Onko Joensuun teologisessa?

maahinen88

Hei. Jossaain vaiheesa, ehkä jo ensi vuonna ajattelin teologiseen hakea jos tuo uskontotiede ei tunnu tarpeeksi kiinnostavalta. En haluaisi mennä Helsinkiin opiskelemaan näin maalaistyttönä. En ole ikinä pitänyt kyseisestä paikasta enkä usko sinne kovinkaan hyvin sopeutuvani. Jäljelle jää siis Joensuu ja Åbo Akademi. Noo Turku ois tossa vieressä mutta ruotsinkielen taidot... ne on kyllä todella surkeat.

Joensuussa mietityttää se, että painotetaanko siellä jotnkin kovinkin paljon tuota ortodoksista uskontoa? Se kun ei mitenkään kiinnostuksenkohteena itselläni ole. Uskonnonopettajaksi siis meinasin opiskella, en papiksi.

6

2801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeopu

...voit toki valita haetko lukemaan läntistä vai itäistä teologiaa. Jos pääaineesi on läntinen teologia, et ortodoksista teologiaa luonnollisestikaan joudu lukemaan :)

• Suositus

Itse juuri pääsin siitä kaupungista pois, ja en voi suositella sitä kenellekään! Muuta ihmeessä Helsinkiin tai sitten yritä parantaa ruotsin taitojasi.

• Mutilation

Jos oot kuvailemallasi tavalla oikein pahan sortin maalaistyttö, niin Turkukaan tuskin sulle soveltuu.

• maahinen88

Kiitos vastauksista. Turku on tässä ihan vieressä tosin, että kylä sinne kaikkein mieluiten menisi. Mutta ruotsisksi opiskelu vaan tuntuu niin ylivoimaisen kamalalta, kun olen aina kieltä vihannut..

• opiskeleva

Mä olen muuttanut Joensuusta Ouluun opiskelemaan teologiaa. Kaikki tulevat tiedekunnalla keskenään toimeen (tai ainakin mä tulen kaikkien kanssa). Ihmiset ovat ystäviä, kaikki auttavat toisiaan ja keneltä tahansa voi kysyä neuvoa. Todella hyvää aikaa olen viettänyt Joensuussa ja voin todellakin suositella Joensuun teologista mukavien ihmisten ja hyvän yhteishengen vuoksi jokaiselle! =)

• Miksi ei?

Voiko Oulun yliopistossa opiskella täysipäiväisesti teologiaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe