alkuvaikeuksien kanssa saatu aina erävoittoja... mutta helppoa se ei ole aina ollut. aikuisen kohdalla, ehkä vielä enemmän kuin pennun, olisi kokemus rodusta kullan arvoista. Tuon ikäisellä rotkolla kun vielä se uhmaikäkin saattaa painaa vahvastikin päälle. Miksi on vaihtamassa kotia?
- fanja84
nyt kun on enemmän aikaa kirjoittaa :)
Niin, kun ne rotikat (/muutkaan koirat) ei aina vaihda omistajaa sen luonneviean takia, tai sen ettei niille olisi aikaa... Asiassa voi olla myös sellainen kääntöpuoli että koira on "aikapommi" eli kannattaa miettiä onko koirassa havaittu jokin sairaus jonka lääkintä tulee kalliiksi. Onko koira kehittynyt "oikein" , onko esim. lonkissa todettu jotain joka estää koiran "käytön".
Kaikki ei isojenkaan koirien kohdalla johdu aina ns. käytöshäiriöistä. Niistä pääsee kitkemällä, jos osaa.
Itselleni tuli jokin aika sitten 1v rotku perheeseen. Tottista oli sen verran että osasi istu, maahan ja tassu. Meillä ainakin tottis puoli on mennyt hyvin, pikku hiljaa.. Ainut koiralla on uhmis,niin alussa katottiin että kumpi se talossa on pomo, ja nyt alkaa vähitellen tajuta,että mie ..
- tällä hektellä
1v2kk vanha, sekä 1v4kk vanha rotkuli. Tulivat molemmat mulle juuri 1v täyttäneinä.
Toiselle ei ollut opetettu mitään, ei ollut edes sisäsiisti. Toinen tytöistä osasi tullessaan istu ja anna tassua käskyt, muu oli ihan täyttä utopiaa. Nyt vanhempi on ollut mulla pikkasen yli 4kk( oli tämä kouluttamaton tapaus) ja muutos käytöksessä ja tottelevaisuudessa on ihan valtava. Meillä voi 6 vuotias lapsi ulkoiluttaa tätä koiraa hihnassa ja koira on kuin unelma. Itse voin viedä vapaana vierellä. Edellisen omistajan mukaan tämä tapaus ei ottanut käskyjä kuuleviin korviin, kun meillä taas neiti oli heti innoissaan koulutustilanteista.
Nuoremman kanssa ollaan käyty taisteluita johtajuudesta ja tämä tapaus on hiukka kovapäisempi. Pari kuukautta ollaan töitä tehty, ja silti osattavat asiat ovat edelleenkin tuo istu ja tassu. Hihna käyttäytymistä on hieman opittu, mutta kaikki muut pahat tavat ovat vielä tallella. (tuhosi ed. kodissaan paikkoja, ärhenteli vastaantulijoille, karkailee aina tilaisuuden tullen) Ehkäpä ajan ja tiukan koulutuksen kanssa tästäkin tytöstä hyvä saadaan:)
Koiratkin ovat niin yksilöitä, toiset oppivat helpommin, toisilla ei riitä malttia ja kiinostusta. Ainakin näin meillä.- RWU
"Meillä voi 6 vuotias lapsi ulkoiluttaa tätä koiraa hihnassa ja koira on kuin unelma."
-toivottavsti tämä lause ei tarkoita sitä, miltä kuulostaa. 6-vuotias lapsi ei missään tapauksessa saa ulkoiluttaa rottweileria eikä muutakaan isoa koiraa missään olosuhteissa. Todella vastuutonta vanhemmilta jos näin on. - Tarkoitti,
RWU kirjoitti:
"Meillä voi 6 vuotias lapsi ulkoiluttaa tätä koiraa hihnassa ja koira on kuin unelma."
-toivottavsti tämä lause ei tarkoita sitä, miltä kuulostaa. 6-vuotias lapsi ei missään tapauksessa saa ulkoiluttaa rottweileria eikä muutakaan isoa koiraa missään olosuhteissa. Todella vastuutonta vanhemmilta jos näin on.että se 6v vie sen yksin iltapissalle!!!!
PILKUN N....A!!!!!!!!!!! - RWU
Tarkoitti, kirjoitti:
että se 6v vie sen yksin iltapissalle!!!!
PILKUN N....A!!!!!!!!!!!Tässä on tullut kohdattua sen verran koiranomistajia joka lähtöön, että en pidä mitään mahdottomana.
Hyvää kesää muuten sullekin!!! - fanja84
RWU kirjoitti:
Tässä on tullut kohdattua sen verran koiranomistajia joka lähtöön, että en pidä mitään mahdottomana.
Hyvää kesää muuten sullekin!!!ainoa joka käsitti asian samallalailla. Etkä ainoa jonka mielestä 6 vuotiaalla ei mitään asiaa keskenään koiran kanssa pihalle. yhtään minkään koiran, vaikka painaisi vain kilon.
- helppoa
ei ole helppoa mutta onnistuu jos olet päätäväinen ja panostat asiaan paljon.
- Hei!
Vuoden ikäinen rotikka on juuri parhaimmillaan kolutukseen minun mielestäni,ainakin näin jälkeenpäin voin todeta tuosta omastani että juuri sopivan ikäisenä otin sen. Aluksi tutustuttiin toisiimme ja pikkuhiljaa aloimme rakentaa pohjaa tulevia koitoksia varten.
Ei tuon oman koirani koulutus aina ruusuilla tanssimista ole ollut, mutta koiran luonteen ominaisuudet ovat olleet sellaiset että sen koluttaminen on ollut mieleistä molemmille! :)
Olipas mukava huomata että meidän sivut on joku huomannut ja ihan mieleenkin jäänyt! :D
Tsemppiä vaan kaikille rottisten kouluttajille! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124