Saattaa ja saakin kuulostaa tyhmältä,mutta täytyy vaan saada kertoa ja kysyä.
On vaikea käsitellä näitä asioita jotka tekee minut masentuneeksi,on läheisiä ja ystäviä mutta eivät ne näe eikä tunne minun tuskaa..Mielessä on itsemurha,ollut jo pitkään,en tahdo kuolla,tahdon vaan satuttaa itseäni sen verran että pääsisin sairaalaan,tiedän että se auttaa ja kaikki jotka välittää tulee luokseni ja saisivat olla mun tukena,auttaa jne..
Vinkkejä? kaipaan niitä kovasti,kaipaan ihmisiä jotka välittää minusta ja tiedän että ne välittää sen verran että kun/jos sattuu jotakin niin ne ja pysyy mun luona sen verran että on hyvä olla.
Kaikki ajatukset on ihan sekaisin,itkettää ja haen ratkaisuja,en halua kuolla mutta tsemurha on mielessä niin paljon että oli pakko kirjoittaa tänne..
Jos vinkkejä ei tule,elämäni taitaa päättyä koska ei ole enää voimia yksin jaksaa kaiken tän,pääsis osastolle niin kaikki ois hyvin ja kaikki rakkaat olisivat lähellä..
itsemurhan
6
755
Vastaukset
- psyk.polille.
Saat hoitoa
- Depiskus
Hyvä että et tahdo kuolla; sehän on elämän perusedellytys. Ja, näinhän se valitettavasti on etteivät läheisetkään meidän sisäisiä tuskiamme yleensä huomaa, varsinkin kun ihminen yleensä vaistomaisesti yrittää esittää muille, että "ei mulla mitään hätää ole..." Tai jos joku huomaakin, että läheisellä on jotenkin vaikeeta, niin voi oa että tuntee ittensä tosi avuttomaksi, sen suhteen että mitä voisi tehdä toisen hyväksi. Nää kun on niitä vaikeimmasta päästä asioita käsitellä. Joten koita ymmärtää myös läheisiäsi. Yleensä se on parasta "apua", jos voit avoimesti kertoa jollekin luotettavalle ystävälle vaikeuksistasi ja pahasta olostasi; sekin auttaa monasti jo pääsemään pahimman yli tai helpottaa kuitenkin kun saa hieman purkaa sitä pahaa oloaan.
Itse olen nykyisin uskossa, muuta jo silloin kun en vielä ollut, niin joskus kun oli pahoja aikoja, sain uskovilta rukousapua. Eräät ihmiset rukoilivat tilanteeni puolesta. Ja kyllä se vain auttoi, niin että mieli kummasti rauhoittui kuohunnastaan.
Jeesus Kristus saakoon myös sinua rauhoittaa, niin että mielesi maailman kuohunta rauhoittuu ja paniikki hellittää. Siunausta sun elämään! Olen itsekin aikoinani nuorena tyttönä harkinnut itsemurhaa, mutta sitten olen ajatellut, etten anna periksi-katson mitä muuta elämä tuo tullessaan.Olin silloin kaunis ja ehkä vähän ujo, joten en saanut poikia huomaamaan minua. Kerran eräs mies sanoi minulle, että mitä noin kaunis tyttö tekee yksin ravintolassa. Se tietty kohensi vähän itsetuntoa. Juuri ujous on usein yksinäisyyden takana. Ajattelin, että haluan aikoinani lapsia, haluan hoitaa heitä ja antaa heille hellyyttäni.Se antoi minulle voimaa lisää. Ei itsemurha ole todellakaan mikään ratkaisu. Jouduin tai sain jo nuorena käydä mielenterveystoimiston psykiatrisella poliklinikalla juttelemassa ja käyn siellä edelleen, vaikka lapset (2) ovat jo molemmat maailmalla.Menin aikoinaan naimisiinkin, mutta erosin 20 avioliittovuoden jälkeen miehen alkoholin väärinkäytön vuoksi.Kehotan sinuakin menemään em. paikkaan tai paikkaan, jossa autetaan henkisesti "hajonneita" ihmisiä. Toivon tämän kirjoituksen myötä sinulle rohkeutta ja voimaa tarpoa eteenpäin.
- maringa
Tahtoisin toivoa sinulle jotakin oikein hyvää,
enkelin siipien havinaa, onnea, iloa, syvää.
Näillä laulun sanoilla haluan antaa sinulle elämän iloa ja rakkautta. Jos haluat jutella ihmiselle, joka ymmärtää niin ota toki yhteyttä. Itsekin kaipaan juttuseuraa, ei mullakaan ole ketään kaveria, joka ymmärtäisi.
- yxi meistä
Sinä ole jäänyt jotain paitsi,huomiota jota mielessäsi saat vahingoittamalla itseäsi.Nyt unohdat nuo kuoleman ajatukset,se tulee aikanaan halusit tai et!Jos vahingossa vaikka onnistuisit niin ei ne kukat arkulla paljon sinua ilahduta!En todellakaan tiedä miksi olet niin surullinen mutta kyllä maailmaan suruja mahtuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450