Miks v...tussa te tappelette täällä kuka uskoo jumalaan kuka saatanaan.. ei vähempää voisi kiinnostaa, en ole uskossa, niin en usko kummankaan olemassaoloon, ihminen itse on oma saatanansa ja jumalansa ja päättää mitä elämällään tekee.
Ei jumala auta mielenterveysongelmaista, ihminen itse sen tekee uskottelemalla itselleen ja hokemalla mielessään että jumala auttaa jumala auttaa..
On jokaisen oma asiansa mihin uskoo, omaa uskontoaan ei tarvitse tuputtaa, ei sillä saa "taivaspaikkaa:D" jos saa muita käännytettyä...
Eikä uskovaisten uskon rikkomisesta saa saatanalta yliluonnollisia kykyjä, te ootte kattonu liikaa televisiota ja lukenut liikaa raamattua (tavallista tai mustaa)
Uskonasiat kiinnostivat 10 vuotta sitten, mutta olen tehnyt valintani loogisen ajattelun pohjalta-----> evoluutioteoria
Voihan aatami eeva ja lusifer jne...
tää palsta
14
634
Vastaukset
- 47 vuotta.
Nimittäin siten, kuin kirjoitat: "ihminen itse on oma saatanansa ja jumalansa ja päättää mitä elämällään tekee."
Sitten jouduin tilanteisiin, joissa koko vanha ajatusmaailmani "hajosi" ja menetin tuo turvallisen itserakennetun elämänhallintajärjestelmäni tyystin.
Oli aivan pakko löytää jotain uutta tilalle. Se ei ollut helppoa ja se vaati runsaasti aikaa ja vaati myös syvällistä pohtimista.
Jokaisella on lupa uskoa mihin haluaa, mutta on hyvä muistaa, että totuus ei riipu siitä mitä itse pitää totuutena. Totuus on meistä ihmisistä riippumaton.
Ihminen etsii luonnostaan tuota totuutta. Siksi täälläkin käydään keskustelua Jumalasta ja saatanasta.
Raamattu opettaa: "Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita"Evoluutioteoriahan on jo todistettu fakta, eli totuus. Raamattu siis opettaa uskomaan järkevään ajatteluun? Aika ristiriitaista.
- ristiriidassa
Nimismies kirjoitti:
Evoluutioteoriahan on jo todistettu fakta, eli totuus. Raamattu siis opettaa uskomaan järkevään ajatteluun? Aika ristiriitaista.
keskenään. Kun Raamatun oppii ymmärtämään kokonaisuutena, ei evoluutioteorian ja Raamatun luomiskertomuksen välillä ole mitään ristiriitaa.
Jumala on voinut todella luoda maailman ja kaikki elävät olennot juuri niin kuin evoluutioteoria kertoo.
Yritän valaista asiaa vain yhdellä esimerkillä. Jumala ei ole aikariippuvainen. Nuo Raamatun kertomat luomispäivät ovat voineet itseasiassa olla minkäpituiset ajanjaksot tahansa. "Jumalalle yksi päivä on yhtä kuin tuhat vuotta".
Jumala loi lisäksi eläimet aika pitkälle samassa järjestyksessä kuin mitä evoluutioteoriakin esittää. Ihmisen monimutkaisimpana viimeisenä. - Depiskus
Nimismies kirjoitti:
Evoluutioteoriahan on jo todistettu fakta, eli totuus. Raamattu siis opettaa uskomaan järkevään ajatteluun? Aika ristiriitaista.
>>> Evoluutioteoriahan on jo todistettu fakta, eli totuus. >>>
-Ai jaa, ja milloinkas tämä on tapatunut, jos saan kysyä?
Eiköhän se evoluutio-oppi ole edelleeenkin, sitkeästi VAIN teoria ja sellaisena se tulee pysymäänkin, loppuun asti, elleivät keksi sitä, taas jollain valheella, ympätä jonkinlaiseen sovellettuun "luomioitumiseen" tms. ???
Järkipuhettakin täällä. Hienoa.
- Darksoul
Siis todella.
Minulla paraneminen vasta alkoi kun
pääsin uskonnoista lopullisesti eroon.
Mutta mitäpä sitten voisi tehdä noille uskonnollisille kirjoituksille,
kun ottaa luonnon päälle jättää ne vaan huomiotta...
Alkoi tossa eilen illalla vähän "keittämään"
kun erehdyin niitä liikaa lukemaan.. - Depiskus
>>> Ei jumala auta mielenterveysongelmaista, ihminen itse sen tekee uskottelemalla itselleen ja hokemalla mielessään että jumala auttaa jumala auttaa.. >>>
-Kyllä Jumala auttaa myös mielenterveysongelmaista, yhtälailla, siinä kuin muitakin. Ja apu on ihan konkreettisesti havaittavissa, mutta jos ei itse ole kokenut sitä, niin se voi olla vaikea uskoa... - deianeira
seurakunnan työntekijä onkaan työuupumuslomalla, suljetulla tai oma perheenjäsen sairastunut. Tiedän näitä paljon. Jos usko auttaisi niin kaiketi ainakin heitä.
Olen myös kantani valinnut. Voin uskoa johonkin ja se on oma asiani (kirkosta olen eronnut), mutta tuota tuputusta en siedä yhtään. Oma ajattelu ja lähimmäiset auttaa paljon paremmin.- Depiskus
Minkä takia se on heti "tuputusta", jos kertoo edes hieman uskon asiasta?
Mietipä hieman millaiset määrät sinulle kaikkea muuta, mm. "tuputetaan" TV:n välityksellä ja kaiken maailmaan saastaa, paskaa, hömppää ja jopa aivan sairaalloista matojensyönti-, ym., joka on sitten muka "viihdettä" tulee tuutin täydeltä!!!
Eikö siinä tule ja nouse mitään "hylkimis reaktiota"? Kannattaisi joskus pysähtyä miettimään hieman asiotten sisältöjä ja myös sitä että ollaankohan sitä nyt ihan oikeassa kohtaa niin perin terävästi kriittisiä.
Miettikääpä mitä kaikkea paskaa tämä maailma teille TUPUTTAAKAAN!!! Minä kiitän Jumalaa siitä etuoikeudesta, että saan olla Jeesuksen Kristuksen, synneistä vapauttavaa evankeliumia, ilosanomaa, olla TUPUTTAMASSA, vastapainona monella muulle TUPUTTAMISELLE... - Darksoul 6 6 6
"Jos usko auttaisi niin kaiketi ainakin heitä. "
Katohan ne ei vaan olleet tarpeeksi hyviä uskovaisia...
Se on silleen että jos uskovaiselle sattuu jotain
pahaa niin se on oma vika,ettei ollut tarpeeksi vahva usko...
On se niiin ihanaa se uskossa oleminen.. - Depiskus
Darksoul 6 6 6 kirjoitti:
"Jos usko auttaisi niin kaiketi ainakin heitä. "
Katohan ne ei vaan olleet tarpeeksi hyviä uskovaisia...
Se on silleen että jos uskovaiselle sattuu jotain
pahaa niin se on oma vika,ettei ollut tarpeeksi vahva usko...
On se niiin ihanaa se uskossa oleminen..Eipä taida raamatusta löytyä sellaista lupausta, että uskoville kuitenkaan koittaisi joku ihanainen paratiisi jo täällä maan päällä. Tärkeintähän lopultakin on, jos ihminen sen vain oikein oivaltaa, se mitä ihminen omistaa sisäisesti, ts. siis hengellisessä olemuksessaan, koska ihminen lopultakin on oleellisemmilta osin henki- ja sielupersoona, jolla vain "asuinpaikkana" tässä ajassa on tämä mätänevä ruumiimme, hetkellinen olotilamme ikuisuudessa.
On se tää vaan niin ihanaa, tää uskossa oleminen, kun hengellisessä olemuksessani voin nousta masennuksenkin ja synkiltä näyttävien olosuhteiden yläpuolelle, kuin Paavali & kumppaninsa aikoinaan, vankilan perimmäisessä tyrmässä kahlehdittuna, ylistämään Jumalaa ja Hänen ihmeellistä valtasuuruuttaan.
Joskus sattuu pahaa uskovilekin, että Jumala voi taas näyttää voimansa, että miten siitä pahasta päästään voitolle. Tai vaikka sitten kuolemakin korjaisi, niin sekin on voitto, kunhan on välit Jumalan kanssa kunnossa... - deianeira
Depiskus kirjoitti:
Minkä takia se on heti "tuputusta", jos kertoo edes hieman uskon asiasta?
Mietipä hieman millaiset määrät sinulle kaikkea muuta, mm. "tuputetaan" TV:n välityksellä ja kaiken maailmaan saastaa, paskaa, hömppää ja jopa aivan sairaalloista matojensyönti-, ym., joka on sitten muka "viihdettä" tulee tuutin täydeltä!!!
Eikö siinä tule ja nouse mitään "hylkimis reaktiota"? Kannattaisi joskus pysähtyä miettimään hieman asiotten sisältöjä ja myös sitä että ollaankohan sitä nyt ihan oikeassa kohtaa niin perin terävästi kriittisiä.
Miettikääpä mitä kaikkea paskaa tämä maailma teille TUPUTTAAKAAN!!! Minä kiitän Jumalaa siitä etuoikeudesta, että saan olla Jeesuksen Kristuksen, synneistä vapauttavaa evankeliumia, ilosanomaa, olla TUPUTTAMASSA, vastapainona monella muulle TUPUTTAMISELLE...että minä noita katson? Tai katsonko lainkaan telkkua, enpä juuri.
Luen mieluummin filosofiaa, vaikkapa. Autan myös kovasti paljon läheisiäni. Siinä riittää puuhaa, ettei kovinkaan ennätä täällä toisia solvailla.
Olen pysähtynyt miettimään asioita hyvin usein ja perusteellisesti. Minä en paljonkaan tuputa, mitä nyt jokaiselle kriittistä ajattelua joskus ja empaattista toisten huomioimista. - Darksoul
Depiskus kirjoitti:
Eipä taida raamatusta löytyä sellaista lupausta, että uskoville kuitenkaan koittaisi joku ihanainen paratiisi jo täällä maan päällä. Tärkeintähän lopultakin on, jos ihminen sen vain oikein oivaltaa, se mitä ihminen omistaa sisäisesti, ts. siis hengellisessä olemuksessaan, koska ihminen lopultakin on oleellisemmilta osin henki- ja sielupersoona, jolla vain "asuinpaikkana" tässä ajassa on tämä mätänevä ruumiimme, hetkellinen olotilamme ikuisuudessa.
On se tää vaan niin ihanaa, tää uskossa oleminen, kun hengellisessä olemuksessani voin nousta masennuksenkin ja synkiltä näyttävien olosuhteiden yläpuolelle, kuin Paavali & kumppaninsa aikoinaan, vankilan perimmäisessä tyrmässä kahlehdittuna, ylistämään Jumalaa ja Hänen ihmeellistä valtasuuruuttaan.
Joskus sattuu pahaa uskovilekin, että Jumala voi taas näyttää voimansa, että miten siitä pahasta päästään voitolle. Tai vaikka sitten kuolemakin korjaisi, niin sekin on voitto, kunhan on välit Jumalan kanssa kunnossa..."Tai vaikka sitten kuolemakin korjaisi, niin sekin on voitto, kunhan on välit Jumalan kanssa kunnossa... "
Että ihan sama mitä käy kun vaan on uskossa..
Sellainen on välinpitämättömyyttä. - Depiskus
Darksoul kirjoitti:
"Tai vaikka sitten kuolemakin korjaisi, niin sekin on voitto, kunhan on välit Jumalan kanssa kunnossa... "
Että ihan sama mitä käy kun vaan on uskossa..
Sellainen on välinpitämättömyyttä.>>> Että ihan sama mitä käy kun vaan on uskossa..
Sellainen on välinpitämättömyyttä. >>>
-Niin, mutta ei noin; ei siis olla kuitenkaan välinpitämättömiä, ei millään lailla, vaan hyvinkin välittäväisiä, oman ja yleensäkin elämän suhteen. Joskus se vain voi olla vaikeaa; esim. silloin jos on masentunut, mutta pimeydestäkin katsotaan kohti valoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450